To mu nikdo neupře! A ty "zice," to jsou křesla!
Za design 1***, za pohodlí určo taky, ale za to, že to nemá (nejspíš) blink v ledkách, velký :no: Nerozumím tomu, proč skoro dokonale vypadající auto musí mít takovou chybu...
Tak jako A7 - zezadu diodový lunapakr, ale zepředu blinkr zdechlá žárovka... tragedie, fakt.
Tak zrovna diodový blinkr mi je putná, ale že nejvyšší obsah zážehového motoru je 1,6, to je smutnější daleko více. Nějakého šestiválce se asi nedočkáme 8-s
sestvalce su ti na houby, 115kw mas aj zo stvorvalca navyse kroutak je neporovnatelne vacsi aky by bol pri tom istom vykone z dvojlitra bez turba.
Spotreba takisto je v turbe daleko lepsia ked to netlacis , bezne vsak clovek nepotrebuje tlacit a jazdi na 20 percent vzdy.
Ked si zoberieme ze 90 percent predanych kusov budu HDI tak nejaky sestvalec v benzine je smiesne vobec riesit. Tato stranka auto cz myslim pri niekorych modeloch v tabulke predaja udavala ( v clanku ) aj percentualny podiel predaja dieslovych verzii a napr pri passate a aj inych to bolo tusim az 80 percent v diesli ked nie viac. Cize benzinov sa preta skutocne minimum a kto chce benzin tak na take auto 115kw bohate staci, kto chce sportiak kupi si panameru.
Nemyslim že by šestiválec byl až tak na houby a do takovýhleho auta skoro patří. V dieslu ho sice asi zvládne nahradit 2.2 HDi, ale vrcholnej benzín zatim chybí - snad to bude slibovanej V6 dvoulitr biturbo 272 koní :yes:
...design je věcí názoru, vcelku se tomu asi nedá nic vytknout,...ale ten nešvar poslední doby, zrcátka ve dveřích, a trojúhelník navíc,...vždy si vzpomenu na Š 105-120, a chce se mi velebnosti .......,
a co ten volant alá superb? >:D >:D to je mi dnes nějaká móda dávat na volant úsměv v pseudochromu.. nejspíš to má co dělat s bezpečností ;-) koukneš na volant, uvidíš, jak se na tebe směje a hned je po stresu.. :-! lacina a jemu podobní by měli ze zákona fasovat smějící se volanty >:-[]
Hlavne to nemá nič spoločné so Superbom, resp. dalo by sa dlho polemizovať, kto začal "úsmev" na volante uplatňovať skôr. V Peugeote je to prenesenie motívu zo znaku automobilky i na volant. U Škody je to neviem čo (?!)...možno hra na psychiku pre pánov rangu, akého si spomenul. ;-)
Lev ozil, prislo neskutocne auto s neskutocnym sarmom charizmou dusou a eleganciu - pasat s mondeom posobia pri nom ako umelo oplodneni jedinci >:D nevraviac o tom ze s tymito dieslami co ponuka levik je kral vo svojom revire a nejaky passat v diesli mu moze tak maximalne lestit vyfuk ;-)
Toto peugeot potreboval - poriadnu masinu co pritlaci inych o mur, krasne nekompromisne auto, skutocny kral je tu.
Uz len cakam na krala malych aut novu kiu rio v zeneve a novy rok sa moze zacat.
..hezké auto...interiér působí luxusně a kvalitně... za nízký odpor palec nahoru. Někomuj se může zdát příliš při fouklé.
akurát proč do tak velkého reprezentativního sedanu jen 1,6 motor? byť turbo?
já vím já vím..je to pro Fratníky...a ti zbožnujou diesl.. ale stejně by se k takové "limo" hodil tiše ševelící vícehrnek , než diesel nebo nahoněná 1,6stka :-)
Dá sa na to pozerať dvomi spôsobmi: ako fanúšik a petrolhead môžem kritizovať absenciu silnejšieho benzínu; v strednej triede je dobrým zvykom mať vrchol aspoň 200 koní, notabene pri aute, ktoré čiastočne nahrádza aj o triedu väčšieho predchodcu.
Z pohľadu ekonóma však treba pripustiť, že montáž šesťvalca či 200+ koňového turbobenzínu je ekonomický nezmysel, nakoľko týchto motorov by sa predalo tak 2-3% z celkového objemu predajov 508čky, čo by bola čistá strata. A Peugeot nemá taký status (finančný ani imidžový), že unesie čisto stratové auto , resp. motorizáciu len pre pofidérny image (ako VW Phaeton).
jjj souhlas.....jen tak nějak....to k tak velkému autu chybí...kdyby aspoň tím nenahrazovali 607...ale zasahují fo vyšší střední ...a pořádný benzin nikde?
Vem si i skodovku Superb...nejen že mají cca 200 konového 2,0 turbo , ale dá se koupit pravý 6tihrnek. A počítám, že počty prodaných kusů je nevytrhnou...
Jo, mě se to líbí.
Nemám zásadní připomínky snad jen...
