Hybrid4 je povedená věc, dost by se mi líbila v mém 5008. Jen škoda, že jsou ty baterie pořád tak velký a zabírají 120l kufru :-)
Tento pohon všech kol, by se hodil kdykoliv a kdekoliv, v podstatě jen pomáhá předku, když je problém a sem tam se tohle auto rozjede čistě na elektriku. Stejně většina těchto aut pojede tak max. na zasněženou polní cestu ;-)
Jinak 508 RXH to opravdu moc sluší a rozhodně bych si ji vzal raději než OII Scout :yes:
ono 508 RXH porovnavat s o triedu mensou octavkou scoutom je asi nejaka stara ceska klasika >:D podobne ako porovnavat lagunu a C5ku s oktavkou alebo ceed s fabkou ;-)
octavia scout je ina trieda ako 508 takze logicky by kazdy bral peugeota
;-)
pacia sa mi porovnavanie hrusiek s jablkami ako napr ceed alebo i30atku s fabiou ako sa tu bezne zvykne alebo oktavku s lagunou accordom mazdou 6 a pod ;-)
oktavka je konkurent golfa astry ceedu p308 nie P508
fabka je konkurent ria, mazdy 2, pola, punta, ibizy nie Ceedu
najlepsi su ti ktori porovnavaju fabku pomaly so sportageom >:D cisti manici
Njn ono porovnávat tyhle "crossroady" a "allroady" je těžký, máš tu jen Škodu, Audi, Subaru, Volvo a teď i Peugeot, každý auto je v jiný kategorii, tak jak na to?
P508 RXH je snad v jedný třídě jen s A4 Allroad a Legacy, OII Scout je jinde, A6 Allroad a Volvo XC70 je zas o dost výše... Ale ani jeden z nich neni hybrid.
Není co dodat... možná jen ty diody pro denní svícení by se daly odmyslet, ale jinak od exteriérů, přes interiér, techniku a dotažené detaily se nedá přestat pochybovat, že PSA tlačí na pilu po všech stránkách.
Je to tak, PSA má ostře nabito a podle všeho se chystá střílet ;-)
Ta výbava je fantastická a interiér vypadá tak dobře, že v klasické třídní konkurenci zazáří jako démant v popelu.. Velmi vydařené :yes:
Jen doufám, že někoho u Peugeotu nenapadne, že "zatopí" prémiové konkurenci stejně prémiovou cenou... To by mohl být zbytečný přešlap, protože vidět tuhle Pětsetosmu RXH v reálu častěji než nikdy, to by mělo být cílem značky s historií přes dvě stě let :yes:
A nebylo by namisto tezkych baterii jednodusi mit na palube takoveho vozu tlakovou nadrz na stlaceny vzduch a maly pistovy motor, ktery jednou funguje jako kompresor a potom naopak? Ti vsechno doplneno elektricky ovladanou spojkou? Jednoduse jako pomoc pri rozjizdeni pomoci energie stlaceneho vzduchu nakumulovaneho pri brzdeni by to pro mestsky provoz mohlo dost snizit spotrebu.
Stlačený vzduch je rozhodně velmi zajímavý způsob úschovy energie. V praxi se teprve teď nasazuje, jeden takový projekt je v ČR a zatím je snad jediný svého druhu (podobná zařízení existují, ale používají jiný plyn ke stlačování).
Potíž stlačeného vzduchu je ta, že se hrozně rychle vyčerpá. Budeš mít nádrž jako tele, ale jeden rozjezd a je to pryč. Navíc je tam obrovský tlak, kdyby ta "bomba" byla umístěná na podvozku u crossového auta, asi by to nebylo nej. Baterie jsou univerzálnější.
Vsechno uz to bylo. Projekt hybrid na slaceny vzduch, presne jak popisujes, bezel pred lety u Fordu a byl zastaven. Jeste predtim experimentoval Volvo Flygmotor s autobusy na stlaceny vzduch. Stlaceny vzduch jako zasobarna energie je neefektivni. Ucinnost nabijeni a vybijeni je daleko vetsi a Li-Ion baterie nejsou tak tezke. Delaji se take hydraulicke hybridy, napr Peterbilt garbage trucks v USA udajne setri 25% paliva [odkaz]
S tebou je Ado problem, ze veci prilis zjednodusis na zaklade svych castecnych a zastaralych zkusenosti. Tezke akumulatory - takove souslovi voni olovem a sirovkou. Ale precti si neco o skutecne modernich akumulatorech a jejich zivotnosti a teplotni zavislosti, modernich elektromotorech a o tom, co lze s pohonem a stabilitou auta delat, kdyz ma pocitac v kazdem kole jeden. Proti tomu je nejake stlacovani vzduchu nejmin 100 let za opicemi. Svet se meni a sledovani novych informaci nejde nahradit tim, ze budes stale opakovat, ze vsichni jsou blazni jen ty jsi letadlo.
Stlačený vzduch je efektivní zásobárna energie. Problém by bylo této efektivity dosáhnout ve voze. Sice je stlačený vzduch stará známá věc, ale až nyní se plánuje první komerční elektrárna využívající tohoto principu. Neoznačoval bych to za mrtvou záležitost. Spíš nevhodnou pro malé aplikace. Budeš mít pravdu v tom, že baterie jsou z technologického hlediska mnohem reálnější řešení.
Aby byl vzduch efektivním zdrojem energie, musí být stlačen obrovským tlakem. Myslím, že v autosalonu ukazovali "první" vzduchové auto. Plnění probíhalo hadicí do raketoplánu s obrovským těsněním a klapkami. Takový tlak je potřeba vyvinout na dostatečné naplnění.
Jak to chcete provést efektivně v autě? To nejde dokud nebudou auta jezdit na malý elektrárny :-)
Proto jsem napsal, že jde o technologii nevhodnou pro malé aplikace. Rozhodně nechce o mrtvou technologii. A je možné, že v budoucnu to budeme schopni zvládnout i v malém měřítku.
... 508 se mi docela líbí, ale tenhle "allroad" už je moc....
Kombinace hnědé metalízy a černých plastů je hodně nesourodá a korunu všemu nasazují ty trojité ledky ve stylu "víc pruhů, víc Adidas".... 8-s
ked tie plasty funguju u audi ci scoutu, tu budu fungovat tiez. Skor si neviem predstavit keby boli sede, to by bol humus. A k tej metle sa z mojho pohladu hodi, holt design je dost subjektivna zalezitost