Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 SW: První jízdní dojmy

Nová generace Peugeotu 308 SW se vzdala barokních tvarů a vsadila na moderní technologie, mezi nimiž nechybějí vznětové motory BlueHDi nebo přeplňovaný tříválec 1.2 THP a 1.2 e-THP.
Zpět na článek
28. 4. 2014 18:00
28. 4. 2014 18:05
28. 4. 2014 18:14
28. 4. 2014 18:31
28. 4. 2014 19:53
28. 4. 2014 20:37
28. 4. 2014 20:44
28. 4. 2014 22:10
28. 4. 2014 20:36
28. 4. 2014 20:49
28. 4. 2014 22:07
29. 4. 2014 08:47
28. 4. 2014 18:07
28. 4. 2014 19:49
28. 4. 2014 20:35
28. 4. 2014 20:46
28. 4. 2014 21:27
29. 4. 2014 08:07
29. 4. 2014 09:34
29. 4. 2014 23:15
30. 4. 2014 09:13
28. 4. 2014 19:04
29. 4. 2014 09:46
17. 6. 2014 07:53
Avatar - Cuba66
28. 4. 2014 17:01
Držák na pití
Pořád to má jen jeden mezi sedačkami řidiče a spolujezdce a vzadu dva jen v loketní opěrce, pokud ji daná specifikace vůbec má? Nepotřebuji hned 10 držáků, ale dva a dva jsou rozumný standard. Zvlášť u kombi...
Rozbalit vlákno
21
28. 4. 2014 17:13
Re: Držák na pití
Ty pořádáš v autě pařby?
28. 4. 2014 17:59
Re: Držák na pití
Hmmm a do dveří se nevejde dvoulitrová petka. Zas auto na pikaču.

Btw. Proč jsou ty držáky důležité zvlášť u kombi?
28. 4. 2014 18:32
Re: Držák na pití
To mi prozraď, na co potřebuješ mít ve dveřích 2l petku? To piješ pořád Colu? Stačí, když se tam vejde 0,75l petka s vodou, co koupíš na každý benzince ;-)

Btw k těm držákům, stačí 2 vpředu a jeden vzadu, to je optimální. Kolikrát za rok jedeš v plném obsazení a tak dlouho abys potřeboval pití pro všechny?
Avatar - poterienko
28. 4. 2014 19:08
Re: Držák na pití
Já osobně třeba hodně piju a takovou 1,5l pet bych byl schopný dát za dvě hodiny jízdy. Možná i méně, kdyby byla ochucená. Jeden držák na malou petku je prostě málo.
Avatar - woody-alien
28. 4. 2014 20:36
Re: Držák na pití
No, já piju taky celkem dost, ale nějakou dvoulitrovou "obludu" bych ani ve dveřích nechtěl. Prostě mám další láhev třeba v kufru, nepotřebuju mít na dosah ruky celou spižírnu. ;-)
Avatar - petrumr
28. 4. 2014 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
28. 4. 2014 21:31
Re: Držák na pití
Dvoulitrovou lahev hlavne v normalnim voze nizsi stredni nevypijes kvuli stropu.
Avatar - woody-alien
28. 4. 2014 22:11
Re: Držák na pití
Jo, to taky. Blbě se to drží, blbě se z toho pije, čím víc z lahve ubyde, tím víc se při úchopu deformuje, následně vydává pazvuky atd. ;-)
Avatar - Andromeda
29. 4. 2014 21:53
Re: Držák na pití
V přípravě je spešl helma s úchyty na dvě plechovky a nezbytnými hadičkami v různých "litrových" objemech dle výšky interiéru ... >:-[]
29. 4. 2014 00:03
Re: Držák na pití
No já piju taky dost, zrovna řeším jak dostat na střechu 50l keg dobrého piva, abych se po cestě nenudil >:D >:-[]
Avatar - Sloth
29. 4. 2014 07:15
Re: Držák na pití
Ve Fiestě žádný držáky nemám a nechybí mi, hodím 2L petku za sedačku spolujezdce a pak se stačí jen trochu natáhnout a můžu pít :-) A nemusím ani spustit oči ze silnice.
28. 4. 2014 19:48
Re: Držák na pití
To byla ironie víš. Reakce na některé zdejší recenze. ;-)
Avatar - dolfi
28. 4. 2014 20:32
Re: Držák na pití
...hlavně tam chybí držák na flašky na chcaní >:D
28. 4. 2014 20:46
Re: Držák na pití
Držák na bažanta.
28. 4. 2014 21:30
Re: Držák na pití
Něco takovýho prej bude mít novej Superb , bažant integrovanej do sedačky . První na světě ! >:-[]
Avatar - maros
28. 4. 2014 22:04
Re: Držák na pití
Simply Clever
29. 4. 2014 00:02
Re: Držák na pití
No ale jak by ho tam dostali? Ten "držák" si nedokážem predstaviť. [odkaz]
Avatar - maros
29. 4. 2014 07:38
Re: Držák na pití
Hlavní problém bude s kapacitou. Bude to muset vydržet do garančky, jinak přijdete o záruku. Takže moč vylévá jenom autorizovaná, řádně proškolená osoba a budou se muset likvidovat ekologicky!!!
Avatar - Cuba66
29. 4. 2014 09:38
Re: Držák na pití
Pár vysvětlivek: (shrnu odpovědi pro všechny, každej si tam svojí najde :-) )

