Peugeot 508: První jízdní dojmy

Peugeot 508: První jízdní dojmy

 
 

Lví skok učinil Peugeot 508 od svého předchůdce 407 a bez ostychu se může postavit zavedeným manažerským sedanům. Minimálně kvalitou jízdy vám vyrazí dech.

Kdybyste laikovi zavázali oči, posadili ho vedle sebe a po pár kilometrech se ho zeptali, v čem se veze, tipl by nejspíš Audi A4. Přitom by právě trávil komfortní let nízko nad zemí na palubě business-jetu Peugeot 508.

Skutečně, kvalita jízdy se může férově postavit prémiové konkurenci a naplňuje pozitivní dojmy ze samotného interiéru. Stačí si jen sednout za sic trošku překombinovaný, nicméně příjemně se držící zploštělý tříramenný volant a nasát atmosféru francouzského středopolaře s ambicemi do vyšších kruhů. Jde to samo, už jen přibouchnutí dveří doprovází jemné „dusnutí“, po němž se izolujete do mikrosvěta postaveném na rozvoru 2,81 m. Škoda že velkorysá vzdálenost kol se moc nepromítá do superbovského prostoru pro kolena, 508 je spíš na úrovni octavie. Takže raději zpět za volant, vzít do ruky nový klíček odhodivší láci předchozí výklopné „špachtle“, kterou měl spolu s vámi i majitel „dvěstěsedmičky“ za třetinovou cenu, a nastartovat.

Představujeme Peugeot 508 – Pětka po francouzsku

V lepších specifikacích se tak děje tlačítkem, ovšem vlevo od volantu. Zvyknete si hned, sportovní akcent tohoto umístění (porsche, honda…) jakoby předznamenával talent verze špičkové verze GT, v níž sedíme. Označení už nemohlo být trefnější, stačí totiž pár okamžiků, abyste pochopili význam tohoto peugeotu. „Gé-téčko“ spřažené výhradně s turbodieselem 2.2 HDi (150 kW) a novým šestistupňovým automatem Aisin zrodili v Sochaux k polykání transevropských kilometrů. A pěkně rychlému polykání!

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]190197210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540

Všech 450 newtonmetrů nastupuje ve 2000 min-1 lineárně bez obtěžujícího TDI-skoku, převodovka jde na ruku momentové křivce a řadí velmi jemně. Na DSG jí v rychlosti změny stupňů sice něco chybí, jde však jen o přímou konfrontaci a v praxi vám to bude jedno. Spíš oceníte logickou kulisu sekvence - nahoru řadíte pohybem páky dozadu, podřazujete dopředu, takže pádla u volantu s až nepříjemně krátkým chodem necháte ležet ladem.

Dálniční expres milující táhlé oblouky se však neštítí ani klikaté okresky, což byste do něj zprvu dozajista neřekli. Ano, ani „čtyřistasedmička“ nebyla zatáčkový outsider a přes majoritní instalaci těžkých turbodieselů srdnatě vzdorovala nedotáčivosti, zásobovala ruce řidiče slušnou dávkou zpětné vazby a šlo s ní držet tempo podobné mondeu či accordu. Ani „pětsetosmičce“ by tito předokolkoví premianti střední třídy neujeli, k agilitě se navíc přidává stabilita a návykové maskování reálné rychlosti: stačí se nechat unést a z pocitové stovky je najednou reálných 150 km/h!

Ani když přeženete nájezdovou rychlost, nenechá vás podvozek ve štychu a za pomoci citlivého ESP vytáhne člověka z průšvihu.

Čekáte nějaké ale? No, popsaný talent má z velké části na svědomí jiná konstrukce podvozku top-provedení GT, spoléhající místo přední nápravy zavěšené „pseudo-McPhersonem“ na dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Díky tomu vás mamutí točivý moment netahá tolik za ruce, v řízení nechybí cit ani při akceleraci a nakonec i trakce se díky lepšímu kontaktu kol s vozovkou zdá lepší stejně jako tlumení nerovností. Obyčejnější verze s běžným podvozkem a slabším dvoulitrovým turbodieselem sice nefungují špatně, proti GT se však nezdají tak žádostivé při zatáčkovém drilu – každopádně kvitujeme snížení hmotnosti až o 45 kg, jde to cítit.

Komfortem ale také rozhodně nezklamou, jen doporučujeme volit verze s automatickou převodovkou – manuál se v kulise pohybuje s citelnými vůlemi. Ovšem pozor, abyste si nespletli automat s robotem! Ústrojí 2-Tronic našlo cestu i do 508 ve spojení se „zelenou“ verzí e-HDi vybavenou jinak příjemným 1.6 HDi/82 kW. Praxe je bohužel stejná jako u ostatních automatizovaných převodovek – pohybujete se přískoky vpřed jako ve smartu a samotné přeřazení trvá asi tak dlouho jako začátečníkovi s manuálem. Nepříjemné prodlevy a cukání můžete po chvíli zvyku eliminovat prací s plynem, žádná sláva to však není.

Takže ideálem bude zřejmě 2.0 HDi coby SW, pokud ale vás rozpočet nesvazuje, rozhodně jděte do GT. Jeho nový motor 2.2 HDi táhne jako býk, dvojitý lichoběžník na přední nápravě funguje skvěle a cena? Ta se podle bontonu peugeotu u špičkově vybavených verzí neporoučí do závratných výšin jako u německé prémiové konkurence. A i na tu má Peugeot 508 políčeno…

JAKE.AUTO.CZ: PEUGEOT 508 (přehled všech článků)

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka6MA6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/5800115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]203222220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,69,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,47,1
Pohotovostní hmotnost [kg]139014001410

TEST Peugeotu 508 1,6 THP již v Auto Tipu 4/2011 (vychází v pondělí 14.2.2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…