Peugeot 308 RC Z: lev frankfurtského salónu (nové fotografie)
Peugeot otevřeně připouští, že ke dvěma hatchbackům se třemi a pěti dveřmi přibudou ještě další karosářské varianty. Předpokládáme, že půjde přinejmenším o kombi SW, resp. Break a pravděpodobně také o nástupce Coupé-Cabrioletu. Škarohlídům, kteří na tomto druhu karoserie hledají jen špatné stránky v podobě nevyvážené siluety Peugeot ukazuje, že ryzí dvoudveřová auta umí.
Studie, o jejíž budoucnosti bude rozhodnuto na základě ohlasů během výstavy a v následujících týdnech po ní, ponese několik prvků převzatých bez výraznějších změn z nové třistaosmičky. To by mělo podle tvůrců dokázat vysokou úroveň designu sériového modelu. Takovými detaily je logo na "nose kapoty", dlouhé hadí světlomety, ale i přístrojová deska.
Dvoudveřová karoserie má délku shodnou s Peugeotem 308 (4276 mm), šířka je o 25 mm větší (1840 mm) a výška o 178 mm menší (1320 mm). Lev frankfurtského salónu má pevnou střechu bez možnosti sklopení, ale je celkem pravděpodobné, že příchozí model 308 CC bude této studii velmi podobný. Peugeot by tak překvapil všechny škarohlídy a odpůrce vozů CC.
Výrazným stylistickým prvkem tohoto vozu jsou dva ocelově kovové podélné oblouky, které spolu s výrazným blatníky a zpětnými zrcátky na stopkách, evokují design Audi TT. Složitý tvar zadního okna, plynule navazujícího na střechu, si vyžádal aplikaci plastů místo konvenčního skla. Logo na zádi našlo své místo v prolisu tvaru U. Je podsvětleno a jeho stisknutím se otevírá víko zavazadlového prostoru (415 l, ovšem ne metodikou VDA, ale vyplněním prostoru vodou). Nová zadní světla, pokrývající velkou plochu zadních blatníků, využívají světelné diody.
Pod kapotou je modifikovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon byl zvýšen na 160 kW (při nespecifikovaných otáčkách), točivý moment dosahuje maxima 280 Nm, resp. krátkodobě 300 Nm (při nespecifikovaných otáčkách). Se zcela novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou dokáže 308 RC Z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, pružné zrychlení na 5. převodový stupeň z rychlosti 80 na 120 km/h trvá 7,5 s a nejvyšší rychlost činí podle Peugeotu 235 km/h. 1,2 t těžké kupé umí jezdit s kombinovanou spotřebou jen 6,7 l/100 km.