Peugeot 308 SW: S klimatizací za 295 tisíc korun

Peugeot 308 SW: S klimatizací za 295 tisíc korun

Peugeot 308 SW se v říjnu dostává se v základním provedení Access a motorem 1.4 VTi s cenou pod hranici 300 tisíc korun.

Peugeot 308 SW je od jara loňského roku na českém trhu v modernizované podobě stejně jako sesterský hatchback. V současnosti je tato karosářská verze nabízena ve dvou stupních výbavy v kombinaci s dvojicí zážehových a čtveřicí vznětových motorizací.

Zájemci o benzinové jednotky mají možnost volby z dvojice atmosférických čtyřválců 1,4 VTi (72 kW) a 1,6 VTi (88 kW). Paleta vznětových agregátů začíná turbodieselem 1,6 HDi FAP (68 kW) a pokračuje přes 1,6 e-HDI (82 kW) k dvojici 2,0 HDI s výkony 110 kW a 120 kW: Nejvýkonnější z nich je k dispozici pouze v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Základní provedení Access je nabízeno s oběma zážehovými motory a vznětovými motory o objemu 1,6 litru. Standardem pro tento stupeň výbavy jsou mimo jiné čtyři airbagy, manuální klimatizace, rádio s CD/MP3 přehrávačem, 6 reproduktory a ovládáním pod volantem, přední mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a palubní počítač.

Jake.auto.cz: Peugeot 308 (přehled testů a dalších článků)

Peugeot 308 SW v základním provedení Access s motorem 1,4 VTi startuje s cenou 295.000 Kč, což je jen o 10.000 Kč více než u stejné motorizace a výbavy pětidveřového hatchbacku. V případě této základní výbavy je u SW a hatchbacku již jen jedna shodná motorizace, kterou je 1,6 HDI (68 kW) a v jejím případě je karoserie typu kombi dražší o 30.000 Kč.

Peugeot 308 SW - ceny benzinových motorizací
Motor1,4 VTi 16V1,6 VTi 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]13971598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]72/600088/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]136/4000160/4250
Max. rychlost [km/h]182189
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,9
Cena Access [Kč]295.000315.000
Cena Active+ [Kč]-340.000

Vyšší stupeň Active+ není dostupný s motorem 1,4 VTi, ale zato jej lze kombinovat se všemi vznětovými motorizacemi. Výbava se v tomto případě rozšiřuje o dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodové denní světlomety, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná zadní okna, tři samostatná a vyjímatelná sedadla ve třetí řadě a bluetooth handsfree pro mobilní telefon. Vzhled vylepší 16palcová hliníková kola a boční ochranné lišty v barvě karoserie.

Výrazné rozdíly v ceně hatchbacku a SW jsou i v případě druhého stupně výbavy. Ten je u pětidveřového karoserie označen Active a u kombi Active+. Kromě karoserie je zde i odlišnost ve standardní výbavě, kterou představuje absence vrstveného atermického a akustického čelního skla.

Peugeot 308 SW v provedení Active+ s motory 1,6 VTi a turbodiesely o objemu 1,6 litru je oproti hatchbacku se stejnou motorizací a výbavou dražší o 45.000 Kč.

Dvoulitrové turbodiesely jsou u hatchbacku k dispozici pouze s výbavou Allure nabízející oproti Active navíc hlavové airbagy, regulátor a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, kožený sportovní volant, hlavici řadicí páky i madlo ruční brzdy, prosklenou střechu s elektrickou clonou a 17palcová litá kola. I přesto jsou SW s motory 2,0 HDI a výbavou Active+ o 20.000 Kč dražší.

Peugeot 308 SW - ceny dieselových motorizací
Motor1,6 HDI FAP1,6 e-HDI FAP2,0 HDI FAP2,0 HDI FAP
Převodovka5M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]1560156019971997
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]68/400082/3600110/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270/1750320-340/2000340/2000
Max. rychlost [km/h]176185205202
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,612,511,110,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,95,36,7
Cena Access [Kč]350.000380.000--
Cena Active+ [Kč]375.000405.000425.000445.000

Z příplatkové výbavy zmiňme například metalický lak (+ 13.995 Kč), perleťový lak (+ 15.495,- Kč), navigační systém WIP Nav (+ 22.000 Kč pro Access a + 19.500 Kč) nebo vyhřívaná sedadla (+ 4.800 Kč) a dvě samostatná sedadla pro třetí řadu u verze Active+ (+ 17.400 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

Komentář Jany Havligerové: Brexit není apokalypsa Komentář Jany Havligerové: Brexit není apokalypsa

Britský dopis se žádostí o vystoupení z Evropské unie už…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 SW: S klimatizací za 295 tisíc korun







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Evropským Autem roku 2017 se stává... Evropským Autem roku 2017 se stává...

... Peugeot 3008. Evropské Auto roku 2017 bylo vybíráno…

Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014) Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014)

Peugeot napravil druhou generací 308 chyby, které udělal…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

3 250 000, to je cena dětského života! Rodiče dostali odškodnění za smrt Adélky (†6) při nehodě autobusu v Chorvatsku!

3 250 000, to je cena dětského života! Rodiče…

Šestiletá Adélka, její babička a dalších šest lidí zahynulo v červnu 2012 při nehodě českého autobusu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…