Peugeot 508: První jízdní dojmy

Peugeot 508: První jízdní dojmy

 
 

Lví skok učinil Peugeot 508 od svého předchůdce 407 a bez ostychu se může postavit zavedeným manažerským sedanům. Minimálně kvalitou jízdy vám vyrazí dech.

Kdybyste laikovi zavázali oči, posadili ho vedle sebe a po pár kilometrech se ho zeptali, v čem se veze, tipl by nejspíš Audi A4. Přitom by právě trávil komfortní let nízko nad zemí na palubě business-jetu Peugeot 508.

Skutečně, kvalita jízdy se může férově postavit prémiové konkurenci a naplňuje pozitivní dojmy ze samotného interiéru. Stačí si jen sednout za sic trošku překombinovaný, nicméně příjemně se držící zploštělý tříramenný volant a nasát atmosféru francouzského středopolaře s ambicemi do vyšších kruhů. Jde to samo, už jen přibouchnutí dveří doprovází jemné „dusnutí“, po němž se izolujete do mikrosvěta postaveném na rozvoru 2,81 m. Škoda že velkorysá vzdálenost kol se moc nepromítá do superbovského prostoru pro kolena, 508 je spíš na úrovni octavie. Takže raději zpět za volant, vzít do ruky nový klíček odhodivší láci předchozí výklopné „špachtle“, kterou měl spolu s vámi i majitel „dvěstěsedmičky“ za třetinovou cenu, a nastartovat.

Představujeme Peugeot 508 – Pětka po francouzsku

V lepších specifikacích se tak děje tlačítkem, ovšem vlevo od volantu. Zvyknete si hned, sportovní akcent tohoto umístění (porsche, honda…) jakoby předznamenával talent verze špičkové verze GT, v níž sedíme. Označení už nemohlo být trefnější, stačí totiž pár okamžiků, abyste pochopili význam tohoto peugeotu. „Gé-téčko“ spřažené výhradně s turbodieselem 2.2 HDi (150 kW) a novým šestistupňovým automatem Aisin zrodili v Sochaux k polykání transevropských kilometrů. A pěkně rychlému polykání!

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]190197210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540

Všech 450 newtonmetrů nastupuje ve 2000 min-1 lineárně bez obtěžujícího TDI-skoku, převodovka jde na ruku momentové křivce a řadí velmi jemně. Na DSG jí v rychlosti změny stupňů sice něco chybí, jde však jen o přímou konfrontaci a v praxi vám to bude jedno. Spíš oceníte logickou kulisu sekvence - nahoru řadíte pohybem páky dozadu, podřazujete dopředu, takže pádla u volantu s až nepříjemně krátkým chodem necháte ležet ladem.

Dálniční expres milující táhlé oblouky se však neštítí ani klikaté okresky, což byste do něj zprvu dozajista neřekli. Ano, ani „čtyřistasedmička“ nebyla zatáčkový outsider a přes majoritní instalaci těžkých turbodieselů srdnatě vzdorovala nedotáčivosti, zásobovala ruce řidiče slušnou dávkou zpětné vazby a šlo s ní držet tempo podobné mondeu či accordu. Ani „pětsetosmičce“ by tito předokolkoví premianti střední třídy neujeli, k agilitě se navíc přidává stabilita a návykové maskování reálné rychlosti: stačí se nechat unést a z pocitové stovky je najednou reálných 150 km/h!

Ani když přeženete nájezdovou rychlost, nenechá vás podvozek ve štychu a za pomoci citlivého ESP vytáhne člověka z průšvihu.

Čekáte nějaké ale? No, popsaný talent má z velké části na svědomí jiná konstrukce podvozku top-provedení GT, spoléhající místo přední nápravy zavěšené „pseudo-McPhersonem“ na dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Díky tomu vás mamutí točivý moment netahá tolik za ruce, v řízení nechybí cit ani při akceleraci a nakonec i trakce se díky lepšímu kontaktu kol s vozovkou zdá lepší stejně jako tlumení nerovností. Obyčejnější verze s běžným podvozkem a slabším dvoulitrovým turbodieselem sice nefungují špatně, proti GT se však nezdají tak žádostivé při zatáčkovém drilu – každopádně kvitujeme snížení hmotnosti až o 45 kg, jde to cítit.

Komfortem ale také rozhodně nezklamou, jen doporučujeme volit verze s automatickou převodovkou – manuál se v kulise pohybuje s citelnými vůlemi. Ovšem pozor, abyste si nespletli automat s robotem! Ústrojí 2-Tronic našlo cestu i do 508 ve spojení se „zelenou“ verzí e-HDi vybavenou jinak příjemným 1.6 HDi/82 kW. Praxe je bohužel stejná jako u ostatních automatizovaných převodovek – pohybujete se přískoky vpřed jako ve smartu a samotné přeřazení trvá asi tak dlouho jako začátečníkovi s manuálem. Nepříjemné prodlevy a cukání můžete po chvíli zvyku eliminovat prací s plynem, žádná sláva to však není.

Takže ideálem bude zřejmě 2.0 HDi coby SW, pokud ale vás rozpočet nesvazuje, rozhodně jděte do GT. Jeho nový motor 2.2 HDi táhne jako býk, dvojitý lichoběžník na přední nápravě funguje skvěle a cena? Ta se podle bontonu peugeotu u špičkově vybavených verzí neporoučí do závratných výšin jako u německé prémiové konkurence. A i na tu má Peugeot 508 políčeno…

JAKE.AUTO.CZ: PEUGEOT 508 (přehled všech článků)

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka6MA6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/5800115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]203222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,69,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,47,1
Pohotovostní hmotnost [kg]139014001410

TEST Peugeotu 508 1,6 THP již v Auto Tipu 4/2011 (vychází v pondělí 14.2.2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

Střední třídě se už v Evropě nedaří tak jako kdysi,…

Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…