1. pařby nepořádám, ale když z nějaký jedu, mám ku.va žízeň :-)
2. nepotřebuju držák na 2litrovou PET lahev, ale prostě potřebuju vepředu dva držáky - kafe +voda
3. lahev na zadních sedačkách - jo dobrej nápad, ale sedí tam děti a jen tak mimochodem jsem zažil, jak mi láhev s Colou přistála až na palubce, bo mi tam vjel nějakej vocas a já flekoval
4. kelímek s kafem na zadní sedačky nehodíš :-)
5. měřím 187 cm a na zadní sedačku za jízdy nedosáhnu :-) (Fiestu si kvůli tomu kupovat nebudu)
4. držáky u kombi - no jednoduše proto, že u něj se předpokládá rodinný využití a delší jízdy - a ono jet na jih Itálie už chce po cestě trošku pít. A upřímně, třeba Fiestou bych tam nejel (a to jsem dvě vlastnil)
28. 4. 2014 20:41
Re: Držák na pití
Co to všichni máte s tím držákem na pití ? Vy za jízdy lemtáte pití z flašky ?? A jak to teda děláte aby jste při tom stačili sledovat silnici ? Mě stačí flaška hozená vzadu na sedačky , pokud jedu míň jak hodinu nepotřebuju pít , jinak si radši zastavím protáhnu se a napiju . A kafe már rád horký a dám si ho v klidu a pohodě někde na benzině .
Avatar - petrumr
28. 4. 2014 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 4. 2014 18:00
Článek
Tak Peugeot vypadá suprově, a určitě bude radost ho sedlat. Těším se, až si ho vyzkouším. Designově mě malinko 308 SW zklamala, ale ne tak, že by se mi nelíbila, ale tím, že jsem čekal víc osobnosti, a míň golfa... Interier je asi o zvyku, mně osobně zatím (při statické prohlídce) nepřesvědčil tablet... Každopádně ceny určitě spadnou.

Jen mě zaujala zmínka o 1,2 TCe 130 od Renaultu... No, mám doma Megana grandtoura s tímto motorem asi 3 týdny, a že bych měl pocit, že se někde ztratilo 20 kobyl, to teda fakt nemám... A mimochodem, dost ho chválil i pan VWavwerka, a to je co říct. [odkaz] No asi má každej redaktor jinou představu. Pocitově mi motor 1,2 TCe 130 přijde dost podobnej 1,4 TSI. A pokud autor článku takovej pocit má, pak by mě zajímalo, co by napsal o 1,2 TSI??? Jednu novou Octu s tímhle trhačem asfaltu s pětikvaltem máme v práci... No raději nebudu psát, jakej pocit má člověk tam... Já vlastně zapomněl, že německý kW jsou vždycky silnější než ty francouzský. :-P Tak snad aspoń ty peugeoťácký koně budou konkurenceschopný...
Rozbalit vlákno
11
28. 4. 2014 18:05
Re: Článek
To si piš že VW kůň má výkon nejméně dvou koní a jednoho osla běžného výrobce. Jinak také běžný kůň má čtyři kopyta ten VW dvanáct a někdy i více. ;-)
28. 4. 2014 18:14
Re: Článek
Autor psal, že 1.2 TCe ztrácí pocitově. Je to prostě dáno jeho kultivovaností. Jede aniž by jsi o tom nějak moc věděl. A pak je tady ta vyšší hmotnost Mégana.
28. 4. 2014 18:31
Re: Článek
Člověče, vyšší hmotnost mi nějak ani nevadí a ani mi to nepřijde. Mám plnou výbavu ZEN, a jelikož si svoje auto tak nějak nehuntuju, přijde mi naprosto pohodový a výkon dostatečnej. Zatím jezdím hlavně město a okresky, pár desítek km po dálnici a spotřeba 6,5, takže pohoda. A že teda moc ty limity nedodržuju... :-)

