Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 407 Coupé: první jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (102)
Výsledkem dalšího prodloužení převisů a snížení výšky karoserie je působivý celek, který nemá mnoho sobě rovných konkurentů. Na českém trhu jej od příštího týdne pořídíte od 920 tisíc korun.

Když design studio Peugeotu tvořilo tvary nového kupé, bylo třeba zachovat základní rysy a proporce původního sedanu. Přesto jistá volnost pro kreativitu zbyla. Výsledkem dalšího prodloužení převisů a snížení výšky karoserie je působivý celek, který nemá mnoho sobě rovných konkurentů. Na českém trhu jej od příštího týdne pořídíte od 920 tisíc korun.

Dnešní evropský automobilový trh je bohatý na nejrůznější MPV, SUV, crossovery a další novodobé marketingové konstrukce, ale na klasická velká kupé pro 2+2 cestující již myslí jen málo automobilek. Nejčastěji jde o luxusní značky, u nichž lze přeci jen tuto karosářskou variantu snáze uplatnit a hlavně zaplatit. Peugeot směřuje částí svého modelového portfolia již léta také mezi automobilovou elitu, ke které dvoudveřové kupé patří. Po řadě historických příkladů se úspěšně uchytil Peugeot 406 Coupé, který se až donedávna prodával také na českém trhu. S příchodem revolučního designu avizujícího „konec her“ nastal čas také pro dvoudveřovou verzi čtyřistasedmičky. Jak se s úkolem design studio Peugeotu popralo?

Design: prodlužte převisy!

Dnešní doba žádá striktně perfektní obestavění prostoru kolem půdorysu automobilu, takže velmi často slýcháme nejen z úst představitelů automobilek věty hovořící o kolech posunutých do rohů karoserie. Tento rys pochopitelně napomáhá také konstruktérům interiérů, kde lze i v malých vozech docílit nadprůměrně velké prostorové nabídky. Peugeot však šel v případě kupé jiným směrem.

Specifický účel dvoudveřového automobilu (design je jedním z rozhodujících ukazatelů) a původní vozidlová platforma s rozvorem 2725 mm jsou přesvědčivé argumenty, které říkají, že s místem problém zřejmě nenastane. Tolik důležitý vnější vzhled, často diskutovaný u sedanů i SW, musel přesvědčit v případě kupé více lidí. Proto byla jen dvoudveřová karosérie dále prodloužena (!), na současných 4815 mm a to zejména na přídi a zádi, které tak dnes s převisy 1,08 m a 1,01 m tvoří nejvyšší hodnoty v dané třídě. Nonšalantně navržený profil s širokým obloukem, tak typickým pro vozy s přívlastkem Gran Turismo, řadí nové kupé ke konzervativně střiženým vozům. Přední část, které dominuje peugeotova příď s rozměrným vstupním otvorem pro chladící vzduch je ozdobena nejdelšími předními světlomety, jaké dnes Peugeot a možná i celý automobilový svět zná.

Výška vozu 1399 mm v kombinaci s velkými převisy umožnila originálně ukrýt prostorný interiér, do kterého se snadno nastupuje, do elegantního hávu, který se podle našeho názoru zavděčí širším vrstvám. Nejde přece jen o to, aby se líbil majiteli! Takové auto si přece muži kupují i jako prostředek k seznamování…

Interiér: Pohodlí má prioritu!

Vnitřní rozměry interiéru patří mezi největší ve třídě. Ve srovnání s předchůdcem narostly výrazně dimenze vnitřní šířky ve výši loktů vpředu (+128 mm!, na absolutní hodnotu 1542 mm) i vzadu (+142 mm, absolutně 1234 mm). Uvnitř vás čeká známý interiér čtyřistasedmičky, který však dostal několik individualizujících detailů. Například volant se nám zdál podstatně lépe uchopitelný díky mohutnějšímu věnci, tužší sedadla s dobrým bočním vedením drží tělo cestujících těsněji a velké rozsahy nastavení umožňují najít optimální polohu i nadprůměrně rostlým jedincům. To platí zejména o předních sedadlech. Řidič sedí o 20 mm níže a o 9 mm dále. Vzadu se ani ve 407 Coupé nedočkáte srovnatelného prostoru jako na předních sedadlech. Co se kvality sedadel týká, jsou i ta zadní dokonale ergonomicky tvarovaná, ale svažující se střecha a zadní sklo nedovolují postavám s výškou jen o málo nad průměrem populace pohodlný posaz. Tady zkrátka nepomůže ani 1,72 m dlouhý interiér.

