Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 oficiálně: Co neprozradily uniklé fotografie? Není toho málo

Včera jsme si mohli novinku francouzské značky prohlédnout na prvních snímcích, které se ven dostaly nedopatřením. Nyní už se odvážné auto odhaluje oficiálně.
Zpět na článek
22. 2. 2018 09:23
22. 2. 2018 09:36
22. 2. 2018 20:16
22. 2. 2018 20:28
22. 2. 2018 20:33
22. 2. 2018 10:01
22. 2. 2018 10:39
22. 2. 2018 12:35
22. 2. 2018 13:37
22. 2. 2018 14:09
23. 2. 2018 14:16
22. 2. 2018 12:45
22. 2. 2018 14:13
22. 2. 2018 14:32
22. 2. 2018 15:13
22. 2. 2018 15:33
22. 2. 2018 16:03
22. 2. 2018 16:16
22. 2. 2018 16:45
22. 2. 2018 16:53
22. 2. 2018 20:06
23. 2. 2018 09:19
22. 2. 2018 20:17
22. 2. 2018 20:22
23. 2. 2018 14:18
23. 2. 2018 15:12
22. 2. 2018 09:37
22. 2. 2018 10:13
22. 2. 2018 10:27
22. 2. 2018 11:02
22. 2. 2018 11:46
22. 2. 2018 10:28
22. 2. 2018 10:30
22. 2. 2018 10:55
22. 2. 2018 12:39
22. 2. 2018 10:46
22. 2. 2018 11:52
22. 2. 2018 11:58
22. 2. 2018 09:40
22. 2. 2018 13:23
22. 2. 2018 14:15
23. 2. 2018 10:15
22. 2. 2018 16:02
23. 2. 2018 08:25
23. 2. 2018 09:28
23. 2. 2018 13:05
22. 2. 2018 14:27
22. 2. 2018 16:03
22. 2. 2018 14:32
22. 2. 2018 15:53
22. 2. 2018 14:27
22. 2. 2018 10:20
22. 2. 2018 14:34
22. 2. 2018 11:30
22. 2. 2018 11:50
22. 2. 2018 12:02
22. 2. 2018 12:03
22. 2. 2018 12:48
22. 2. 2018 12:58
22. 2. 2018 15:21
22. 2. 2018 15:30
22. 2. 2018 15:56
22. 2. 2018 19:47
22. 2. 2018 22:47
23. 2. 2018 08:56
23. 2. 2018 09:22
23. 2. 2018 09:30
22. 2. 2018 22:17
22. 2. 2018 22:29
22. 2. 2018 09:23
no vida
tak nevím co se s Peugeotem stalo, ale podle mě docela tristní nabídka motorů u předchozí 508(benzín) byla občerstvena touhle zdá se slušnou jedna šestkou :yes: na běžné ježdění úplně akorát, ted ještě kombi, případné zvýšené gt po vzoru bmw :-) edit: a ty automaty téměř všude, no nemám slov :-)
Rozbalit vlákno
28
22. 2. 2018 09:36
Re: no vida
dostane aj trojvalcovu 1.2 96kW ako zaklad.
22. 2. 2018 20:16
Re: no vida
No to je ovšem "úžasná" novina! - tříválcový, sportovní laděný liftback střední třídy! >:D
22. 2. 2018 20:28
Re: no vida
Tak nakoniec nedostane, bola zakulisna info, ze hej, ale nakoniec prislo upresnenie ako sa uvadza v clanku. Ci je to bomba neviem, ten motor je paradny a ako zaklad by daval zmysel. 1.6 sa mu vsak hodi viac
Avatar - _Karel_
22. 2. 2018 20:33
Re: no vida
Ten motor by měl smysl leda v zemích, kde nesmyslně daní motory.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 10:01
Re: no vida
Obe benzínové 1,6ky vyzerajú parádne, už tá slabšia so 130 kW by na takéto auto mala byť viac, ako dostatočná a 169 kW verzia už by mala byť slušne dynamické zvezenie. Za to palec hore. Ale prečo preboha povinný automat k obom verziám? Najmä tá športová GT verzia by si manuál pýtala.
Zaujímavé sú tiež dynamické parametre: oba benzíny sa líšia prekvapivo málo (7,9s vs 7,3s je pri rozdiele 53 koní pomerne málo) a nafťáky sa nelíšia vôbec (slabší aj silnejší majú na chlp rovnaké zrýchlenie?). Či to nie je (pre ACZ obvyklá) chyba v údajoch.
22. 2. 2018 10:07
Re: no vida
v dynamice by pravda mohl být rozdíl větší, no co se týče automatu já už bych manuál na denní ježdění nechtěl, máme dvě auta a vždycky radši jedu s automatem
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:39
Re: no vida
suhlas... 130kw tu bude za mna taky ideal... navyse auto je voci predchodcovi mensie aj lahsie.. ved je len o kusocek vacsie ako astra kombi ... navyse pre bezneho uzivatela ani nema zmysel siahat po nejakych 250-300 konovych top kuskoch aj keby boli v ponuke...inak to som prave vytykal optime ze jej GT verzia je sice fajn.. ale vykonom vhodnejsie pre zakaznika by bolo keby optima ponukla este aj nieco okolo 130-140 kw ... lebo 180kw auto si proste v tejto trieede a cenovke kupi len par percent ludi... s tymi 130kw to vidim na velmi sikovne nastavanu motorizaciudanej triedy ... a celkovo aj rozmerovo a dizajnom velmi podarene psoobi tento lev .. a aj ten i-cocpit ( po skusenostiach s 208 ) by mi pravdepodobne sadol aj ked popravde keby to malo klasicku kabinu tak nemam slov.. bola by to potom uz fakt dokonalost.. ale aj tak podla mna uspech tohto leva je vopred jasny ... velmi prijemne prekvapenie :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 2. 2018 11:51
Re: no vida
Řekl bych, že verze GT vůbec sportovní nebude. To bude jen výbavový stupeň a typický cesťák. K 508 mi automat sedí, absence manuálu myslím nikoho trápit nemusí.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 12:35
Re: no vida
Otázka je, čo myslíš športovým. Konkurent M3 to iste nemá byť, ale niečo ako Sportline v Superbe (zrejme mierne pritvrdený či znížený podvozok, športovejšie sedadlá a pod.) zrejme áno. Ale kým dvojspojka v 280k dvojlitri dynamike neublíži, HDM automat 1,6ke asi áno (ak to bude ten Aisin čo v Insignii).
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 13:37
Re: no vida
Pak by ovšem bylo zajímavé vědět, jak se odliší "GT" od "GT line"...
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:09
Re: no vida
Dobrá pripomienka. Sám som zvedavý.
23. 2. 2018 14:16
Re: no vida
Obyč - falešný koncovky výfuku, jiná přední maska (bude tam počítám víc věcí, co nejsou z fotek vidět), výbavové stupně a kvazilión příplatkovek. Nebude mít nejvýkonější motor(y).

GT-Line - v podstatě to samé jako obyč, jen to má stejnou masku (a detaily) jako GT. Koncovky výfuku jsou už pravé - dvojitá na levé straně. Výbava bude víc na úrovni, ale pořád halda příplatků. Stále nedosáhne na nejvýkonější motor(y).

GT - koncovky jako má 308GTi, tipuju rozdílně naladění podvozku, nejvýkonější motor a skoro všechno v základu s pár příplatkama.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 12:45
Re: no vida
130 vs 169, krutiak maju podobny a objem rovnaky, keby bol 169kw 2.0 tak je rozdiel v zrychleni 0-100 vacsi myslim... aj tak to spoznas hlavne vo vyssej rychlosti /nad 100kmh/ a pri zatazeni, udaj 0-100 to podla mna uplne nepredava ten vykonovy narast...
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:13
Re: no vida
Krútiak rozdiel 50 Nm, to nie je málo. Ale to nebola nejaká kritika, 7,3s nie je zlé, toľko má tuším Insignia s dvojlitrom.
Ono aj keď kritizujem absenciu väčších motorov, z môjho pohľadu je tá skladba ideálna, pretože pre auto tohto typu je pre mňa dôležitejší silný stred než nejaké extrémy (napr. pri takej Insignii sa mi 1,5 121 kW zdá málo a 2,0 191 kW zas veľa). Tu by som si vedel predstaviť oba motory, ako 130, tak aj 169 kW. Len ten automat neskúsnem...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:32
Re: no vida
hej s tym suhlasim, tiez myslim ze na auto ako 508 je to vykonovo optimalne, skor mna osobne mrzia tie objemy, fakt by som povazoval aspon ten 2.0 za taky lepsi standart, ale co uz doba sa meni a menia sa aj preferencie zakaznikov a vyrobca si aspon nieco usetri, ked su uz dnes tie auta take lacne :-)
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 15:13
Re: no vida
Tak tak, Brusel a ekofašisté dobu změnili...a lidi i automobilky drží hubu a krok....ach jo... ;-\
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:33
Re: no vida
s trochou nadhladu by som to videl ako urcity typ spoluprace v istych smeroch, na 3 valcoch vyrobca setri a emisiami ani spotrebou sa od 4valcov nijak zasadne nelisia... pokial sa bavime o turbach rovnakeho objemu s preplnanim len odlisnym poctom valcov