...když na to tak koukám, tak mě snad napadá jen...optimalizovaný aerodynamický tvar...asi málo místa pro hlavu vzadu, ale...
...jen si povšimněte, jakých jízdních parametrů dosahuje s 1,6 115 kw tohle auto a jakých Focus (při nesrovnatelně udajné hmotnosti). Nebe a dudy jak vmax, tak zrychlení. Tady je vidět, kde se umí dělat auta, a u modrého oválu v aktuální generaci to zřejmě nebude. Ne orpavdu ten nový Focus asi nerozdýchám.
No netreba to dramatizovať: keď si pozrieme porovnateľné benzíny 1,6 (Focus 92 kW -159 Nm a 508: 88 kW a 160Nm) , tak rozdiel v maximálke je 7 km/h v prospech 508, pričom vzhľadom na podstatne lepšiu aerodynamiku sedanu oproti hatchu to nie je nič divné; v zrýchlení je Focus lepší, pričom rozdiel zodpovedá rozdielu hmotnosti (10,9s proti 11,5s).
Sice porovnává 1,6 turbo...ale i tam...zrychleni mají shodne 8,6 a maximalku lepsi 508micka..jen diky samozrejme u sedanu lepsi aerodynamice. Ve spotrebe uz jasne vitezi Focus diky nizsi hmotnosti alepsi technologii.
Tak tvrzeni, ze jde videt kdo umi delat auta..je tak nejak..mimo mísu :))
V kontexte nedávnej diskusie pod Astrou je zaujímavé porovnať si hmotnosti Astry 5hb s 1,4T: 1400 kg a hmotnosť základnej 508 1,6 VTi: 1390 kg. A to 508čka je na hornej hranici strednej triedy, nahrádzajúc i bývalú vyššiu strednú (607).
Nevieš, či tam má Peugeot zarátaného i "normovaného vodiča a batožinu"? Ak áno, tak je to vzhľadom na rozmery vozidla veľmi slušná hodnota. Vlastne ono je to dosť slušné i bez ohľadu na tých cca 75 kg. A koeficient odporu vzduchu je priam neskutočný.
toto je presne to, co sa mi na trende mazdy (vsetky modely), citroenu (C4) a peugeotu (508) paci. a preco sa mi astra nikdy pacit nemoze (i ked cisto vizualne to je pekne auto). vyborne!
Zvětšený vnitřní prostor, snížená hmotnost, koeficient čelního odporu fantastických 0,25!!! Výborné! Jen ty kecy o downsizingu jim nežeru, 2.2HDI je ubohá náhrada za 3.0HDI V6.
Áno, bohužiaľ...niektoré automobilky nechápem. Vyvinú výborný motor (alebo sa podieľajú na jeho vývoji) a potom ho nevyužijú v modeloch, v ktorých by našiel určite svoje uplatnenie. No a vlajkovú loď Peugeotu za taký model považujem. Áno, určite do toho vstupujú náklady na zabudovanie motoru do modelu, ale predsa vývoj samotného agregátu musí zhltnúť oveľa viac prostriedkov, ako nadimenzovanie auta aj pre takýto agregát. V tomto sa mnohí môžu učiť od VW, ktoré sa vždy snaží rozpustiť náklady na vývoj "čohokoľvek" vo väčšine svojich modelov, čo mi príde rozumné. A plní to ešte ďalší účel, posúva to značku smerom nahor k prestíži alebo, ako si vyššie napísal, trebárs aj k "pofidérnemu imidžu". Taktiež v benzíne by si to auto zaslúžilo, už len z pohľadu "triednosti", minimálne dvojliter ako strop, keď už nechcú ísť i v benzíne do trojlitrového šesťvalca...
No ja zásadne rozlišujem inštaláciu výkonného dízla a benzínu do 508. Kým pri 200+ PS benzíne mi to vo francúzskom aute príde ako ekonomický nezmysel, pri 3,0HDI tam zmysel vidím, pretože Peugeoty a Francúzi všeobecne sa kupujú a renomé majú v dízloch. Zatiaľ čo 3,0 V6 benzín by si kúpili tak dvaja zo sto kupujúcich, 3,0HDI tipujem na trojnásobok, čo už je i ekonomicky zaujímavejšie. A image by špičkový 3,0 HDI so 177 kW pozdvihol určite viac, ako zastaralý 3,0 V6 benzín so 155 kW (nehovoriac, že taký motor je ekopoliticky nekorektný). A vyvíjať nový napr. 2,0turbobenzín, keď ho nemajú, je nonsens.