Ale fakt mě zklamala jedna věc: jak píše kolega nahoře, v novym Meganovi není místo na kelímky. Jen na jeden malej... Na rozdíl od druhé generace dva kroky zpět. Takže už zase mám pěkně zavěšený červený držáky z mekáče na okně. >:D Na druhou stranu RLink je naprosto dokonalej. Tak ten to vyváží...:-D
28. 4. 2014 19:53
Re: Článek
Já bych tu vyšší hmotnost taky moc neřešil. Alespoň auto víc vydrží. Tenhle boj o deci nižší spotřebu jde mimo mě.
Avatar - miromen
28. 4. 2014 20:37
Re: Článek
Cos to napsal za nesmysl....jako že těžši auto vic vydrži ? To je mi tedy novinka.
28. 4. 2014 20:44
Re: Článek
Pokud šetříš každé kilo, tak se prostě někdy dostaneš za hranu. Podívej se třeba na statistiku Dekry. Tam je jasně vidět, že pro svou váhu vysmívané Astry a Insignie jsou ve výborném stavu. To snižování hmotnosti přišlo hlavně s tlakem na snižování emisí. A nízké emise jsou asi pro některé automobilky zajímavější než životnost a spolehlivost.
Avatar - miromen
28. 4. 2014 22:10
Re: Článek
No ja nepatřim k těm co by holdovali statistikam ale řika se že pry japonci jsou na tom nejlepe. Ono to bude zřejmě i o použitych materialech , svarech atd. a tam zjevně někteři prostě šetři.
Avatar - miromen
28. 4. 2014 20:36
Re: Článek
No těch testu na TCE je vicero a nikde je nějak valně nehodnoti. Konkurence je na to lepe a to jak TSI tak EB.
28. 4. 2014 20:49
Re: Článek
TCe sice mají o 2 deci větší spotřebu, ale zase něco vydrží a nemusíš je ukazovat v servisu. Renault u motorů TCe vsází na kultivovanost a uživatelskou přívětivost. A to i na ůkor dinamiky. Zkus se rozjet a jezdit třeba po městě s 1.2 Tce a 1.0 EB a pochopíš.
Avatar - miromen
28. 4. 2014 22:07
Re: Článek
U konkurence jsou v servise....a to že je nějaky motor pro blondyny ještě neznamena že je to dobře. Navic nepujde jen o samostatny motor ale o sladěni s převodovkou a na to v navaznosti se spojkou.
Avatar - kari.laz
29. 4. 2014 08:47
Re: Článek
Jenže pokud máte v práci 1,2 TSI s pětikvaltem, tak to bude 63KW a to uznej je podstatný rozdíl od 96KW. Takže to porovnání není úplně ideální
28. 4. 2014 18:07
Rozvor
A jestli ještě můžu jednu poznámku k rozvoru... Nějak to nechápu. Když se redakce rozplývá u Octavie III nad "rozvorem na pomezí mezi nižší střední a střední", pak každej rozvor, který je delší, je na škodu... A že těch aut s rozvorem delším než 2700 mm, který už pomalu v nižší střední odcházejí do důchodu, člověk najde dost. Ještěže ta škodovka prostě vždycky trefí přesně, kolik má co mít. Aby to jednou nebylo zbytečně moc, a někde zas moc málo...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
28. 4. 2014 19:49
Re: Rozvor
no hlavne je zaujimave ako niektori pasuju skodu octaviu s razvorom 2686mm do strednej triedy ale uz taky peugeot 308 kombi s este vacsim razvorom 2710mm beru ako nizsiu strednu.... to je zahada ... tomu nechapem.... mozno nejaky syndrom skoda uraduje ... inak si to tazko vysvetlit.... ja chapem ze octavia je najlepsie auto sveta a porazi aj rolls royce ale netreba to zase takto verejne vsade vyspevovat do vetra.. budme decentni a seriozni
Avatar - dolfi
28. 4. 2014 20:35
Re: Rozvor
...důležitější je rozchod :-!
Avatar - woody-alien
28. 4. 2014 20:46
Re: Rozvor
....pro řazení do tříd ? Hmmm, tak to je mi hned jasnější, proč třeba Mondeo se svým rozchodem 1579p/1598z zůstává ve střední třídě, zatímco Superb s 1545p/1517z jednoznačně aspiruje na vyšší střední. ;-) >:D
28. 4. 2014 21:27
Re: Rozvor
Bud redaktori zabudaju, co napisali minule, alebo .... to vedia az prilis dobre.
29. 4. 2014 08:07
Re: Rozvor
Zas octa je celkově o 7 cm delší a 1 cm širší.
Avatar - Emel
29. 4. 2014 09:34
Re: Rozvor
Hm, to jsou jen takové řeči, zákazníkovi je to v zásadě jedno. Octavia pokukuje po střední třídě nejen rozměry, ale také nabídkou motorů, DSG, 4x4 atd... naopak komfort nebo materiály nedosahují střednětřídních standardů... ale není to zase až tak extra důležité.

A jen tak mimochodem, když mluvíme o Peugeotu... jistě si pamatuješ, jak Peugeot při uvedení 508 všude psal o vozu na pomezí střední a vyšší střední...
Avatar - Ham.
29. 4. 2014 23:15
Re: Rozvor
Peugeot nemluví o pomezí, ale natvrdo řadí 308 do střední a 508 do vyšší střední třídy.
[odkaz]
Avatar - Emel
30. 4. 2014 09:13
Re: Rozvor
Zaznělo toho hodně, v tiskových zprávách se mluvilo o tom, jak 508 nahrazuje 407 i 607... jak říkám, moc bych to neřešil.
28. 4. 2014 19:04
Velikost kol
Peugeot snad jako jediný kdo přiznává že auto na větších kolech je pomalejší
P308 1.2 e-THP 130k MAN 6
15/16" 9.6 max. 206
17/18" 10.3 max 200
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
28. 4. 2014 20:00
v zasade musim povedat
ze aspon ja osobne s tolko kritizovanymi budikmi v pezotoch problem nemam ... v kamaratovej 208 som si nasiel miesto bez problemov a nova 308 je v tomto smere asi este dalej a tak nepochybujem o dobrom vyhlade a pozicii za volantom... rec o volante medzi nohami je mytus ktory vznikol od 120 kilovych tucnych starcov ktori voli nadvahe maju problem si vobec sadnut sami do auta tak aspon volant im nahradza to co dole nemaju .... mne navyse prisiel maly volant ako super vec.... na co tocit obrovskym kormidlom ked mozete drzat v ruke maly krasny sportovy volant ako z motokary.... je to perfektny tah od pezota :yes: no ale podme k autu.... vacsia 308 sa mi vazne paci... vedel by som si predstavit uplne v pohode aj zakladnu verziu active bez dotykaca ktory sa mi vazne nezda az taky super.... vystacil by som si so zakladom ;-) a klasickymi tlacidlami..... a s motorom 1,2 thp benzin..... krasa ... a v tej bordovej farbe.... no nekupte to ;-) :yes:

