Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 RC Z: lev frankfurtského salónu (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Světová premiéra nového Peugeotu 308 nebude jediným lákadlem na frankfurtském stánku francouzské automobilky. Ke dvěma hatchbackům se brzy přidají další karosářské verze a kupé by mohlo být jednou z nich. Střecha ale bude muset zůstat tam, kde ji vidíte.

Peugeot otevřeně připouští, že ke dvěma hatchbackům se třemi a pěti dveřmi přibudou ještě další karosářské varianty. Předpokládáme, že půjde přinejmenším o kombi SW, resp. Break a pravděpodobně také o nástupce Coupé-Cabrioletu. Škarohlídům, kteří na tomto druhu karoserie hledají jen špatné stránky v podobě nevyvážené siluety Peugeot ukazuje, že ryzí dvoudveřová auta umí.

Studie, o jejíž budoucnosti bude rozhodnuto na základě ohlasů během výstavy a v následujících týdnech po ní, ponese několik prvků převzatých bez výraznějších změn z nové třistaosmičky. To by mělo podle tvůrců dokázat vysokou úroveň designu sériového modelu. Takovými detaily je logo na "nose kapoty", dlouhé hadí světlomety, ale i přístrojová deska.

Dvoudveřová karoserie má délku shodnou s Peugeotem 308 (4276 mm), šířka je o 25 mm větší (1840 mm) a výška o 178 mm menší (1320 mm). Lev frankfurtského salónu má pevnou střechu bez možnosti sklopení, ale je celkem pravděpodobné, že příchozí model 308 CC bude této studii velmi podobný. Peugeot by tak překvapil všechny škarohlídy a odpůrce vozů CC.

Výrazným stylistickým prvkem tohoto vozu jsou dva ocelově kovové podélné oblouky, které spolu s výrazným blatníky a zpětnými zrcátky na stopkách, evokují design Audi TT. Složitý tvar zadního okna, plynule navazujícího na střechu, si vyžádal aplikaci plastů místo konvenčního skla. Logo na zádi našlo své místo v prolisu tvaru U. Je podsvětleno a jeho stisknutím se otevírá víko zavazadlového prostoru (415 l, ovšem ne metodikou VDA, ale vyplněním prostoru vodou). Nová zadní světla, pokrývající velkou plochu zadních blatníků, využívají světelné diody.

Pod kapotou je modifikovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon byl zvýšen na 160 kW (při nespecifikovaných otáčkách), točivý moment dosahuje maxima 280 Nm, resp. krátkodobě 300 Nm (při nespecifikovaných otáčkách). Se zcela novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou dokáže 308 RC Z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, pružné zrychlení na 5. převodový stupeň z rychlosti 80 na 120 km/h trvá 7,5 s a nejvyšší rychlost činí podle Peugeotu 235 km/h. 1,2 t těžké kupé umí jezdit s kombinovanou spotřebou jen 6,7 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (38)
6. 8. 2007 20:21
Re: Metodika VDA
Jednou se leje voda, u VDA se skládaj krabice ;-) .Kvůli tomu je objem vždy o něco menší. Nevyužiješ všechny záhyby kufru.
6. 8. 2007 13:04
Re: 308 Radostí a Citů
:yes:
1. 8. 2007 09:22
Re: Prostě francouzská paráda
Asi tak. Keby boli okopirovane nejake konkretne prvky co su neodskriepitelne Audi, tak potom hej. Ale celkove proporcie, rozdelenie hmoty a tak podobne...to by sa museli vyrobcovia bit kvoli vestkym kabrioletom, kupatkam, sedanom, ci hatchbackom. Audi TT Ta napadne, ze v segmente malych silnych sportovych aut az tolko zastupcov nie je a TT je naozaj vyraznym dielom. ;-)
1. 8. 2007 09:19
Re: FUJeaux
Nechajme sa prekvapit. To co je na obrazkoch sa mi paci. Ma to svih a nechyba mu napaditost. :yes:
31. 7. 2007 20:47
Re: 308 Radostí a Citů
Ano, interiér je opravdu krásný, jeden šev jako druhý, černě lakovaný středový tunel, hezký detail analogové hodiny a pak ty budíky a volant (konečně plochý na středu, u 407 Coupé je hrozně baculatý). Interiér se vysloveně povedl.
Exteriér mě ze začátku trochu zarazil. Ale po shlédnutí více fotek nemůžu říct, že by byl z některého úhlu špatný. Jak jinak udělat střechu do oblouku, aby se náhodou nepodobala TT?? Nelze. Povedený je zejména zadek, už zmiňovaná vlnka na víku kufru, i zadní světla jsou dobré. A střecha? Nádhera! Známé tvary, přesto si nemůžu na nic stěžovat. Důležitou zmínkou je i nová šestistupňová převodovka. To je důležitá zpráva, ta v 207 RC chybí. Mini se stejným motorem ji používá.