Samozrejme, že to rozlišujem i ja, a som si vedomý toho, na čom stavia Peugeot, resp. celé PSA. Je to jasne vidno i v prístupe k hybridom, kde sa jednoznačne orientujú na spojenie elektriny s dízlovým agregátom. Takže nafta hrá prím. Vývoj dvojlitrového turbobenzínu sa z tohto pohľadu javí ako nezmysel, ale paleta benzínových motorov je dosť chabá a zákazník má vlastne v konečnom dôsledku na výber tak či onak naftu alebo naftu. 1,6 HDi je na pohodové presúvanie sa sporivejších typov, benzínové 1,6 VTi pri rozdiele +6 kW uprednostní asi málokto, nakoľko cenový rozdiel nie je tiež nejak zásadný, no v normovanej spotrebe je rozdiel veľký, takže v tomto prípade sa do tej nafty ísť každopádne oplatí. 1,6 THP stojí proti 2,0 HDi-čkam, ktoré ho v spotrebe pod záťažou zase rozšliapu. Silnejšie, resp. benzínové motory s väčším objemom, nezvyknú byť pod záťažou žravé až tak ako nižšie objemy, a tým by aký taký význam silnejší benzín nadobúdal, i keď pre malé percento zákazníkov. Napokon v článku je napísané "Nabídku motorů budou ZPOČÁTKU tvořit dva zážehové a pět vznětových motorů.", takže z tej vety mi vychádza, že to nie je už úplne uzatvorená kapitola. Ten 3,0 HDi sa tam priamo pýta, keďže 2,2 HDi má byť náhrada za 2,7 HDi. A tá "ekopolitická nekorektnosť" je ohromný blábol a nezmysel, čo sa už v reálnej praxi potvrdzuje, a je to na prispatých euroúradníkoch, či budú tlačiť pílu ďalej týmto smerom... Na papieroch to čistejšie ovzdušie vyzerá pekne...
V budoucnu přijde hybrid, šestiválec ale zřejmě ne. Podle mě je důvod v tom, že 2.7HDI i jeho nástupce 3.0HDI byly vyvinuté spolu s Fordem a Jaguarem a zřejmě také spolu s Jaguarem prodané do Indie. Nu, škoda.
Furt dokola se šestiválcem. šestiválce jsou prémiové motory a v prémových autech jsou. Šestiválec je těžší, větší, drahý na výrobu, víc žere, udržba je dražší, prostě kromě zvuku vše špatně. Kolik % zákazníku by si ho koupilo místo 2,2 HDI??? Diskutéři skoro všichni, ale až jednou budou auto kupovat tak u Peugeotu budou zvažovat jestli by to 1,6HDI nestačilo. Kdo chce reálně šestiválec má většinou na prémii.
Otázka je, jestli má i na prémiový servis třeba u Audi. Rozdíl ve spotřebě není nijak dramatický, i s automatem se 407SW V6 dokázala na delší trati vejít do 6l a dlouhodobý průměr nebyl problém udržet pod 7.
Nonsen nenonsens - ten motor (pochopitelně) vyvíjejí - přece nejsilnější benzín druhého největšího koncernu v evropě nebude končit jednašestkou ;-)
V prodeji bude cca za 2 (?) roky a bude to sice "jen" dvoulitr ale snad doopravdy šestiválec - což by mohla bej docela paráda :yes::-)
To auto je prostě nádherný a když pominu absenci V6 motoru který je v této třídě morální povinností tak prakticky nemá chybu. :yes: Interiér vypadá opravdu dobře, tady už konkurenci nezachrání ani poslední křeče na blogu ve formě nejlepšího render snímku. Peugeoty vůbec nemusím, ale toto je senzace! :-) [odkaz]
U nás doma se teď podezřele často skloňuje slovo Peugeot. Máti jela kolem prodejny na Čechyňské a od té doby slyším ódy na zelenou 1007 která jim tam stojí za plotem. >:D
Wow, to by byla třída! Ty el. posuvné dveře, to je do města celkem paráda, to kdyby měli všichni, tak nemáme oťukané dveře :yes: >:D Jen se obávám, že to bude ojetina, páč už se nějaký ten pátek neprodává.
Uvažuje prakticky. Výborná voľba pre sólo ženu, pohodlný nástup, super výhľad, šikovné parkovanie, žiadne problémy s miestom na dvere pre hypermarketom. ;-)
Už už se člověku chce napsat - konečně auto, konečně pořádné auto, konečně pořádné francouzské auto. Není to však tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát.
Registrujme tedy především velmi silný motorový signál, který pětsetosmička vysílá. Ano, ano, hlávkovej salát zvítězil nad eurodrzkem... Smutné, avšak nevratné. Benzínová závrať vrcholí jednašestkou, tohle je potřeba nějak tendenčně vydejchat. Naštěstí jsou tu ještě naftoví kovbojové, kteří snad tou dvadvojkou ještě ukážou salátům, zač je toho eurodrzčí naturel. Tedfy doufám, že věc je jasná, v třídních šestiválcích to tu budou v budoucnu drtit už leda tak bazaroví kovbojové. Hrozná představa, co? 8-s
Tak zpět k autu. No, takhle se trumfuje i proti rodné třídní konkurenci za tři a půl kila. Peugeot 508 je pro mne francouzský vůz - poučen německou precizností a smyslem pro detail, přesto stále svůj, zejména v pohledové... lví hrdosti. Tohle je (po předchozím přešlapu) opět Peugeot jak má být.
Tak co tvář? Ano, sice jsme jistě čekali ještě o fous menší tlamu, ale i tak, je to tam, lze s tím mnohé roky pracovat a hlavně, tvář je tváří sympatickou, tedy bravo, toto se zdařilo.