momentalne jeden z naj kombikov v triede u mna.... :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - dolfi
28. 4. 2014 20:36
Re: v zasade musim povedat
to já v autě budík nevozím >:-[]
Avatar - petrumr
28. 4. 2014 21:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 4. 2014 21:53
Re: v zasade musim povedat
Já vozím i pendlovky.
Avatar - woody-alien
28. 4. 2014 22:13
Re: v zasade musim povedat
Chápu, zřejmě se nespokojíš s nějakou trapnou pidi-náhražkou. >:-[] :yes:
28. 4. 2014 22:56
Re: v zasade musim povedat
Myslíš hodin nebo auta? ;-)
Avatar - KANKUNEN
29. 4. 2014 08:28
Re: v zasade musim povedat
Jen si všimni, že když to auto řídíš, tak ti vadí ve výhledu zrovna ty budíky.
Polož si na budíky šrajtofli a tak nějak to působí - překážka ve výhledu.
29. 4. 2014 08:47
Re: v zasade musim povedat
Asi taky záleží, jak moc jsi vysoký a jak nízko sedíš. Já obecně rád sedím o něco výš, vzrůstem jsem průměrný a když jsem se pohodlně v 308 usadil, videl jsem přes budíky v pohodě celou haubnu. Nezvyk bylo akorát držet volant poměrně nízko.
28. 4. 2014 20:20
Přirozená důvěra k malému objemu...
Docela se podivuju nad přorozenou důvěrou redakce v malé motory, obzvláště v kombinaci s kombi, kde se předpokládá plné využití nákladového prostoru... Ve mě osobně malý objem na velké auto vzbuzuje naopak přirozenou nedůvěru :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Typhoon
28. 4. 2014 20:32
Re: Přirozená důvěra k malému objemu...
Četl jsem tu větu asi třikrát, jestli v tom není schován nějaký jinotaj a na nic jsem nepřišel. Překlep to sice není, nicméně z kontextu logická záporka tam opravdu není. ;-\
Avatar - dolfi
28. 4. 2014 20:36
Re: Přirozená důvěra k malému objemu...
jasně, nejlepší jsou 2 pořádné objemy! :*)
29. 4. 2014 09:12
Re: Přirozená důvěra k malému objemu...
Presne. Tiež som to trikrát prečítal, či to ale myslia akože vážne alebo ako vtip, ťažko povedať, skôr vážne, a to sú potom echt vedľa. Prirodzená dôvera v malé motory??
29. 4. 2014 18:03
Re: Přirozená důvěra k malému objemu...
Mno,me uz vic veci v clancich, pripadne diskuzich nabadalo k reakci, ale tahle veta me finalne primela se konecne, po par letech pasivniho cteni, zaregistrovat :-)))
28. 4. 2014 22:58
Re: Přirozená důvěra k malému objemu...
Oni nemysleli motor, ale štamprdli. Jak praví Dag Badman: alkohol prodávaný v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství.
Avatar - Typhoon
28. 4. 2014 20:48
S křížkem po funuse...
Když se objevila coby novinka krátká 308, měl jsem smíšené pocity z designu exteriéru. Jako by vytáhli z archívu 15 let starý projekt. Říkal jsem si, hochu, třeba se pleteš, dej tomu čas. Nyní tu máme kombíkovou verzi a je to ještě horší! Nový Peugeot není škaredý, za poslední roky snad nejhezčí, ale design dnešních aut je o 15 let dál. Současná 308 se mi jeví jako nástupce oblíbené 306: [odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - grifith
28. 4. 2014 20:57
Re: S křížkem po funuse...
Názor ti nikdo brát nemůže, to je jasné, ale já to vidím jinak. P308 SW se mi designově jeví velmi aktuální, po podobnosti s P306 ani vidu ani slechu... Rozhodně zde máme mnohem vhodnější kandidáty na téma stále stejný design po mnoho let. Ale co člověk, to názor ;-)
28. 4. 2014 21:13
Re: S křížkem po funuse...
