Peugeot 807 2.2 HDI Pack - Dálniční expedice (04/2003)

Peugeot 807 2.2 HDI Pack - Dálniční expedice (04/2003)

 
 

Pokud bychom chtěli charakterizovat jedním slovem čtveřici nových "sourozeneckých MPV" 807/C8/Ulysee/Phedra, shodli bychom se nejspíš na slově pohodlí.

V konkurenci avantgardních, tradičních či technicky zaměřených konkurenčních vozů je zákazníkovo pohodlí solidní zbraní proti konkurenci. Nejde ale jen o marketingovou proklamaci? Krátký test C8 napověděl mnohé a tak jsme se rozhodli Peugeot 807 vyzkoušet v podmínkách, na které by měl být ideální - při cestě na ženevský autosalon. Dva tisíce kilometrů ve čtyřech lidech s mnoha zavazadly odhalilo mnohé...

Už při nastupování jsme ocenili elektricky posuvné boční dveře, dálkový ovladač byl ale někdy až příliš citlivý a dveře se po otevření někdy zase samy zavřely - tlak prstem na ovladač byl vyhodnocen jako dvojklik. Při styku i se sebemenší překážkou se ale dveře poslušně samy zastaví, takže případný nepozorný cestující nedojde úhony. Posuvné dveře narozdíl od otevíracích do stran považujeme vůči většině konkurence za výhodu - možnost pohodlného vystupování při parkování mezi auty je opravdu přínosem. Ocenili jsme také možnost dálkového ovládání stahování bočních okének - kdo někdy vstupoval do auta stojícího dlouho na slunci ví, o čem je řeč.

Se zavazadly problém nebyl - v pětimístném uspořádání nabízí Peugeot velmi dobrých 1160 litrů prostoru, navíc se zcela plochým dnem a nízkou hranou. Výstupky na výklopných zadních dveřích nicméně stále považujeme za potenciálně nebezpečné.

Výhodou se ukázala být i velká zasklená plocha Peugeotu. I když jsme neměli k dispozici verzi se třemi střešními okny, výhled do všech stran byl velmi dobrý a o přiměřené soukromí se starala zatmavená skla v zadní polovině vozu.

Řidič je sice oblažován hned třemi proměnnými ukazateli (pod volantem, u ovládání klimatizaceuprostřed palubní desky), prakticky ale potřebuje pouze poslední - designově efektní, ale trochu hůře čitelné tři kruhové přístroje. Řadicí páka padne dobře do ruky, samotné řazení je ale trochu "gumové" a i po týdnu cviku jsme se leckdy nestrefili napoprvé. Pohodlné, i když o trochu kratší sedačky neunavují ani při dlouhé jízdě a velkou pochvalu si zaslouží i optimálně tvarovaný volant.

K ovládání klimatizace má blíže spolujezdec, díky jednoduchému systému je ale řidič s to vše potřebné zvládnout téměř poslepu. Dobrý nápad je ukrytí autorádia za výklopnou přepážku, nelze ale počítat s tím, že zloději tuto skrýš neznají.

Na dlouhé cestě se využití zcela jistě dočká i mnoho větších či menších odkládacích prostor, rozmístěných po celém voze.

Také na zadních sedadlech je komfort přiměřený, přičemž největšího využití se na dlouhé cestě dočkalo sklápění opěradel vzad. Nabídka prostoru pro kolena je na zadních sedadlech také přijatelná, samozřejmě ovšem závisí na posunu předních sedadel. Ke klidnému cestování přispívá u Peugeotu i šestice airbagů ve standardní výbavě.

Na dálnici působí Peugeot 807 i ve vyšších rychlostech jistě a stabilně, odpružení je jednoznačně komfortní, takže nepřipraveného řidiče může překvapit mírný náklon v zatáčkách. Citlivost na boční vítr je v mezích normy a problémy nemá vůz ani s opakovaným bržděním. Podvozek se chová dlouho neutrálně, k nedotáčivosti jej přiměje až brutální manévr.

Námi testovaný model byl vybaven čtyřválcovým turbodieselemo objemu 2,2 litru a výkonu 94 kW. I s těžkým MPV má překvapivě málo práce, je s to solidně zrychlovat a mezi jeho největší klady patří velmi kultivovaný běh a nízká hlučnost. Na německých dálnicích nebylo problém dlouhodobě jet okolo 170 km/h, ovšem spotřeba se v takových chvílích přehoupla i přes jedenáctilitrovou hranici. V celém testu jsme pak spotřebovali průměrně 9,9 l/100 km, což je vzhledem k vysokým rychlostem s plným zatížením solidní hodnota.

Více než milion za vůz se silnějším turbodieselem a velmi solidní výbavou je v dané kategorii již obvyklá cena. Dálkové cestování pak s tímto vozem můžeme směle doporučit už kvůli pohodlí, bohaté výbavě a variabilitě vnitřního prostoru. Technicky vyspělý motor pak umožňuje jak jízdu vysokými rychlostmi, tak úsporné běžné cestování.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 067 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 116 700 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, variabilní posilovač řízení, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích (EVA), samočinná aktivace výstražných světlometů, přední mlhové světlomety, reflexní čelní sklo, zadní stěrač, 3 samostatná sedadla ve 2. řadě, el. ovládání předních oken sekvenční, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, rádio + CD přehrávač + 8 reproduktorů, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kryt zavazadlového prostoru, ESP + ASR, senzor tlaku v pneumatikách + hliníková kola, zatmavená skla, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, elektrochromatické vnitřní zrcátko, manuálně otočná přední sedadla, el. ovládání zadních oken sekvenční, sluneční clony ve 2. a 3. řadě a v okně výklopných zadních dveří, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních dveří, automatická klimatizace, kožený volant a řadicí páka, příčné střešní nosiče

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači (+13.700,-), CD měnič (+13.000,-), tempomat (+7.900,-), metalický lak. (+14.200,-)

Írán otestoval balistickou raketu, Izraelci hovoří o provokaci Írán otestoval balistickou raketu, Izraelci hovoří o provokaci

Írán oznámil, že úspěšně vyzkoušel novou balistickou…

Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 5.9 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 2948
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1783 / 722
Rozměr pneu:215/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4727
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1752
d) rozvor (mm): 2823
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely Peugeot ukončí prodej 807 a 207+, konec čeká i další modely

Končící modely nejsou žádnými mladíky. Hatchback 207 na…

Peugeot 807: Sotva postřehnutelný facelift Peugeot 807: Sotva postřehnutelný facelift

Velká francouzská MPV patří mezi dlouhověké modely a…

 



 
Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Dnes 15:18

Palubní záběry z jihozápadu Ruska ukazují, jak nebezpečné může být nerespektování dopravních předpisů. Naštěstí se vše obešlo bez vážných zranění.




Blesk.cz

Tereza Brodská vyvedla

Tereza Brodská vyvedla "snachu"! Tahle kráska randí…

Herečka Tereza Brodská (49) si sedla s přítelkyní svého syna Samuela (21). Dokonce společně vyrazily na opening…

Seskoky parašutistů při veřejných akcích jsou zakázány, oznámil Stropnický po neštěstí na Dni armády

Seskoky parašutistů při veřejných akcích jsou…

Na Dni armády na Letné se parašutista vlivem špatných povětrnostních podmínek netrefil do vyhrazeného prostoru a…

 

iSport.cz

PŘÍMÝ PŘENOS: Sparta - Teplice. Hraje Lafata, chybí Rosický

PŘÍMÝ PŘENOS: Sparta - Teplice. Hraje Lafata, chybí Rosický

Po prohraném derby se fotbalová Sparta představí před vlastními fanoušky. V rámci 8. kola HET ligy přivítá na…

ONLINE: Plzeň drtí Pardubice a vede 5:1, Chomutov hraje o první místo

ONLINE: Plzeň drtí Pardubice a vede 5:1, Chomutov…

ONLINE | Šesti zápasy 7. kola dnes pokračuje hokejová Tipsport extraliga, které po sobotní předehrávce s…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…