Možná až příliš obtěžkaná záď, možná až příliš vše sázkou na jistotu, ale tohle se ukáže až při živé kopulaci. Naopak již dnes lze jistě říci, že kokpit je z těch šoférských, takhle to má řidič rád - elegance, přehlednost, robustnost, styl, a to včetně příjemného superbáckého volantu. Velkou naději vzbuzují (tradičně) dobrá sedadla, zde dokonce povýšená až někam k prémiovým oblakům.
Plně vybavená jistě nebude za ty necelé národní konkurenční čtyři kila. Popravdě však uvažme, zda lze vůbec o konkurenci v této souvislosti psát. Toto není křivkami zahlcená, pověstí pošramocená submainstreamová produkce, tohle je veskrze aktuální počin toho, kdo představuje především solidnost. kvalitu a umění být nevtíravým jak cenou, tak designem.
Pětseotosmička nepobrala sice apoštolskou pohledovou lehkost, nepobrala vyváženou passátní referenční třídní eleganci, avšak v kontextu celého třídního pole, s dokonalým zacílením, staví sama sebe na jednoznačný vrchol francouzské produkce.
A pak, Peugeotu se podařil ještě jeden doslova husarský kousek. Totiž jedním modelem sestřelit jak střední tak (údajně) vyšší střední produkci konkurenční automobilky. Ano ano, vyšší kartu má Peugeot. Jen jestli to víš...
Přesně tak, dnes má GTI pravdu, je to nejlepší francouzské auto ve své třídě. Je sice trochu germanizované, ale pořád je tam dost francouzké elegance, kterou postrádám u koncernových aut. Interiér je luxusní a přehledný, displej navigace je tam kde má být, tedy nahoře palubní desky. Za 508 dávám Peugeotu :yes:
Nebo rovnou stačí říct, že stačí zvukové oznámení, ne?
Problém ale je, že velmi často je křižovatka komplikovaná, např. více odboček najednou stejným směrem, komplikovanjší dálniční sjezdy, kdy těžko poznat co je 200 a co 250 metrů atd., tehdy je lepší se podívat na mapu a ne jen na šipku kam odbočit.
Je sice pěkné, že velký display navigace a kolem něj rozesetá tlačítka vypadá hezky, ale lepší je, když je praktický.
Máme stejný názor, občas je potřeba se podívat na mapu navigace abys pochopil, kudy jet. Nebo je občas potřeba se podívat na rádio, přeladit nebo ztlumit zvuk - to vše např. v Superbu odvádí pozornost řidiče, protože musí sklonit hlavu, aby na ten displej viděl. Za to v 508 je pěkně v zorném poli řidiče tak jak má být. Prostě nechápu, proč koncern dává ten displej tak nízko, někdy dokonce pod klimatizaci :no:
...nono, dostal přes * tak je trošku hodný, ale nechval moc.... jinak začne prýštit jako Božský Lumír a je to v háji....
1.6ka....... je mi jedno označení - u AR je 1.4ka a má 180 koní a jede jak čert. U superbu je nejlepší motorizace benzínu 1.8tsi - špičkový a zároveň úsporný motor se stejnými parametry jako tak P-cká 1.6ka. teda -3kw.
A dvoulitr, dvoulitr..... nevím, možná tak dobrou atmosféru..... ale proč?
A nafta? hmmmmm. U Pass to končí 125kW a 350 Nm krouťáku....... proti tomuhle to bude zdechlina, no frantíci mají ty chrochtáky pěkně vychytané....
Krásná doba - tolik krásných vozů, tolik výbav, tolik motorů.....jen si vybrat :yes::yes::yes::yes:
Ke kokpitu jen doplním, že opravdu takto ano. A vlastně i kcelému autu. Žádné zbytečné výstřelky, módní úlety, pouťová cingrlátka. Jednoduše elegantně klidné. Jak jsem již zmiňoval, absence 6ti válců žádná tragédie vzhledem k třídní konkurenci, která tomu taky moc nedá. Vzhledem k možnosti posunout sametovou jízdu, která k Peugeotu prostě patří, díky sametovému motoru to škoda je. Vrchol benzínů mi nesedí.
Chcelo by to dvojliter. S turbom jeden objem motora obsiahne dosť veľké výkonové spektrum, čiže štyri väčšie valce vo dvoch-troch variantách výkonu, a bude vymaľované. ;-)
Presne, tak ako som už niekde vyššie naznačoval, pre strednú triedu je ponuka dvoch benzínových 1,6-iek málo, akokoľvek sa PSA orientuje na naftu. Podľa mňa s dvojlitrom THP skôr či neskôr prídu. Alebo 200 koní pokoria s 1,6 THP (RCZ tento motor má), ale to mi predsa len moc pre tento model nevonia. Takže dvierka sú zatiaľ pootvorené... No a 3,0 HDi by som bral ako príjemný bonus pre zvýšenie imidžu modelu, aj keby si ho kúpilo minimum zákazníkov.
