Paříž živě: Peugeot 308 Stop&Start: Micro-hybrid se spotřebou 4,1 l/100 km
Peugeot demonstruje na standardním modelu 308 výhody chystaného systému Stop&Start pro upravený motor 1,6 HDi.
Prodávat se začne v roce 2011 a bez dalších úprav samotného auta sníží kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km, což je o 0,8 l méně než kolik žádá běžné provedení.
Systém prezentovaný Peugeotem vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 6 km/h. V tomto stavu pohonná jednotka zůstává, dokud řidič drží brzdový pedál. O vypnutém motoru ho informuje kontrolka na přístrojovém štítu. Systém může být odpojen manuálně stisknutím tlačítka „eco off“, nebo automaticky, když je slabá baterie, vnější teplota nižší než -5° C nebo jsou jinak nevhodné podmínky.
K restartu je potřeba 480 ms, což je vzhledem k objemu a faktu, že motor 1,6 HDi je turbodiesel, dobrá hodnota. Palivo spotřebované při znovunastartování motoru by vystačilo jen na 3 sekundy volnoběžného chodu.
Hlavní součástí systému je 4kW elektromotor, který slouží současně jako alternátor a startér a při brzdění dobíjí baterii. Nachází se na místě původního alternátoru, takže úprava současných motorů do této podoby není konstrukčně příliš náročná.
Motor 1,6 HDi v této verzi vykazuje mírně lepší parametry než současná sériová podoba. Výkon je 82 kW (namísto 80 kW), maximum točivého momentu je 270 Nm, při overboost 285 Nm (dnes 240, resp. 260 Nm). Motor je vybaven filtrem pevných částic a v této podobě splňuje požadavky emisní normy Euro 6. Manuální převodovka má šest rychlostních stupňů a je elektronicky řízená s možností automatické nebo manuální volby převodů.
Emise CO2 jsou ve srovnání se současným nejúspornějším modelem 308 1?6 HDi o výkonu 66 kW o 9 % nižší v kombinovaném cyklu (109 g/km) a o 15 % v městském cyklu.