27.3. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Peugeot Boxer Minibus L2H2: Osm pohodlných

 

V ceníku Peugeotu Boxer pro přepravu osob najdeme dvě verze Combi a Minibus pro maximálně devět osob. Jaký je rozdíl?

Vypůjčili jsme si osmimístný model Boxer. Pro každého bylo připraveno samostatné křeslo, což je hlavní znak verze Minibus a do verze Combi je nelze získat ani za příplatek. Combi navíc dostalo standardně jen třímístnou lavici ve druhé řadě, tentýž prvek do třetí řady se připlácí sedmnácti tisíci korunami. Minibus naopak obdržel standardně komfortní odpružení zadní nápravy, zatímco u Combi připlatíte tři tisíce.

Top sezení

Zkoušený vůz však disponoval ještě lepší variantou – pneumatickým odpružením zadní nápravy. Za tuto skvělou věc například pro převoz osob po méně kvalitních silnicích a zejména dálnici D1 však u obou provedení připlatíte 46.500 korun. Vzhledem k jen patnáctipalcovým kolům jsme pneumatické odpružení přijali s velkým povděkem. Ani na místě řidiče jsme nijak nestrádali. Odpružené sedadlo s regulátorem jemnosti tlumení podle hmotnosti osoby nemělo chybu kromě cenovky přes deset tisíc korun.

Mezi provedeními Combi a Minibus vzniká zásadní rozdíl v přístupu na třetí řadu sedadel. Zatímco Combi s nedělenou lavicí ve druhé řadě nabízí možnost pouze sklopení krajního opěradla, Minibus se samostatnými křesly nám díky sklopení toho krajního nabídl královský vstup na 5-8 samostatné sedadlo. Pohyb ve vozidle díky celkové výšce 2,25 m nám nepůsobil obtíže.

Topení

V chladném počasí přišlo vhod topení také pro zadní cestující díky přídavnému výměníku tepla, což tvoří standard vybavení Minibusu.

Zkoušený vůz však nabízel teplotní komfort již před nastartováním a zahřátím motoru díky programovatelnému nezávislému topení Webasto za příznivou cenu 29.000 korun. To lze dokoupit i k provedení Combi či dokonce Polocombi pro pět až šest pasažérů s plechovou zadní částí karoserie.

Poloprosklené i Combi provedení je v rámci emisní normy Euro 6 dostupné se dvěma úrovněmi dvoulitrového čtyřválce. Základní verzi L1H1 o celkové hmotnosti tři tuny pohání základní úroveň 81 kW. Pro lepší pohyb cestujících uvnitř vyššího vozidla a větší zavazadlový prostor lze volit verzi L2H2 s motorem 2.0 BlueHDI 96 kW. Ta dosahuje celkové hmotnosti 3,3 tuny, takže na posádku a zavazadla zbývá větší hmotnost.

Zájemcům o Minibus otvírá Peugeot náruč naplno. K oběma velikostem i celkovým hmotnostem nabízí po třech výkonových verzích dvoulitrového turbodieselu BlueHDi 96 a 120 kW. Nejslabší provedení 81 kW je pochopitelně určeno jen třítunovému L1H1.

Náhrada třílitru?

S příchodem emisní normy Euro 6 se model Boxer rozloučil se silným třílitrovým čtyřválcem Sofim F1C, který jsme oprávněně vychválili v testu Citroënu Jumper Euro 5. Motor schopný podávat 400 N.m už od 1400 min-1 byl ideální pro více zatěžovaná vozidla a spolehlivě pracovat i v nákladních vozidlech těžkých 3,5 tuny u jiných značek.

S tímto spolehlivým dříčem (při včasném měnění motorového oleje) nelze ani nejsilnější dvoulitrová verze Euro 6 příliš srovnávat.

To však platí nejen pro výkonové parametry, ale rovněž spotřebu. Zatímco maximum dvoulitru BlueHDi činí 350 N.m, třílitrový agregát nabízel skvělý tah 400 N.m. Porovnáme-li však udávanou spotřebu, pak nám spadne údivem brada. Třílitr vykazoval dle výrobce průměrně osm litrů nafty, zatímco dvoulitrová jednotka má v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,2 l/100 km. Pokles udávané žízně o dvaadvacet procent je natolik ohromující, že 50 N.m rozdílu v případě sólo vozidla bez těžkého vleku každý rychle oželí. Navíc musíme výrobce pochválit za to, že i provedení Euro 6 má nadále velkou devadesátilitrovou nádrž ve standardní výbavě. Nádrž na činidlo AdBlue má objem patnáct litrů, tudíž by mělo s rezervou vystačit na deset tisíc kilometrů.

Trakce i v zimě

Zatímco elektronické pomocné systémy do terénu bývaly doménou off-roadů či nejluxusnějších osobních automobilů, už tyto prvky přišly také do osobní verze modelu Boxer. Na přístrojové desce pod ovládáním ventilační soustavy vpravo pod pětipalcovým barevným dotykovým displejem se nacházela dvě tlačítka. O stabilizačním systému řeč není, protože ten je už povinný.

Tlačítko s ikonou vozu sjíždějícího prudké klesání aktivuje systém řízeného sjíždění HDC (Hill Descent Control), který po stisknutí tlačítka v klesání udržuje automaticky aktuální rychlost. V zimním období přínosná bezpečnostní pomoc i pro velmi zkušené řidiče.

Druhé tlačítko zlepšuje průchodnost na kluzké vozovce jako například na sněhu či ledu nebo nezpevněné silnici. Systém funguje jako elektronický samosvorný diferenciál, který při prokluzu jednoho předního kola dokáže na druhé přenést větší část točivého momentu. Funguje do rychlosti 30 km/h, což je dostatečné pro běžnou jízdu.

Plusy

  • Nízká spotřeba
  • Komfortní odpružení
  • Servis na 2 roky nebo 90.000 km zdarma

Minusy

  • Není v nabídce automatická převodovka

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 BlueHDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1997
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/min-1) 120/3750
Točivý moment (N.m/min-1) 350/2000
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 5413/2050/2254
Rozvor (mm) 3450
Provozní hmotnost (kg) 2375
Celková hmotnost (kg) 3300
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Délka zavazadlového prostoru (mm) 1062
Nejvyšší rychlost (km/h) 140
Nádrž paliva (l) 90
Spotřeba paliva (l/100 km) 6,7/5,9/6,2
Cena (Kč bez DPH) 826 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života? Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života?

Osobní automobily české výroby mají ve světě pověst…

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra

Peugeot zveřejnil první fotografie konceptu dodávky,…

Peugeot Boxer: Nové vstřikování Peugeot Boxer: Nové vstřikování

Francouzská automobilka na rozdíl od Fiatu používá u…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…