Dlouhodobý test Auto.cz: Peugeot 3008 2,0 HDI (110 kW)

Dlouhodobý test Auto.cz: Peugeot 3008 2,0 HDI (110 kW)

 
 

Stále nám přicházejí vaše náměty na dlouhodobé testy a u toho stávajícího i na jeho podrobnější zaměření. Plníme tedy přání a dnes se u redakčního Peugeotu 3008 zaměříme na váš nejčastější dotaz - na spotřebu paliva.

Na testovacím Peugeotu utěšeně přibývají další kilometry a příležitost k trochu podrobnějšímu prozkoumání spotřeby paliva je tak ideální. Ostatně, vyplývá to i z názorů vás, čtenářů Auto.CZ, kteří jste jav diskusi pod články, tak individuálními ohlasy do mailové schránky poptávali prozkoumání spotřeby jako jedno z nejčastějších přání.

Začneme optimisticky: Výrobce udává hodnoty spotřeby v klasické trojkombinaci

město 7.2 l/100 km
mimo město 4.8 l/100 km
kombinace 5.7 l/100 km

O tom, že údaje výrobců jsou referenční základnou, která nemá s realitou mnoho společného, jistě všichni vědí z vlastní praktické zklušenosti. V podstatě to ani jinak nejde - norma na měření spotřeby definuje zátěžové cykly poměrně měkce, a dosahované hodnoty jsou tedy logicky bližší jízdě typu ekorally než reálnému provozu. Pro zájemce o podrobnosti doporučujeme specializované články, např o rozdílu mezi tzv. starou a novou normou měření spotřeby.

Ale zpět k Peugeotu.

První tisícovku kilometrů jsme v zimním provozu absolvovali téměř výhradně v městském provozu. Spotřeba se z úvodního hrozivých hodnot okolo 9,7 l/100 km rychle stáhla o litr a půl níže a od hranice tisíce ujetých kilometrů jsme už nikdy nepřesáhli osmiapůllitrovou hranici.

Díky dlouhodobému testu si můžeme dovolit luxus simulace jednotlivých režimů ve větších celcích. V praxi to znamená, že jsme například dva týdny nevytáhli paty z města a sledovali spogřebu pouze v tomto režimu. Jistě, výhradně městské využití vozu není optimální ani pro charakteristiku motoru 2.0 HDi, natož pro filtr pevných částic, věříme ale, že takto neideálně se chová běžný spotřebitel.

Hodnoty spotřeby ve městě kolísaly mezi 6.5-8.5 l/100 km. Spodní hodnota byla výsledkem víkendového provozu téměř bez kolon, s polovičním zatížením a s relativně lehkou nohou, nejvyšší spotřebu jsme pak zaznamenali v extrémním případě nutného rychlého přesunu skrz město v čase totálního dopravního kolapsu. Průměr 7,8l/100 km v městském provozu je sice hodnota relativně vysoká, lze ji ale snižovat rozumnými rozjezdy z křižovatek a vynecháním zbytečné akcelerace mezi semafory.

Při jízdě výhradně mimo město jsme dosáhli dlouhodobého průměru 6.3 l/100 km. Při ustálené rychlosti 100 km/h spotřebuje auto 5.2 l/100 km, při dálničních 130 km/h pak 6.2 l/100 km. Hodnoty se blíží spíše výrobcem udávané průměrné spotřebě, s ohledem na výše zmíněnou logickou nereálnost továrních hodnot ale dosažené výsledky považujeme za poměrně příznivé.

Pro lepší představu:

Praha-Brno-Praha (EXIT 2 až EXIT 196 a zpět) - 6.9 l/100 km, průměrná rychlost 112 km/h
Praha-Špindlerův mlýn a zpět (Muzeum-parkoviště Hromovka a zpět) 6,2 l/100 km, prům. rychlost 65 km/h
Praha-Norinberk (Bucharova až EXIT 60 a zpět) - 7,1 l/100 km, průměrná rychlost 128 km/h

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

 

Štítky Technika Peugeot

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Novela zákona, kterou proslavil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) sliby o snížení cen za mobilní data, prošla…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…