Peugeot 807 2.2 HDI Pack - Dálniční expedice (04/2003)

Peugeot 807 2.2 HDI Pack - Dálniční expedice (04/2003)

 
 

Pokud bychom chtěli charakterizovat jedním slovem čtveřici nových "sourozeneckých MPV" 807/C8/Ulysee/Phedra, shodli bychom se nejspíš na slově pohodlí.

V konkurenci avantgardních, tradičních či technicky zaměřených konkurenčních vozů je zákazníkovo pohodlí solidní zbraní proti konkurenci. Nejde ale jen o marketingovou proklamaci? Krátký test C8 napověděl mnohé a tak jsme se rozhodli Peugeot 807 vyzkoušet v podmínkách, na které by měl být ideální - při cestě na ženevský autosalon. Dva tisíce kilometrů ve čtyřech lidech s mnoha zavazadly odhalilo mnohé...

Už při nastupování jsme ocenili elektricky posuvné boční dveře, dálkový ovladač byl ale někdy až příliš citlivý a dveře se po otevření někdy zase samy zavřely - tlak prstem na ovladač byl vyhodnocen jako dvojklik. Při styku i se sebemenší překážkou se ale dveře poslušně samy zastaví, takže případný nepozorný cestující nedojde úhony. Posuvné dveře narozdíl od otevíracích do stran považujeme vůči většině konkurence za výhodu - možnost pohodlného vystupování při parkování mezi auty je opravdu přínosem. Ocenili jsme také možnost dálkového ovládání stahování bočních okének - kdo někdy vstupoval do auta stojícího dlouho na slunci ví, o čem je řeč.

Se zavazadly problém nebyl - v pětimístném uspořádání nabízí Peugeot velmi dobrých 1160 litrů prostoru, navíc se zcela plochým dnem a nízkou hranou. Výstupky na výklopných zadních dveřích nicméně stále považujeme za potenciálně nebezpečné.

Výhodou se ukázala být i velká zasklená plocha Peugeotu. I když jsme neměli k dispozici verzi se třemi střešními okny, výhled do všech stran byl velmi dobrý a o přiměřené soukromí se starala zatmavená skla v zadní polovině vozu.

Řidič je sice oblažován hned třemi proměnnými ukazateli (pod volantem, u ovládání klimatizaceuprostřed palubní desky), prakticky ale potřebuje pouze poslední - designově efektní, ale trochu hůře čitelné tři kruhové přístroje. Řadicí páka padne dobře do ruky, samotné řazení je ale trochu "gumové" a i po týdnu cviku jsme se leckdy nestrefili napoprvé. Pohodlné, i když o trochu kratší sedačky neunavují ani při dlouhé jízdě a velkou pochvalu si zaslouží i optimálně tvarovaný volant.

K ovládání klimatizace má blíže spolujezdec, díky jednoduchému systému je ale řidič s to vše potřebné zvládnout téměř poslepu. Dobrý nápad je ukrytí autorádia za výklopnou přepážku, nelze ale počítat s tím, že zloději tuto skrýš neznají.

Na dlouhé cestě se využití zcela jistě dočká i mnoho větších či menších odkládacích prostor, rozmístěných po celém voze.

Také na zadních sedadlech je komfort přiměřený, přičemž největšího využití se na dlouhé cestě dočkalo sklápění opěradel vzad. Nabídka prostoru pro kolena je na zadních sedadlech také přijatelná, samozřejmě ovšem závisí na posunu předních sedadel. Ke klidnému cestování přispívá u Peugeotu i šestice airbagů ve standardní výbavě.

Na dálnici působí Peugeot 807 i ve vyšších rychlostech jistě a stabilně, odpružení je jednoznačně komfortní, takže nepřipraveného řidiče může překvapit mírný náklon v zatáčkách. Citlivost na boční vítr je v mezích normy a problémy nemá vůz ani s opakovaným bržděním. Podvozek se chová dlouho neutrálně, k nedotáčivosti jej přiměje až brutální manévr.