Myslim že nejen "podľa těba" ;-) - je myslim docela "jasný" že koncern PSA nepočítá že by čtyřválec 1.6 byl navždy jejich vrchol ... náznaky o V6 2.0 s nějakými 272 koňmi se více či méně jistě zakládají na pravdě :yes:
Jedno v jaký verzi - mě těší že po naturbovanejch 4válcích od vw a fordu a určitě i dalších je snad dočkáme při všem tom downsizigu alespoň zachování počtu válců, to se mi líbí. Nerad ale chápu zmenšení objemu, ale to snížení počtu válců neni naprosto nutný.
Někdo tu vzpomenul na starou Mazdu 323F co mívala V6 2.0 - to byla paráda, takovejhle motor s turbama a výkonem třeba těch 272 koní, jo to by do tohohle auta pasovalo a do řady DS od Citroenu taky :-)
Máš pravdu, ta tlama je třeba v porovnání s chromovaným roštem u Audi hodně střízlivá. >:D
Inspirace u německých výrobců je spíš na škodu, protože za chvíli budeme jezdit jedním, vzhledově skoro totožným, autem vyráběným třemi nadnárodními koncerny. Zatím to ale nehrozí, protože tam pořád vidím víc francouzské elegance než studeného, precizního ale fádně nudného a neměnícího se německého designu.
A já Vám říkám, že tento design je (možná) krok vedle. Vždycky se musím dobře ptát, kdo je můj zákazník a proč kupuje moje výrobky? Ano, ano - 407 ma budí rozporuplné emoce, ale na to jaký je to stařeček se neuvěřitelně moc dobře prodává. Proč? No, protože se určité skupině líbí, líbí, k. r. v. a Halík líbí. A tak vyměním ten vzrušující jedinečný úspěšný tvar dravého klínu za ohnutý banán. Děkuji nechci. Pro mě :no:
Možno Ti krivdím, ale trochu z Teba hovorí majiteľ končiacej generácie, ktorej dizajn výrobca zavrhol a prešiel k triezvejším tvarom. A tie, ako tak čítam, sa páčia prevažnej väčšine diskutujúcich. Pre mňa osobne - i keby sa mi nový dizajn nepáčil (a že sa mi páči) - je už pokrokom opustenie brutálne dlhého predného previsu 407 (ktorý okrem negatívneho vplyvu na jazdné vlastnosti znemožňovalo parkovanie pri trochu väčších obrubníkoch) a vyvážené proporcie klasického sedanu.
Celkově chyběla sedanu vyváženost, záď ke zbytku nepatřila nebo obráceně. SW vypadalo celkově lépe, ale chyběla mi pseudo Ferrari linka bočních oken sedanu ;-)
No, z vonkajších tvarov 508 ja osobne nie som nijak unesený. Primalé svetlá vpredu mi tam akosi nesedia a aj celkový dojem "ohnutého banánau" ma nie a nie opustiť.
Interiér je pekný, ale mám z neho pocit, že sa autori inšpirovali Passatom, a k Francúzovi mi to až tak nesedí. Je to každopaádne pohľadný voz, ale súhlasím s P 407, odchádzajúca generácia mi imponuje viac.
V 508 vidím návrat ke kořenům, tj. k nezapomenutelné 504. 505 byla víceméně jen rozsáhlejší, ale přesto povedný facelift, 406 snad také nebyla špatná, ale 407 byl strašný úlet. K charakteru značky je nemístné cpát se do nějakého pseudosportovna, natož v dýzlu (platí obecně i u jiných).
Môže byť, ale ten úlet bol zaujímavý. 406 bola hodne klasická klasika, po 405 a 406 s ďalším modelom podobného razenia by to Peugeot nedotiahol ďaleko.
nejspíš chápu co jsi měl na mysli, ale nenapsal jsi to zrovna šťastně.. kdybys řekl něco ve smyslu, že zachovalá 406 je ještě dnes pohledným vozem, který nevypadá na datum svého vzniku, chápal bych to.. ale to s tou kapsou ti nejspíš nějak ujelo.. ale pokud se ti líbí, nemám s tím problém..
Zatím si na vzhled 508 neumím udělat názor. Rozhodně to není vůz s wow efektem, ale zároveň nedokážu nalézt špetku něčeho, s čím se jeden ztotožní, u čeho se pokusí začít, nějaký sympatický odrazový detail. Pro mne je zatím 508 bezpohlavní a chladná. Může mne jenom překvapit.
Spousta diskuzních kolegů již napsala všemožná shrnutí, povětšinou kladná a ani já nebudu úplnou výjimkou. Odklon od pseudosportovních linií předchůdce a návrat k specifické nonšalanci kvituji jedině v dobrém, ale zrovna P508 mi připadá, že potřebuji živý pohled. Až shledání in natura dokáže potvrdit rafinovanost tvarů, nebo jen velmi dobrou práci fotografa (včera jsem viděl novou C4 a právě fotografům dávám za 1, Citroenu však řádově jiné známky...).
