shrnul bych to slovy jednoho uživatele na francouzském fóru :
design Peugeotu HX1 představuje mix předchozích konceptů:
33% Citroen Metropolis ,ale ne opravdová limuzína
33% Citroen DS5 (světla, linie), ale ne tolik eklektický
33% Citroen C-Métisse 33% (4 dveře jako LamborghiniEst.), ale ne tak sportovní
1% Peugeot ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
PS: Eklekticismus (nebo eklektismus, z řec. ek-lektos, vybraný) je v obecné rovině způsob tvorby a práce, který čerpá z cizích vzorů nebo děl starších období a mísí je dohromady. ... ;-)
Tak vzhledem k tomu, že je to automobil, tak jistá míra eklektismu je naprosto nevyhnutelná. HX1 považuji za povedený, ten styling fotografií a některé části auta mi okamžitě připoměli Metropolis, ale vzhledem k výsledku to není na škodu. Škoda je spíš to, že 508 je tak tuctová, a tak jsem zvědavý, jestli se i z tohoto konceptu něco urodí, nebo budou další sériové modely Peugeotu takové docela nezáživné.
Metropolitní původ je jasný a designový směr udávaný potentním konceptem limuzíny od Citroënu je zřejmý i ze stejné stylizace úvodních fotografií.
Přesto, nebo spíš právě proto je HX1 fantastický dělo... Pokud se do série dostane "jen" 50% z konceptu, odskočí Peugeot konkurenci kamsi za obzor do prémiových dálek.
Vypadá to na hybridní trefu, protože jestli se chce Peugeot něčím vymezit proti konkurenci a nabídnout zajímavý produkt, musí být především zajímavý, velmi zajímavý! A to HX1 určitě je :yes:
300 koní, 4x4, HUD, interiér z jiného času a prostoru, repro v hlavových opěrkách a... a především spousta stylu. Pětimetrový vesmír má své jméno, tak už aby tu byl! :yes:
No to je ale ten "vývoj" - po V6 2.7 následoval V6 3.0 a současný (zde v konceptu použitý) 2.2 HDi má STEJNÝ výkon (i točivý moment) jako kdysi míval onen "nejklutivovanější diesel všech dob" V6 2.7 HDi ;-)
PS: Já také radějí "více" (nejen válců :-) ), ale ..
no možná by měl "dnešní C-Metisse" ve předu 3.0 HDi 177kW a vzadu dva 70kW elektrické motory. :yes: a zrychlení na 100km/h za 4,5s ;-)
Ten původní byl 2006 a navíc měl hydraulický podvozek ;-) [odkaz]
No JÁ bych byla URČITĚ "pro", ale bohužel praxe ukazuje že lidé (dražší sofistikovanější) podvozky až tak NEchtějí ... tak i výrobce který by se snad i CHTĚL "snažit" prostě NEmá šanci (a musí se "přizpůsobit" masovým standardům :-|
PS: Ano "posílení" už tak velmi příjemně "zabírajícího" V6 3.0 HDi dvěma 70ti kW elektromotory by mohlo být HODNĚ zajímavé... :yes:;-)
(ale "chápu" že se ho NEdočkáme... ;-\
PPS: No nic, i ta kombinace současného 2.2 HDi 150 kW + elektromotoru JE "zajímavá" :-)