Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Peugeot 5008 – První dojmy

Diskuze (3)
Peugeot 5008 se vyrostl na základě menšího crossoveru 3008 a stalo se z něj klasické rodinné MPV se sedmi sedadly, které je obdobou sesterského Citroënu Grand C4 Picasso.

Peugeot se pouští mezi střední MPV. Nový 5008 je zajímavou kombinací crossoveru s SUV-lookem 3008 a tradičního velkoprostorového vozu. Přední část až po B sloupky je lehkou parafrází 3008. Oba modely jsou v těchto částech prakticky shodné a liší se jen designem nárazníku a masky chladiče, který posouvá 5008 ke konvenčnějšímu vzhledu. Od předních dveří dál se oba modely rozcházejí, 5008 je delší a má typickou siluetu MPV.

To, co platí pro vnější design, můžeme říci i o interiéru. Palubní deska je kompletně převzatá z 3008, a to včetně vysoko umístěné řadicí páky nebo výklopného head-up displeje pod čelním sklem. Za kulisou řadicí páky ale veškerá podobnost končí, zatímco v 3008 vysoký středový tunel pokračuje dál, u 5008 je prudce ukončen. Středová loketní opěrka je pro obě sedadla samostatná a je připevněná k opěradlům, mezi sedadly se nachází hluboká schránka, která pojme i velké předměty jako 1,5litrovou PET láhev.

Od předních sedadel dál je 5008 uvnitř totožná s Citroënem Grand C4 Picasso. Sedadla v druhé i třetí řadě mají odlišný tvar a design potahů, způsob manipulace s nimi je ale stejný. Tři oddělená místa v druhé řadě lze nezávisle na sobě posouvat a měnit sklon opěradla (poměrně neprakticky pomocí tlačítka mezi sedáky), přes krajní sedadla je přístup na dvě nouzová místa v poslední řadě. Jejich sedáky i opěradla je možné sklopit do podlahy. Stejně jako v Citroënu vznikne po sklopení zadních řad sedadel rovná plocha.

Zavazadlový prostor je přístupný přes rozměrné jednodílné páté dveře. Toto opět přibližuje 5008 velkému Picassu, 3008 má vstup do zavazadlového prostoru dvoudílný s vyšší nakládací hranou.

Už u nového 3008 Peugeot naznačil, že se vývoj platformy 308 nezastavil. Řada 5008 dostane podobný setup, tedy vzpěry McPherson se spodními příčnými rameny vpředu a vlečenou nápravu spojenou příčkou vzadu, která byla proti nižším verzím karoserií upravena. Pro 5008 budou továrně dodávány kola s průměrem 16, 17 a 18 palců. Standardem pro všechny trhy bude stabilizační systém.

Řada motorů má složení známé z Peugeotu 3008. Zážehovou stranu nabídky tvoří moderní jedna-šestky 1,6 VTi (88 kW, 7,3 l/100 km) a 1,6 THP (110 kW, 7,1 l/100 km), vznětovou pak motory 1,6 HDi (80 kW, 5,4 l/100 km), 2,0 HDi (100 kW, 5,8 l/100 km) a 2,0 HDi (120 kW, 6,8 l/100 km).

Základní zážehová motorizace bude jako jediná dodávána s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, silnější THP dostane šestistupňovou ručně řazenou převodovku, stejně jako základní turbodiesel. Ten bude možné kombinovat s robotizovanou verzí. Oba dvoulitry HDi jsou k dispozici výhradně se šestistupňovými automaty.

Diskuze (3)
Avatar - positivemind
16. 9. 2009 09:45
Re: nadhera
Souhlas, je to krásný auto! Navíc ten interiér je vážně skvělej :-)

Jen ten zadek, tam mi nesedí svítilny - rád bych viděl ty z C4GP :-(
Avatar - salamoon
15. 9. 2009 18:05
nadhera
jedno z mala plnohodnotnych(?) 7 miestnych aut.

krasny dizajn interieru.... navigacia tam,kde ma byt,cize hore,a nie pomaly pri prevodovke,ako u vacsiny aut,variabilny interier,mozno by to chcelo jednu odkladaciu schranku u vvodica naviac,ale celkovo vyborne :yes:
Avatar - Auto CZ
15. 9. 2009 17:54
Francuzsky superb
..takto ma vyzerat moderne rodinne auto.. :-!