Námi testovaný model byl vybaven čtyřválcovým turbodieselemo objemu 2,2 litru a výkonu 94 kW. I s těžkým MPV má překvapivě málo práce, je s to solidně zrychlovat a mezi jeho největší klady patří velmi kultivovaný běh a nízká hlučnost. Na německých dálnicích nebylo problém dlouhodobě jet okolo 170 km/h, ovšem spotřeba se v takových chvílích přehoupla i přes jedenáctilitrovou hranici. V celém testu jsme pak spotřebovali průměrně 9,9 l/100 km, což je vzhledem k vysokým rychlostem s plným zatížením solidní hodnota.

Více než milion za vůz se silnějším turbodieselem a velmi solidní výbavou je v dané kategorii již obvyklá cena. Dálkové cestování pak s tímto vozem můžeme směle doporučit už kvůli pohodlí, bohaté výbavě a variabilitě vnitřního prostoru. Technicky vyspělý motor pak umožňuje jak jízdu vysokými rychlostmi, tak úsporné běžné cestování.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 067 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 116 700 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, variabilní posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích (EVA), samočinná aktivace výstražných světlometů, přední mlhové světlomety, reflexní čelní sklo, zadní stěrač, 3 samostatná sedadla ve 2. řadě, el. ovládání předních oken sekvenční, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, rádio + CD přehrávač + 8 reproduktorů, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kryt zavazadlového prostoru, ESP + ASR, senzor tlaku v pneumatikách + hliníková kola, zatmavená skla, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, elektrochromatické vnitřní zrcátko, manuálně otočná přední sedadla, el. ovládání zadních oken sekvenční, sluneční clony ve 2. a 3. řadě a v okně výklopných zadních dveří, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních dveří, automatická klimatizace, kožený volant a řadicí páka, příčné střešní nosiče

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+13.700,-), CD měnič (+13.000,-), tempomat (+7.900,-), metalický lak. (+14.200,-)

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 5.9 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 2948
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1783 / 722
Rozměr pneu:215/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4727
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1752
d) rozvor (mm): 2823
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely

Končící modely nejsou žádnými mladíky. Hatchback 207 na…

Peugeot 807: Sotva postřehnutelný facelift Peugeot 807: Sotva postřehnutelný facelift

Velká francouzská MPV patří mezi dlouhověké modely a…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Zoo pokřtila mládě žirafy a hrabáče. Známe jejich jména

Zoo pokřtila mládě žirafy a hrabáče. Známe jejich jména

Křtiny dvou „novorozenců“ žirafy a hrabáče kapského přilákaly stovky lidí. Ti přijeli ve středu 28. září do…

Nečekaná erupce indonéské sopky: Úřady pátrají po stovkách turistů

Nečekaná erupce indonéské sopky: Úřady pátrají po…

Indonéské úřady pátrají po několika stovkách turistů poté, co sopka Barujari na ostrově Lombok vychrlila do…

 

iSport.cz

Halák se po Kanadě zlobil: Srazily nás vlastní chyby. Musíme zabrat!

Halák se po Kanadě zlobil: Srazily nás vlastní…

Slovenského hokejového brankáře Jaroslava Haláka mrzelo, že Výběr Evropy nedokázal v prvním finále Světového…

Jsme pro smích! Anglie řeší odchod kouče, další skandál míří do ligy

Jsme pro smích! Anglie řeší odchod kouče, další…

Šokující vyřazení od Islandu v osmifinále EURO 2016? To nakonec není největší překvapení spojené letos s…

 

Reflex.cz

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…

Kolumbie slaví historický mír, podepsán byl perem vyrobeným z kulky

Kolumbie slaví historický mír, podepsán byl perem…

Po dlouhých dvaapadesáti letech bojů mezi levicovými povstalci z Revoluční ozbrojené síly Kolumbie (FARC -…