typicky 1,2TSi poslednej gen vs 1,0TSi ... uz len cakam, ze tu niekto vytiahne spritmonitor na mna >:D
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 16:03
Re: no vida
Spolupráce? Já to vidím spíš tak, že dorostly generace s vymytýmí mozky a už jsou i ve vedení podniků......to bude ten problém! >:-[]
Avatar - lamal
22. 2. 2018 16:16
Re: no vida
problemov bude viac, je to zlozite... aj ten co si popisal moze tvorit nejake to % ;-)
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 16:45
Re: no vida
Problémy jsou "složité" jen pro ty, kteří jsou líní nebo se bojí jimi zabývat..... >:-[]
Avatar - lamal
22. 2. 2018 16:53
Re: no vida
takto vseobecne sa o veciach placat neda, skus niekde na onkologii vysvetlit vedcom, ze su len líní ... veci su zlozite, cely vesmir je zlozity, snad necakas, ze tvoje kapacity maju na to aby pochopili kazdy jeden aspekt vesmiru a sveta v ktorom zijes... alebo si len líný ?
si myslis, ze si uz vsetko pochopil ? ... odhodlanie ti nechyba, to je dolezite :-)
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 20:06
Re: no vida
Právě že se dá......a rakovinu do toho netahej......... >:-[]
22. 2. 2018 20:17
Re: no vida
Já si tedy motorovou "parádu" představuju úplně jinak - alespoň jako benzinový DVOULITR!!! :-!
Avatar - del42sa
22. 2. 2018 20:22
Re: no vida
parada bude ten hybrid s výkonem 220kW a pohonem 4x4 ;-)
23. 2. 2018 14:18
Re: no vida
Akorát ho začnou nasazovat až v 2019 ;-\
Avatar - del42sa
23. 2. 2018 15:12
Re: no vida
což je opravdu strašnej problém..... ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 09:37
Líbí
a víc nedodávám.
A to i přesto, že velká auta jdou mimo můj zájem.
Rozbalit vlákno
12
22. 2. 2018 10:13
Re: Líbí
Jo, tohle se hodně povedlo. Jsem docela zvědavý, co provedou s novou generací 208 :-)
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 10:27
Re: Líbí
Spíš jsem zvědavý na novou 308. Nevím, jak dlouho ještě počítají se stávající generací, která už kroutí čtvrtý rok. Doufám, že ji ještě tak další dva, tři ponechají.
208 by si snad ani novou generaci ještě nezasluhovala, její design mi přijde i dnes naprosto úžasný a bude hodně těžké na ni navazovat.
22. 2. 2018 11:02
Re: Líbí
Minulý rok byl facelift, takže se obávám, že tu bude ještě 3 roky. Zvenku je ten facelift povedený, ale uvnitř je všechno při starém. Doufal jsem alespoň v přiblížení i-cockpitu k nové 3008/5008, ale oni dali jen větší display. Jen kvůli hezčímu zevnějšku by se mi 308 znovu kupovat moc nechtěla (říkal jsem si, že bych vyměnil GT za GTi).
208 jsem měl předtím, a docela se mi líbila, proto jsem právě zvědavý, jak by v nové generaci upravili zevnějšek, aby jim zapadal do stávajícího designu, a jak by vyřešili i-cockpit.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 11:46
Re: Líbí
Tak já se o 308 neobávám, naopak. Spíš s ohledem na to, jak různí výrobci ukončují některé modely a urychlují příchod nástupců, aby to nepostihlo i třeba tu 308. Ale to už by o tom asi mluvili. Je otázkou, zda by vůbec vnitřek z 3008 šel přizpůsobit na konstrukci 308, protože jen přehodit palubní desky nejde.
Provedení i-cockpitu u 208 se mi docela zamlouvá, s ohledem na malé auto asi maximum, které jde udělat, a maximálně už pak designově doladit k ostatním modelům.
Avatar - miromen
22. 2. 2018 10:28
Re: Líbí
Na realnějšich fotkach snad ještě lepši. A za mě taky co se vzhledu tyče prostě pecka.

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 10:30
Re: Líbí
Ouuu... tak to je ještě lepší.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:55
Re: Líbí
len ta kabina ;-\ .. aj ked o jej kvalite nepochybujem :yes:
22. 2. 2018 11:43
Re: Líbí
dobrý, tak nějak měl(a) vypadat Stinger
22. 2. 2018 12:39
Re: Líbí
Vypada lepe, ale porad mi ten design prijde takovy laciny, trochu jako auto z pocitacove hry bez licence. Jeste to umocnuji ty sestiuhelnikove zarovky. To je fakt uplne jak ze stareho GTAcka, kde se misto kruhu udelal sestiuhelnik, protoze to bylo jednodussi. Maska divne zastrcena, linky kolem ni kostrbate a neharmonicke... Ale oproti minule 508 je to urcite pokrok.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:46
Re: Líbí
voci predchodcovi je to ale "citelne" mensie auto... co ma az prekvapilo ... samozrejme prijemne... tiez nejake mega auta nemusim... este dalsich 10 cm skratit a bola by to pirana danej triedy ... ale tak mozno v dalsej generacii :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 11:52
Re: Líbí
No a co, že je menší? Je snad nějaký zákon na to, že auta musí stále jen růst?
Svůj komentář k velkým autům beru kategoriemi, prostě mi střední třída nic neříká, pro mne je zbytečně velká a takové auto si nekoupím. Stačí mi pro veškeré možné použití hatchback nižší střední, maximálně kombi.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 11:58
Re: Líbí
ved o tom istom pisem... auta sa konecne tu a tam uz aj zmensuju co je podla mna fajn :yes:

tiez mi velke auto nebude treba asi nikdy ... maximalne tak velkostne na urovni ASX golfa a pod ... ale som rad ze 508 uz nenahana 5m hranicu ako mega insignia a par dalsich aut ktore sa stale tvaria ako prakticke auta akoze strednej triedy ... pritom tsu aketo megavozy vozy pre 80 percent ludi o com.. o ho... alebo lepsie povedane.. k nicomu
Avatar - nalimer
22. 2. 2018 09:40
Recyklácia
Tak už viem, za čo obmením terajšiu 508... :-)
Rozbalit vlákno
37
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:32
Re: Recyklácia
pekne auto... a potom v buducnosti daj vediet ako je to s tym i-cocpitom , ktory by tu mal byt zase kusok "dotiahnutejsi" predpokladam .... aj ked nestandardnym postavam sa tu bude poloha voci budikom opat asi hladat tazsie ako v standardnej kabine ...
22. 2. 2018 10:37
Re: Recyklácia
Tak právě v tomto případě by i-cocpit mohl mít smysl. V 308 jsem nechápal, proč Peugeot zvolil tak mizernou grafiku přístrojů, že stejně nelze periferně odezírat rychlost nebo otáčky. Tohle vypadá už konečně dobře. Navíc by noční vidění na standardně umístěné přístrojovce / displeji nemělo moc smysl, protože by bylo úplně mimo zorné pole. Tohle vypadá prostě zajímavě, ale chce to vyzkoušet. U 308 jsem nijak nadšený nebyl, musím říct.
Zajímavá kombinace motorů v podstatě jen s automatem. I když i ta zatím jediná manuálová 1.5HDI má velmi pěkné parametry
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:52
Re: Recyklácia
s tymi automatmi akoby sa vsasde vrece roztrhlo... s tym ale asi nic nespravime... zda sa ze manualy ostanu casom uz len kdesi v dodavkach a malych vozoch ... ak vobec
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 11:04
Re: Recyklácia
Zajímavý jak každej oplakává manuál, pak s tím neumí jezdit >:D Vídám to denně po Praze.....rozjezdy z křižovatek tragédie, servisy mění spojky po 30 tis km atd
Avatar - kari.laz
22. 2. 2018 12:20
Re: Recyklácia
to že jsi jitrnice za volantem ty, neznamená, že neumí jezdit i ostatní ;)
ostatní nesmysly ani nemá cenu komentovat
22. 2. 2018 13:23
Re: Recyklácia
ale on ma v tomto pravdu...na krizovatkach je to oproti mojmu automatu obrovsky rozdiel ako pomaly sa rozbiehaju..
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 13:36
Re: Recyklácia
A myslíš, že je to manuální převodovkou, nebo tím, že lidi v autě dělají všechno možné namísto sledování provozu? Kdykoli jedu do Prahy, tak vidím vždy jen tu druhou situaci - zastaví se na křižovatce a všichni se začnou hrabat v mobilech, přihrádkách či kabelkách... a pak je překvapí taková věc jako zelená na světlech.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:15
Re: Recyklácia
Správna pripomienka. Na križovatkách väčšina ďatľuje do mobilu (sám v tomto ohľade nemám čisté svedomie :*) ).
Avatar - kari.laz
22. 2. 2018 14:32
Re: Recyklácia
přesně tak, vůbec to není o převodovce, ale o lidech. Je jasné, že pokd jsou lidé jako Barik, který oddělá spojku za 30000, tak chápu, že jejich um se alespoň obstojně rozjet je silně omezen a mají zkreslené představy o jiných účastnících silničního provozu s manuálními převodovkami.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:35
Re: Recyklácia
Já žádný auto s manuálem nikdy neměl, tak sem nemohl oddělat spojku za 30 000 km. Mam to od lidí ze servisu, s čím jim tam jezdí auta >:D

Při rozjezdech do kopce tam kde nejsou světla si lidi taky čtou mobily a malujou se a pojídaj koblihu?
Že ty většině taky nejdou >:D S manuálem
Avatar - kari.laz
22. 2. 2018 15:55
Re: Recyklácia
Takže tvůj výmysl a rádoby přání a hlavně nesmysly. Ale jestli je tvůj mechanik stejný umělec jako ty, tak má asi i stejnou klientelu >:D
Snažíš se tu poučovat o něčem, o čem nemáš tušení a co jak vidno absolutně neumíš a máš pocit, že to neumí ani jiní.
Tedy ten kraj, kde se ty pohybuješ musí být nějak geneticky negativně poznamenám, jinak nevím, kam chodíš na ty, co se neumí v kopci rozjet >:D sem tam jednou za čas něco takového vidím, ale určitě ne denně ani týdně. A to jezdím 50-60000 za rok a dalších 10-15000 na motorce (obojí manuál) >:D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:54
Re: Recyklácia
Vono už půlka aut r.v. 2018-2000 není v manuálu, víme?