jsem si precetl recenzi na tvoje polo a musim napsat ze vy folcvagnisti jste asi na hlavu. ve 27 tisicich vymeneny turbo a rozvody a tvrdis ze auto je v pohode a dalsi bude zase folcvagn? drncici pristrojovka od zacatku?
28. 4. 2014 21:17
Re: S křížkem po funuse...
Propaganda je úspěšně přesvědčila, že ostatní jsou na tom hůř.
28. 4. 2014 21:24
Re: S křížkem po funuse...
jedne dceri jsem koupil C4 a v 60 tisicich bez zavad druha si vybrala megan coupe a te se mlzily zadni svetla. u toho megose bych byl na vazkach jestli jim dat v budoucnu dalsi sanci.
Avatar - Stefič
28. 4. 2014 22:43
Re: S křížkem po funuse...
C4 a Megane... No ty jsi teda štědrej...
28. 4. 2014 23:51
Re: S křížkem po funuse...
myslim ze auta po 400 je az az
Avatar - Francuz
29. 4. 2014 11:16
Re: S křížkem po funuse...
Ona sa tazko priznava ze si si kupil hovadinu co ma dobry marketing :-) Kamarat od vedla ma Golf a ako nechcel by som :-) moje ex Punto 1,2 s rovnakym poctom najazdenych kilometrov nemalo tolko problemov ako ten golf. A tiez ten horzny Citroen C4 co je najhorsi, ani s nim nemam problem.
Avatar - Katikakus
28. 4. 2014 21:39
Re: S křížkem po funuse...
Jo,tak tohle me taky vzdycky pobavi. Oni si zrejme pochvaluji, ze jim auto udrzuji v temer novem stavu. Kazdych 25tis. nove turbo, 50tis. novy motor, 80 tis. nova prevodovka a hlavne servis na kazdem rohu, takze ti to opravi i kdyz te to necha stat v nejakem zapadakove.
Tak nevim, ja radsi auto, kde do servisu musim pouze jednou za rok na pravidelnou prohlidku.
28. 4. 2014 21:46
Re: S křížkem po funuse...
no to je ten jejich argument servis na kazdem rohu a dily bez cekani. me je uplne jedno ze mam servis 100km kdyz ho nepotrebuju. ale musim napsat ze ten servis na kazdem rohu je jeden z duvodu proc kupuju do firmy zamestnancum skodovky. jede na sluzebku a rovnou mu tam vedle v ulici udelaj generalku, netaha se to nikam daleko.
Avatar - Typhoon
28. 4. 2014 22:10
Re: S křížkem po funuse...
Ne, samozřejmě to není v pohodě. Jde ale o to, že servis se choval vstřícně a vady odstranil. Jo, není bez rizik jít po nevyšlapaných cestách.
Přístrojovka nikdy neklepala, chvilku mi trvalo najít, že to byla jedna hadička v motorovém prostoru.
29. 4. 2014 00:01
Re: S křížkem po funuse...
nechapu ze to obhajujes kdyz je to problemovej sh*it. kdyz se mi bude auto takhle sr*at tak tomu nedam 10bodu. a super servis? jo vo tom tu ten vosel psal jak je dulezite se s nima mit rad, bejt tam jako doma davat si kavicku. tak ted uz vim proc je mate tak radi.
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2014 00:34
Re: S křížkem po funuse...
Mně taky připadá, že ty francouzské křapky jsou "problemovej sh*it". Konečně jsme se shodli. ;-)
29. 4. 2014 00:38
Re: S křížkem po funuse...
vsechno jsou to sh*ity
Avatar - rohYpnol
28. 4. 2014 21:12
Slušný ročník
SW se povedlo. Jen je škoda, že vaří opět podle německé kuchařky, 307 SW i 308 SW jsem vždy obdivoval za "MPV" pojetí kombíku a je docela smůla, že v tomto trendu nepokračují. Takto je z toho JEN další kombi ve třídě. Má sice všechny předpoklady k tomu, aby cílil na špičku třídy, ALE dobývat místo nejvyšší je vždy mnohem těžší. A nutno podotknout, že ve třídě je řádně nabito. Kdysi doména Octavie Combi, dnes Ceed SW, i30 kombi, Civic Tourer, Astra ST, Mégane Grandtour, Auris Touring Sports, a především Golf Variant a Leon ST... Každý má čím oslovit, špatná volba prakticky neexistuje.

