Peugeot 407 Coupé: první jízdní dojmy

Peugeot 407 Coupé: první jízdní dojmy

 
 

Výsledkem dalšího prodloužení převisů a snížení výšky karoserie je působivý celek, který nemá mnoho sobě rovných konkurentů. Na českém trhu jej od příštího týdne pořídíte od 920 tisíc korun.

Když design studio Peugeotu tvořilo tvary nového kupé, bylo třeba zachovat základní rysy a proporce původního sedanu. Přesto jistá volnost pro kreativitu zbyla. Výsledkem dalšího prodloužení převisů a snížení výšky karoserie je působivý celek, který nemá mnoho sobě rovných konkurentů. Na českém trhu jej od příštího týdne pořídíte od 920 tisíc korun.

Dnešní evropský automobilový trh je bohatý na nejrůznější MPV, SUV, crossovery a další novodobé marketingové konstrukce, ale na klasická velká kupé pro 2+2 cestující již myslí jen málo automobilek. Nejčastěji jde o luxusní značky, u nichž lze přeci jen tuto karosářskou variantu snáze uplatnit a hlavně zaplatit. Peugeot směřuje částí svého modelového portfolia již léta také mezi automobilovou elitu, ke které dvoudveřové kupé patří. Po řadě historických příkladů se úspěšně uchytil Peugeot 406 Coupé, který se až donedávna prodával také na českém trhu. S příchodem revolučního designu avizujícího „konec her“ nastal čas také pro dvoudveřovou verzi čtyřistasedmičky. Jak se s úkolem design studio Peugeotu popralo?

Design: prodlužte převisy!
Dnešní doba žádá striktně perfektní obestavění prostoru kolem půdorysu automobilu, takže velmi často slýcháme nejen z úst představitelů automobilek věty hovořící o kolech posunutých do rohů karoserie. Tento rys pochopitelně napomáhá také konstruktérům interiérů, kde lze i v malých vozech docílit nadprůměrně velké prostorové nabídky. Peugeot však šel v případě kupé jiným směrem.

Specifický účel dvoudveřového automobilu (design je jedním z rozhodujících ukazatelů) a původní vozidlová platforma s rozvorem 2725 mm jsou přesvědčivé argumenty, které říkají, že s místem problém zřejmě nenastane. Tolik důležitý vnější vzhled, často diskutovaný u sedanů i SW, musel přesvědčit v případě kupé více lidí. Proto byla jen dvoudveřová karosérie dále prodloužena (!), na současných 4815 mm a to zejména na přídi a zádi, které tak dnes s převisy 1,08 m a 1,01 m tvoří nejvyšší hodnoty v dané třídě. Nonšalantně navržený profil s širokým obloukem, tak typickým pro vozy s přívlastkem Gran Turismo, řadí nové kupé ke konzervativně střiženým vozům. Přední část, které dominuje peugeotova příď s rozměrným vstupním otvorem pro chladící vzduch je ozdobena nejdelšími předními světlomety, jaké dnes Peugeot a možná i celý automobilový svět zná.

Výška vozu 1399 mm v kombinaci s velkými převisy umožnila originálně ukrýt prostorný interiér, do kterého se snadno nastupuje, do elegantního hávu, který se podle našeho názoru zavděčí širším vrstvám. Nejde přece jen o to, aby se líbil majiteli! Takové auto si přece muži kupují i jako prostředek k seznamování…

Interiér: Pohodlí má prioritu!
Vnitřní rozměry interiéru patří mezi největší ve třídě. Ve srovnání s předchůdcem narostly výrazně dimenze vnitřní šířky ve výši loktů vpředu (+128 mm!, na absolutní hodnotu 1542 mm) i vzadu (+142 mm, absolutně 1234 mm). Uvnitř vás čeká známý interiér čtyřistasedmičky, který však dostal několik individualizujících detailů. Například volant se nám zdál podstatně lépe uchopitelný díky mohutnějšímu věnci, tužší sedadla s dobrým bočním vedením drží tělo cestujících těsněji a velké rozsahy nastavení umožňují najít optimální polohu i nadprůměrně rostlým jedincům. To platí zejména o předních sedadlech. Řidič sedí o 20 mm níže a o 9 mm dále. Vzadu se ani ve 407 Coupé nedočkáte srovnatelného prostoru jako na předních sedadlech. Co se kvality sedadel týká, jsou i ta zadní dokonale ergonomicky tvarovaná, ale svažující se střecha a zadní sklo nedovolují postavám s výškou jen o málo nad průměrem populace pohodlný posaz. Tady zkrátka nepomůže ani 1,72 m dlouhý interiér.

Ve velmi dlouhé zádi je ukryt plochý, ale objemný zavazadlový prostor (400 l), který je jako dělaný na cestování ve velkém stylu, tedy bez obvyklých dovolenkových propriet, ale třeba jen s taškou a golfovým bagem.

Jízda: komfortní cruiser
Jen jediný pár dveří a efektní karoserie svádí k představě, co vše asi takových automobil dokáže. Komfortní orientace interiéru však představy o nekompromisně tuhém podvozku zmírní a první okamžiky po nastartování některého ze tří motorů vás již utvrdí v tom, že tato čtyřistasedmička je zejména křižníkem evropských dálnic, na nichž vyniknou při dlouhých cestách přednosti vozu. Těmi jsou výborné odhlučnění interiéru, tiché motory s klidným chodem (čtyřválec má např. vyvažovací hřídele, šestiválcový diesel pokrokový systém vstřikování common-rail a množství tlumících materiálů v motorovém prostoru) a poměrně těžké zpřevodování vyšších převodových stupňů, které sice neoslní rekordními hodnotami pružné akcelerace, ale při konstantní jízdě vyššími rychlostmi umožní udržovat motor v nízkých otáčkách.

Podvozek, stejně jako další použitá technika, je převzat z ostatních karosářských verzí pouze s dílčími úpravami (tužší stabilizátory, větší rozchody kol). Karoserie má v rámci modelové řady Peugeotu nejvyšší tuhost v krutu, což se projevuje v praxi přesnější reakcí vozu na povely. Vlásenky nejsou vzhledem ke značné pohotovostní hmotnosti (1525 až 1724 kg) a rozměrům vozu optimálním místem k předvádění se. Naopak cestování vyššími rychlostmi i na špatných českých cestách tento Peugeot zvládá s velkorysou noblesou. Pocitově se bohužel pobyt na předních sedadlech příliš neliší od sedanu nebo SW, před sebou máte téměř shodný výhled přes daleko vpředu končící čelní sklo o ploše 1,2 m2.

V prodeji již nyní
Peugeot na českém trhu nabízí pro kupé tři motory, z nichž je strategicky nejvýznamnější šestiválec 2.7 HDi V6, který se poprvé dostává do vozu střední třídy v rámci koncernu PSA. Jeho projev považujeme za etalon mezi vidlicovými šestiválcovými diesely této kategorie. Ve standardním spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou jde o harmonicky sladěný celek. Jde však také o nejdražší provedení. Sympatické je, že proti podobně výkonnému zážehovému šestiválci není třeba za naftu připlácet.

Ceny začínající na 920 tisících jsou vyšší, ale Peugeot dovybavil tato kupé mnoha prvky jinak nadstandardní vybavy. Za všechny jmenujme automatickou dvouzónovou klimatizaci, xenonové světlomety, hliníková kola o průměru 17 nebo 18 palců, audiosystém s CD přehrávačem. Šestiválcové motory mají navíc mj. tlumiče s proměnlivou charakteristikou tlumení AMVAR.

Peugeot 407 Coupé - motorová paleta
Motor2.23.0 V63.0 V6 AM62.7 HDI V6 AM6
Zdvihový objem [cm3]2230294629462720
Válce/ventily 4/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]120/5875155/6000155/6000150/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/4150290/3750290/3750440/1900
Max. rychlost [km/h]222241235225
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,48,78,5
Komb. spotřeba [l/100 km]9,210,210,28,5
Zákl. cena [Kč]920.000,-Kč1.100.000,-Kč1.150.000,-Kč1.150.000,-Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty Ojetý Peugeot 407 Coupe: Někdo tady prodělal kalhoty

Peugeot 407 Coupe dnes koupíte i za částku do 100.000…

Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce Ojetý Peugeot 407: Polovičatá práce

Těžko říct, čím Peugeot 407 “proslul” více: jestli…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…