Pro lidi hledajici v cenove relaci okolo 300 nemuze byt o Rapidu rec, pze do 300 je to motorova/vybavova tragedie... a nad 300 uz by musel byt clovek doslova magor, kdyz si muze vybrat z velkeho mnozstvi konkurencnich modelu - navic plnohodnotne nizsi stredni, ktera je dost casto na absolutne jine urovni... materialove, podvozkove a vlastne nakonec i motorove... nebot TSI rozhodne neni zadna vyhra... leda tak pro koncern v budoucich privalech penez za pozarucni opravy potkanych motoru. Optimalizace totiz neni reseni... pro zakaznika 8-s
Jo, z tohohle pohledu jo. Ale to je všude, domácí automobilky jsou vždycky nejdražší, mají největší odbyt.
Každopádně 308 je pořádný (a k tomu hodně pohledný) kus auta a prodeji rozhodně rapida nedostane, resp. v tuto chvíli si ani sedan a kombi konkurovat nebudou.
V zemi, kde 70% naroda nedosahne na prumernou mzdu se nestacim divit... ocekaval bych lidi hledajici bezkonkurencni pomer cena/uzitna hodnota - coz dnes Francouz nabizi jako rohlik na krame.
Namisto toho tu resime jestli Rapid, nebo Fabii... a idealne volitanou modlu v podobe Octavky. Zeme plna paradoxu :-)
Kolik procent národa dosáhne na průměrnou mzdu je údaj, který nevypovídá vůbec o ničem. Myslíš, že třeba ve Švýcarsku na ni dosáhne větší procento lidí?
zase ta cena - pozri sa do FR a zrovanj ceny domacich a konkurencie, to iste plati aj o inych krajinach europy s domacou automobilkou, resp. automobilkami ;-)
S tou 1.6VTi za 315 bych si to uměl představit, ta výbava je celkem rozumná (byť 4 airbagy už dnes nejsou úplně na výši, hliníková kola by se hodila atd.).
Já bych se trochu bál. Neříkám, že 1.4ka a 1.6ka VTi jsou špatné motory, ani to, že by se v jednom kuse jen kazily, ale co jsem o nich četl, tak pověst kdovíjakých spolehlivých držáků zrovna nemají a přijde mi, že u konkurence by se našel lepší motor.
Je to divné, ale Peugot je jedna z mála značek, kde bych skor neuvažoval o benzínu, ač je mi celkově sympatičtější. Ale je fakt, že mám předsudky za základě pár testů od lidí, co neznám, takže asi tak. :-)
A nejsou problémy i s řetězem? Jsou nějaké zmínky na internetu i v bazarové části SM, kde tvrdili, že je to větší problém spíš u 1.6VTi než u menší 1.4ky.
Já delším převodům docela fandím - 0-100 mě v reálu příliš nezajímá, ale pokud ti auto s pětikvaltem a benzínovou 1.6 točí na dálnici 4000 otáček, je to otrava.
Out of topic to není, prostě zrychlení pod 10s nemůže být nutnou podmínkou pro pohyb v silničním provozu. Kamionem sice nejezdím, ale čas od času vozím těžkou káru a NENÍ to tragédie, ostatní účastníci silničního provozu se musí takové situaci přizpůsobit.
Pro pružnost to neznamená nic moc, pružnost měříš na jednu zařazenou rychlost a záleží jen na otáčkách, které při tom máš.
Taky jsem se divil, ale stačí se podívat na technická data. Provozní hmotnost Peugeotu 308 SW 2.0 HDI 110 kW je 1660 kg, celková přípustná hmotnost je 2210 kg. Čili pořádný tlouštík srovnatelný s kombíky vyšší střední třídy z roku 2000. Kupříkladu Audi A6 Avant začínalo s benzinovým čtyřválcem na 1470 kg (s naftovým na 1545 kg) a dokonce i s šestiválci bylo lehčí.
Je mi líto. Osobně pomalu nad PSA pomalu ale jistě začínám lámat hůl.
308 se neprodává, tak začíná "race to the bottom" 8-s Pro nikoho to není dobrá zpráva, snad jen pro pár koupěchtivých...
PSA nenabízí nic, co by stálo za ůvahu. To by až tak nevadilo, jen kdyby byl vidět vývoj, perspektiva. Ale Citroen/Peugeot se nám tu snaží namluvit, že jejich hybridní hybridy, které se ve Francii neprodávají ani se 175 tis. dotací, je to pravé elektrické.
Do toho se nejsou ochotni vzdát zaměstnaneckých a sociálních výhod, Francie nám do toho tahá politiku zaměstnanosti atd.
Za mě není jediný model, který by mě nějak oslovoval. 308 má nejlepší léta za sebou. 508 chtěla zabít 2 mouhcy jednou ranou, ale když někdo míří na 2 cíle, obvykle netrefí ani jeden. I stalo se. Hybrodní nesmysly nemá cenu ani komentovat.
