Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Bipper: S motorem 1,3 HDi na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ceny Bipperu s tímto motorem začínají na 316.300,- Kč.

Paleta pohonných jednotek malého užitkového Peugeotu Bipper až doposud obsahovala pouze dva motory - zážehový 1,4i (54 kW) a vznětový 1,4 HDi (50 kW). Nyní nabídku doplňuje turbodiesel 1,3 HDi s výkonem 55 kW vybavený systémem stop&start.

Nová pohonná jednotka je s cenou 316.300,- Kč sice vrcholem ceníku, ale zároveň představuje z nabízené trojice motorizaci s nejmenšími nároky na palivo. Podle výrobce je spotřeba nafty ve městě 5,1 l na 100 km, mimo město 3,8 l a v kombinovaném provozu 4,3 l na 100 km.

Všechny tři nabízené motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou a splňují emisní normu Euro 5.

Kromě sériově montovaného čelního airbagu řidiče, ABS a posilovače řízení obsahuje ceník širokou nabídku příplatkové výbavy pro všechny motorizace. O komfort posádky se může postarat manuální klimatizace (+27.000,- Kč, včetně elektricky ovládaných zrcátek, vyhřívání sedadel (+2.800,- Kč za jedno sedadlo), elektrické ovládání oken (+4.000,- Kč), zadní parkovací asistent (+7.000,- Kč) a rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory (+9.000,- Kč).

Vedle prvkům příplatkové výbavy společných pro všechny tři motorizace se ceník rozšířil o doplňky, které jsou k dispozici pouze pro novou motorizaci 1,3 HDI. Tyto nové prvky představuje tempomat ve spojení s Pack Plus (+12.800,- Kč), ESP s Pack Plus (+18.000,- Kč) a ESP spolu s Pack Plus a Pack Stavba za 23.100,- Kč.

Pack Plus obsahuje elektrické ovládání oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru a automatické uzamčení za jízdy.

Pack Stavba zahrnuje ochranný kryt pod motorem, zástěrky, gumové koberečky v kabině, plastové kryty boků karoserie, ochrannou lištu předního nárazníku a zvýšení světlé výšky vozu.

Peugeot Bipper na českém trhu
Motor1,4i1,4 HDi1,3 HDi
Zdvihový objem [cm3]136013991248
Válce/ventily4/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]54/520050/400055/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]118/2600160/1750190/1750
Max. rychlost [km/h]157152155
Komb. spotřeba [l/100 km]6,44,64,3
Cena bez DPH [Kč]263.500,-306.300,-316.300,-

¨

Peugeot Bipper je jako jediný z trojčat vzešlých ze společného vývoje koncernů PSA a Fiat na českém trhu nabízen pouze v užitkové verzi. Citroën má ve své nabídce Nemo v užitkovém i osobním provedení. Nejširší nabídka je u Fiatu. Italská značka nabízí čistě užitkové Fiorino, pro přepravu osob i nákladu určené Fiorino Combi a osobní verzi s názvem Qubo.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
17. 12. 2010 23:04
Re: uchadza mi zmysel
Práve preto píšem, že by ma zaujímala krivka priebehu krútiaceho momentu v závislosti na otáčkach. Vrchol krútiaceho momentu je jedna vec, ale jeho charakteristika druhá. Graf prezradí viac ako suché čísla, a menej ako reálna jazda. Závisí aj na prevodovke, koľko momentu sa na kolesá dostane...
Avatar - dicky
17. 12. 2010 17:27
nafta
a chvili budete mit 0.5 biturbo naftu za 45/liter a furt si budete rikat ze je to normalni a ekologi?
17. 12. 2010 06:48
Re: uchadza mi zmysel
aktualna verzia 1.3 na, ktorej jazdim ma 175 Nm pri 1750 ot/min. Sice je o malo silnejsia, co sa prejavi pri zrychleni, ale na druhej strane ma vyrazne vacsi turboefekt ako 1.4 hdi v neme, o vela menej kultury (najma za studena) a na dialnici vyssiu spotrebu (rozdiel cca 1 liter pri 130km/h). Na druhu stranu o chlp lepsie kuri v zimnych mrazoch, ale slovo lepsie ber s rezervou (jeden kuri zle druhy vemi zle) ;-)
K tej "mojej" 1.3 - neviem kde max. krutiaci moment pri 1750 ot , ale pri tychto otackach to auto len rozmysla ci bude zrychlovat >:D
16. 12. 2010 22:37
Re: uchadza mi zmysel
Menší objem = nižšia cena poistky. Alebo to už neplatí? Teda ak neplatíš podľa výkonu.

Pôjde o konštrukčne novší motor, zodpovedá tomu cena, a všimni si tiež, pri akých otáčkach je k dispozícii maximum krútiaceho momentu a aká je jeho hodnota - 190 Nm voči 160 Nm, a je k dispozícii už o 250 otáčok nižšie. To sa podpíše aj na spotrebe, ako sa ostatne v článku píše. Škoda, že ešte nie je zvykom k údajom o motore vždy pridávať aj graf priebehu krútiaceho momentu.Výkon motora je dosť zavádzajúca hodnota, je vypočítaná a závisí na otáčkach. Ak by tento motor tých 190 Nm dosahoval povedzme až pri 4000 otáčkach a nie pri 3750, aj jeho maximálny výkon by sa uvádzal vyšší.
16. 12. 2010 21:27
uchadza mi zmysel
dvoch podobnych naftovych motorizacii. Nemyslim si, ze by sa niekto utrhol pre par deci usetrenych na nafte