Interiér vypadá velmi schopně a hýčká už jen na snímcích, tam se zklamání nebojím. Stejně tak se nebojím, že by si 95% zákazníků nevybralo z motorizací. Pláče nad absencí šestiválce jsou velmi neupřímné, většina smutnících by nad ním uvažovala pouze v bazaru a stejně by odjeli v HDi.
Šestiválce jsou na vymření a po jejich nasazování v 90-tých letech a postupném skomírání po přelomu milenia přichází střízlivost. Z přímé konkurence nabízí více než čtyřválec málokdo a úspěch u Peugeotu by byl mizivý.
Modelová paleta na počátku je poměrně bohatá a do budoucna chybí výkonové pokrytí +200koní, kde se dá očekávat doplnění během krátké doby. Potěší instalace automatu do nejběžnějších verzí a eliminace náskoku konkurence dvouspojek.
Závěrem...lovit v těchto vodách asi nebudu, ale velmi rád se svezu ;-)
Jak říkám V6 je morální povinnost. V prodejních číslech by tvořila mizivé procento, ale tak nějak se to v této třídě sluší. Určitě by tomuto vozu zvedla prestiž.
Otázka znie, kto v strednom mainstreame ešte V6 benzín má. Passat a Superb, pričom tu ide o ten istý agregát a Insignia; inak nikto. Japonci V6 ani nikdy nemali, a neznižovalo im to image (viď športový image Accordu). I taký vyhlásený športovec ako Mondeo končí pri štvorvalci (aj keď slušne výkonnom).
Nedavala se ta Mazdi 2.0 V6 i jinam nez do 323? Jen se ptam, nevim.
EDIT: tak v devadesatych letech Japonci strednetridni V6 meli, ale nic prevratnyho.
Však se V6 připravuje a psalo se o tom i tady - to není žádná teorie že u PSA připravují V6 dvoulitr s dvěma turby ve vyšší verzi s 272 PS - což je do auta jako je 508 motor tak akorát, ostatně něco takového potřebují i DS5 a případnýho nástupce C6 od Citroenu..
..... * povinnost. To je povinnost u Audi, BMW a MB. A zvedla by akorát tak výrobní náklady, nic víc. Na prestiž motorizací ti v prodejně Peugeot zákaznící tak ako zvysoka bobčí ;-)
Benzínový šestiválec vem čert... ale naftové V6 je mi líto, už proto, že ji z 407SW hodně důvěrně znám a nástupnická 3.0HDI je ještě o hodně lepší... a pokud má tenhle model mířit nad běžnou střední, určitě by byla taková motorizace na místě.
To by se URČITĚ hodil. Teda výkonově je ten 1.6 THP to co bejvaly 1.8 turbo, takže u PSA spíš potřebujou nahradit dvoulitr a třílitr a na to dle všeho dělaj a měl by to bejt V6 2.0 turbo ve dvou výkonovej verzích a ta příjemnější má 272 PS - což docela jde :-)
No musim říct, že jako kombi je to docela povedeny auto. Až tak, že lze konstatovat že francouzi ve střední třídě třídě nabízej skoro stejně hezký kombi jako češi. Ostani jen z povzdálí sledujou Což neni vůbec zlý. :-!
Podľa mňa sa dizajn vydaril a svedčia o tom aj prevažne pozitívne reakcie. Určite bude živé stretnutie ešte oveľa viac bohaté na dojmy. Avšak za seba by som len pár pripomienkami. Ja síce viem, že dnes sa všetci honia za bezpečnosťou, čoho výsledkom je aj tento dizajn. Avšak ja by som troška viac stiahol k zemi bočnú líniu a zväčšil okná. Určite by to dizajnu pomohlo a pridalo na dynamike a atraktivite. Vo výsledku na mňa zadok 508 pôsobí príliš bachrato. Troška odtučňovacej kúry by bolo fajn. Inak interiér pekný. A aj svetlá sa dnes už dajú spraviť oveľa oveľa pohladnejšie. Ale v konečnom dôsledku za dizajn: :yes:
A k názorom: Je fajn, že sa nová 508 páči, ale nezdá sa vám tu prehnané hovoriť o tom, že 508 je najlepší francúzsky automobil? Ak sa tu do seba v diskusiách navzájom všetci buzerujú za poznatky k automobilom, ktoré súdia aj napriek tomu, že v nich v živote ani len nesedeli, nie je toto presne to isté? Ok, možno bude 508 najlepšie francúzske auto, čo ja viem... Ale pokiaľ v tom nikto ešte nesedel, nie to v tom jazdil, nie je to priskoro na takéto závery? Ak sa tu všetci prsia o tom akí sú objektívni? 8-s
Nemôžem hovoriť za iných, ale ja hodnotím dizajn exteriéru a vnútrajšku, použité motory a techniku a to sa mi zatiaľ páči. Že 508čka nebude jazdiť ako BMW 3 je snáď jasné už teraz, usudzujúc z trendu ostatných súčasných Peugeotov sa určitá hmlistá predstava spraviť dá. Každopádne z toho, čo som doteraz videl a čítal, sa mi z Francúzov 508čka pozdáva najviac.
No ono kdybychom to vzali z pohledu předchozí 407, tak ta nebyla jízdně vůbec ale vůbec špatná, 3-er to nebylo (taky je to předokolka), ale patřila k tomu lepšímu ze třídy. Otázkou je, co nastane, ale vzhledem k tomu, že složitou a propracovanou přední nápravu 407 už 508 mít nebude, tedy tuším jen nejsilnější diesel, tak asi nějaký pokrok nenastane.
Podle prvního předběžného testu [odkaz] to nevypadá špatně. Kritizují víceméně jen zatížení přední nápravy s testovaným motorem 2.2 HDI a s tím související chování auta v mezních situacích. Závěr je, že je to auto na pohodlené ježdění a ne na "střihání zatáček".
Jinak se mi osobně líbí kombi víc. Interiér vypadá skvěle, popravdě řečeno zde vypadá jistý premiant třídy jménem Passat jako chudý příbuzný (nebo laciná čínská kopie...)
Roztrasena ruka utiera studeny pot z cela, a nasledne stlaca klavesu CapsLock.
Oci naucenym sposobom hladaju niektore z pismen G,VW,A. Musia sa objavit v titulku prispevku za kazdu cenu. CapsLock im doda potrebny drajv
V podvedomi zacina rast pocit ukojenia....
Po okrasnej casti je potrebne este doplnit povinne rypnutie do niektorej z (ne)oblubenych znaciek.
Este rychlo zrevidovanie nech vzrusenie neochabne a zatial co jedna ruka sa uz nekontrolovatelne pohybuje, druha s poslednymi zvyskami sebaovladania klika na tlacitko "Odeslat prispevek"
Hotovo. Opat to bolo krasne. Majstrstyk
Muchy sa zacinaju zlietavat k novemu hov....
v tomto případě zbytečné. Ale je to hravé dítě, tak ho nechme ....... každého z nás by srážka s vlakem zabila, jeho to jen lízlo >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
No, dakujem za diagnozu. od oboch :-)
Daval som copy/paste pretoze ten pan mi za nejake hlbsie vymyslanie nestoji.
Diagnozu mozno trosku potrebuje on :-)
Vsetci normalne diskutujuci pisu svoje prispevky a ich nadpisy normalne.
Je tu vsak jeden ktory si mysli ze len on ma pravdu, a jeho prispevky su hodne citania. Zufalo upozornuje zapnutym capslockom, aha tu je moj novy grc
Este by som poprosil, ked uz naznacujete terapiu, aka je presna diagnoza?
dakujem
denne jednu stretavam a uz z obrazkov som mal dobry az vyborny dojem, ale nazivo posobi to auto este lepsie. milo som bol prekvapeny najme tym, ze v sedane nevyzera auto nazivo tazke na zadok ao sa dalo mozno predpokladat.
hmotnostou, koeficientom odporu vzduchu, interierom a exterieom, ale aj motormi mi to auto urobilo velku radost. peugeotu fandim, ale generaciu 407, 207, 308 som nevedel stravit, som rad za navrat k tradicnejsim tvarom.
Asi to bude vypada jako provokace, ale tak to myšlené není. Nicméně, přijde mi zajímavé, že palubka a dveře se až nápadně podobá tomu co měl právě vysloužilý Passat 6. generace. 6e by další krok k univerzálnímu Euro-autu?
Myslíš tohle [odkaz] ve srovnání s tímhle [odkaz] ? No nevím....
Jinak ostatně i Francouzi v poslední době opouštějí od experimentů, protože jakoukoliv odlišnost od "standardu" recenzenti rozmáznou jak nacucaného komára (např. pevný střed volantu Citroenu).
Ale i své třídy. Moderní, do jisté míry konzervativní, výborné motory....ehm, motory. Nechápu nářky nad šestiválcema a "povinností"mít v této třídě šestiválce...... To mi přijde jako plačky staré Kačky.
Btw: nynější 2,2hdi má stejný krouták jako ten třílitr.... kultivovanost chodu... no šestiválec je šestiválec, ale dnešní moderní 4válce taky nejsou špatné. Spíše naopak. A krouták má 450Nm, což je špičková hodnota a díky menší váze pojede skvěle. U těch benzínů: dneska jsem jel s Tiguanem 14100kou....moc dobré svezeníčko.... tak o co jde?
Kolik lidí by šlo do benzínu s přes 200koníkama.... no málo. Raději at věnují práci a peníze do pohonu 4x4.
Jinak gti musí k vlkohradu hrozit pěstičkou....že ten jeho "čínský výkvět módy" má v naftě jen 125kW a už 7 roků starou kantýnu...
Jinak ten volant v tomhle designu poprvé představila nová generace Laguny. Za mě P508 jednoznačně 508 :yes: Nevíte někdo, jestli bude verze 4x4? V kombinaci třeba s automatem? Díky.
Stejný krouťák sice má, ale... 3.0HDI ho má 1600 až 3600, nová 2.2HDI 2000-2750, k tomu -27kW. Zaslechl jsem zvěsti, že maximální krouťák byl u V6 omezený kvůli převodovce.
