Peugeot 908 HY: další stupeň vývoje vytrvalostního speciálu
Pro mnoho příznivců vytrvalostních závodů seriálu Le Mans Series bylo velkou ránou pod pás uvedení Audi R10 TDI, které od svého představení začalo dominovat celému seriálů a kategorii LMP1. V loňském roce se Audi postavila značka Peugeot, která se svým vozem 908 HDi FAP rozšířila řady dieselových závodních strojů, na které si fanoušci začali pomalu zvykat, ale pokrok jde dál a na okruhu v Silverstone se představila hybridní verze Peugeotu 908, jejíž nasazení v seriálu závodů bude záviset na pravidlech pro vozy kategorie LMP1 pro rok 2009.
Peugeot 908 HY je vybaven vedle svého přeplňovaného vznětového dvanáctiválce o objemu 5,5 l s výkonem přes 515 kW (700 k) také elektromotorem o výkonu 60 kW (81 k), který nahradil běžný startér. Energii elektromotoru dodávají lithium-iontové, které jsou dobíjeny kinetickou energií získanou při brzdění vozu.
Tento hybridní závodní automobil je pouze o 45 kg těžší než jeho konvenční příbuzný a může využívat tři různé druhy pohonu. Pouze na elektřinu se může například pohybovat v boxové uličce při zajíždění nebo vyjíždění z boxu. Během závodu se může pohybovat pouze na spalovací motor a v případě potřeby může využít kombinace elektromotoru s turbodieselem. Hybridní systém může pomoci nejen k zvýšení výkonu, ale také k snížení spotřeby paliva a to v rozmezí od 3 do 5 %.