Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 SW: S klimatizací za 295 tisíc korun

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (68)

Peugeot 308 SW se v říjnu dostává se v základním provedení Access a motorem 1.4 VTi s cenou pod hranici 300 tisíc korun.

Peugeot 308 SW je od jara loňského roku na českém trhu v modernizované podobě stejně jako sesterský hatchback. V současnosti je tato karosářská verze nabízena ve dvou stupních výbavy v kombinaci s dvojicí zážehových a čtveřicí vznětových motorizací.

Zájemci o benzinové jednotky mají možnost volby z dvojice atmosférických čtyřválců 1,4 VTi (72 kW) a 1,6 VTi (88 kW). Paleta vznětových agregátů začíná turbodieselem 1,6 HDi FAP (68 kW) a pokračuje přes 1,6 e-HDI (82 kW) k dvojici 2,0 HDI s výkony 110 kW a 120 kW: Nejvýkonnější z nich je k dispozici pouze v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Základní provedení Access je nabízeno s oběma zážehovými motory a vznětovými motory o objemu 1,6 litru. Standardem pro tento stupeň výbavy jsou mimo jiné čtyři airbagy, manuální klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem, 6 reproduktory a ovládáním pod volantem, přední mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a palubní počítač.

Peugeot 308 SW v základním provedení Access s motorem 1,4 VTi startuje s cenou 295.000 Kč, což je jen o 10.000 Kč více než u stejné motorizace a výbavy pětidveřového hatchbacku.

V případě této základní výbavy je u SW a hatchbacku již jen jedna shodná motorizace, kterou je 1,6 HDI (68 kW) a v jejím případě je karoserie typu kombi dražší o 30.000 Kč.

Peugeot 308 SW - ceny benzinových motorizací
Motor 1,4 VTi 16V 1,6 VTi 16V
Převodovka 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1397 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 72/6000 88/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 136/4000 160/4250
Max. rychlost [km/h] 182 189
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,4 12,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 6,9
Cena Access [Kč] 295.000 315.000
Cena Active+ [Kč] - 340.000

Vyšší stupeň Active+ není dostupný s motorem 1,4 VTi, ale zato jej lze kombinovat se všemi vznětovými motorizacemi. Výbava se v tomto případě rozšiřuje o dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodové denní světlomety, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná zadní okna, tři samostatná a vyjímatelná sedadla ve třetí řadě a bluetooth handsfree pro mobilní telefon. Vzhled vylepší 16palcová hliníková kola a boční ochranné lišty v barvě karoserie.

Výrazné rozdíly v ceně hatchbacku a SW jsou i v případě druhého stupně výbavy. Ten je u pětidveřového karoserie označen Active a u kombi Active+. Kromě karoserie je zde i odlišnost ve standardní výbavě, kterou představuje absence vrstveného atermického a akustického čelního skla.

Peugeot 308 SW v provedení Active+ s motory 1,6 VTi a turbodiesely o objemu 1,6 litru je oproti hatchbacku se stejnou motorizací a výbavou dražší o 45.000 Kč.

Dvoulitrové turbodiesely jsou u hatchbacku k dispozici pouze s výbavou Allure nabízející oproti Active navíc hlavové airbagy, regulátor a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, kožený sportovní volant, hlavici řadicí páky i madlo ruční brzdy, prosklenou střechu s elektrickou clonou a 17palcová litá kola. I přesto jsou SW s motory 2,0 HDI a výbavou Active+ o 20.000 Kč dražší.

Peugeot 308 SW - ceny dieselových motorizací
Motor 1,6 HDI FAP 1,6 e-HDI FAP 2,0 HDI FAP 2,0 HDI FAP
Převodovka 5M 6M 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997
Válce/ventily 4/2 4/2 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 68/4000 82/3600 110/3750 120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 230/1750 270/1750 320-340/2000 340/2000
Max. rychlost [km/h] 176 185 205 202
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,6 12,5 11,1 10,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,9 5,3 6,7
Cena Access [Kč] 350.000 380.000 - -
Cena Active+ [Kč] 375.000 405.000 425.000 445.000

Z příplatkové výbavy zmiňme například metalický lak (+ 13.995 Kč), perleťový lak (+ 15.495,- Kč), navigační systém WIP Nav (+ 22.000 Kč pro Access a + 19.500 Kč) nebo vyhřívaná sedadla (+ 4.800 Kč) a dvě samostatná sedadla pro třetí řadu u verze Active+ (+ 17.400 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (68)
26. 10. 2012 16:07
Re: 0-100 km/h ?!
Taky jsem se divil, ale stačí se podívat na technická data. Provozní hmotnost Peugeotu 308 SW 2.0 HDI 110 kW je 1660 kg, celková přípustná hmotnost je 2210 kg. Čili pořádný tlouštík srovnatelný s kombíky vyšší střední třídy z roku 2000. Kupříkladu Audi A6 Avant začínalo s benzinovým čtyřválcem na 1470 kg (s naftovým na 1545 kg) a dokonce i s šestiválci bylo lehčí.
Avatar - Emel
26. 10. 2012 13:32
Re: 0-100 km/h ?!
Out of topic to není, prostě zrychlení pod 10s nemůže být nutnou podmínkou pro pohyb v silničním provozu. Kamionem sice nejezdím, ale čas od času vozím těžkou káru a NENÍ to tragédie, ostatní účastníci silničního provozu se musí takové situaci přizpůsobit.

Pro pružnost to neznamená nic moc, pružnost měříš na jednu zařazenou rychlost a záleží jen na otáčkách, které při tom máš.
26. 10. 2012 11:55
Poměr cena/užitná hodnota
má 308 nejlepší ve třídě, o tom není sporu. Problém je, že mě designově prostě za srdce nevezme. Kdyby 308 SW byla zmenšená 508 SW, změnil bych názor :-)

Když k tomu, připočteme, že Peugeot není v ČR moc marketingově viditelný, podprůměrné prodeje až tak nepřekvapí.
Avatar - Emel
26. 10. 2012 11:41
Re: 0-100 km/h ?!
Uvědom si, že se z té pumpy dokáže rozjet a zařadit třeba naložený kamion. Za jak dlouho myslíš, že zrychlí z nuly na sto? A kolik měří na délku?
Avatar - Emel
26. 10. 2012 11:11
Re: 0-100 km/h ?!
Jasně že šestka je lepší řešení, ale něco stojí. Pokud ti auto zrychlí na 100 za 11s, tak to přece není žádná extra tragédie.