Takže se zaměr na nákupní tašky a starý vergly a sleduj rozjezdy a pak ještě rychlost s jakou tam daj z jedničky dvojku a trojku.....

To není jen o křižovatkách

Je fakt že možná všichni z nich nejsou ti co neumí řadit, druzí budou asi důchodci nebo šetřílci deci benzínu , výsledek je ale naprosto stejný - zdržování provozu, tvorba kolon....
23. 2. 2018 10:15
Re: Recyklácia
myslel som o normalnej situacii ked sa clovek rozbieha a nikam necumi :-) a ani nehovorim o "pretekani" sa..
proste ja kludne dam plyn a idem a je vidiet ako akceleracia auta vedla mna v momente preradovania spomali.
ked som na krizovatke prvy nechavam ich daleko za sebou a to nijak etra neslapem na plyn..
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 13:51
Re: Recyklácia
Mě narozdíl od fofrklackářů odjezd z křižovatky půl hodiny netrvá >:D Takže máš smůlu jelito >:D
Avatar - kari.laz
22. 2. 2018 14:34
Re: Recyklácia
tak chápu, že s oddělanými spojkami po 30000 km máš nejspíše osobní zkušenosti, což dost napovídá o tvé schopnosti se s manuální převodovkou rozjet a že máš pak silně pokřivený pohled na jiné řidiče s manuály, ale věř, že realita je zcela jiná a dokonce je spousta lidí, co se umí rozjet normálně a to dokonce i do kopce >:D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:37
Re: Recyklácia
Já měl všechny auta v automatu >:D Blbý co >:D Z toho co sem vlastnil - se s motory co sem v tom měl hned 5 aut vůbec v manuálu ani nedělalo >:D
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:49
Re: Recyklácia
Takže zase plácáš o něčem, o čem nemáš ani páru.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:59
Re: Recyklácia
Vidím co vidím ne. Jezdím denně Prahou
Avatar - kari.laz
22. 2. 2018 16:10
Re: Recyklácia
Tak tobě nic jiného ani nezbývá, když jízdu s manuálem nezvládáš >:D , nemáš na výběr.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:52
Re: Recyklácia
Haha, je fakt že sem to za ty léta už asi zapoměl, ale s manuálem sem taky jezdil, když mi bylo 18 >:D
Avatar - Ozzman
22. 2. 2018 16:02
Re: Recyklácia
A nenapadlo že někdy , že ti lidi jen prostě jedou pomalu a nechce se jim rozjíždět rychle? Je úplně jedno jakou mají převodovku. Minulý týden mě takovýhle agresor šel servat za to že jsem jel cca 15 km /h křižovatkou do sídliště a on mi musel dát přednost z vedlejší. Mile sem zastavil a vyslechl jeho trápení. Místo o 2 s , co jsem hodně drze zdržel klidnou jízdou si odjezd z křižovatky zrychlil na minutu ;)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 18:00
Re: Recyklácia
Nj, vono byste si ošoupali káru že jo nebo by vám ten tříválec už nejezdil za 4,8 ale za 6,5 vid.

To když na zelenou projedou 3 auta, kvůli těm co se rozjídží jak traktor s hnojem je dooost tragický. Navíc nejde jen o odpálení ze světel ale následnou rychlost, kdy tihle borci jedou ještě stovky metrů za světly pořád 30.
U důchodců to beru.

U jiných ne.
Avatar - Ozzman
23. 2. 2018 08:25
Re: Recyklácia
Dobře.. takže tě vlastně štvou ti, co jedou pomalu, s tím se dá souhlasit.... ale pořád mi uniká ta spojitost s manuální převodovkou ?? To jako nikdo kdo má AT nejezdí pomalu ? Nebo nešetří palivo ? A nebo nemá 3válec ? Vždyť AT může mít skoro každé auto... Nebo si se jen chtěl vyblít do diskuze ?
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 08:58
Re: Recyklácia
Většinou tahle 30ková auta sou nákupní tašky, staré škodovky atd. Tam moc automaty nejsou. Občas se stane že to někomu i zdechne při rozjezdu....

Frajeři s bmw a mercedesy takhle obvykle nejezdí >:D Ti zas jezdí jiným způsobem >:D
Avatar - Ozzman
23. 2. 2018 09:28
Re: Recyklácia
V Praze takhle právě jezdí i hodně žen s SUV typu X5/Q5, nebo i manažeři v limuzínách, u toho telefonují, pracují.... tohle prostě není o převodovce i když to tam tak strašně chceš vidět >:D Naopak Fabie s manuálem jsou první, protože tím jezdí různé rozvozy + dodávky, což je také různé DPD a tak...
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:45
Re: Recyklácia
Rozvozy maj povětšinou dodávky, dnes už hodně na CNG (pošta, různé ty rohlíky, kolonialy atd) a rozvozy jídel a pizz, pokud to nejsou socka prodejny s orezlou feldou mívaj většinou Cirigo, Smarty, Pandy, Ayga atd

Co vídám já.

Fabie ve fofrklacku mívaly dealeři s teplou vodou a služebáky firem, ale leckde už to oběmnili za Hyundai I20 a I30 :-)
Avatar - Ozzman
23. 2. 2018 13:05
Re: Recyklácia
To je jedno kdo čím jezdí, podstatou je, že tvé nařčení, že se pomalu rozjíždí lidé, co neumí s MT, je uplně mylné ;)
Avatar - miromen
22. 2. 2018 14:11
Re: Recyklácia
A co když to jsou procentualně vic ti co zrovna maji ty automaty, protože to jsou lopaty co s manualem neumi zachazet.
22. 2. 2018 14:27
Re: Recyklácia
Jak víš, že ti, kdo se neumí rozjet, tu oplakávají manuální převodovky?
Avatar - Ozzman
22. 2. 2018 16:03
Re: Recyklácia
Protože jiný argument nemá , tak i za cenu nelogického nařčení jde do boje ;)
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 18:08
Re: Recyklácia
Nemyslím si, že ti, kdo zde nadávají na absenci manuálu, s ním neumí jezdit. A mně tedy rozjezd s manuálem fakt problém nedělá.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 11:48
Re: Recyklácia
Když vezmu v úvahu, jak různí výrobci omezovali třeba točivé momenty motorů jen proto, aby si s nimi poradila manuální převodovka, tak se nasazení automatů vůbec nedivím. Ve střední třídě se zdá být manuál na ústupu.
22. 2. 2018 14:32
Re: Recyklácia
Točivý moment je omezován i u automatických převodovek.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:48
Re: Recyklácia
Jo, třeba tam, kde v rámci úspor záměrně nasadili slabé DSG..
Ale spíš mluvím o tom, kdy výrobce u silnějších motorů omezí moment u manuálu, zatímco u automatu ponechá vyšší. Nakonec, i loni nebo kdy tady byl článek, jak už výrobci do supersportů či luxusních aut ani manuály nedávají, protože by výkony a momenty motorů nevydržely.
22. 2. 2018 15:53
Re: Recyklácia
Tak jinak, omezuje se i u planetových převodovek s měničem. A samozřejmě mluvím o omezování na nižší převodové stupně, nikoli o celkovém seříznutí (jiném naladění motoru), to je jiné téma.

Spojky to vydrží (tedy vyrábí se spojky, které to vydrží). Co jim dává za uši, jsou leví uživatelé. Automobilky pak musí řešit reklamace a nechce se jim moc zákazníkům říkat, že jsou leví. :-) A bez posilovače nebude taková spojka na 900 Nm zrovna med.
22. 2. 2018 14:27
Re: Recyklácia
Noční vidění je hlavně o rozpoznávání chodců/ cyklistů/ etc. Ve spolupráci s lepšími světly pak na překážku může "hodit" bodovku, takže ji hned vidím. Pointou není, abys na to zíral.
Avatar - speedfred
22. 2. 2018 10:56
Re: Recyklácia
tiež ako majiteľ predchádzajúcej(súčasnej) generácie hľadať teraz nástupcu tak exterierovo je toto pecka a idem možno do tohoto. Prečo možno ? Musel by som otestovať interiér,pretože tento stávajuci mi príde fajn,až na menej odkladacích priestorov na drobnosti.
Avatar - Snooob
22. 2. 2018 10:20
Vidím dobre?
Bezrámové dvere? Parádička! :yes:
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2018 14:34
Re: Vidím dobre?
:yes: Snad zvládnou odhlučnění. To je typická slabina bezrámových.
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:27
vyzera pekne
140cm vyska auta je na urovni stingeru ( ktory je okrem ineho nizsi ako panamera ) .. takze kasna v tomto velka parada.... a chvalim aj celkove skratenie auta.. aj ked nadalej posobi docela prerastene na strednu triedu uz je to predsa len "mensie" ako predchodca.... ale ako som predpokladal.. to natahovanie rozmerov aj tu uz raz muselo skoncit.. aspon teda peugeot auta opat zmensuje co plne chapem a beriem ako krok dopredu .. auto oproti predchodcovi posobi razom stihlesjie a kompaktnejsie co je za mna velke plus :yes:

tesim sa na porovnanie s arteonom ( kedze vysoky nudny passat tu uz asi nebude ten pravy super ) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 10:52
1,6 na auto dlouhý 4,8 m
no je vidět že Evropa je totálně v krizi, rozklad a degenerace dosáhla skoro vrcholu >:D

V takovémhle autě před pár lety bývala jako vrcholná motorizace V6, v USA u sportovních verzí i V8, dnes s výkony někde kolem 340 HP (V6) a 550-650 HP V8

A tady to má 1,6ku. HAHAHA
Rozbalit vlákno
80
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 10:59
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
ma presne 4,75 m a nezabudaj ze este vacsie mondeo ma moznost mat len liter a tri valce ... :-) ... ale chapem .... aj ja by som tam radsej videl 3.0V6 ako za starych cias ale asi sa to uz nevrati ;-\ .. chcelo to mozno nejaky aspon 2 liter ... ale aj tak zalezi hlavne od hmotnosti auta a nie dlzky ... 1,6tka v turbe tu casom bude proste standard ... ak uz nim nie je
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 11:02
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
No třáválcové Mondeo je těžký úlet, v reálu to mimo město žere jak kr*va a taky to skoro nikdo nekupuje....

A 10 cm sem, 10 cm tam už nehraje moc velkou roli....
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 11:05
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
"premiove" bmw 2 active tourer tiez nie je moc male.. alebo lepsie povedane vahou "lahke" auto... napriek tomu mas tam 1,5ku trojvalec.... proste 1,6 turbo v 4 valcoch je dnes mainstreamovy standard strednej triedy .... az nejake tie top verzie ponuknu 2 litre ( superb, optima GT a pod )
Avatar - speedfred
22. 2. 2018 13:06
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
no vy ste dvojka,netreba Vám poutierať slzy za V6,V8 ??
Kto to chce tak bude hľadať tam kde ich majú.
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 15:25
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Tak tak. Musíme si zvykat. I Židé si časem zvykli na koncentrák....ach jo..... ;-\
22. 2. 2018 11:20
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Tady to budou nahrazovat hybridem.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 12:07
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Vůbec se nebojím, že by na 508 nestačila.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 12:28
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Splietať o osemvalcoch v mainstreamovej strednej triede v roku 2018 môže fakt len Barik. >:-[]
Je ale pravda, že 1,6ka ako vrchol, notabene pri tej dynamicky strihnutej karosérii a verzii GT sa javí ako málo, aj v kontexte konkurencie.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 12:52
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Preco ? nie je to ulet, stale by tomu slusila V6ka, V8 je mimo, ale normalna V6 s 3litrami nie je ziadne scifi, par rokov vzad to bolo uplne normalne, to ze to ma dnes max 1.6 je fakt trapne... ina vec je ze to v zasade staci a funguje, no netreba opustat a zatracovat fakt, ze V6ka by bola luxus a uplne primerany a prirodzeny... nemusi vsetko luxusne skoncit len pri dizajne interieru a exterieru
Avatar - speedfred
22. 2. 2018 13:09
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
pár rokov dozadu mala ale V6 3L výkon ako teraz tá 1,6L a prvému majiteľovi to určite vydrží aj viac ako záruku. Barík bude musieť potom ale zaloviť v iných vodách.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 13:38
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
tu nejde o vykon praveze,... myslis ze je to iste mat 1.5 3valec s turbom ktory ma 130kw ako 2,5 V6 ktora ma 130 kw ?

za V6/V8 ludia banuju nie kvoli vykonom /v beznej class nie supersporty/ ale za charakterom... V6 ka znie lahodne, nenutene, a taka je aj dynamika ak je spravneho objemu na danu vahu, tak sa rozbieha nenutene, nesilene a pri max vykone tiez znie nenutene a pocina si suverenne... ano charakter + zvuk to uplne staci na to aby boli dva tabory... zivotnost je dajme tomu druha vec pokial sa bavime o dlhodobej prevadzke napr 20-40 rokov
22. 2. 2018 13:53
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
kdo by jezdil s jedním autem 20 let..
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:02
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Není podstatný aby jezdil jeden člověk autem 20 let, ale aby to jedno auto jezdilo 30-40 let. Jestli ho za tu dobu má 1 člověk nebo 16 je nepodstatný.
22. 2. 2018 14:25
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
proč by mělo auto jezdit 30 let? neříkám, že nemůže, ale smysl mi uniká..
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:27
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Ekologie ne....

Abys nemusel na ten 30-40 letý cyklus zbytečně vyrobit a zrecyklovat 5 aut.
Stačí vyrobit jedno, ale musí se vyrobit pořádně >:D

[odkaz]
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:34
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
obavam sa, ze mu to nevysvetlis... jemu staci auto na 10r a potom to zosrotovat, konzum zvitazil 8-s >:D
22. 2. 2018 14:38
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
že sou silnice plný kár z dob revoluce >:D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:39
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Co na 10, na 5.

A nemusíš v tom nic měnit v podstatě, nápln převodovky je doživotní, nápln chladící kapaliny taky, tlumiče to taky těch 5 let daj....takže 5 let, najet 150-200 tis km a hodit to do šmelcu.

>:D >:D >:D
22. 2. 2018 14:37
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
abych udržel v provozu jedno auto 30-40 let, tak bych musel být maniak, kterej je ochotnej investovat do zastaralý techniky tolik peněz, že si můžu v pohodě každých dejme tomu 15 let koupit nový (bezpečnější, úspornější, nedojebaný), to mě přijde jako mnohem lepší nápad než udržovat při životě 30 let starou káru, o nějakým veteránu na víkendy nemluvím...
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:41
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Ty 30-40 let starý káry, sou tak jednoduchý, že to opraví i údržbář z JZD, co prolezl s bídou základku s osmi známkami s číslem 4.
Všude je milion místa, díly stojí 5,50 a protože to není papír, docela to i vydrží. Navíc ke všemu výborný přístup.....

Dá se to opravit na ulici s golovkou a kladivem >:D Jediný problém starých aut je koroze.
22. 2. 2018 14:44
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
proč teda skoro žádný takový nejezdí? :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 15:01
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Ale jezdí, jezdí.....

Včera sem potakl Sierru, tuhle Staré Scorpio, tuhle Zigulík, Moskvič Aleko, jezdí i staré ameriky a nejen na srazy.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:45
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
V té třicetileté káře bych tedy nechtěl nikdy nabourat ani v městské rychlosti, natož kdekoli mimo.
Jako kuriozitu budiž, jako denní auto nikdy. A pro rodinu už vůbec.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:51
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
myslim ze sa tu pletu zakladne pointy...

1. nikto nepisal aby 1 majitel jazdil 40r v jednom aute
2. nikto netvrdi ze to je bezpecne pre rodinu, jazdit v 40r aute
3. naklady na servis su dalsia vec...

Ide tu o hodnotu, ktora raz bola vyrobena ... ak to bude raz jazdit o 40r tak ako veteran na vikendove jazdy a nie auto pre 5 clennu rodinu, ktora sa na tom bude chciet popravit... pripadne ako kazdy veteran posluzi ako auto pre fajnsmakkerov, ktori odpustia nedostatky danej doby a naopak budu cerpat z toho co uz v tej onej dobe vymrelo... princip pouzivania 40r auta
22. 2. 2018 14:57
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
ok, ted už to chápu :-)
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 15:11
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Jenže z Barikových zbabraných vyjádření to právě působí tak, že to čtyřicetileté auto má sloužit jako každodenní vůz, nikoli jako kuriozita či veterán. K tomu veteránu totiž stejně potřebuješ auto pro denní ježdění a tím popíráš smysl té ekologie. Pokud by totiž měla ta vyrobená hodnota zachována, pak to auto nemůžeš zdvojovat nějakým jiným pro běžné účely.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 15:16
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Jistě že tím 40letý autem jde denně jezdit, pokud to bude vůz v dobrém stavu a ne popelnice do které nikdo posledních 20 let nedal korunu...

Mam kamaráda co jezdí denně autem z roku 1990.
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 15:34
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
1990... 1990... pár let ti do té čtyřicítky chybí, sedmilháři.
22. 2. 2018 17:29
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
lamal ti to vysvětlí :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 17:50
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Psal sem 30-40 let.

Tudíž mi to 30ky chybí 2 roky.