Čím ale vyniká 308 SW? Snad zajímavý design, který koření německou strohost konečně tou správnou směsí koření? Podmanivé pojetí v detailech, které tak postrádá neměcká konkurence? Chtělo by se tomu věřit, jenže tu máme Leon ST, krásný v každém detailu, navíc s full LED... 308 je povedený, je dokonce opravdu hezký. Ale přijde mi zoufale nezajímavý. A co se prostornosti týká, kde prohospodařili tak královský rozvor?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
29. 4. 2014 09:30
Re: Slušný ročník
Netvrdil bych, že kompaktní kombi byla někdy doména Octavie, tedy více než dnes... kombíky dělali všichni - namátkou Ford nebo Opel v mnoha generacích... a nakonec i ten VW, i když tam bylo kombi trošku ve stínu Golfu HB.

Dnes je tu sice navíc H&K a Seat... jenže naopak třeba Fiat, Mazda nebo Citroen už kombík nemají.
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2014 09:49
Re: Slušný ročník
Na západ jistě, Focusy a Astry. Ale střední a východní Evropa? Navíc i v Alpských zemích si Octavia díky haldexu a Scoutu vybudovala dobré postavení...
Avatar - Emel
29. 4. 2014 20:49
Re: Slušný ročník
To je spíše o historické pozici Škody na trhu v ČR, SR, PL. Rakousko a Švýcarsko ano, slušná pozice, ale rozhodně ne nějaká dominance na trhu.

Je potřeba nezapomínat, že začátky Octavie nebyly tak slavné - hodně lidí vzpomíná na OI a má přitom na mysli faceliftovanou verzi, s moderními motory a přece jen trošku větším prostorem na zadních sedačkách.
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2014 00:31
Zlatý Wartburg Combi!
Mnohem větší užitná hodnota, lepší využití obestavěného prostoru, velmi slušné jízdní vlastnosti, pohodlnost, robustní podvozkový rám, větší světlá výška... A přístroje na palubce na správném místě! I když to byl také jen tříválec... ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Misanick
29. 4. 2014 07:19
Re: Zlatý Wartburg Combi!
Konečně aspoň vím, v čem jezdíš ;-) .
Avatar - grifith
29. 4. 2014 09:25
Re: Zlatý Wartburg Combi!
Dolfíku, ty máš zase přirovnání. Chápeme, že jsi se od toho devadesáté, kdy tě tak zklamal Renault, zařekl a zasekl se u východoněmecké prémie, ale samozřejmě každý tebou srovnavé vozy vnímá mírně odlišně ;-)
PS: měla to být reakce na Ádu, ale myš to netrefila >:D
Avatar - Cuba66
29. 4. 2014 09:46
Kvalita
No po zkušenostech s kvalitou Toyoty a srovnání s kámošema, co maj pažouty si nemyslím, že je to až tak strašný. On stejně tlak na náklady a emise dělá z dřív spolehlivejch značek taky pěkný šmejdy..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - moreczech
29. 4. 2014 17:45
Slušný počin v designu po letech,
ale je potřeba si uvědomit, že to je made in PSA...... :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2014 20:43
Re: Slušný počin v designu po letech,
no jo...... kam sa hrabe pezot na tuto nadheru [odkaz] ;-)

kazdopadne rendlik tuzuuuur :yes: jedine schopne auto na planete :yes: vsetci ostatni vyrabaju trapne sunty ... :yes:

vidim to podobne ako ty :yes:
29. 4. 2014 21:55
Re: Slušný počin v designu po letech,
To jsou kecy v kleci >:D Hlavně že německa auta jsou kvalitní >:D
*/spolehlivost-aut-stredni-tridy-podle…
Avatar - Andromeda
29. 4. 2014 22:10
Re: Slušný počin v designu po letech,
Už jsi si přehodil H/K slipy hnědým dopředu , ty stratégu ???
29. 4. 2014 22:00
Slušný počin v designu po letech,
Oprava:*/spolehlivost-aut-stredni-tridy-… />
Rozbalit vlákno
0
1. 5. 2014 10:42
Místo vzadu
Ochcávka se nechyta :no:

Autoblok
Začátek článku
Design
Řidičova zóna
Kabina a kufr
Motorizace
Podvozek
Diskuze
Technická data

More Sharing ServicesSdílet | Share on facebook Share on google Share on twitter
Test nového Peugeotu 308 SW

Sexy faktor: 3
Rodinný faktor: 3
Byznys faktor: 4
Fun faktor: 2
Offroad faktor: 1
Ženský faktor: 2

Testované motory:
1.2 e-THP, 1.6 HDI/68 kW, 1.6 e-HDI/84 kW, 1.6 THP/115 kW, 2.0 HDI AT
Řidičova zóna
Řidičova zóna

Neliší se od hatchbacku.

Už její označení i-cockpit napovídá, že se tu bude řídit trochu jako v kokpitu letadla - tedy v těsném obklopení většinou ovládacích prvků.

Toto obklopení může u někoho hraničit se stísněností - například i kvůli tomu, že bočnice sedadel docela pevně svírají tělo. Mě vadil pouze tlak širokého středového panelu na pravou nohu při sportovní jízdě v zatáčkách.

Test nového Peugeotu 308 SW Specialitou nevídanou u jiných kombíků je kombinace maličkého volantu a přístrojů, které se nacházejí až nad jeho úrovní. Tento koncept Peugeot použil už u menších modelů 208 a 2008. U nové generace modelu 308 jej podle mne vylepšil a také si na něj nestěžovalo tolik novinářů jako dříve. Volant totiž není nutné posouvat tak nízko, aby nezakrýval přístroje, takže šofér nemá pocit, že by ho držel pod sebou. Také jeho vzdálenost od stehen je výrazně větší než u 208, kde se mi jich téměř dotýkal.

Test nového Peugeotu 308 SW Osobně jsem neměl s tímto rozložením přístrojů problém ani u 208 a do první přistavené 308 jsem zapadl jako panáček do autíčka z lega bez nutnosti cokoli nastavovat. Ani kolega na obrázku s výškou kolem 180 cm neměl problémy.

Test nového Peugeotu 308 SW Test nového Peugeotu 308 SW Výhled z vozu se neliší od standardu mezi kombíky nižší střední třídy.

Test nového Peugeotu 308 SW V případě námi testovaných aut většinou pomáhal sledovat mrtvý úhel příplatkový systém k tomu určený signalizující souběžně jedoucí vůz v tomto nebezpečném prostoru oranžovou kontrolkou na zpětných zrcátkách.

Zkoušel jsem pouze příplatková kožená sedadla, která si můžete prohlédnout v sadě velkých fotek na začátku příští kapitoly.

Test nového Peugeotu 308 SW Látkovou verzi nabízím z hatchbacku.

V kůži se sice sedí luxusně a pohodlně, ale dost jsem se na ní potil. Ventilace není k dispozici. Zkušenosti z hatchbacku říkají, že kožený vnitřek je měkčí než relativně tuhá výplň u látkových sedadel a totéž platilo i o hlavových opěrkách.

Kromě celokožených sedadel se dá připlatit také za levnější kombinaci kůže na krajích a semiše uprostřed.

Test nového Peugeotu 308 SW Vyzkoušeli jsme rovněž elektrické seřizování nebo masážní programy. Za tyto vychytávky se musí připlácet i u kožených sedaček.

Všechny typy sedadel nabízejí praktické tvarování umožňující optimální držení těla v zatáčkách, potěší i dostatečně dlouhé sedáky podpírající stehna.

Test nového Peugeotu 308 SW Rozměry volantu mě pokaždé rozesmějí - menší najdete jen v motokáře. Základní plastové provedení u výbavy Access (testované v hatchbacku) mi klouzalo v dlaních a hrany v místě úchopu budou někomu připadat ostré.

Test nového Peugeotu 308 SW Vyšší stupně už obsahovaly potažení příjemnou kůží. Na snímku vidíte volant z nejvyšší specifikace Allure.

Test nového Peugeotu 308 SW Test nového Peugeotu 308 SW Tlačítky na jeho ramenou se ovládá audiosoustava nebo telefon spárovaný přes bluetooth handsfree.

Test nového Peugeotu 308 SW U základní verze Access plní tuto funkci tradiční ucho pod volantem. A také docela dobře.

Test nového Peugeotu 308 SW Vlevo se nachází ucho i u nejlepších verzí a stará se o obsluhu tempomatu udržujícího řidičem nastavenou rychlost a omezovače rychlosti. Doporučujeme ji ale natrénovat před jízdou, protože při ní musíte prsty pohybovat intuitivně, podívat se nemáte kvůli překážejícímu volantu šanci.

Test nového Peugeotu 308 SW Zkoušel jsem i příplatkový aktivní tempomat. Umí udržovat vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, kterou si řidič nastaví v rozmezí od jedné sekundy do dvou. Dost často se ale vypínal. Funguje totiž pouze při rychlostech nad 40 km/h a v případě, že rozdíl rychlostí mezi vaším vozem a autem před vámi není vyšší než 30 km/h. Konkurenti umí vychytanější adaptivní tempomaty.

Test nového Peugeotu 308 SW Vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla umí auta vybavená radarem zobrazovat neustále. Když s někým závodíte, tak víte, jestli vám ujíždí, nebo ne :-)

Test nového Peugeotu 308 SW Pokud se někomu lepíte na zadek a dostanete se k němu blíž než na půl sekundy, systém na to upozorní nejprve vizuálně, pak i akusticky. Když se nadále přibližujete, třeba proto, že si na dálnici čtete noviny, začne za vás brzdit. To se hodí.

Test nového Peugeotu 308 SW Testoval jsem u hatchbacku automatické nouzové brzdění v praxi na zkušebním okruhu, kde jsem se k terči jedoucímu třicítkou sveřepě přibližoval rychlostí 45 km/h a peugeot to ubrzdil bez mého zásahu.

Test nového Peugeotu 308 SW Palubní počítač se přepíná a nuluje tradičně velkým pohodlným tlačítkem na konci páčky stěračů. Vždy se zobrazují minimálně tři jeho hodnoty najednou, takže odpadá nutnost častého přecvakávání.

Test nového Peugeotu 308 SW Ciferníky vypadají už od základní verze Access zajímavě. Vyšší verze se chlubí barevným displejem nebo chromovanými ručičkami.

Test nového Peugeotu 308 SW Otáčkoměr má opačně cejchovanou stupnici a rafička se na něm pohybuje zprava doleva, tedy opačně než u ostatních aut. To je trochu úlet. Designéři změnu vysvětlují tím, že by vše mělo oči řidiče táhnout ke středu, ale zvykal jsem si těžko.

Test nového Peugeotu 308 SW Středový panel základní verze Access (snímek je z hatchbacku) jako jediný neobsahuje obří displej, ale klasické rádio a klimatizaci. Až na umrněná tlačítka audiosoustavy proti tradičnímu řešení nemám námitek, a navíc se mi líbí.

Test nového Peugeotu 308 SW Téměř desetipalcový dotekový displej samozřejmě vyznívá mnohem více high-tech a do budoucnosti jde asi o nezvratný trend. Připadalo mi, že se proti prvním testům hatchbacku výrazně zrychlila odezva displeje.

Test nového Peugeotu 308 SW Z tohoto vestavěného tabletu se ovládá i klimatizace, z čehož úplně nadšený nejsem. Místo abych při jízdě poslepu sáhl na nějaký otočný ovladač a změnil teplotu, tady musím nejprve jedním dotekem aktivovat ovládání klimatizace, a pak teprve nastavovat. Nehledě na to, že když před jízdou zadávám třeba cíl do navigace, nemůže spolujezdec současně upravovat teplotu.

Test nového Peugeotu 308 SW Mapové podklady navigace dobře vypadají, potěší i spousta informací. Nedá se však předem nahrát trasa, můžete pouze jezdit z bodu do bodu

Test nového Peugeotu 308 SW Při testech ve Francii jsme zkoušeli řadu chytrých aplikací, které řidiče informují o zácpách, radarech, cenách pohonných hmot nebo kvalitách restaurací. V Česku ale zatím nefungují.

Test nového Peugeotu 308 SW Nejvyšší výbava Allure obsahuje bezklíčový přístup do vozu i startování tlačítkem. Klasickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací. Tlačítko Sport zlepší za příplatek u motorů 1.2 THP a 2.0 HDI odezvu motoru na plyn a minimálně v případě benzinového tříválce s turbem jsme také po jeho aktivaci zaznamenali výrazně sportovnější zvuk motoru.

Test nového Peugeotu 308 SW Test nového Peugeotu 308 SW Test nového Peugeotu 308 SW

Sportovní režim zrudne přístroje a přidává k funkcím palubního počítače zajímavé údaje o okamžitém výkonu, točivého momentu a plnicího tlaku turba. Zároveň nabízí ukazatel podélného i příčného zrychlení. Po prudkém zabrzdění ukázal počítač zpomalení 0,5 G, ostřejší průjezd běžnou zatáčkou znamená odstředivou 0,3 G. S touhle funkcí jsem se fakt vyblbnul!

Test nového Peugeotu 308 SW U levnějších verzí zůstává klasická ruční brzda a klíček (snímek je z hatchbacku). Je dobře, že Peugeot dává v tomto ohledu na výběr.

Test nového Peugeotu 308 SW Výplně dveří spolknou i větší láhev s vodou jako malinu. Nedostatkem odkládacích prostor jsem netrpěl.
Kabina a kufr

Peugeot 308 SW nový - pohled sedadla přední Peugeot 308 SW nový - pohled sedadla zadní Peugeot 308 SW nový - pohled kufr základní Peugeot 308 SW nový - pohled kufr maximální

Nový Peugeot 308 SW se od stejnojmenného předchůdce výrazně liší - a to nejen na první pohled. Nováček už nemusí suplovat roli velkoprostorového auta kategorie MPV, na to má Peugeot specializovaný model 5008. Tím pádem nenabízí speciality typu sedmi míst nebo samostatných, posuvných a vyjímatelných sedadel druhé řady jako starší 308. Z jakéhosi hybridu kombi a MPV se stal čistokrevný kombík. Karoserie novinky se proti předchůdci o 8 cm prodloužila a zároveň o 6 cm snížila. Nový Peugeot 308 SW se tak řadí mezi delší kombíky nižší střední třídy.

Rekordmanem je v době příjezdu na trh nový Peugeot 308 SW z hlediska místa na nohy v kabině. Na místě spolujezdce a za ním podle našich měření překonává i Octavii Combi. Díky za to patří rozvoru, tedy vzdálenosti náprav, prodlouženému o 11 cm proti hatchbacku a o 2 cm proti minulé generaci kombíku. Proti hatchbacku jsme naměřili k dobru na nohy 5 cm :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
17. 6. 2014 07:53
2.0 HDI
Na Peugeot Emotion day jsem jezdil s 2.0 HDI a žádný aerodynamický hluk na dálnici jsem nezaznamenal.Trasa vedla město,okreska,dálnice.Jinak je u tohoto motoru velmi dobře fungující start-stop systém.

Moje dojmy:

308 SW 2.0 HDI 110 KW Active:

Podvozek příjemný,torzka snese hodně.Filtrace kanálů a nerovností dobrá,odhlučnění taky dobré.U řazení občas šla hůře 5ka,ale jinak to šlo.Tady byl volil 6.st.Aisin.Zátah velmi dobrý,od nízkých otáček.Pokud se spěchá a je potřeba rychleji se dostat na zvolenou rychlost,tak velmi dobré.Brzdy uživatelky příjemné,žádné jedovky.Na přístrojovku jsem si zvykl hned a vyhovovalo mě to.Opačný otáčkomě nevadí,jezdil jsem podle displeje s rychlostí.Velmi dobré auto na ježdění,ale raději automat.Start-stop rychlý,tichý,neslyšný.Pokud zapomene zavřít zadní dveře a nastartuje a chcete se rozjet,tak i když pouštíš spojku,tak se auto nerozjede.Prostě to nedovolí.Musí se ty dveře zavřít.Dobrá vychytávka.
Rozbalit vlákno
0