Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 5008: První fotografie a informace (+ plakáty)

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Dosud byla ve skupině PSA vyhrazena role velkoprostorové značky sesterskému Citroënu. Od příštího roku bude ale vše jinak. Letitý model 807 doplní menší 5008.

Značky ze země galského kohouta si už léta mnou ruce nad nápadem zmenšit velká a drahá velkoprostorová auta do rozměrů a cen, které by byly dostupnější běžným západoevropským rodinám. Úspěch modelu Espace se tak později mohl zmnohonásobit díky jménům Scénic, Xsara Picasso, C4 Picasso nebo prodlouženým provedením s přívlastkem Grand.

Peugeot zůstával dosud mimo tento dynamicky se rozvíjející segment, snad proto, že kategorie nebyla tak urozená, jako měla být sama značka nebo proto, aby sesterské značce zbytečně nekonkurovala na už tak dost přeplněném trhu.

Nové MPV z Francie ale nakonec nese značku Peugeot. Hlavní boom této kategorie už pominul, ale Peugeot věří, že jde o cestu jak zvýšit objemy vyrobených vozů s relativně malým rizikem. Velkoprotostorové vozy jsou populární jak ve Francii, tak na hlavních trzích, kde je Peugeot zastoupen.

S délkou 4,53 m a výškou 1,64 m je 5008 menší než plnohodnotné MPV řady 807 (délka 4,73 m, výška 1,75 m), které se vyrábí od roku 2002. Naopak nejblíže má nový Peugeot k řadě Citoënů C4 Picasso, když se svou délkou přesně vejde mezi krátkou pětimístnou variantu (4,49 m) a prodloužené sedmimístně Grand Picasso (4,59 m). Peugeot 5008 bude v nabídce figurovat jako pětimístný i sedmimístný automobil.

Designové ztvárnění ničím nešokuje, je spíše decentně moderní, ale ve srovnání s C4 Picasso snad až příliš usedlé. Nedivili bychom se, kdyby to byl záměr. Vždyť nejbližším příbuzným je excentrický Peugeot 3008. S ním sdílí novinka některé rysy přídě, dobrou aerodynamiku (cx=0,29) inspirovanou vysokorychlostními vlaky, ale také novou přístrojovou desku v interiéru, sportovní polohu sezení pro řidiče a spolujezdce, či head-up-displej.

Interiér

Na rozměrné čelní sklo (1,70 m²) navazuje prosklená panoramatická střecha (1,69 m²), která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší. Cestující se tak mohou těšit z prosvětleného interiéru i výhledu do okolní krajiny. S bočními okny, pevnými okny a zadním oknem dosahuje prosklená plocha celkem 5,77 m².

Prostorný - přívlastek, který výstižně charakterizuje interiér vozu. Šířka v loktech na předních sedadlech je 1.476 mm a 1.520 mm ve druhé řadě stejně širokých sedadel. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1.341 mm. Rovněž prostor pro nohy i výška po střechu dosahují podle výrobce velkorysých rozměrů, a tak prý mohou ve voze bez obtíží cestovat i osoby většího vzrůstu. Cestující ve druhé řadě si mohou nastavit u všech třech sedadel samostatně sklon opěradla a využít lze i podélný posun v rozmezí 130 mm. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit dokonale rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze také sklopit, což umožňuje využít souvislý prostor až k palubní desce. Užitečná délka pro přepravu dlouhých předmětů dosahuje v této konfiguraci 2,76 m (složená všechna sedadla a sklopené opěradlo sedadla spolujezdce).

Zavazadlový prostor vozu 5008 je díky svým pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí tento velkorysý prostor objem 579 až 678 l (metodou VDA 210) pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Objem se zvětší na 1.754 l v případě složených sedadel ve druhé řadě.

Odkládací schránku spolujezdce a objemné kapsy ve dveřích doplňuje ještě přihrádka pod volantem a důvtipná chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 litrů. Do této schránky lze uschovat různé předměty, například i dvě půllitrové láhve. Podle úrovně vybavení vozu najdete v této schránce také propojovací vstup (jack nebo USB) pro připojení přenosného přehrávače, který tak zůstává bezpečně ukryt nežádoucím pohledům.

V zadní části mohou cestující používat úložné prostory v podlaze nebo dobře přístupné kapsy v zadních dveřích. Další přihrádky na drobnosti se nacházejí v celé kabině k dispozici řidiči i všem spolucestujícím, včetně sedících ve třetí řadě.