Naprosto zásadní co
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:37
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
40r je extrem, ide o to aby dana vyrobena hodnota prezila aspon 15r kde to v dnesnej dobe uz nebude ani extra bezpecnostny hazard, ale auto bude stale vo forme a servisovatelne za bezne ciastky, tj motor hlavne ... je dnes bezpecnostny hazard jazdit v aute z roku 2003 ? nemyslim si... je to este OK a ma to stale perspektivu ako jazdenka...

co myslis ako bude na tom octavia combi 1,0tsi z fleetu alebo firmy po 300tis km a 10-15 rokoch pri vymenach oleja 30 000 km ? taka 1,6mpi v octavii 2 nema ziaden problem momentalne, zasadny... stale je to slusne auto, ale 3ka uz podla mna nebude v tomto rezime perspektivna hlavne kvoli planovanej zivotnosti downsizu

ak to raz bude 40r veteran, tak svoju ekologicku podstatu uz davno v tej dobe naplnil, nemusi ju plnit aj ako 100rocny voz
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 17:33
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Když vám člověk jedno vyvrátí, hned si najdete jinou manipulaci, tentokrát začnete operovat s fleetem... Kluci, už jste moc trapní, tohle nemá cenu.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 18:36
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
fleet=sluzobak=prevadzka kde to auto nikto nesetri, to je jediny vyznam kt som mal na mysli... je to len moj predpoklad, ty mozes predpokladat ine, snad uvidime obaja ako to bude :-) tie zrovnania su na mieste aj v rezime veteran, pretoze vacsina z tych sucasnych nema nejake vyznamne problemy s motorom, skor ta karoseria a vizual...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:08
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
myslis, ze veterani skoncili v 60-70tkach ? snad nie, o 50r by mohol byt veteran aj tento P508, ale ta zakladna 1,2 3val sa toho s istotou nedozije >:D ta 1.6 mozno...
22. 2. 2018 14:43
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
To bych tak růžově neviděl. Elektronika bude odcházet a automobilky auta kolikrát zase tak dlouho nepodporují. Náhradní ŘJ bývají dost drahé a elektronika je relativně složitá v porovnání s mechanikou. Záleží, co na tom odejde, něco by mohlo jít zachránit, ale na druhou stranu předpokládám, že zrovna v automobilovém průmyslu mají všechno důkladně pokryté ochrannými vrstvami a že by to byl masivní opruz. Moderní auta podle mne jen tak veterány nebudou. Elektroniku mám opravdu rád a na moderních autech mě pracovat moc nebaví (jednoduchá mechanická mě baví, jen není čas).

Vem si třeba LED světla. Možná vydrží 20 let. Ale až jednou odejdou, náhradní nemusí být k dostání. Jsou specifická pro model, mění se celá. Až dojdou zásoby, už nebudou. A výroba náhradních na zakázku, jako se to na veterány dělá? Se nedoplatíš.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:01
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Jedine aftermarket... ak je poptavka vysoka tak nejaky vyrobca LED vyrobi... LED segmenty kompatibilnych parametrov a velkostou puzdra pripadne riesenim chladenia... cina sa toho chyti, aspon tak to funguje teraz... zrovna led by som nevidel ako taky problem i ked rozumiem co myslis.,.. skor vidim problem nejake ECU, tam je to tak specificke riesenie ze to moze byt velky problem a ze tych ECU je dnes v tych autach kopa a su rozne naviazane na ine celky, senzory a pod, bude to radost... uz len samotne senzory

teraz riesim nejake Vintage Rotel cd playery a jeden z nich pouziva mechaniku Philips CDM9, odchadza v nej nahon kt tvori plastove kolecko na ktorom sa zoderie zubkovanie... vyrobca zastavil servisnu podporu tak 18r spat a predstav si, nejaky maly vyrobca to zacal vyrabat a dnes to kupis za 6USD aj s nahonom gumennym :-) sice priklad mimo mysu, ale ...

btw s tym, ze moderne auta nebudu veterany az na vynimky suhlasim, tiez mi to tak pride, ze veteranstvu nebudu mat co ponuknut, jedine ten spalovaci motor... to je este mozne, ze kto bude chciet spalovaci motor bude mat veterana :-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 15:05
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
LEDky se daj přepájet, nahradit pár LEDek, není kvůli tomu třeba zahodit celý světlo. A světla se daj rozebrat , když se ví jak na to. No problem....
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 15:13
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Kéž by to s LED bylo tak jednoduché, jak popisuješ...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:42
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Zrovna mam na starosti elektrotech vyrobu v jednej CZ firme a vyrabame aj LED displaye, tak nieco o tych LED a moznostiach viem... z pohladu nasadenia aftermarketu ide hlavne o parametre napajania, vykonu, odvodu tepla, rozmerov, vyzarovacich uhlov a pripadne teploty vyzarovaneho svetelneho toku... toto vsetko sa da vyrobit, ak je poptavka... dnes je tych vyrobcov LED dost vela a stale to rastie velmi prudko...
22. 2. 2018 15:50
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
To spíš uvěřím, že bys to světlo rozebral a zbastlil opravu, než že by někdo vyrobil náhradní světlomet a homologoval ho. Podle mne na druhovýrobu u podobných dílů můžeme zapomenout. Budeš plně závislý na výrobci. A lze těžko předpokládat, že by přežila většina. Samozřejmě, můžete založit sdružení a třeba i přesvědčit automobilku, aby vám prodala licenci/ přípravky a nechat si to vyrobit. Pokud je nesešrotovali.

I kdybys ho sehnal, pořád nemáš vyhráno. Má to nějaká sériová čísla, která můžou být nakódovaná v odpovídajících jednotkách. Na to potřebuješ speciální software, který se dnes už těžko shání. Sice by měl být dostupný pro všechny mechaniky, tedy i nezávislé, ale dnes už není neobvyklé, že vyžaduje připojení k serverům automobilky. Software, který budou používat za 50 let, těžko bude podporovat dnešní auta, a dnešní software těžko bude těžko fungovat za 50 let. Takže to ani nerozchodíš. Bude si to myslet, že je to kradený díl. Určitě to půjde prolomit, protože automobilky v zabezpečení nebývají moc dobré, ale ten neskutečný opruz a toho času.

Mám prostě problém si představit, jak budu provozovat a udržovat veterána se stovkou řídících jednotek. Světla jsem dal jako příklad proto, že selhání řady ŘJ lze tolerovat, ale světla jsou konečná a je to něco, co na starších autech nebyl takový problém.

Hlavně se na nich těžko něco dělá v klasické garáži. Elektronika hraje čím dál větší roli a na té moderní se ani zdaleka nepracuje tak snadno jako na mechanice.
Avatar - Ozzman
22. 2. 2018 16:21
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
V podstatě máš pravdu, ale zase nevíme jaká technologie bude za 50 let. Dal byh příklad na tom sw. Staré programy z dob před 30-40 lety bezny uživatel taky nepustí, ale je tuna emulátorů a programů, které to umožní a nadbytek výkonu dnešní výpočetní techniky umožní tyto problémy řešit mnohem efektivněji, než tomu bylo v té době. Takže možná bude stačit mobil se zásuvkou a emulátor s diagnostikou ;)
22. 2. 2018 16:59
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Inak pekná téma - aká bude veteránska scéna za 50 rokov. To ma baví :-) Ja to vidím tak, že súčasné autá budú za 50 rokov v podstate múzejné, viacmenej nepojazdné exponáty.
23. 2. 2018 09:22
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Problém tkví hlavně v potřebě serverů automobilky. Opět, je možné, že podělají zabezpečení a půjde to obejít. Záleží, jak moc je na tom serveru závislý. Ano, můžeš se snažit ten software rozebrat a zjistit, jak to funguje. Dnes ještě přístup k jednotkám moc zabezpečený není. Ale to se může změnit (a snad i změní, protože je to bezpečnostní riziko). Je tedy možné, že na trhu budou i neorigo řešení. Nakonec, je to univerzálnější nástroj, trh je tedy větší.

Z hlediska výroby náhradních dílů se situace může posunout. Ale replikátor ala Star Trek asi jen tak mít nebudeme (a k tomu energii prakticky zadarmo).
Avatar - lamal
22. 2. 2018 16:29
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
tak prave to som mal na mysli, ze pokial ti odide modul s LED tak vymenis samotne segmenty LED ekvivalentami, alebo celu PCB tj dosku plosnych spojov s LED... ak by svetlo bolo rozoberatelne co asi bude, tak by aftermarket ponukal PCB s led presne na vymenu kus za kus, alebo repas povodnej DPS s vymenou LED segmentov... pokial sa bavime o poruchach svetlometu na strane LED... tiez si nemyslim, ze niekto bude vyrabat komplet svetlomet... resp mozno nejake Valeo, TYC a podobne tak ako dnes robia aj Xenony... LED ma podla mna vyhodu v tom, ze nema ziadne komplikovane mechanizmy ako natacacie xenony, ide len o to ci segment a jeho napajacia vykonova cast funguje, ostatne sa riadi zhasinamim segmentov /natacanie resp uprava svetelneho toku/..

no ale su to teorie, uvidime... snad ;-)

skor ta softwarovo/riadiackova hysteria mi pride ako pravdepodobnejsia a isto odstrihne domacich majstrov... este zaujimavejsie to bude s autami pripojenymi na web ak do toho budu spadat nejake licencie a pod... :-)
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 18:22
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Anebo ten LED světlomet prostě vyměníš za halogen. Což je zrovna u Peugeotu trochu problém, protože LED mívá jiný tvar, ale jinak to předpokládám jako do budoucna běžný postup.
22. 2. 2018 16:53
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Za 40 rokov, dúfam, že si to ledkové svetlo vytlačím v 3d tlačiarni :-)
Ale vážne, ako majiteľ staršieho (40 rokov a viac) kúsku vidím ako idú ceny jednotlivých súčiastok hore niekedy až v 10 násobku hore. A bude horšie :-)
22. 2. 2018 14:11
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Samozrejme, ze je to to iste z pohladu vykonu a mna ako bezneho uzivatela nezaujima pocet valcov ani objem, ale ako dynamicky zvlada a este primerane k spotrebe. Tie "kone" su tam rovnake. Ako ano, viacvalec bude mat kulturnejsi chod aj zvuk, ale ako vravim, bezneho uzivatela to z velkej casti nezaujima.
Inak osobne povazujem uz 20 rokov za hranicny cas, kedy auto je uz len ledva pojazdna nebezpecna kopa srotu - po 20 rokoch a velkych porciach km bude v takom stave 99% aut, ktore su dennodenne pouzivane, nie to este 40. Netahajme do toho auta, ktore su zavrete v garazi a takmer vobec nejazdia.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:28
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
v pohode to beriem, ak to ty osobne vidis takto, tak no problem, mas z coho vyberat ;-)
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:17
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Zrovna speedfreda nemusíš presviedčať, o čom je šesťvalec. ;-)
Avatar - speedfred
22. 2. 2018 16:35
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
ďakujem priateľu.
Mimochodom mal som aj V8 tak zhruba to viem porovnať.
Pre mna za mna nech tam dajú aj R2/B2 :-) keď nájdu kupcov na to.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 18:47
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
v poho nemal som umysel ho urazit...
Avatar - _Karel_
22. 2. 2018 16:19
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 13:39
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Napadá mě - má vůbec dnes někdo atmosférickou V6? Protože v prémii se ty šestiválce už taky jen turbují a nahradily se jimi osmiválce. A tam, kde kdysi bývala klasická V6 jsou turbínované čtyřválce.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 13:44
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
je to tak, atmo V6 najdes asi len na inych kontinentoch... Nissan ma stale 3,7 V6 a Honda tiez pouziva V6 atmo ako aj Toyota.... v EU sa nevyrabaju V6 bez turba, kazdopadne si nemyslim, ze v otazke R4 vs V6/V8 hra rolu to turbo... pre R4 je to podmienka ak chce konkurovat vykonom V6 a zase ak je to pri V6 doplnok, tak s tym problem nie je, charakter +- zostava aj ked su viac ladene na spodok/stred a uz nie su take tociaky s vykonovou spickou co je trochu skoda pre niekoho :-)
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 13:54
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Já tím jen reaguju na pláč nad V6 a přitom reálně "čistou" V6 už nikdo z evropských výrobců nedělá. Pak mi to celé šílenství okolo válců přijde akorát tak pěkně nesmyslné, až pokrytecké.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:04
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
neviem ci si nerozumieme, ale turbo v pripade V6 mi nepride ako problem, ktory zhadzuje kvality V6 oproti R4...
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:34
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Ale jo, já ti rozumím. Jen ty už nerozumíš mně, nebo spíš nevidíš ústup atmosférických V6 jako problém, když tu máme ty V6 turbo. Ale že ten posun dolů nastal napříč všemi motory, to nikdo vidět nechce. Pro všechny je důležité to magické "V6"...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:39
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
ja osobne to ako problem vidim, mas to aj v triede supersportov, porsche uz tiez pochovava atmosfery jedine lexus je nieco novodobe vystavane na V8 bez turba... audi to s R8 tiez vzdalo...

uz sa v diskusiach ani nesnazim propagovat atmosfery, oproti tym masam a novym generaciam to ani nema zmysel, nemal by som sa tu o com bavit iba o tom, ze ja mam rad ine veci a ostatni nie >:D
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:57
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Tak ono trochu "problém" je aj v tom, že tie fúkané R4 sa posunuli do takých výkonových čísiel, že atmo V6 moc priestoru nemajú. Ak si pozrieme posledné V6 v Peugeote, tak ten trojliter mal tuším 150 kW, čo má dnes taká stredne fúkaná 1,6ka. Posledný V6 v Renaulte Laguna (čo bol až 3,5 liter) mal 175 kW, čo je podobné ako tá silnejšia 1,6ka v novej 508. A napokon úplná špička, posledný atmo trojliter R6 v bavorákoch mal tuším 200 kW, čo je dnes v Peugeotoch silne fúkaná (opäť) 1,6ka (308 GTi). A to nehovorím o dvojlitroch, ktoré idú v strednej triede tuším do 235 kW (Volvo), resp. globálne až do 280 kW (A45 AMG). Takže priestor pre tie atmosférické šesťvalce je minimálny, resp. nulový. Trojlitre by moc cez 200 kW nedali a na väčší výkon by bol treba väčší objem (povedzme 3,5 - 4 litre). A zase, dať pred prednú nápravu strednotriedneho sedanu takéto závažie, to by zrovna športovosti nepomohlo, plus je otázka, či by tá väčšia hmotnosť "nezožrala" ten o málo vyšší výkon šesťvalca.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 16:13
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
opat pripominam, ze tu nejde o maxima... myslis, ze v Hi Fi ide o watty ? nejde ide o zvuk a ten cislami vyjadris len velmi minimalne...

aj obyc 350z mala 3,5 V6 s 313k pri 1500kg, ty sa bavis o vykonoch a ja zas o charaktere, reakcii a davkovatelnosti vykonu a rychlosti reakcii na plyn... to co ti na okruhu prida a cim technickejsi tym vacsiu vahu to ma, ani tak to nemusi byt pretavene na cisla, jazdne zazitky nie su vzdy cislami vyjadritelne...

neda sa zlucit pohlad na vec pri odlisnych preferenciach, takze chces povedat ze miesto 130i, 140i alebo 340i by si radsej videl fukane 2.0 toho isteho vykonu a videl ako benefit hlavny ktory by stal za to usetrene KG ?
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 13:53
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Chrysler má, Cadillac má, Dodge má, Buick má, Chevrolet má.
Akorát se to sem do Evropy ofiko nevozí, bohužel.....
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 13:59
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Vyloženě samé evropské značky, prodávající v EU desetitisíce kusů...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:05
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
a je to problem toho ze mimo EU este maju ´´poriadne´´ motory, alebo problem toho ze EU je skorumpovana v tomto smere viac ako ostatne kontinenty ?

Z coho realne profituje zakaznik a nie vyrobca ? tato odpoved by ma zaujimala...
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:35
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Když se podívám do diskusí, pak bych řekl, že kupodivu profituje zákazník. Všeobecný zdejší trend je "turbomotory jsou lepší, protože mají lepší zátah a atmosféra je mrtvá".
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:45
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
to mozno plati tak v porovnani nejakeho 2,0 16V s 1,4/1,6t co ma krutiak dole, ale v ramci V6 to neplati... v tejto debate je to 1,6T 169kw VS nejaka V6 3,5 so 169kw a garantujem ti, ze ta V6 by mrtva od spodu nebola ;-) tak ci tak je to fuk, nikomu neberiem preferencie ak to ludom nevadi tak nech maju 1,6T miesto 3,5 V6 ich problem, ja si kupim to co mne vyhovuje
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 15:17
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
V rámci EU stanovených limitů a měřicích cyklů? Byla... bohužel. To, co by ti teoreticky dal potenciál toho šestiválce, zabije převodovka nastavená na plnění emisních limitů.
Taky si pamatuju zátah V6 v Safranu či R25, ale to je fakt pravěk...
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:44
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
no ale to je onen problem EU, preto som pisal:

´´a je to problem toho ze mimo EU este maju ´´poriadne´´ motory, alebo problem toho ze EU je skorumpovana v tomto smere viac ako ostatne kontinenty ?´´

emisiami sa da uskrtit takmer cokolvek a donutit to k elektrike..
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 17:36
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Až budu žít v Austrálii, nebudou mě problémy EU zajímat. Zatím ale žiju v EU, takže tvé manipulativní vykrucování je jaksi... mimo.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 18:39
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
na oznacenie manipulacie by si mal poznat dovody manipulacie, ake su tie moje podla teba? >:D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:25
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Cadillac a Chevrolet se tu ofiko prodávaj, akorát Chevrolet sem nevozí V6 a Cadillac jen v CT6 má 3,0 V6 TT a v ATS-V 3,6 V6 a XT5 taky 3,6 V6.

Zbytek se vozí jako šedý dovoz.

A je to právě o tom, čím sem začínal ten příspěvěk - kam to Evropa dopracovala když ty V6 nejdou krom prémie prakticky v ničem jiném koupit >:D
Avatar - lamal
22. 2. 2018 14:30
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
s tym nic nenarobis, vacsina ludi to neriesi, riesia skor to ze to vykon ma im dostacujuci a nejaku rozumnu spotrebu... vychova z EU funguje, nauci si nove generacie a na starych uz pomaly nezalezi ;-)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 08:55
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
No kdo to bere jen jako dopravní prostředek a jinak mu to nic neříká a ani ho to enbaví, tak tomu je to asi šumák + šetřílci co počítaj každé deci
Avatar - lamal
23. 2. 2018 13:18
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
je aj kategoria kt to staci ze to ide a je jedno s akym charakterom, tlaci do sedacky ? tlaci co este chces... vela podob aj praktickych, ak sa s tym da bezpecne predbehnut aj mimo mesto tak staci... pragmatizmus, nie kazdy je fajnsmakker co uz
:-)
22. 2. 2018 12:31
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Jako jo, ale to uz davno neni jenom pripad Evropy. Chevrolet Malibu zacina na 1.5, Ford Fusion taky, US Honda Accord to samy, takze 1.6 jako zaklad je "v norme". Co se vrcholu tyce, tak zminena auta maji dvoulitry (Fusion teda ted dostal 2.8, ale ten je uz hodne mimo dostrel). Jinak mainstreamovy sedan stredni tridy s 650 HP V8 bych rad videl.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 13:57
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Já nepsal o žádných třídách, já psal o délce.....

A jestli chceš vidět sedan s 4,8 m délky a 564 Hp tak tady jeden máš [odkaz]
22. 2. 2018 14:15
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Tak tridy a delka do velke miry koresponduji... Chtel jsem mainstream s 650, dostal jsem premii s 564, ktera se uz ani nevyrabi... To jsi rovnou mohl poslat minuly C63 AMG, ktery ma jenom 4,5 m a 6.2 V8. Ale budiz.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 14:22
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Vyrábí se nová generace co má dokonce 640 Hp, akorát je delší a má 4,96 m no.

Tak sem ti sem novou necpal, bys mě obvinil, že je to o 16 cm delší >:D
22. 2. 2018 14:37
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
Tak tam je tech rozdilu znacicich nesmyslnost toho srovnani trochu vic, nez jen delka. Jeste bych treba bral Toyotu Camry, ktera ma 3.6 V6 (jako jeden z poslednich nepremiovych sedanu), ale oba vime, ze CTS-V je konkurent M5, ne 508.
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 08:54
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
V6 má i Impala, to taky není prémiový sedan, nebo V6 má i Buick Regal a LaCrosse, tam to částečně prémie je a částečně není, záleží z jakého úhlu se to bere.

Další neprémiové sedany s V6 sou Dodge Charger a Chrysler 300, vše s motory 3,6 V6.
Avatar - speedfred
22. 2. 2018 15:56
Re: 1,6 na auto dlouhý 4,8 m
ideál do mesta :-)
vypadá ale celkom k svetu
22. 2. 2018 11:21
Konečne pekná prdelka :)
To fakt vyzerá úžasne. Pripomína mi to VW. Je to krásne ostré, konzervatívne. Ani sa mi nechce veriť, že od rovnakého výrobcu (ale určite iného dizajnéra) stvorili taký zadok, ako bol v P607...

Tento Peugeotík je naozaj veľmi vydarený. Aká bude cena? Prečo sa nepostupuje ďalej v označovaní - tento by mal byť Peugeot 509 :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 11:44
Re: Konečne pekná prdelka :)
ma to taku nemecku naturu uz pomaly ( ale uz aj predosla 508 mi prisla uz viac nemecka ako francuzska )

auto je za mna pekne nizke... dokonca nizsie ako starucke felicie... a na to ze to ma 4,75m to pri takejto vyske posobi doslova ako sportiak ... aj stingera som chvalil za to ze je vzhladom na dlzku a celkovu majestatnost aj prekvapivo nizky .. lebo spravit masivne auto s takouto "skromnou" vyskou dnes vobec nie je lahke .. vid mejake tie baworaky, panamera a pod... sice sa snazia tvarit sportovo ale vyslovene sportovo nizke uz teda moc nie su ... naopak.. niektore su uz riadne prerastene obludy aj co do vysky .. len to maskuju prave tou dlzkou
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 12:10
Re: Konečne pekná prdelka :)
Kdyby se v označovávání postupovalo, dávno by byla (opět) 309, a co dál?
Avatar - kosmonaut
22. 2. 2018 18:32
Re: Konečne pekná prdelka :)
310, no problem, ke čtyřstovce daleko :-)
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 19:17
Re: Konečne pekná prdelka :)
Tím by jaksi vymizela pointa původního označování, kvůli kterému se muselo přejmenovávat Porsche i Škodovka. :-)
22. 2. 2018 11:22
design super az na...
proboha, proc tam dali ty chromovany saskarny? bez nich by design byl na jednicku. mne to proste boli do oci. takova nesmyslna drobnostm, ale z krasneho auta dokaze udelat divne az osklive auto... kdy designeri pochopi, ze nejsme asiati a mene chromu znamena vice krasy.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
22. 2. 2018 11:34
Re: design super az na...
Chrom je super, akorát na něj musí být auto ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 11:48
Re: design super az na...
tie kly mi tam tiez nepasuju.. ale asi je to dnes v mode no :*)
22. 2. 2018 12:09
Re: design super az na...
Mě to přijde, že je to celý LED.
22. 2. 2018 11:30
Ne
Kdyby lva vymenili za klikihak, byl by z toho o neco povedenejsi Volkswagen.
Nic jineho nez jen dalsi auto s nastvanym "vyrazem".
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 11:50
Re: Ne
Ty jsi taky dobrý volkswagen...
Avatar - 3_diamanty
22. 2. 2018 12:02
Re: Ne
vw asi nie.. ale na alfu by mi tento dizajn sedel.. :-)
22. 2. 2018 11:44
Tak abych to nějak shrnul...
Asi se shodneme na tom, že nová 508 má velmi atraktivní vnější design, byť je to samozřejmě na úkor užitné hodnoty (komfort nastupování, omezená výška stropu zejména vzadu atd.). Zajímavé je také to, že zde včera vůbec nezazněla tak zásadní informace, že se nejedná o sedan, ale fastback....
A teď ty horší zprávy - rádoby extravagantní i-Cospit spolehlivě odradí tak 50 % zákazníků, ale Peugeot s tím asi počítá, když ho pořád lidem cpe.
Za asi největší zklamání považuju nabídku motorizací - benzinový motor s objemem maximálně 1,6 l je v D segmentu prostě ubohý a zvlášťe nepřijatelný vzhledem k výrazně sportovnímu zaměření karoserie. Nic zásadního k lepšímu na tom nemění ani fakt, že ho nabízejí i brutálně přefouklé verzi... Dovedete si třeba představit, že by šestnáctistovkou končila nabídka motorů u Passatu či Superbu?!!
Co ovšem snad ještě smutnější (a zcela neomluvitelné), je fakt, že k benzinovým motorům (ani k silnějším dieselům) vůbec nenabízí manuální převodovku. Fuj!!! :'-( 8-s :no:
Rozbalit vlákno
15
22. 2. 2018 12:07
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Pocuj, vyherne cisla do loterie nahodou nemas? Ja len ked uz cucas z prstu nejake cisla, ktore pokladas asi za serizonu prognozu, ktorej zrejme aj veris.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 12:25
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Odkiaľ máš, že nejde o sedan? Ja som čítal všade iba o sedane (a fotku otvoreného kufra som nikde nevidel).
Inak s motormi aj prevodovkou súhlasím.
Avatar - _Karel_
22. 2. 2018 13:32
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Pisi to na idnes. Fastback. :-)
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:24
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Ja som čítal sedan (CZ/SK), resp. saloon (GB).
Otázka tiež znie, čo si niektorí predstavujú pod fastbackom. Pre mňa je to karoséria podobná liftbacku, teda s výklopnou zadnou časťou, pre niekoho to je len opis línie karosérie, nie spôsobu otvárania kufra. Každopádne ak by to bol skutočne fastback, teda 5-dverák, z môjho pohľadu o to lepšie. Ale asi to definitívne rozlúskne až fotka otvoreného kufra.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 14:26
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Tak je to vyriešené, je to 5-dverový fastback/liftback, viď 3:58 videa: [odkaz]
Za to odo mňa :yes:
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 14:43
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Nerozumím jim ani slovo... ale kouká se na to hezky.
22. 2. 2018 15:51
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Takhle naživo to vypadá výborně. Konečne mají full LED i vzadu. Teď jen škoda, že na něco podobného si u 308 budem muset počkat tak 3 roky, než obmění generaci. Každopádně tohle je dost velký skok pro Peugeot - už jen ten víceprvek vzadu. Snad vyšší výbavové stupně budou mít ještě lepší podvozek.
Avatar - _Karel_
22. 2. 2018 16:34
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Fakt dobrý, líbí se mi čím dál víc. Lift je super.
Nechci tu znovu začínat hádky, ale když kouknu na toho testéra, jak sedí za volantem (např.3:37) a protáhnu přímku z jeho očí přes volant, tak by mě fakt zajímalo, kolik toho z budíků vidí.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 18:26
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Překvapivé!
22. 2. 2018 22:13
Re: Tak abych to nějak shrnul...
No jasně, že je to liftback (popř. fastback), jenom tedy nevím, proč jsem za to dostal pět palečků dolů... >:D
22. 2. 2018 15:12
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Fastback nemá nic moc společného s víkem kufru. Teoreticky by šel udělat tříprostorový. Ale přístup do kufru by byl mizerný (asi jako u 911 k motoru). Fastback a sedan se nevylučují. Vlastně Tatra 87 je tříprostorový fastback, tedy fastback sedan.
Avatar - iudex
22. 2. 2018 15:33
Re: Tak abych to nějak shrnul...
No podľa definície na wiki ide aj o kufor: Fastback je typ karoserie, který je velmi podobný liftbacku. Oba typy jsou funkčně stejné (zavazadlový prostor je přístupný velkou výklopnou stěnou), jen liftback po vizuální stránce více připomíná sedan, protože má za zadním sklem malý „schůdek“ imitující víko kufru. Fastback je, po stránce designu, sportovnější typ vozu.
Z môjho pohľadu teda ide o liftback, rovnako ako ním je Superb, Arteon či Insignia.
22. 2. 2018 16:11
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Tak to si s nimi dovolím nesouhlasit. Fastback je o tvaru zadku. Sedan říká, že má tříprostorovou karoserii. A může mít kammback, notchback, fastback a kdo ví, jaká další pozadí. Pro fastback je typické, že je pouze dvouprostorový, pokud má motor vpředu. Právě kvůli přístupu do kufru. I když jsou výjimky, třeba GAZ M20. Notchback je ta záď, kterou máme spojenou s klasickými sedany. Je to takový guláš.
22. 2. 2018 15:06
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Jak jsi přišel na ten fastback?
22. 2. 2018 20:21
Re: Tak abych to nějak shrnul...
Zkus projet internet, třeba i zahraničí! :-) Je jen ostuda tohoto webu, že neuvedla, že se jedná o 5dv. karoserii!
22. 2. 2018 12:03
508
Pekne auto akurat nerozumiem ten chromovej linke co sa tiahne od prednych svetiel myslim, ze bez toho by to auto vyzeralo ovela lepsie ale to je len osobny nazor. Aspon k tomu slabsiemu 2.0 d a slabsiemu benzinu mohli dat manual aj ked mne nechyba ale konkurencia ho ma. A ked sme uz pri tych dizloch neviem naco maju 2.0 dve verizie pricom ich deli len 10kW krutiaci maju rovnaky. Kazdopadne v EU bez kombika to budu mat tazke ak nepride casom a 4x4 asi tiez par zakaznikom bude chybat ale ked ho nema ani SUV/crossover/MPV (ci co to je) 5008 ani mensi 3008 asi mozme zabudnut. Inak to nocne videnie je super vec ak to bude dobre fungovat.....casto jazdim v noci a tu u nas je dost velke riziko stretu so zverou, pomaly v noci neprejdem kilometer aby som nebrzdil kvoli nejakej raticovej zveri.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
22. 2. 2018 12:48
Re: 508
Uvidíme, jestli budou obě verze dostupné u nás. Může to být totiž jen různé výkonové naladění třeba kvůli daním či pojištění.
Avatar - lamal
22. 2. 2018 12:58
508
V zase pekne auto, dizajn stylovo 308 podla mna zostarne trochu skorej ako v pripade 308, ten predok vsadza na take pre mna prekomplikovane lubive tvary aka tuning, trochu chyba nadcasovost a cistota, inak pekne a vyvazene z celkoveho pohladu aj silueta... interier v pohode, ten maly volant by si frantici mali strcit do ***...

Zaujima ma ta viacramenna zadna naprava, predosla 508 ma v zadu vlecku tak ako aj cela EMP2, tak co to je za viacramennu zadnu napravu ?? Rozhodne by potesilo keby to je nieco dokonalejsie, sucasna 508 jadila vcelku podpriemerne... ani komfort uplne, ani jazdne vlastnosti... nepresvedcive aj ked nie tragicke, beznym vodicom postacilo
Rozbalit vlákno
8
22. 2. 2018 15:21
Re: 508
Předchozí 508 nejenže uměla víceprvek vzadu, ona uměla i víceprvek (dvojité lichoběžníky) vpředu. Pokud si dobře vzpomínám. Jen běžné verze to neměly. Asi poslední auto střední mimo prémii s víceprvkovým zavěšením vpředu (když už není C5 ani Accord).
22. 2. 2018 15:30
Re: 508
Měla to nejvýkonnější verze GT ;-)
Avatar - lamal
22. 2. 2018 15:56
Re: 508
ako pise paja, 2wishbone mala iba GT ... v zadu pri EMP2 bude vlecka, pokial teda tomu nedaju nejaku evoluciu, co mozno bola spekulacia v clanku...

Inak mas recht, ze momentalne ma 508 v zadu tiez nezavisle zavesenie, bol som v tom ze to ma v zadu vlecku... jazdne sa mi to nelubi, jazdil som len nie GT variantu tj kombik 120kw HDI + 6kvalt, otazka je co by to bolo s vleckou ked ani s tym co ma to nejazdi moc dobre... nevyuzity potencial
Avatar - lamal
22. 2. 2018 22:47
Re: 508
nad 6 kou som chvilu rozmyslal tiez... skoda ze ten avensis to nevie moc predat tu napravu, asi ako 508ka zadny independend...
23. 2. 2018 08:56
Re: 508
Poslední generace 6 lichoběžníky vpředu opustila, pokud vím. O Avensisu nevím, ale pochybuji.
Avatar - lamal
23. 2. 2018 09:22
Re: 508
pred skyactiv ich 6ka mala, tiez mi prislo ze momentalne ich uz skyactiv nema, ale ako som pisal nevyhladaval som to... viem ze CX5 ic nema a stoji na 6kovom podvozku tak asi nie.... avensis tiez neviem, ale ked ich ma tak zbytocne :-)
23. 2. 2018 09:30
Re: 508
Podle mne si spletl předek se zadkem. :-)
Avatar - sargis
22. 2. 2018 13:16
typicky francuz...
ako som pisal vcera, velmi sa mi paci, ale zasa cosi pokafrali...v logu lev ale svetla su stale tygří...na lví asi nebol rozpočet... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2018 13:59
Review fyzického auta nová 508 z dizajnového centra
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2018 22:11
Re: Review fyzického auta nová 508 z dizajnového centra
Tak alespoň, že ten digitální přístrojový štít bude možné přepnout na pořádné "budíky"! :-) :yes:
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 15:16
Auto velké, ale hezké...
....škoda jen, že to nemá motor......... ;-\
Rozbalit vlákno
11
22. 2. 2018 15:56
Re: Auto velké, ale hezké...
Tak on motor bude mít, akorát ne asi tak, jak by si tady dost lidí přálo. Za rok houfně vyjedou s hybridama, což znamená, že na tu 1.6 ještě navěsí elektromotory, takže to klidně 300+ koní dá. Akorát jsem teda zvědavý na cenu.
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 16:05
Re: Auto velké, ale hezké...
Elektromotory? Já to tak vidím na zkroucenou gumu..... >:-[]
22. 2. 2018 22:10
Re: Auto velké, ale hezké...
Ale hybrid přece nic neřeší, to už nechci vůbec... :'-( 8-s 8-s :no:
Avatar - praděda7
22. 2. 2018 23:05
Re: Auto velké, ale hezké...
Nevím co teď sedláš, ale jestli se chceš ještě povozit v pořádným autě a s manuálem, tak kupuj rychle, protože "za chvíli" už nebudou........ :-!
23. 2. 2018 01:19
Re: Auto velké, ale hezké...
Bohužel máš asi pravdu, jenom nechápu, proč? :-(
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 07:14
Re: Auto velké, ale hezké...
Pro důvod, který je hnacím motorem pokroku - pohodlí.
Avatar - praděda7
23. 2. 2018 08:39
Re: Auto velké, ale hezké...
Bohužel máš asi pravdu. Nakonec to rozhodne trh. A naneštěstí pro nás, nadšence, přichází teď na trh nová generace, které nějaká rychlá auta a navíc s potřebou zapojit do jízdy obě nohy a ruce už nic neříká, ba naopak je jim to proti srsti. ;-\
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 09:48
Re: Auto velké, ale hezké...
Vždycky se najdou lidi, kteří v tom budou spatřovat nějaké naplnění. Jen jich v poměru k ostatním řidičům bude méně a méně, i když na absolutní čísla to třeba bude stejné. Dřív to tak nevypadalo, protože neřídil každý, dnes máme zkrátka jiné možnosti. A že lidi řízení nezajímá nebo nebaví? Ty se tomu při stavu dnešního provozu divíš? Já ne.
Kolikrát si sám říkám, že bych do příštího auta už taky pořídil automat...
Avatar - praděda7
23. 2. 2018 10:41
Re: Auto velké, ale hezké...
Souhlas. My jsme lucky, že máme garáž na dvě auta, a tak provozujeme Yarise s CVT na běžné ježdění a pak druhé v manuálu, když jedeme dál. Kdyby jsme byli odkázáni na jedno auto, tak by to byla nějaké menší SUVka v automatu, určitě.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 11:15
Re: Auto velké, ale hezké...
Když to vytáhnu do absurdna: autobusy MHD mají taky automat a dálkové většinou manuál (i když už to taky není stoprocentně pravda).
Těch možností, kdy si s autem fakt můžu hrát, je dneska v provozu minimum. A okruhy mě neberou.
22. 2. 2018 20:13
Re: Auto velké, ale hezké...
Takovy ty breky internetovych odborniku a 95% projedu stejne bude delat slabsi dvoulitr v nafte (mozna 1,6 THP).
22. 2. 2018 22:17
A co kombi?
Jsem zvědavý, jestli později nabídnou i praktičtější verzi Break (kombi), no vzhledem k výšce 1,4 m by to byl spíš 5dv. shooting brake... Dosud všechny Peugeoty střední třídy už někdy od dob 403 kombík měly! :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2018 22:28
Re: A co kombi?
Psalo se, že přijde o něco později, ne? Vynechat ho by bylo pro automobilku jako Peugeot ujeté, už tak nemá mainstreamová střední na růžích ustláno.
22. 2. 2018 22:29
Re: A co kombi?
Snad máš pravdu! :-)
22. 2. 2018 22:36
Re: A co kombi?
Mají si kde hrát?