Peugeot 508: První jízdní dojmy

Peugeot 508: První jízdní dojmy

 
 

Lví skok učinil Peugeot 508 od svého předchůdce 407 a bez ostychu se může postavit zavedeným manažerským sedanům. Minimálně kvalitou jízdy vám vyrazí dech.

Kdybyste laikovi zavázali oči, posadili ho vedle sebe a po pár kilometrech se ho zeptali, v čem se veze, tipl by nejspíš Audi A4. Přitom by právě trávil komfortní let nízko nad zemí na palubě business-jetu Peugeot 508.

Skutečně, kvalita jízdy se může férově postavit prémiové konkurenci a naplňuje pozitivní dojmy ze samotného interiéru. Stačí si jen sednout za sic trošku překombinovaný, nicméně příjemně se držící zploštělý tříramenný volant a nasát atmosféru francouzského středopolaře s ambicemi do vyšších kruhů. Jde to samo, už jen přibouchnutí dveří doprovází jemné „dusnutí“, po němž se izolujete do mikrosvěta postaveném na rozvoru 2,81 m. Škoda že velkorysá vzdálenost kol se moc nepromítá do superbovského prostoru pro kolena, 508 je spíš na úrovni octavie. Takže raději zpět za volant, vzít do ruky nový klíček odhodivší láci předchozí výklopné „špachtle“, kterou měl spolu s vámi i majitel „dvěstěsedmičky“ za třetinovou cenu, a nastartovat.

Představujeme Peugeot 508 – Pětka po francouzsku

V lepších specifikacích se tak děje tlačítkem, ovšem vlevo od volantu. Zvyknete si hned, sportovní akcent tohoto umístění (porsche, honda…) jakoby předznamenával talent verze špičkové verze GT, v níž sedíme. Označení už nemohlo být trefnější, stačí totiž pár okamžiků, abyste pochopili význam tohoto peugeotu. „Gé-téčko“ spřažené výhradně s turbodieselem 2.2 HDi (150 kW) a novým šestistupňovým automatem Aisin zrodili v Sochaux k polykání transevropských kilometrů. A pěkně rychlému polykání!

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]190197210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540

Všech 450 newtonmetrů nastupuje ve 2000 min-1 lineárně bez obtěžujícího TDI-skoku, převodovka jde na ruku momentové křivce a řadí velmi jemně. Na DSG jí v rychlosti změny stupňů sice něco chybí, jde však jen o přímou konfrontaci a v praxi vám to bude jedno. Spíš oceníte logickou kulisu sekvence - nahoru řadíte pohybem páky dozadu, podřazujete dopředu, takže pádla u volantu s až nepříjemně krátkým chodem necháte ležet ladem.

Dálniční expres milující táhlé oblouky se však neštítí ani klikaté okresky, což byste do něj zprvu dozajista neřekli. Ano, ani „čtyřistasedmička“ nebyla zatáčkový outsider a přes majoritní instalaci těžkých turbodieselů srdnatě vzdorovala nedotáčivosti, zásobovala ruce řidiče slušnou dávkou zpětné vazby a šlo s ní držet tempo podobné mondeu či accordu. Ani „pětsetosmičce“ by tito předokolkoví premianti střední třídy neujeli, k agilitě se navíc přidává stabilita a návykové maskování reálné rychlosti: stačí se nechat unést a z pocitové stovky je najednou reálných 150 km/h!

Ani když přeženete nájezdovou rychlost, nenechá vás podvozek ve štychu a za pomoci citlivého ESP vytáhne člověka z průšvihu.

Čekáte nějaké ale? No, popsaný talent má z velké části na svědomí jiná konstrukce podvozku top-provedení GT, spoléhající místo přední nápravy zavěšené „pseudo-McPhersonem“ na dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Díky tomu vás mamutí točivý moment netahá tolik za ruce, v řízení nechybí cit ani při akceleraci a nakonec i trakce se díky lepšímu kontaktu kol s vozovkou zdá lepší stejně jako tlumení nerovností. Obyčejnější verze s běžným podvozkem a slabším dvoulitrovým turbodieselem sice nefungují špatně, proti GT se však nezdají tak žádostivé při zatáčkovém drilu – každopádně kvitujeme snížení hmotnosti až o 45 kg, jde to cítit.

Komfortem ale také rozhodně nezklamou, jen doporučujeme volit verze s automatickou převodovkou – manuál se v kulise pohybuje s citelnými vůlemi. Ovšem pozor, abyste si nespletli automat s robotem! Ústrojí 2-Tronic našlo cestu i do 508 ve spojení se „zelenou“ verzí e-HDi vybavenou jinak příjemným 1.6 HDi/82 kW. Praxe je bohužel stejná jako u ostatních automatizovaných převodovek – pohybujete se přískoky vpřed jako ve smartu a samotné přeřazení trvá asi tak dlouho jako začátečníkovi s manuálem. Nepříjemné prodlevy a cukání můžete po chvíli zvyku eliminovat prací s plynem, žádná sláva to však není.

Takže ideálem bude zřejmě 2.0 HDi coby SW, pokud ale vás rozpočet nesvazuje, rozhodně jděte do GT. Jeho nový motor 2.2 HDi táhne jako býk, dvojitý lichoběžník na přední nápravě funguje skvěle a cena? Ta se podle bontonu peugeotu u špičkově vybavených verzí neporoučí do závratných výšin jako u německé prémiové konkurence. A i na tu má Peugeot 508 políčeno…

JAKE.AUTO.CZ: PEUGEOT 508 (přehled všech článků)

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka6MA6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/5800115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]203222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,69,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,47,1
Pohotovostní hmotnost [kg]139014001410

TEST Peugeotu 508 1,6 THP již v Auto Tipu 4/2011 (vychází v pondělí 14.2.2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy

Česko vydává na zdravotní péči menší podíl hrubého…

Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky

Praha nakoupí pozemky nutné pro vybudování cyklostezky z…

Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz začne v…

Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace

Fotbalová asociace české Republiky se může i přes…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Dnes 12:56

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě kompaktních MPV. Zapomeňte na první generaci. Ta třetí je zcela současným autem, a pokud zvolíte správný motor, může i s léty fungovat vcelku bez problémů.




Blesk.cz

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj sundali kalendárium

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj…

Dělníci ze Staroměstské radnice sundali kalendárium orloje. V rámci právě probíhající rozsáhlé rekonstrukce…

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Samsung na vybrané trhy již brzy uvede repasovanou verzi Galaxy Note 7, která se bude lišit zejména baterií s…

 

iSport.cz

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to vyřeší, řekl Jarolím

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to…

Za jedinou sezonu vystřelil svou kariéru vstříc velmi zajímavé budoucnosti. Patrik Schick se z nadějného hráče…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje podnikatele a nerespektuje soud

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje…

Jan Rambousek má případ, ve kterém se s finanční správou soudí už 15 let. Mluví o něm v rozhovoru v novém…

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Řeka Ewaso Ngiro líně plyne severokeňskou krajinou. Břehy, které ještě nedávno skrývala nahnědlá voda plná…