208 se zbytečně odepsala svojí "avantgardou", 408 chce být vším a zároveň není ničím. 4008 a 5008 nepovažuji za výtvor PSA, tady je to :yes: především pro Mitsubishi. Kolínksá dvojka zaspala dobu. Nový malý Peugeot crossover bude opět podle mě mimo, vzhled prostě netáhne a to je zásadní chyba.
Tak nezbývá, než zavzpomínat na doby P605, P607, P406, P206, P306 ... to byly doby :-(
Nesouhlasím... 508 je auto v širší špičce třídy. 5008 nemá s Mistubishi pokud vím společného vůbec nic. 308 je na konci výrobního cyklu, ale facelift obrousil hrany velké tlamy, takže je to i dnes solidní volba s hezkým interiérem, slušnými motory a dostatkem prostoru. Kolíňata už taky mají své roky, ale když se člověk podívá na nový Up!, tak zjistí, že zase tak moc pozadu nejsou.
Proč bys vzpomínal na 607? Nic proti, celkem příjemné auto, ale nic moc zajímavého na něm nebylo a 508 považuju za lepší auto.
Také jsem chvilku přemýšlel nad tím, co má moje 5008 společného s Mitsubishi >:D Vůbec nic rohYpnole. Navíc s tebou opravdu nemůžu souhlasit. PEUGEOT co nabídnout opravdu má a vybere si každý:
107 - mini, když chceš něco do města (bohužel je za zenitem), 45tis ks
208 - pěkný zástupce v malých autech, prodeje rostou v celé Evropě, 60tis aut 1-7/2012 a roste
308 - má už léta, FL opravil nepovedeným tlamu a je to kus auta za super peníze ;-) 82 tis ks
3008 - střelba mimo, ale veze se na vlně crossoverů, 63tis ks.
5008 - velmi dobře jezdící středně velké MPV, spíše větší kombi, 36tis ks
508 - střední třída jak má být, super HDi, ale chybí vrcholový benzín, 57 tis.
Partner - 21tis.
Zbytek jsou okrajové modely, ale je tu SUV, velké MPV a nádherné doupě RCZ :yes:
Nechci aby tohle vyznělo jako adorace značky, jen nesouhlasím že PSA nemá co nabídnout :no:
jasně že 5008 nemá s Mitsu zhola nic. Byla to 4007 ;-)
Proč 607? Protože to ve své době bylo:
1) kus nádherného auta
2) vůz prakticky bez konkurence, pořádná limuzína, levnější než D3
Čím převyšuje dnešní 508 konkurenci? Ničím. Jen se snaží být nástupcem 607 a 407 zároveň.
508 konkurenci ničím zásadním nepřevyšuje, je to prostě velmi dobré auto mainstreamové střední třídy. Ale to není vůbec málo... co víc byla ve své době 406 (krom 406 kupé, pro kterou mám slabost)?
607 měl táta ve firmě... designově to žádný skvost nebyl, jízdně spíš zaostávala za 407... ok, místa tam bylo dost, ale žádné superauto to nebylo.
dobré auto je prakticky kterékoliv. 508 nemá čím zaujmout. Design nemastný neslaný (OK, není to ta rozšklebená tlama, takže já to považuji za úspěch). Jo, je to prostě dobrý průměr.
Např. parádní interiér... vůbec interiéry Peugeotu patří k tomu nejlepšímu, od 308, přes 508, 5008, 208... už za dob 307 byl nadčasový a velmi kvalitní.
Interiér určitě není špatný, hlavně sedadla. Jenže opět - kdo z konkurence má horší? i40, jasně. Odcházející Mondeo - prostě kolotoč. Ještě někdo?
307 měla krásný interiér a hlavně luxusní sedadla s příjemným čalouněním. Tohle francouzi opravdu umí. Jenže jakmile došlo na ergonomii, tak titěrné čudlíkové království mě nijak nezaujalo :no:
Hele, já s tím čudlíkovým královstvím jezdím téměř každý druhý den do práce a nevidím problém. Tady si zase někdo plete pojem ergonomie a neschopnost změny.
Kdo má horší? Passat, Superb, C5, Laguna, Insignia... kdo má v mainstreamu lepší?
Asi si se spletl, ale 5008 je velmi povedené MPV s výborným designem. Samozřejmě je to vlastní vývoj Peugeotu.
V čem že se 508 netrefila? Je to plnohodnotný zástupce střední třídy, který má rozhodně co nabídnout, ve verzi SW velmi pohledné auto. A ve verzi 2.2. GT lahůdka :-).
A pak tu máme novou 208...A na RCZ jsi zapoměl...kdo z konkurence takový malý sporťak nabízi, nejblíže snad jedině Číro od VW.
Je vidět rohYpnole, že do situace moc nevidíš. PSA se ve Francii prodává slušně. Za jeho pádem je krize evropského trhu ve spojení s fatální chybou vedení, které narozdíl od VW a dalších podcenilo expanzi na východ.
Zatímco ostatní automobilky drží prodeje v Číně/Indii a kompenzují tak ztráty z domácího trhu (Viz VW/Seat), PSA padá ke dnu a snaží se pozdě bycha honit v jižní Americe či již dost rozparcelované Indii.
Jinak tvé hodnocení modelů ... zase střelba mimo.
208 se odepsala avantgardou? A proto je v současnosti pátým nejprodávanějším autem Evropy že?
308 na jaře bude nová, jinak jak už psal ericn, za 300 000 dostaneš kus poctivého auta s dost slušnou výbavou
Tak nějak :yes: K té 607 mám ještě dodatek, elektrika byla asi tak stejně vyvedená jako ve 307 >:D Zapnul si blinkr doleva a blikal ti pravý ;-) Viděl jsem na vlastní oči, navíc se to spravovalo cca 4x než se to povedlo doladit >:D
Tak tak, 307 a 607 byly "nejzdařilejší" auta od Peugeota co se týká elektriky. PSA díky 307 "sklízí" plody své práce dodnes, když Peugeot potažmo francouzská auta jsou v očích mnoha lidí, díky těmto modelům, symbolem totální nekvality. Paradoxem je, že zrovna 307 měla díky svému designu obrovské prodejní úspěchy.
Přitom předchůdce 307, typ 306 s elektrikou problémy vůbec neměl. Měl jsem cca 4 roky model 306 1.6XR 1997 a jediné co mě potkalo, byla svítící kontrolka Airbagů, spraveno za 10 minut a byl klid ;-):yes:
Jo 307 byla prodejně dost úspěšná, kombíky jsou vidět na silnicích pořád, hlavně tedy po FL ;-)
Většina chyb co se týče elektroniky byla u 307 po faceliftu prakticky odstraněna. Proto kdo chce 307 ať hledá tyto verze. Paradoxně se mi předfacelift líbí vice :-)
hojit se na tom, že PSA se ve Francii prodává slušně... >:D opravdu jsi pobavil. To je jako bys napsal, že Škoda je na tom dobře protože u nás se prodává dobře. Jen s tím rozdílem, že trh Francie je samozřejmě větší. Jistě ale cítíš, že domácí prodej je marginálie a na přežití nestačí.
Ano, 208 se podle mě odepsala avantgardou. Možná je 5., jenže podle mě mohla mířit výš. Koneckonců uvidíš, kde bude Clio :-!
Na 607 rád zavzpomínám. Byl to nádherný kus auta. O spolehlivosti jsem opět nepsal ani slovo, takže opět nevím, co je mimo :-!
Ale kdeže. Peugeot nemá problém s prodanými kusy, ještě předloni měl největší prodeje ve své historii. Problémem jsou poklesy na evropském trhu a velká vázanost na něm, plus špatná efektivita výroby.
A kdo je dnes ve střední třídě výrazně lepší než konkurence? Vše se dost vyrovnalo, spíše se dnes bere v potaz kdo udělal nejméně chyb.
A když tak voláš po srovnání, mám tu jeden z AutoBildu. 508 vs. Insignia vs. Mondeo.
Porovnávaly se špičkové nafty s 200 koni. Jediná 508 měla automat, přesto měla nejlepší zrychlení, pružnost a druhou nejlepší spotřebu. Dále nejnižší hlučnost a nejširší komfortní výbavu. Nebýt vyšší ceny, skončila by druhá před Insignií. Vytýkaly jí jen snad až příliš tuhy podvozek verze GT. Peugeotu 508 opravdu nic výrazného neschází, bohužel konkurence je široká.
a druhou nejlepší spotřebu... tady je hezky vidět jak záleží na výkladu ;-) Ono lze taky napsat druhou nejhorší spotřebu. Nebo taky průměr - tedy přesně to, co jsem napsal já.
Co se konkurence týká, tak se podívej, co nabízí Superb, Passat, Insignia, Accord atd. 508 je prostě průměr, kterému schází spousty prvků, nabídka je prostě omezená.
dokonce až tak, že mám dojem, že takovéhle roztáčení cenových válek nemá PSA šanci přežít, již dnes generuje ztráty jako hrom. Rozdávat auta zadarmo umí každý, ale ty konce.
Tak to je PRAVDA - prodávat TAK předraženě jako váš VWzor (na obrázku vlevo) to umí věru MÁLOKDO.. :-)
..což ale nic nemění na FAKTu že škoda Rapid je v česku DĚSNĚ předražená (a tahle nabídka je tak nějak jejím "PRAVÝm OPAKem" ;-)
má 308 nejlepší ve třídě, o tom není sporu. Problém je, že mě designově prostě za srdce nevezme. Kdyby 308 SW byla zmenšená 508 SW, změnil bych názor :-)
Když k tomu, připočteme, že Peugeot není v ČR moc marketingově viditelný, podprůměrné prodeje až tak nepřekvapí.