Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 408: První ženevské dojmy

Diskuze (13)
Doby, kdy sedan s délkou 4,68 m byl jednoznačným zástupcem střední třídy, patří minulosti. Peugeot 408 se tomuto klasickému pojetí vymyká. Velikostně atakuje střední třídu, zároveň ale disponuje technikou i interiérem z kompaktního segmentu.

Peugeot 408 naznačuje jistou rozdvojenost už svým názvem. Číselným označením pokračuje v linii středních sedanů 405-406-407, ve skutečnosti se ale jedná o jednu z karosářských variant kompaktní řady 308. Navazuje tak spíše na model 307 sedan, který se na rozvojových trzích prodává dodnes.

Ve srovnání se sedanem 307 je ale 408 svébytným a plnohodnotně navrženým modelem, který vznikl ve spolupráci evropských a čínských designérů. Zatímco čtyřdveřová 307 vznikla tím nejjednodušším způsobem, nasazením pontonu na výchozí hatchback, 408 naopak rozvíjí svůj vlastní designový jazyk. Příď odvozená od 308 má nový nárazník, na ni navazují boky tvarované stejně jako u sesterského kombi 308 SW, linie střechy je ale zcela nová.

Vysoká dlouhá záď pak svým tvarem dává vzpomenout na Pininfarinovu 406 Coupe. Elegantní hladké linie na živo zdatně maskují poněkud neforemné proporce ukrývající 481 litrů objemu. Zavazadelník je dlouhý 110 cm, mezi podběhy má šířku 100 cm a je i relativně vysoký – 55 cm.

Tím výčet zajímavých vlastností nové 408 vlastně končí. V Ženevě je sedan prezentován s tím, že se začne v dubnu prodávat v Číně. Uvedení na další trhy je v plánu, ale bližší podrobnosti zatím nebyly zveřejněny. Vystavený vůz je určen pro čínský trh, o čemž napoví nápis Dongfeng na víku zavazadlového prostoru i čínské bezpečnostní pokyny na cedulkách v interiéru. Jak dokládá písmeno L na začátku VIN, tento automobil byl také v Číně vyroben.

Nebýt ale těchto detailů, 408 se v ničem neliší od 308. Technika, včetně náprav, je totožná, stejně jako interiér. Čínský trh preferuje prostorné sedany, čemuž odpovídá bohatě dimenzovaná zadní část kabiny. Místa je dostatek nad hlavou i pro kolena (408 má prodloužený rozvor, stejně jako 308 SW).

Tato vlastnost bude při případném uvedení na evropské trhy výhodou, naopak pod kapotu by měly zamířit i jiné motory než zážehový dvoulitr. Peugeot 408 se vyznačuje pojetím, které bude v Číně považováno nejspíš za luxusní, v Evropě pak vzhledem k zařazení do nižší střední třídy za velmi dobré. Nový sedan se lvem ve znaku tak bude zdatným konkurentem Renaultu Fluence.

Přímým nástupcem řady 407 se stane model 508, který v Ženevě debutuje zatím ve fázi konceptu 5 by Peugeot. Na rozdíl od 408 bude mimořádně elegantní a proporčně vyvážená 508 již navržena podle nové filozofie značky Motion & Emotion.

Diskuze (13)
Avatar - gld
4. 3. 2010 20:18
Re: Facelift oldschoolu?
ani nevieš ako teraz 408-čke lichotíš ;-)
4. 3. 2010 15:01
Facelift oldschoolu?
To je facelift 406tky >:D >:D ?
Avatar - gld
4. 3. 2010 10:33
Re: Predaj nebude asi len v Číne
306-ka bola pekne vyvážená..ešte stará línia peugeotov..kombík bol nádherný
4. 3. 2010 06:17
Re: Predaj nebude asi len v Číne
Ani na Slovensku sa už nepredáva, horko-ťažko sa zbavili vozov z prvej várky a druhú už radšej ani nedoviezli. Niekto tu vyššie trochu zaspal dobu...
Inak súhlas s tým, že by sa kľudne uplatnil aj v Európe. Nevyzerá zas tak zle.
Najkrajší Peugeot z konca tisícročia určite 306, hlavne sedan.
Avatar - Ricardo
3. 3. 2010 23:08
Re: P406
Já něco takového čtu i v článku - "Vysoká dlouhá záď pak svým tvarem dává vzpomenout na Pininfarinovu 406 Coupe." ;-)