U pětimístné verze lze navíc využít i prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l, což potvrzuje maximální využití veškerého prostoru pro zajištění optimální praktičnosti každodenního používání vozu.

Na přání bude dodáván integrovaný multimediální systém pro cestující ve druhé řadě sedadel. Obsahuj dvě barevné 7“ obrazovky zabudované do předních opěrek hlavy, propojovací konzolu, do které lze připojit veškerou přenosnou audio/video výbavu (přenosný video přehrávač, herní konzolu, DVD přehrávač…), a dvoje bezdrátová sluchátka připojená přes Bluetooth.

Podvozek a motory

Už u nového 3008 Peugeot naznačil, že se vývoj platformy 308 nezastavil. Řada 5008 dostane podobný setup, tedy vzpěry McPherson se spodními příčnými rameny vpředu a vlečenou nápravu spojenou příčkou vzadu, která byla proti nižším verzím karoserií upravena. Pro 5008 budou továrně dodávány kola s průměrem 16, 17 a 18 palců. Standardem pro všechny trhy bude stabilizační systém.

Řada motorů má složení známé z Peugeotu 3008. Zážehovou stranu nabídky tvoří moderní jedna-šestky 1,6 VTi (88 kW, 7,3 l/100 km) a 1,6 THP (110 kW, 7,1 l/100 km), vznětovou pak motory 1,6 HDi (80 kW, 5,4 l/100 km), 2,0 HDi (100 kW, 5,8 l/100 km) a 2,0 HDi (120 kW, 6,8 l/100 km).

Základní zážehová motorizace bude jako jediná dodávána s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, silnější THP dostane šestistupňovou ručně řazenou převodovku, stejně jako základní turbodiesel. Ten bude možné kombinovat s robotizovanou verzí. Oba dvoulitry HDi jsou k dispozici výhradně se šestistupňovými automaty.

Peugeot 5008 míří do Frankfurtu

Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nula uprostřed je určena pro vozy se zvýšenou architekturou, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot. Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.

Peugeot 5008 bude ve světové premiéře představen na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009. Na trh v České republice bude tento model uveden začátkem roku 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2009 23:58
Re: Milý Perun(e)!
Jistě. Napoleon Sarkozy to má ale trochu "těžší", takže byl již viděn jak v Renault VelSatis, tak v v otevřeném/upraveném Peugeot 607, tak v Citroën C6 ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2009 23:49
Re: Milý Perun(e)!
Děkuji za odpověď a s tím "tykáním/vykáním" - to je taková moje "podivnůstka", toho so mevšímejte (!)- píše-li se vám "lépe/příjemněji" TYKÁNí - NEomezujte se, mně to vůbec NEvadí... ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - white label
3. 6. 2009 23:31
Re: Milý Perun(e)!
Vzhledem k tradici Peugeotu je to logické...
Otázka je, jestli právě Peugeoty používá např. franc. vláda, nebo třeba i přímo franc. prezident?
Avatar - Perun
3. 6. 2009 21:28
Re: Milý Perun(e)!
Nutíte mě Vám "vykat", což tu nebývá zvykem... Ale přece nebudu hulvát, že ano ;-)
Ano, "slabší" verze toho třílitru bude opravdu ve výrobě (nikoliv na showroomech) už v červenci, silnější derivát možná (!) až v DS5 a to kdo ví jestli... Ono přenášet řádově dvě stě kilowatt jen na jednu nápravu není právě ideální technické řešení.

Situaci v Německu neznám zase tak dobře, ale ve Francii jednoznačně platí, že imageové pořadí domácích značek je Peugeot - Renault - Citroën...
P.S. Jsem rád, že jste upustila od těch Capslockových orgií, škodilo Vám to ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2009 20:56
Re: Milý Perun(e)!
Já slyšela, že nový 3.0 HDi půjde zatím jen do C6 (od srpna/září), jestli je vaše informace o 3.0 HDi do C5 "pravdivá" - je to SUPER :yes: :-)
A ještě jedna "drobnost" - to: "...Peugeot který se vždycky stavě o něco výš .." - vím že je to tak "bráno/chápáno" třeba v česku, ale např. "pár km západně či severně od Prahy (v Deutschland) jsou skoro vždy DRAŽŠí "stejné" modely od Citroën ;-)
PS: Ale s tím V6 3.0 HDi v C5 (byť v té "slabší" verzi) jste mi VELKOU RADOST udělal - možná bych i "přehodnotila" čekání na DS5 a "čekala" bych ne v Brumlovi a v ... C5 V6 3.0 HDi ;-)
Pěkný den :-)