Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Moody's zhoršila rating PSA Peugeot Citroën kvůli alianci s GM

Ratingová agentura očekává v důsledku fúze pokles zisků PSA a příliš nevěří ani potenciálním úsporám.
Zpět na článek
1. 3. 2012 20:36
1. 3. 2012 21:46
1. 3. 2012 22:06
1. 3. 2012 22:12
1. 3. 2012 22:36
1. 3. 2012 22:45
1. 3. 2012 22:51
1. 3. 2012 23:05
1. 3. 2012 23:09
2. 3. 2012 07:02
1. 3. 2012 22:19
2. 3. 2012 17:29
2. 3. 2012 06:54
1. 3. 2012 16:51
Aliance , nebo fůze ?
"Dej tam fúze, je to akčnější." Asi tak nějak.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - del42sa
1. 3. 2012 18:41
Re: Aliance , nebo fůze ?
to je v prd.li, zrovna se paktovat s GM. Proč se raději nespojili s Fordem ? 8-s :no:
1. 3. 2012 18:43
Re: Aliance , nebo fůze ?
Poptali se na Forda u Mazdy...
2. 3. 2012 17:23
Re: Aliance , nebo fůze ?
Spolupráci Ford-Mazda chce ukončovat Ford, ne Japonci. :-)
2. 3. 2012 17:24
Re: Aliance , nebo fůze ?
Ford nechce a dobře děla!
1. 3. 2012 19:27
Ještě někdo poslouchá ratingové agentury?
Tyhle bandy dilentantů, kde to, jak se vyspí pár jednotlivců a zájmy jich samotných a skupin kolem nich, ovlivňuje osudy celých států a firem? :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2012 19:40
Je mi PSA líto...
...TPCA s Toyotou, naftové motory s Fordem, benzíny s BMW, SUV kupují od Mitsubishi a teď fúze s GM... Zapomněl jsem na něco? Myslíte,že je to cesta vpřed? PSA má problémy, vaří z vody a jistě by jsme tu nechtěli mít další tradiční evropské automobilky v čínských rukách-a to v lepším případě... Korejci dnes francouzské a italské automobilky drtí,jako šváby ;-\
Rozbalit vlákno
4
1. 3. 2012 21:21
Re: Je mi PSA líto...
Hmm, je o tak - doslova se protkoukají jak to jde. A poslední zprávy: uzavřetí továren - propouštění - aliance s GM - vzestup akcií PSA - pád ratingu PSA... jako by zítra měl vyjít článek: Panika v PSA! nebo Po Britech i Francouzi.
Avatar - sendador
2. 3. 2012 07:22
Re: Je mi PSA líto...
Tak drti jako svaby bych nerek, alespon ne na evropskem trhu.
2. 3. 2012 09:25
Re: Je mi PSA líto...
Zapomněl: dodávky s Fiatem (od Fiorino/Nemo/Bipper po Ducato/Boxer/Jumper)
Avatar - Ronault.
2. 3. 2012 12:07
Re: Je mi PSA líto...
Dost zjednodušené, takové z lavice ZŠ.
Avatar - Perun
1. 3. 2012 20:36
PeuGMoën
Kde to ten Moody´s bere? Instantní doba žádá instantní řešení. A jestliže se PSA pohybuje v rovině možného rizika, že během několika let bude muset radikálně redukovat počet továren a zaměstnanců, pak nemá jinou volbu, než se spojit v konkurenčním boji se silným partnerem. Nehledě na to, že s GM si s vyjímkou Opelu defacto nekonkuruje a oba koncerny si mohou být vzájemně skutečně velmi užiteční.

PSA poskytne GM a především Opelu špičkové turbodiesely a možná i hydroaktivní odpružení a některé pokročilé technologie jako HUD nebo hybridní pohon v kombinaci s dieselem. Vývoj v řádech miliard.... v podstatě zadarmo.

GM poskytne PSA knowhow v podvozcích a převodovkách, dost možná i v pohonu 4x4.. Kdo ví, jednoho dne se třeba PSA může podívat do Spojených států, odkud před více než dvaceti roky odešel.

Pokud najdou Francouzi a Američané společnou řeč, vidím budoucnost obou opravdu významně jinak, než Moody´s.

P.S. Co by tedy pánům od PSA pomohlo vůbec nejvíc, to je nejspíš "the american way" ve způsobech řízení firmy a přijímání strategických rozhodnutí. V tom má Evropa (možná s výjimkou německých průmyslových š***k) mnohé co dohánět.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ham.
1. 3. 2012 21:46
Re: PeuGMoën
GM a PSA mají společný problém, oba mají velké ztráty v Evropě. GM ještě ani zdaleka nesplatil dluhy, které nasekal v nedávné minulosti a US vláda dosud drží 25% jeho akcií, které získala jako protihodnotu úvěrům které poskytla, ráda by je prodala, ale nemůže protože by utržila ztrátu vzhledem k bídné ceně akcií GM, takže čeká a doufá, že cena akcií GM stoupne a tak si prodejem umoří sekeru, možná je to jen přání, které se nikdy nesplní a problém co s GM za pár let vyplave znovu na povrch v době kdy už nebude Obama prezidentem a nová administrativa může rozhodnout jakkoliv.

Moody's nejsou zdaleka jediní, kdo jsou skeptičtí a řada analytiků říká prosté "Two wrongs don't make a right," PSA i Opel mají velké přebytečné kapacity, které musí zavřít a restrukturalizovat a to mohou dělat nezávisle, ale protože to dosud neudělal ani jeden z nich tak mají problémy. Tím, že se spojí vytvoří spíše dočasnou naději, že restrukturalizace není potřeba a problémy si jen odloží a ještě zhorší. Podle slov samotných automobilek má PSA 40% přebytečné kapacity, Opel cca 30% přitom je známo, že kapacita využitá pod 90% u masových výrobců znamená ztráty. Oběma v Evropě chybí skutečné bestsellery, protože všechny jejich klíčové modely v posledních dvou, třech letech ztrácely desítky procent na prodejích. Za této situace řada analytiků prorokuje, že se v nové alianci okamžitě rozhoří válka kdo bude zavírat a kdo přežije a vzhledem ke stejnému portfoliu s Opelem je ta válka celkem evidentní. Také francouzský ministr práce Xavier Bertrand už tuší problémy a varoval CEO Philippe Varina před cutováním pracovních míst ve Francii, no totéž udělají Němci a válka může začít.
Avatar - Perun
1. 3. 2012 22:06
Re: PeuGMoën
Redukci pracovních míst a dost možná i tichou eutanázii některých výrobních kapacit musejí nezbytně nutně provést obě značky - tedy v Evropě. V Americe k tomu už došlo. A zrovna Varin to ví velmi dobře, přišel do PSA z ocelářského průmyslu, kde k něčemu podobnému již došlo a je to pragmatik. Senát mu pod nohy hází nejeden nacionalistický klacík, ale PSA je rozhodnuto už delší dobu přestěhovat výrobu malých aut mimo Francii a doma nechat nej výrobu těch produktů, které mají vysokou přidanou hodnotu.

A k té výtěžnosti kapacit... u VW je to asi 74%, u Opelu asi 72% a v případě PSA je to 62%.. Nejlépe si vede BMW s nějakými 84%, ale nad 90% není z masových výrobců nejspíš nikdo. V Evropě panuje extrémní nadprodukce a křižují ji vlaky s milionem aut jako svého druhu mobilní sklady. Pravda, z nich je cca 60-70% produkce z Francie...
Avatar - Ham.
1. 3. 2012 22:12
Re: PeuGMoën
Vědět a uskutečnit jsou někdy dvě dost rozdílné věci. GM v Evropě zatím zprznil na co sáhl.
Avatar - del42sa
1. 3. 2012 22:36
Re: PeuGMoën
asi tak, viz Saab. Opel sám je ve velkých problémech, navíc jak píše kolega pode mnou, GM už se jednou v minulosti spojil s Fiatem a po tom všem zbyla jen hodně hořká příchuť..... [odkaz]

Spolupráce PSA se silným partnerem ? proč ne ? ale s GM ????? :no: :no:

Raději bych viděl spolupráci PSA s BMW nebo s Fordem.
Avatar - Ham.
1. 3. 2012 22:45
Re: PeuGMoën
jj, ta dohoda GM-PSA se této historické rychlosvatbě/rychlorozvodu z roku 2000 mezi GM a Fiatem trochu podobá, rozdíl je jen v tom, že to bylo v době hojnosti na obou stranách Atlantiku, dnes možná to manželství ani zdaleka nevydrží 5 let. Možná, že až si nabijí ústa tak přijede Sergio na bílém koni a PSA zachrání z rukou GM.
Avatar - del42sa
1. 3. 2012 22:51
Re: PeuGMoën
>:D takže bude ne jen Lancia "300", ale i "Chryeugeot 409" a "C4-Dodge", oba s jednoválcem se dvěma turby a s rozvodem multiair ;-)
Avatar - Ham.
1. 3. 2012 23:05
Re: PeuGMoën
Tak upřímně řečeno, s Fiatem by se PSA portfolio kombinovalo/doplňovalo daleko lépe než s GM/Opelem a mentalitou by k sobě měli také o dost blíže než s GM. ;-)
Avatar - del42sa
1. 3. 2012 23:09
Re: PeuGMoën
ale já mluvil o Chrysleru a Dodge, což jsou americké auta, ale je pravda, že s Fiatem se doplňují dobře ;-)
2. 3. 2012 07:02
Re: PeuGMoën
chrysler/dodge pod GM nepatria tusim
1. 3. 2012 22:19
Re: PeuGMoën
Tak jsem si vzpomněl na jeden sňatek z rozumu, který však nedopadl... Článek je z roku 1998 - [odkaz]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
1. 3. 2012 23:29
LILIE
NEvidím TU Lilii... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2012 06:54
hm
ja to vidim opačne ako vačšina z vás. podla mňa GM/Opel má momentálne kvalitnejšie autá ako PSA, takže PSA s fúziou len získá, nič nestratí. Opel zas bude moct zavrieť 1 anglický a možno 1 nemecký závod, lebo bude moct využiť volné kapacity PSA.
Myslím si že pojde o projekt ala fúzia s FIATom, fúzia so SUZUKI, ... t.j. bude to trvať 1 (max. 2) generáciu áut.
Rozbalit vlákno
4
2. 3. 2012 08:08
Re: Realita vs. domnienky
Tak uvedenie na pravu mieru:
nejedna sa o fuziu ale o alianciu, kazda skupina ostava nezavisla co sa tyka vyroby, komercializacie aut. Rodina Peugeot ostava hlavnym akcionarom.
Spolupraca sa tyka vyvoja a nakupu.
O lepsej kvalite Opelu voci PSA by som nepolemizoval, lebo kvalita sa da merat roznymi sposobmi a TUV alebo ADAC nie su relevantne udaje. Kazdopadne co sa tyka napriklad HDi, tak su v spolahlivosti druhe najlepsie spomedzi europskych automobiliek (a VW nie je prve)
Podla mna je nazor Moody's nazorom Moody's, nie realnym zhodnotenim situacie, lebo to este nie je mozne.
Z mojho pohladu bude velmi zavisiet na tom, ci PSA dokaze konecne zacat vyuzivat naplno platformovy system, lebo doteraz o tom viac rozprava. V tom moze tlak zo strany GM pomoct. Ak sa vsak nebudu vediet spojit, aby zjednotili co najviac z jednotlivych automobilov (myslim techniku, vzhladovo ostanu rozdielne), tak im nepomoze ani ked sa spoja s celym svetom. Tak si pockajme na vysledok.
P.S.: FIAT nie je pre PSA vhodny partner, lebo pojem priemysel je vo FIATe este stale na urovni 60. a 70. rokov = garazovka.
Avatar - sendador
2. 3. 2012 08:38
Re: Realita vs. domnienky
Te posledni vete nejak uplne nerozumim... ;-\
2. 3. 2012 09:36
Re: Realita vs. domnienky
Však ta poslední věta je taky pěkná pitomost. Zrovna na konci těch 70. let chystal Fiat malou revoluci ve výrobě aut - motory FIRE, které se od 80. let vyráběly plně automatizovaně.
4. 3. 2012 00:18
Re: Realita vs. domnienky
odkial mas pls ze hdi je druhe najspolahlivejsie? Taky test poda mna neexistuje a ani si neviem predstavit, ako by sa to malo exaktne zmerat.
Uz statistiky spolahlivosti, ktore su akoze najspravnejsie su viac na smiech ako na osoh.
V kazdom pripade, uvital by som link, dkial to mas.