Peugeot 407 Coupé - lev pro muže

Peugeot 407 Coupé - lev pro muže

 
 

Expresivní design Peugeotů 407 má své zaryté odpůrce i bezmezné obdivovatele. Obě skupiny mají nyní příležitost k dalším názorovým výměnám. Na trh se totiž dostává kupé příslušející k řadě 407. Je delší než výchozí sedan a má snad nejdelší světlomety, jaké dnes u osobního automobilu najdete.

Velká kupé se lvem ve znaku

Model 407 Coupé je po sedanu a SW třetí karosářskou variantou v řadě 407. Od prvního kupé značky Peugeot, modelu 21, který byl slavnostně odhalen roku 1898 na automobilové výstavě v Paříži, jej dělí právě jedno století. V něm se představilo ještě několik dalších velkých dvoudveřových vozů a tím posledním, které dělalo Peugeotu radost, byl přímý předchůdce čtyřistadesmičky: Peugeot 406 Coupé.

Nejnovější model se od předchůdce odlišuje podstatně většími vnějšími rozměry. Jek je zřejmé z tabulky základních rozměrů, čtyřistasedmička nabrala decimetry ne na rozvoru, ale na převisech karoserie. Přední měří 1,084 m a zadní 1,007 m. Jsou tak o 55 resp. 85 mm delší než v případě sedanů a kombi 407 a vzhledem k rozvoru jde o extrémní hodnoty i napříč segmentem. Designérům se tím otevřela cesta k velkoryse tvarované siluetě, velmi skloněnému přednímu i zadnímu sklu a k ještě delším předním světlometům, než v případě sedanů. Kabina má extrémní délku a přestože je vůz o 50 mm vyšší než předchůdce, působí díky dalším 200 milimetrům přidané délky, nižším dojmem.

Peugeot 407 Coupé a jeho předchůdce
Vnější rozměryPeugeot 406 CoupéPeugeot 407 Coupé
Délka [mm]46204815
Šířka [mm]17801868
Výška [mm]13501399
Rozvor [mm]27002724
Rozchod vpředu [mm]15101580
Rozchod vzadu [mm]15251575
Zavazadlový prostor [l]390400

Příď nese typické peugeotovské rysy dneška, navíc dostala trojici rybích žáber před předními koly, které však jsou pouze estetickým prvkem. Podobně jako u ostatních čtyřistasedmiček je i v případě kupé boční plocha vozu opticky odlehčena prahovým prolisem, který začíná již na předním nárazníku a končí až na nárazníku vzadu.

Části samonosné karoserie byly převzaty s několika úpravami ze sedanů. Pevnost v krutu je vyšší než u verze sedan a splňuje zadávací kriteria z oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností. Platforma, společná s verzí sedan, byla v rámci vývoje nového modelu snížena o 44 mm a těžiště vozu bylo přeneseno o 25 mm níže. Přední kapota z hliníku a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu se podílí na snížení celkové hmotnosti vozu, dveře bez rámů doplňují jedinečnost stylu. I tak však tento Peugeot podle verze váží 1525 až 1724 kg.

Komfort pro čtyři

obrázek [300 x 189] Vnitřní rozměry interiéru patří mezi největší ve třídě. Ve srovnání s předchůdcem narostly výrazně dimenze vnitřní šířky ve výši loktů vpředu (+128 mm!, na absolutní hodnotu 1542 mm) i vzadu (+142 mm, absolutně 1234 mm). Uvnitř vás čeká známý „nábytek“ ze čtyřistasedmičky, který však dostal několik individualizujících detailů. Například volant je podstatně lépe uchopitelný díky mohutnějšímu věnci, tužší sedadla s dobrým bočním vedením drží tělo cestujících těsněji a velké rozsahy nastavení umožňují najít optimální polohu i nadprůměrně rostlým jedincům. To platí zejména o předních sedadlech. Řidič sedí o 20 mm níže a o 9 mm dále.

Vzadu se ani ve 407 Coupé nedočkáte srovnatelného prostoru jako na předních sedadlech. Co se kvality sedadel týká, jsou i ta zadní dokonale ergonomicky tvarovaná, ale svažující se střecha a zadní sklo nedovolují postavám s výškou jen o málo nad průměrem populace pohodlný posaz. Tady zkrátka nepomůže ani 1,72 m dlouhý interiér. U konkurenčních vozů 2+2 však téměř jistě nenajdete více místa na zadních sedadlech, takže peugeotova novinka je na tom s místem vlastně relativně dobře!

obrázek [300 x 219] Ve velmi dlouhé zádi je ukryt plochý, ale objemný zavazadlový prostor (400 l), který je jako dělaný na cestování ve velkém stylu, tedy bez obvyklých dovolenkových propriet, ale třeba jen s taškou a golfovým bagem. Dělená a sklopná opěradla zadních sedadel lze sklopit tak, že vznikne rovná ložná plocha, která navazuje na podlahu zavazadlového prostoru a její užitná délka činí 1,60 m.

Všechny vozy Coupé 407 jsou sériově vybaveny dvouzónovou klimatizací s automatickou regulací převzatou z verzí 407 s vyšší úrovní výbavy. Klimatizační systém poslední generace disponuje například snímačem teploty a vlhkosti vzduchu, které poskytují s jejichž pomocí řídící jednotka ohlídá zamlžení skel v kabině.

Kompresor "s externím řízením" ochlazuje vzduch přímo na požadovanou teplotu a podstatně tak snižuje spotřebu pohonných hmot vozidla. Snímač slunečního záření zohledňuje jeho vliv na teplotu v kabině vozu a koriguje podle něj nastavení teplotní regulace. Díky reflexní úpravě čelního skla nezvyšuje tepelná energie slunečního záření teplotu v kabině.

K pokrokovým prvkům, které pronikají do stále dostupnějších vozů je použití vrstveného skla nejen na čelní ale i na boční okna. Sklo snižuje průnik hluku z okolního prostředí, aerodynamických šumů a část zvukových frekvencí přicházejících z motoru.

Technika co není vidět

obrázek [300 x 210] Pod kabátem Peugeotu se ukrývá řada pokrokových prvků. Toto kupé není vyloženě sportovním vozem. V jeho případě jde o spojení rychlosti a komfortu, který jednoduše nelze spojit s tuhým podvozkem zajišťujícím bezprostřední styk s povrchem, po kterém právě projíždíte. O přenos jen těch žádoucích vjemů se stará přední lichoběžníková náprava s dvojící trojúhelníkových ramen a zadní víceprvková zavěšení kol. Nejsložitější části obou náprav jsou vyrobeny z hliníkové slitiny Cobapress, která se podle výrobce vyznačuje obdobnými mechanickými charakteristikami jako díly vyrobené kováním.

Kupé 407 dostala kratší pružiny - o 10 mm vpředu a 23 mm vzadu – čímž došlo také ke snížení karoserie vozu. Dorazy jsou oproti verzím sedan a SW kratší a tužší.

V porovnání s ostatními verzemi modelové řady 407 se přední rozchod rozšířil o 23 mm (u benzinového motoru 2.2 16V) a o 19 mm (u šestiválce 3.0 V6). Průměr předního zkrutného stabilizátoru byl zvětšen u benzinových motorů o 0,5 mm (24,5 m), u dieselového motoru HDI V6 měří 25 mm.

V porovnání s verzemi sedan a SW se zadní rozchod kol u modelu Coupé zvětšil na 1575 mm (o 46 mm) u motoru 2.2 a na 1567 mm, tedy o více než 45 mm, u šestiválcových motorů. K tomuto rozšíření zadního rozchodu dochází zejména díky použití širších a tužších nábojů kol (+ 26 mm). Průměr zadního zkrutného stabilizátoru byl u verzí s benzinovým motorem 3.0 V6 zvětšen o 0,8 mm (20,6 m), u dieselového motoru HDI V6 měří 21,3 mm.

Verze se šestiválcovými motory jsou vybaveny elektronicky řízeným tlumením AMVAR. Snímače pohybů kol v tom případě umožňují řídit tlumení každého z kol individuálně, nezávisle v rámci 9 přednastavených charakteristik; změna je možná každé 2,5 milisekundy. Kdykoliv v průběhu jízdy je možné ovládacím tlačítkem zvolit tužší charakteristiku tlumení, v kritických situacích přepíná systém z komfortního na bezpečnostní režim tlumení samočinně pro co nejistější styk kola s vozovkou.

Často kritizované řízení v běžných Peugeotech 407 prošlo v kupé několika změnami. I nadále jsou používány dva systémy. Modely s benzinovým čtyřválcem jsou vybaveny variabilním elektrohydraulickým posilovačem řízení s elektrickým čerpadlem, které řídí vyvíjený tlak v rámci sedmi různých charakteristik bez ohledu na otáčky spalovacího motoru.

Verze se šestiválcovým motorem jsou vybaveny hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem. U tohoto systému je účinek posilovače regulován elektronicky řízeným ventilem, zohledňujícím například rychlost vozidla, otáčky motoru, úhel a rychlost otáčení volantem.

Brzdová soustava všech modelů využívá přední vnitřně chlazené kotoučové brzdy o průměru 330 mm a tloušťce kotouče 30 mm. Kotouče v zadních kolech mají průměr 290 mm a tloušťku 12 mm. Elektronický řídící systém kontroly stability ESP je součástí základní výbavy všech vozů 407 Coupé.

Poprvé šestiválcový diesel

Doba již dávno zavrhla naftová tabu pro vozy se sportovním nebo komfortním duchem. Vznětový motor byl pod kapotou už v předchozím kupé řady 406, u většího a o málo prestižnějšího nástupce se pod kapotou poprvé objevuje také diesel 2.7 HDI V6, poprvé v rámci řady 407. Motor o objemu 2 720 cm3 dosahuje maximálního výkonu 150 kW a největšího točivého momentu 440 Nm.

Motor 2.7 HDI V6 má hlavy válců ze slitiny hliníku, každý válec má čtyři ventily ovládané dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. O přísun dostatečného množství a optimální teploty čerstvého vzduchu pro šestici válců se stará dvojice elektronicky řízených turbodmychadel (jedno na řadu válců) s mezichladičem stlačeného vzduchu. Variabilní geometrie lopatek statoru obou turbodmychadel je řízena elektronicky. Systém přímého vysokotlakého vstřikování typu Common Rail pracuje s maximálním tlakem až 1650 bar. Vstřikovače s piezoelementem obsahují šest otvorů o průměru 145 μm.

Vstřikování umožňuje realizovat až šest vstřiků v jednom cyklu: dva předvstřiky pro snížení hluku spalování, dva hlavní vstřiky k dosažení točivého momentu a výkonu, jakož i optimálního poměru hluku/emisí/spotřeby a až dva dodatečné vstřiky k regeneraci standardního filtru pevných částic FAP.

Zážehový šestiválec i čtyřválec

Druhým šestiválcem v nabídce je známý motor PSA 3.0 V6, který má zdvihový objem 2 946 cm3, poskytuje největší výkon 155 kW při 6 000 ot./min a nejvyšší točivý moment 290 Nm při 3 750 ot./min. Motor je vybaven variabilním časováním sacích ventilů VVT (vačkové hřídele se natáčejí v rozsahu 40° relativního pohybu vůči otáčení klikového hřídele). Blok motoru a hlavy válců se čtyřmi ventily na válec jsou vyrobené z lehké slitiny. Řízení motoru je zajišťováno systémem Bosch ME 7.6, ovládajícím fázované sekvenční vstřikování a zapalování.

Jako první v řadě je v nabídce čtyřválcový motor o objemu 2 230 cm3. Dosahuje maximálního výkonu 120 kW při 5 855 ot/min a největšího točivého momentu 220 Nm při 4 150 ot/min. Od 2 000 ot/min až do 5 500 1/min dosahuje tento motor 92 % největšího točivého momentu. Pro omezení přirozených vibrací vyvolávaných uspořádáním rotujících hmot čtyřválcového motoru je tento agregát vybaven dvěma vyvažovacími hřídeli s pohonem od klikového hřídele. Tento motor je celý z lehké slitiny (blok – hlava válců), má čtyři ventily na válec a dva vačkové hřídele v hlavě. Jednodušší proměnné časování sacích ventilů (on/off, VTC) posunuje vačky o 20° vzhledem ke klikovému hřídeli. Řízení motoru je zajištěno systémem Magneti Marelli typu 4MP, který ovládá těleso elektronické škrticí klapky s motorkem, fázované sekvenční vstřikování a rovněž sekvenční zapalování s jednou cívkou na válec.

Převodovky

obrázek [300 x 226] Všechny verze Peugeotu 407 Coupé jsou vždy vybaveny šestistupňovou převodovkou. V případě benzinového motoru 2.2 16V se jedná o manuální, u dieselového V6 HDI o automatickou a u benzinového šestiválcového motoru jsou k dispozici manuální i automatická šestistupňová převodovka.

Manuální převodovka ML6/C se v kombinaci s motorem 3.0 V6 představuje poprvé. Jediný rozdíl mezi touto převodovkou u motoru 2.2 16V a u benzinového šestiválce 3.0 V6 tvoří stálý převod. Automatická šestistupňová převodovka AM6 umístěná napříč byla poprvé představena s modelem 407 a posléze rozšířila nabídku převodových ústrojí modelu 607, v obou případech spolu se šestiválcovými motory do V.

Peugeot 407 Coupé
Motor2.2 16V3.0 V63.0 V6 AM62.7 HDI V6 AM6
Zdvihový objem [cm3]2230294629462720
Válce/ventily 4/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]120/5875155/6000155/6000150/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/4150290/3750290/3750440/1900
Max. rychlost [km/h]222241235225
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,48,78,5
Komb. spotřeba [l/100 km]9,210,210,28,5
Cena [s]920.000,-Kč1.100.000,-Kč1.150.000,-Kč1.150.000,-Kč

Konkurence

Nový Peugeot 407 Coupé je klasickým kupé 2+2, kterých na trhu v Evropě již mnoho nenajdeme. Tradičními konkurenty jsou podobná kupé ze stájí Mercedes-Benz nebo BMW, netradičním a nejnovějším rivalem mu bude Alfa Romeo Brera.

Peugeot má ze všech vybraných konkurentů největší vnější rozměry a díky koncepci vše vpředu také nejvíce místa v interiéru. Německé vozy s klasickou koncepcí jsou cenově posazeny přeci jen výše, protože platit je třeba také za luxusní image, již základní model kupé od Peugeotu disponuje bohatou výbavou, která u srovnatelných modelů zvyšuje cenu u konkurence.

Čtyřistasedmička se chlubí výborným výsledkem v testu Euro NCAP, s úrovní pasivní bezpečnosti souvisejí bezesporu také nadprůměrně rozměrné deformační zóny. Uvnitř každého Peugeotu 407 Coupé je připraveno zasáhnout v případě potřeby sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče.

Peugeot 407 Coupé a jeho konkurenti
Vnější rozměryPeugeot 407 CoupéAlfa Romeo BreraBMW 3 Coupé Mercedes-Benz CLK
Délka [mm]4815441544904650
Šířka [mm]1868183017551740
Výška [mm]1399137013701415
Rozvor [mm]2724252527252715
Rozchod vpředu [mm]1579159514701505
Rozchod vzadu [mm]1575157514851475
Zavazadlový prostor [l]400300410435
Základní cena [Kč]920.000,-Kč995.000,-Kč933.400,-Kč1.153.000,-Kč

Naše první dojmy naleznete v článku: Peugeot 407 Coupé: první jízdní dojmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000…

Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce

Těžko říct, čím Peugeot 407 “proslul” více: jestli…

 



 
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Test dojezdu elektroaut v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Dnes 08:00

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektrovozů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…