Ve velmi dlouhé zádi je ukryt plochý, ale objemný zavazadlový prostor (400 l), který je jako dělaný na cestování ve velkém stylu, tedy bez obvyklých dovolenkových propriet, ale třeba jen s taškou a golfovým bagem.

Jízda: komfortní cruiser

Jen jediný pár dveří a efektní karoserie svádí k představě, co vše asi takových automobil dokáže. Komfortní orientace interiéru však představy o nekompromisně tuhém podvozku zmírní a první okamžiky po nastartování některého ze tří motorů vás již utvrdí v tom, že tato čtyřistasedmička je zejména křižníkem evropských dálnic, na nichž vyniknou při dlouhých cestách přednosti vozu. Těmi jsou výborné odhlučnění interiéru, tiché motory s klidným chodem (čtyřválec má např. vyvažovací hřídele, šestiválcový diesel pokrokový systém vstřikování common-rail a množství tlumících materiálů v motorovém prostoru) a poměrně těžké zpřevodování vyšších převodových stupňů, které sice neoslní rekordními hodnotami pružné akcelerace, ale při konstantní jízdě vyššími rychlostmi umožní udržovat motor v nízkých otáčkách.

Podvozek, stejně jako další použitá technika, je převzat z ostatních karosářských verzí pouze s dílčími úpravami (tužší stabilizátory, větší rozchody kol). Karoserie má v rámci modelové řady Peugeotu nejvyšší tuhost v krutu, což se projevuje v praxi přesnější reakcí vozu na povely. Vlásenky nejsou vzhledem ke značné pohotovostní hmotnosti (1525 až 1724 kg) a rozměrům vozu optimálním místem k předvádění se. Naopak cestování vyššími rychlostmi i na špatných českých cestách tento Peugeot zvládá s velkorysou noblesou. Pocitově se bohužel pobyt na předních sedadlech příliš neliší od sedanu nebo SW, před sebou máte téměř shodný výhled přes daleko vpředu končící čelní sklo o ploše 1,2 m2.

V prodeji již nyní

Peugeot na českém trhu nabízí pro kupé tři motory, z nichž je strategicky nejvýznamnější šestiválec 2.7 HDi V6, který se poprvé dostává do vozu střední třídy v rámci koncernu PSA. Jeho projev považujeme za etalon mezi vidlicovými šestiválcovými diesely této kategorie. Ve standardním spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou jde o harmonicky sladěný celek. Jde však také o nejdražší provedení. Sympatické je, že proti podobně výkonnému zážehovému šestiválci není třeba za naftu připlácet.

Ceny začínající na 920 tisících jsou vyšší, ale Peugeot dovybavil tato kupé mnoha prvky jinak nadstandardní vybavy. Za všechny jmenujme automatickou dvouzónovou klimatizaci, xenonové světlomety, hliníková kola o průměru 17 nebo 18 palců, audiosystém s CD přehrávačem. Šestiválcové motory mají navíc mj. tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení AMVAR.

Peugeot 407 Coupé - motorová paleta
Motor 2.2 3.0 V6 3.0 V6 AM6 2.7 HDI V6 AM6
Zdvihový objem [cm3] 2230 2946 2946 2720
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 120/5875 155/6000 155/6000 150/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 220/4150 290/3750 290/3750 440/1900
Max. rychlost [km/h] 222 241 235 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,4 8,7 8,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,2 10,2 10,2 8,5
Zákl. cena [Kč] 920.000,-Kč 1.100.000,-Kč 1.150.000,-Kč 1.150.000,-Kč
Ondřej Láník
Diskuze (102)
8. 3. 2006 22:28
Re: Patetický...
Dobrej pohled... V testu jsem četl, že nejvíc mu sedí ta nafta 2,7.
8. 3. 2006 22:23
Re: OT: ale dulezite!!!!!
To jsou věci... nepříjemná zkušenost...
8. 3. 2006 22:16
Re: AŽ SI PŮJDEŠ PRO COUPE
;-) :yes: