Dosud byla ve skupině PSA vyhrazena role velkoprostorové značky sesterskému Citroënu. Od příštího roku bude ale vše jinak. Letitý model 807 doplní menší 5008.
Musím říct Ano. Takhle si představuji francouzkou alternativu k německým konkurentům.
Interiér působí velmi dobře a u exteriéru velmi chválím konečne "harmonický" předek ke "zbytku" auta.
Doufám, že "zavřením tlamy" Peugeot zavřel více "tlam" než jen tu mou. :yes:
Alternatívu ku ktorým nemeckým konkurentom? Akurát Ford Galaxy a S-Max. Touran a Zafira sú menšie vozy, hoci aj 7-miestne, Sintra sa už asi nepredáva. Sharan/Alhambra je už hodne prestarnutý, Mercedes je v úplne iných dimenziách. Multivan je iba skultúrnený užitkáč. Iná nemecká konkurencia ma nenapadá, zabudol som na niečo?
Každopádne ale súhlasím s tým, že tento voz vyzerá nadmieru dobre. Nehrá sa tak na SUV ako 3008 (ktorý mi veľmi do oka nepadol), typické tvary Peugeotov dostal vo výrazne kultivovanejšej podobe ako u vyššie menovaného modelu a ten priestor a variabilita - zdá sa, že na svetlo sa derie zdatný konkurent všetkým MPV, nie iba tým nemeckým. Uvidíme, za aké ceny bude v ponuke, vyberať si medzi Grand Scenicom a Peugeotom 5008, asi by som hodne zvažoval.
Súhlasím s tatrovákom, posuvné dvere by mu veľmi svedčali. :yes:
naprosty souhlas. jen na konci bych rekl "rozhodovat se mezi Grand Scenicom a Peugeotom 5008" ja bych teda mel jasno hned. scenic se za timhle muze leda plazit. uz jen kvuli tomu interieru...
Tak o tom interiéri by som sa s Tebou hádal...
Mne sa interiér Scenicu páči, aj digitálne prístroje v strede mi plne vyhovujú. Je mi sympatickejšia jednoduchá krása Rebaultu voči trochu prekombinovanému interiéru P5008, aj keď je pekný. myslím, že aj pocite priestornosti a vzdušnosti interiéru by vyhral Renault, skutočný priestor a variabilitu by bolo fajn v reáli porovnať...
Každý podľa seba. Grand Scenic som si okukol na autosalóne v BA a musím povedať, že mi dokonale sadol. Možno na jeseň to skúsim v Nitre s Peugeotom 5008, už by tam mohol byť.
včera som stretol jeden Grand Scénic - zpredu vyzeral trošku čudne, možno aj vďaka svetlomodrej metalíze, ale zboku to bolo ok :yes:
Interiér sa mi ale viac páči v tomto Pežote. Ja mám radšej budíky pre sebou (aj tak mi do toho manželka furt kafrá, mať to v strede zošediviem do týždňa >:-[] ) + je tam vela čudlíkov, a na tie som priamo úchylný :-!
jednoznacne budiky pred sebou. jel sem v yarisu co ma digitalni displej uprostred a vystupoval sem vazne nastvanej >:D nedivim se, ze tomu rikaj auto pro zeny :-)
a ten grand scenic. nooo. ta palubovka inspirovana horou mount everest mi opravdu do oka nepadla. jeste ke vsemu opet s "budikama" uprostred...
ono z pohľadu ergonómie to nie je zlý nápad, jazdil som v C4 a je to fajn, aj adaptácia na to je velmi rýchla. Ale mne sa to nepáči skor z estetického hladiska.
Interiérom z Renaultov u mňa jednoznačne vedie Laguna. Tá je dokonalá :yes:
jen mi to prijde neprakticke (mimo toho ze se mi to zda neesteticke). protoze kdyz se chces kouknout obcas na rychlost nebo otacky tak musis uhybat pohledem do strany a kdyz vidim obcas mou mladou jak na to zira tak bych byl docela nervozni kdyby mela jeste uhybat pohledem na stred :-)
je mi jasny, ze zas tak moc neuhybas apod ale proste to na me nepusobi dobre. ale jak si rekl, "proti gustu..." :-) a taky by se dalo jeste pouzit "clovek si zvykne na ledacos..."
Práve naopak...sklopiť zrak z pohľadu na cestu pred sebou kúsok pod čelné sklo do stredu palubky je šikovnejšie ako pred seba na prístroje za volantom. Trvá to kratší okamih a dokonca mám pocit, že často zachytávam údaje na prístrojoch spolu s premávkou pred sebou prostým periférnym videním. Proste som si zvykol a toto riešenie sa mi páči. ;-)
no tak, ty digitalni displeje nemuzes povazovat za konkurenta prave stredove konzole - jeste ke vsemu nadmiru povedene. jedine, v cem je lepsi je ta vzdusnost interieru ale zrovna ve predu u ridice to neni moc platny... nebo davas za jizdy nohy na stred ? >:-[] a k tem detskym sedackam. sem by si je dal taky protoze to ma 3 oddelene sedadla vedle sebe. podle me je tady jedinej rozhodujici faktor - cena. scenic bude jiste o mnoho levnejsi...
Ja sa nehádam, či je lepší Grand Scenic alebo P5008. Sám som písal, že by som uvažoval. Kritérií je viac ako pocit z priestoru a dizajn. Cena, to je dosť silný argument, to je fakt. P5008 sa mi páči.
Tohle auto taky vidím jako představitele středních SUV, tj. aut na podvozku C segmentu s délkou kolem 4,5m, takže určitě více jako konkurenta Gscenicu, Mazdy 5 a z Němců toho tourana a zafiry než Smaxu nebo Sharanu. Multivan je už naprosto jiná dimenze.
A k designu, je možno pochválit absenci tlamy, ale jinak je to opravdu plácání se, Peugeot nějak nemůže najít svůj styl, novinka 5008 vypadá vedle pár let staré sestřenice od Picassa jako recyklát.
Tak, priznám sa, k SUV, ktoré aspoň pre mňa charakterizuje minimálne väčšia svetlá výška a možnosť pohonu štyroch kolies, by som P5008 neradil. Vidím v ňom skôr európske MPV v najlepšom zmysle slova, je najmä priestorný, variabilný a praktický, a tiež vyzerá pohodlne a komfortne, čo považujem za hlavné atribúty dobrého MPV.
Ako konkurenciu tohto vozu by som pasoval skôr väčšie ako menšie MPV, ale pravda bude zrejme niekde uprostred, ako to už naznačil autor článku. Má byť prijateľnejšou alternatívou k veľkým MPV za rozumnejšiu cenu. Pritom práve tá môže pritiahnuť pozornosť záujemcom o kompaktný minivan - stačí priplatiť málo za auto k slušný kúsok väčšie, praktickejšie a pohodlnejšie.
Dizajn nie je nijak ohurujúci, máš úplnú pravdu. Popliesť si P5008 s Picassom bude asi bežné. Na druhú stranu vyzerá pomerne triezvo, bez podivných výstrelkov typu "tlama". Peugeot by konečne mal nájsť novú vlastnú typickú tvár. Nakoniec aj tá dominantná predná maska nemusela byť najhoršia, ovšem nič netreba preháňať a všetkého veľa škodí. Decentnejšie prvky a elegantná vizáž svedčí Peugeotu oveľa viac.
P.S. S tým Brnom si si to nerozmyslel?
Pokud jde o Brno, není co rozmýšlet, momentálně jsem na dva dny doma, a pak zas týden pryč. Ale myslím, že to nebude poslední akce toho typu, u mě jde jen o trefení termínu, budu-li moct, je mi jedno, jestli to bude v Praze, Brně nebo na Slovensku. Takže příště. ;-)
Myslim ze kvalita interieru bude na vrchole v triede, difajn je vec subjektivna ale myslim ze vyzera bombovo stihle jasne linie a pekny sipovity tvar :yes: krasny bocny profil aj svetla a ziadna neskutocne velka tlama do obluka :yes:
Nastal cas aby sa Peugeot vratil kam patriii :yes: to je spickovy v dizajne a kvalitny co do prakticnosti zakaznikom :-)
Tak neviem páni, môžeme si o dnešnej tlamovitosti Peugeotu myslieť hocičo, ale jedno sa nedá uprieť....človek vie na čo pozerá. Avšak tento dizajn je ľahko zameniteľný s čímkoľvek...keby mi niekto povedal že je to nová Toyota Previa tak uverím.
Stvárnenie interíéru je však na jedničku a ak pôjde v stopách 3008 aj čo do spracovania, tak nemám výhrad.
Jak jsem uviděl ty fotky, hned jsem si řek, že designéři Peugeotu musí bejt zoufalý, protože tohle je Citroen a ty zadní bumerangovitý světla? To snad ne, jsou nejspíš z C6:D:/ Halda neuspořádanných křivek na přídi přechází v docela ladnej bok, ale na zádi se ty dramatický dynamický křivky tlučou s pravoúhlýma rovnýma... Chtělo by to ještě nějakej vývoj a hlavně najít si svůj styl;-)
Keby na to nalepili stitok citroen nikto by si toho ani nevsimol. Ale za to interier je moc pekny, a je chvalitebne ze sa peugeot vymanil od 206tkovej tlamy...
pri pohľade na 3008 a 5008 si dovolím utrúsiť, že pežoťáci pochopili nevydarenosť dizajnu 308 a to je skutočne dobre, rozplácanosť je preč a tlama sa pomaly ale isto zatvára :yes:
Peugeot a Citroen v jednom? Paráda, vypadá to moc krásně :-) jen ta zadní světla mohli trošku protáhnout (nebo je dát nahoru jako u C4P) ať to nevypadá jako do držky nakopnutej pes, ale jinak supr! Interiér taky parádička, jako vždy prosklená střecha atp. :-)
Jen ty motory, ty dieslové motory... chtělo by to V6 3.0HDi jako v Jaguaru a ne 2.0HDi "pouze" 120KW s papírovou spotřebou o litr vyšší než její slabší kamarádka.
V6 pro auto, které jede na platformě vozu nižší střední? A pro jaké zákazníky by to bylo určené? V6 se objeví v nástupci 807, tady ho rozhodně nečekej.
Vzhledem k tomu že se dává V6 i třeba do P407, čekal jsem ho tady. Uvidíme ale jak na tom bude nástupce P408 :-) zajímalo by mě jestli dostane šestiválec, jestli budou dostupné motory i s manuální převodovkou.
Chápu tedy dobře že tohle je přímý konkurent C4 GP?
Tohle není jenom konkurent Citroenu C4 Grand Picasso, tohle je dokonce lehce "fejsliftnutý" C4 GP. No a co se týká 6-válců, vzhledem k tomu na jaké technice je to postavený - Citroen C4 (Peugeot 308), tak tam 6-válce opravdu nikdy nebudou.
zdar Avantime, dnes jsem viděl Avantime :yes: A díky tomu, že jsem stál v tramvaji, jsem si všiml zajímavé řešení zadních světel, tenhle detail mi zatím unikal :yes:
Je zajímavé, jak se v rámci PSA mění strategie z komplementární spolupráce na čistou rivalitu. Citroën stále ještě nesmí vyráběr odvozené kombi v nižší střední, zate měl víceméně volnou ruku ve vývoji MPV, jejichž je trhem korunovaným králem..
Ale Peugeot chce z toho koláče taky trochu, takže C4 Picasso s pěti místy nastrčil 3008 a Grandu zase 5008. Není to úplně stejná písnička, ale zákazníky nějakých 5 cm rozdílu v délce vůbec nezajímá.
Důležitý je dojem a ten dělá třeba zrovna tahle 5008 tedy hoodně dobrý!
Víte v tomhle segmentu o lepším interiéru? Znáte někoho, kdo vám šoupne před oči HUD? Máte lepší variantu? Sem s ní!
Citroën to s Picassem bude mít odteď mnohem těžší, PSA na tom ale jen vydělá a pouze napodobuje dlouhodobou veleúspěšnou strategii VW ;-)
Citroen nesmie vyrábať kompaktné kombi? Pokiaľ viem, Xsara bola aj v kombíku a solídnom. C4 pravda už nie, ale hádam nečakáš, že na konci životného cyklu modelu neprídu s ďalšou verziou. To zatiaľ spravil snáď iba VW.
Ne, nesmí ;-) 24% akcií PSA kontroluje rodina Peugeotů, zbytek velké banky a drobní akcionáři... Leccos o tom vím.