Vezmi to z druhé strany - proč ne V6? Spotřeba není problém, snad jen o něco více váhy na předních kolech by tě mohlo trápit... zase ale pravděpodobně víc vydrží, má víc výkonu a mnohem lepší zvuk. A je tu ještě jeden argument - 508 má být nad běžnou střední třídou, ale jeho stájový konkurent od Citroenu 3.0HDI má.
Ve vlčím hradě "dušno" :-) ? No nevím... očekávám hybrid, kde přední kola pohání motor a zadní elektromotor je taková pseudočtyřkolka, podle mě bude Haldex lepší. Alespoň tedy co do jízdních vlastností.. na zimu to může být fajn a v létě je to vlastně jedno.
Kdepak! V létě je tenhle hybrid dokonce DALEKO LEPŠÍ! Elektromotory se totiž zapojujou i při plnym sešlápnutí plynu třeba při předjíždění, takže krom toho že to v praxi plní stejnou funkci jako klasickej Haldex, funguje to taky jako takový "turbo" nebo spíš vstříknutí nitráku když člověk potřebuje pořádně zrychlit :yes:;-)
S kilowattmi nepočítaj, tie vychádzajú iba z vyšších otáčok, kde má trojliter k dispozícii viac Nm. Ak 2,2 HDI končí s rovnakým momentom v nižích otáčkach, čiže klesá prv, je jasné, že maximum výkonu bude nižie. Teda ak sa nemýlim. Tých -27 kW teda nie je k tomu, ale len dôsledok inej charakteristiky dvojlitra. (Prípadne ma oprav.)
V6 by sa, hlavne keď ho koncern má k dispozícii, do 508 jednoznačne hodil.
Nafta a elektro v patentovany zadni napravě dorazej na 100% - a to je fakt moc dobrý, na to sem hodně zvědavej - já myslim že to v kombinaci s automatem bude, ale se mnou to bohužel nekonzultovali, takže tohle fakt nevim :-)
Máš V6 benzín? Ten starej třílitr co vyvinuli kdysi společně pro všechny 3 francouzský značky? Tak to je těžce pohodovej motor. Žádnej zázračnej výkon ale takovej "pohoda klídek tabáček" ;-)
Ten krouťák je SAMOZŘEJMĚ stáhnutý kvůli převodovce (je to stejnej motor co je v Range Roverech nebo Jaguarech). Není špatná, ale je to japonskej Aisin užívanej i v Lexusech a na krouťák velkýho dieslu není stavěná - proto v praxi ten novej 2.2 HDi biturbo stačí. A pořizovat novou převodovku jen pro těch pár kusů co by se prodaly s šestiválcema holt nemá cenu - běžný lidi stejně nejezděj rychlejš než umožňuje to nový 2.2 biturbo
A v C5 je V6 protože tou dobou nová verze 2.2 HDi ještě nebyla - reálný výkony se stejnou převodovkou nejsou až tak moc rozlišný, prostě protože ten 6válec nemá šanci se ukázat naplno.
Jinak ta 1.6ka je srovnatelná s 1.8TSI....takže špičková práce..... A s tou 1.8 kou jsem jel v supu a je to paráda..... spotřeba 7.4. 1.6ka je o necelého pul litru se spotřebou líp. :yes::yes::yes:
Když pěkně poprosíš :-)
Jen úplně základní postřehy jsou na blogu.. až přijde čas a budu pro to mít půjčené auto a více prostoru, tak to vezmu "od podlahy" :-)
Teď jsem to dohltnul.... Perune, díky moc. Hm, takový dvoulitr v benzínu jako má Opel - 220 koní a k tomu 4x4.... To už bych šel stavět stan před Peugeota.....
...super a závidím ;-):yes::yes::yes:
Vždyť to říkám od začátku, že to chce dvoulitr v benzínu a vy furt "ne ne, jednašestka stačí". A vidíš, sám bys raději bral dvoulitr. A ta kombinace dvoulitru s 4x4, jo to by bylo ideální.
Ale nechme si zatím o něm jen zdát, za prvé není a za druhé až bude, tak my na něj mít nebudem. >:D
Nepotvrdily se slova o tom, že 508 bude mířit výš než ostatní konkurence ve střední třídě. Dá se čekat, že 508 bude patřit k nejlevnějším autům střední třídy. Její cena ve Francii tomu odpovídá. Uvádím srovnání s Lagunou:
základ benzín
508 - 22 900,-
Laguna - 24 500,- / cena stejné specifikace v ČR 420 000,- /
základ nafta
508 - 24 750,-
Laguna - 25 000,- / cena stejné specifikace v ČR 425 000,- /
na 508-micku 2.2HDi od pezota nema insigina ani nahodou
aj ked je pravda ze pezot ma kus vacsi objem aj vykon - s automatikou ma pezot o pol sekundy lepsie zrychlenie ako manualna insignia, keby mal pezot manual tak da insignii sekundu :yes: a to je uz narez
ja ako fanda dizajnu a poctivcyh nepredrazenych aut by som teda urcite volil pezot :yes: nehovoriac o neprekonatelnom kroutaku a perfektnej kultivovanosti HDi :yes: