Diskuse

Peugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?

2.1.2018

V rámci nedávné modernizace se Peugeot 308 dočkal i nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Na český trh vstupuje až nyní.

 

  • 61 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 02.01.  11:10

    Naftu nemusim

    Ale 1.5 HDI je technicky docela zajímavej motůrek [odkaz] možná by to chtělo místo nicneříkající zmínky o stovce patentů napsat něco konkrétního = čím proč je výjímečnej

    No snad profesionální text doplní amatérská diskuze :-)
    • 32 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 02.01.  12:26

      « Re: Naftu nemusim

      Motor vypadá zajímavě, ale auto má dva zásadní problémy z mého pohledu.
      1. Cena - dávat skoro 0,5M za 1.5tku je mi trochu proti srsti a to ještě v obyčejné výbavě, kdyby začínal na 400 tis, je to zajímavější nabídka. Takhle ztrácí konkurenční výhodu
      2. Nemohu si zvyknout na interiér, jinak docela povedeného auta.
      • 21 Reagovat !

        foto Horst-Fuchs

        Horst Fuchs 02.01.  15:26

        « Re: Re: Naftu nemusim

        S interiérem souhlas, i-Cocpit mě nijak zvlášť nezaujal. Sice bych chápal logiku nahoře vystrčených budíků, to by ale musely být dobře čitelné, což nejsou. Nastavování všeho přes dotykový displej se mi taky 2x nezalíbilo.
        Cena - hmm, ceníkovka bude tak možná o 10% nižší než Oktávka 1.6 TDI, oproti ní má podle mne lepší motor se šestikvaltovou převodovkou, celkově vyšší komfort (hluk, podvozek...), o něco horší řízení.
        Záleží na preferencích, 308 je ale opravdu zajímavé auto.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.01.  08:27

          « Re: Re: Re: Naftu nemusim

          Oktávka je ale ve všech ohledech větší auto, tam to tak nějak chápu, takže dostaneš o 10% dražší auto, které je větší a né o nic moc horší. Pak je tu ještě tuna jiných konkurentů, proto nevidím, proč zrová vzít 308 ? A icockpit to ještě shazuje pro mne více do mínusu.
      • 01 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 02.01.  17:42

        « Re: Re: Naftu nemusim

        Nějak se nemohu zbavit dojmu, že jakkoli je 308 pěkná na pohled, prospěla by jí generační obměna. I ten i-cockpit už je v novějších modelech na jiné úrovni.
      • 00 Reagovat !

        foto tuhlikPEPAN

        tuhlikPEPAN 03.01.  07:48

        « Re: Re: Naftu nemusim

        kolko stoji bmw i8? tiez tam je 1,5 a trojvalec >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D tvojou logikou je toto velmi lacne
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.01.  08:24

          « Re: Re: Re: Naftu nemusim

          A tvojí ne, kolik má ten i8 výkon, a je i8 také hatchback nižší střední třídy? :-)
    • 50 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 02.01.  12:30

      « Re: Naftu nemusim

      Keď už sme pri tom "profesionalizme", redaktor by sa mohol na začiatok naučiť, že u motorov sa udáva "objem", nie "obsah". ;-) 8-s
    • 31 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 02.01.  14:54

      « Re: Naftu nemusim

      Spíš než s naftou by měli udělat neco s benzínovými motory. Nikdo není moc zvědavý na 3hrnky 1.2THP v takhle velkým autě. Po 1.6THP se slehla zem a nový motor - 4válec s výkonem nad 100kW prostě není. Snad se probudí až budou města (hlavně ve Francii) zakazovat vjezd dieselům... ;-)
      • 30 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 02.01.  17:45

        « Re: Re: Naftu nemusim

        1.2 THP se jako základ hodí, ale alternativa v podobě příjemné 1.6 THP je rozhodně na místě.
      • 32 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 02.01.  19:08

        « Re: Re: Naftu nemusim

        Tak v GT snad 1.6 THP je....ale to už je zase za "ranec". Jinak je to špatný, ovšem uživatel Reco by nám to jistě vysvětlil. ;-)
        "Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka..."
        No a já dodávám, že nutno Peugeotu přiznat opravdu velkou snahu ušetřit nás té znavené ruky a sedřené předkožky. Když není nad čím, je i ta "honitba" zbytečná. >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 03.01.  18:15

          « Re: Re: Re: Naftu nemusim

          Ono celkově si PUG dělá s cenami na českém trhu z lidí docela pr*el. Jako za 3hrnek se 130k a 6st manuálem 505tis v Allure je úlet, o GT s 1.6THP 205k za 660tis je také dost mimo mísu a navíc mu chybí benzínová verze kolem 160-170k za rozumný peníze kolem 550tis kč.

          Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově :-(

          Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis ;-)

          Quo vadis Peugeot? :-O
    • 11 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 02.01.  17:58

      « Re: Naftu nemusim

      V 5008 mam 1,6 HDi a je to pohoda. :-)
  • 42 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 02.01.  11:17

    Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

    až se dostal zpátky k té 406, předek nevypadá věru zle. Tak a teď ještě ten interiér.
    • 52 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 02.01.  12:44

      « Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

      Mně se ten interiér líbí (a funkčně vyhovuje), takže ne, na ten nesahat.
      • 32 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 02.01.  14:55

        « Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

        Ovládání klimy by mělo být klasickými 3 ovladači a ne na displeji, to se mi moc nelíbilo. Odvádí to pozornost... :no:
        • 20 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 02.01.  15:38

          « Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

          Tak často na klimu nesahám, aby mě to štvalo. Uvidíme po delším používání.
          • 30 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 02.01.  15:46

            « Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

            Blbě se to dělá po pameti, mě u P5008 stačí dát ruku dolu a otočit knoflíkem. Měl jsem půjčenou 308 SW a pokaždý jsem se musel podívat co dělám, tj odvádí to pozornost jako mobil ;-)
            • 21 Reagovat !

              foto car

              car 02.01.  16:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

              Ovládání například klimatizace,radia není vůbec žádnej problém..osobně vyzkoušeno.Myslím že nás za volantem rozptyluje a odvádí pozornost spousta jinejch věci.
            • 11 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 02.01.  18:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

              A ked tocis tym knoflikom tak ani sa nepozeras na kolko?
              • 30 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 02.01.  20:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                A ty jo? Já teda cítím každý 0,5 stupeň v odporu tlačítka. Na to se vážně koukat nemusím.
                Chci o 2st. víc - 4x aretace tlačítka.
                • 20 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 02.01.  22:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                  No ja na to aj tak vzdy mrknem :-) ci uz vedome alebo podvedome. Rovnako tak ked prenastavujem smer prudenia ci ine funkcie. Ale smekam pred kazdym co to dava len po pamati a podla hmatu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 02.01.  23:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                    Po hmatu dám jen úpravu teploty. Proudění a pod. bych musel taky kouknout. Ale mě vyhovuje Auto režim.
                    V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
            • 22 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 02.01.  18:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

              Otočit knoflíkem bez koukání jde tak u manuální klimy, kdy točíš plná levá nebo plná pravá... Ale u automatu, kde nastavuješ teplotu (a nedej ještě dvouzónově), nebo mačkáš tlačítka pro změnu směru ofuku a podobně... stejně se musíš kouknout.
              • 41 Reagovat !

                foto JirkaX

                JirkaX 02.01.  20:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                Vůbec se dívat nemusím. Vím, že jedna poloha aretace je 0,5 stupně a podle toho otočím. Dvouzonovka přece taky není problém. Buď je sepnuta synchronně, nebo jednotlivě a potom si to řídí spolujezdec.
                • 10 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 02.01.  21:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                  Prvně musíš vědět, jakou teplotu vůbec máš nastavenou... takže koukat musíš. Na dotekovém displeji na tom jsem stejně, jen mrknu na polohu ovladače a počet stisknutí už sledovat nemusím.
                  • 10 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 02.01.  21:58

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                    Zbytečný se dohadovat. Že obecně dotykový ovládání vyžaduje víc pozornosti než tlačítka je zhruba na úrovni tvrzení, že voda teče dolů. Ale někdo může dotyk ovládat intuitivněji než jiný tlačítko a může být spokojený, nic proti.
                    Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
                    Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
                  • 10 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 02.01.  22:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                    Myslím, že je rozdíl si letmo zkontrolovat teplotu a strefovat se za jízdy do dotykových tlačítek.
                  • 00 Reagovat !

                    foto JirkaX

                    JirkaX 03.01.  06:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                    Nemusím. Já totiž teplotu nenastavuji podle čísel, ale podle pocitu. Ty snad opačně?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 03.01.  07:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                      Podle čísel, protože pocity klamou.
                      • 00 Reagovat !

                        foto JirkaX

                        JirkaX 03.01.  07:19

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                        Tak to budeš asi úplná výjimka.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 03.01.  18:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

                    Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
    • 13 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 02.01.  13:40

      « Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

      No jako jo, jeden čas se na nový pežoty nedalo vůbec dívat. Počínaje 407 a konče asi 301.
      • 30 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 02.01.  14:56

        « Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

        Tak třeba P301 po FL vypadá velmi dobře :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto tuhlikPEPAN

        tuhlikPEPAN 03.01.  07:43

        « Re: Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil

        dizajn francuzov je 1000x krajsi ako dizajn pepanov >:D
  • 30 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 02.01.  18:32

    A klasický oblb ...

    ... že spotreba 3,5 litra! ;-\
    • 10 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 02.01.  19:29

      « Re: A klasický oblb ...

      Tato hodnota plati a je v souladu s normou. To, ze je norma vycucana z prstu na papir je vec druha. Kazdopadne verim, ze za 5L to jezdit bude a dlouhe streky mozna ke 4.5L.

      Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
    • 11 Reagovat !

      foto tuhlikPEPAN

      tuhlikPEPAN 03.01.  07:42

      « Re: A klasický oblb ...

      za 3,8 dlhodoby priemer jazdi aj 10rocna C4 1,6 hdi takze 3,5 je velmi realne
      • 01 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 03.01.  08:36

        « Re: Re: A klasický oblb ...

        Za 3.8 ti jazdi tá 10 ročná C4 zrejme len pri hodne defenzívnej jazdee ;)
        • 01 Reagovat !

          foto tuhlikPEPAN

          tuhlikPEPAN 03.01.  09:34

          « Re: Re: Re: A klasický oblb ...

          100 mimo mesta, 60 mesto a dialnica 140 je denfenzivne? >:D >:D >:D >:D >:D tospotreba rátaná podla tankovania
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 03.01.  13:04

            « Re: Re: Re: Re: A klasický oblb ...

            Stačí kouknout sem: [odkaz]

            Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
            Medián je přes 5l.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc odpalů, další načal homerunem

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc…

Za svůj první homerun musel poručit rundu fernetů. Druhou tisícovku úspěšných odpalů oslavil baseballista Aleš…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín otočil s Boleslaví z 0:2

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín…

První kolo fotbalové Fortuna ligy má za sebou pět zápasů. V páteční předehrávce zvítězila mistrovská Plzeň na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…