Citroën dostal "zelenou" k vlastní prémiové řadě DS, za to ale Peugeot (který se vždycky stavěl o něco výš) vstoupil do tradičních vod Citroënu. V důsledku na tom ale skupina PSA vydělá a o to jde.
Jako malou náplast navíc dostane C5 nový 3,0 HDI (240 k) už v červenci. To bude masakr :-!
Já slyšela, že nový 3.0 HDi půjde zatím jen do C6 (od srpna/září), jestli je vaše informace o 3.0 HDi do C5 "pravdivá" - je to SUPER :yes::-)
A ještě jedna "drobnost" - to: "...Peugeot který se vždycky stavě o něco výš .." - vím že je to tak "bráno/chápáno" třeba v česku, ale např. "pár km západně či severně od Prahy (v Deutschland) jsou skoro vždy DRAŽŠí "stejné" modely od Citroën ;-)
PS: Ale s tím V6 3.0 HDi v C5 (byť v té "slabší" verzi) jste mi VELKOU RADOST udělal - možná bych i "přehodnotila" čekání na DS5 a "čekala" bych ne v Brumlovi a v ... C5 V6 3.0 HDi ;-)
Pěkný den :-)
Nutíte mě Vám "vykat", což tu nebývá zvykem... Ale přece nebudu hulvát, že ano ;-)
Ano, "slabší" verze toho třílitru bude opravdu ve výrobě (nikoliv na showroomech) už v červenci, silnější derivát možná (!) až v DS5 a to kdo ví jestli... Ono přenášet řádově dvě stě kilowatt jen na jednu nápravu není právě ideální technické řešení.
Situaci v Německu neznám zase tak dobře, ale ve Francii jednoznačně platí, že imageové pořadí domácích značek je Peugeot - Renault - Citroën...
P.S. Jsem rád, že jste upustila od těch Capslockových orgií, škodilo Vám to ;-)
Jistě. Napoleon Sarkozy to má ale trochu "těžší", takže byl již viděn jak v Renault VelSatis, tak v v otevřeném/upraveném Peugeot 607, tak v Citroën C6 ;-)
Děkuji za odpověď a s tím "tykáním/vykáním" - to je taková moje "podivnůstka", toho so mevšímejte (!)- píše-li se vám "lépe/příjemněji" TYKÁNí - NEomezujte se, mně to vůbec NEvadí... ;-)
Pěkný den :-)
mimo ležatějšího A sloupku a zadních světel mi to hoodně připomíná Zafiru, ve sronání s ní má však 5008 líp vyřešené sedadla v prostřední řadě (samostatné sedáky-ne lavice pro všechny 3)a celý interiér je o moc přívětivější :yes:
velmi vydarene. konecne isla tlama prec, zacala vadit uz veru aj mne. dizajn sice nie je prevratny, ale ako celok to ladi a interier je perfektny - podobny 3008, v tej som sedel a je to parada.
mam velmi rad MPV, teraz si vyberat tak mam dilemu: P5008 / C4 Grand Picasso / Scenic Grand. mimoriadne prakticka trieda aut. a francuzi ju vedia na jednotku.
seriously: ja to auto velmi nepoznam, ale z toho co o MPV citam, myslim, ze francuzi su v tomto segmente vpredu. velmi sa mi na tychto autach paci variabilita- sklopim sedadla a aj sa atm vychrapem. planujem nejaky trip po europe :-) s nasou "obyč" C4 to bude problem, hm >:D
Renault triedu kompaktných MPV v Európe založil, takže to má premakané, ostatní prišli až neskôr. Dá sa povedať, že ho dobiehajú, ale lídrom asi ešte dlho bude.
je to mozne, v scenicoch som nesedel, ani nesoferoval. myslim vsak, ze aj citroen ma vydarene MPV (uz xsara picasso bola vydarena a C4 picasso este viac).
skús, možno Ti sadnú aj Renaulty...pred Picassom u mňa Scenic vedie hlavne počtom a praktickosťou odkladacích priestorov...medzi prednými sedadlami, vo dverách, klimatizovaná schránka pred spolujazdcom, šuplíky pod sedadlami (2vpredu a 2vzadu), 4x odkladacie priestory v podlahe...