Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot iOn v Německu: Elektromobil pro autoškoly

David Bureš
Diskuze (9)
Německá asociace instruktorů Saar obdržela elektrický Peugeot i0n.

Němečtí zájemci o řidičský průkaz budou nově jezdit i s elektrickým Peugeotem i0n. Francouzská automobilka totiž poskytla tento elektromobil německé asociaci instruktorů Saar. Vůz se tak objeví v německých autoškolách.

Peugeot i0n byl navržen jako automobil do města, což je pro autoškoly výhodou. Pro autoškoly je rovněž dostatečný dojezd vozu, při plném nabití baterií i0n ujede 150 km.

S úpravou elektromobilu pro autoškoly pomohl dodavatel automobilových dílů Veigel Automotive. Novinkou jsou mimo jiné druhé pedály pro instruktora, sedícího na sedadle spolujezdce.

Peugeot i0n je poháněn synchronním elektrickým motorem s permanentními neodymovými (Nd) magnety. Jeho maximální výkon je 47 kW (64 k), maximální točivý moment je 180 Nm.

Automobil akceleruje z 0 na 100 km/h za 15,9 s, jeho maximální rychlost je 130 km/h. Elektrický Peugeot je schopen rychlého pružného zrychlení, ze 40 na 60 km/h zrychlí za 2,9 s a z 60 na 80 km/h za 3,9 s.

Důležitým parametrem u elektromobilů je ale rychlost nabíjení akumulátorů. Nabití na 50 % kapacity trvá pouhých 15 minut, 80 % kapacity baterie se dobije za půl hodiny. Poté se dobíjení automaticky ukončí, řidič však může zvolit další, pomalejší fázi, při které je baterie postupně nabita až na 100 %. V takovém případě dobíjení trvá 6 hodin, důvodem nižší rychlosti je riziko zničení baterie, pokud by byla překročena její kapacita.

Automobil disponuje poměrně bohatou výbavou. Standardem je šest airbagů, elektrický posilovač řízení, 15palcová litá kola, přední mlhovky, klimatizace, palubní počítač, rádio, elektrické stahování předních i zadních oken a další prvky.

Konstrukční základ Peugeotu i0n se shoduje s Mitsubishi i-MiEV a Citroënem C-Zero.

David Bureš
Diskuze (9)
20. 11. 2011 23:51
Re: Co se tím naučí !?
V ČR by dostal omezení na automatickou převodovku a auta s manuálem by nesměl řídit. Nevím, jak to mají Němci. Spíš je to zajímavější z hlediska techniky, kdy u tohohle asi těžko budeš kontrolovat například hladinu oleje, takže by to možná chtělo další omezení jen na elektromobily >:D
Avatar - Destract
20. 11. 2011 20:59
Re: Co se tím naučí !?
to zelenej fritz nedomyslel >:D ale zase on je nějaký tenhle elektrobox s mauálem? vždyť mají jen jednu rychlost ne?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 11. 2011 20:11
Re: Co se tím naučí !?
Přesně, vždyť to má automat! To už nikdo nedomyslel, že až žák vyleze do praxe, tak se nebude umět rozjet? Kocourkov je asi nejen v ČR...
Avatar - eLzyx
20. 11. 2011 20:04
Re: sranda
co by ne ... vždyť už teď jsou speciální řidičáky s omezením jen na auta s automatickou převodovkou. Proč by nemohli být i řidičáky jen na elektro?
(stejně nechápu, k čemu je tento omezený ŘP dobrý, vždyť to musí omezovat i v zaměstnání)
20. 11. 2011 18:16
Co se tím naučí !?
Opravdu nevím jak se ale s tímto "autem" naučí řadit nebo rozjíždění atd. se spojkou... zatáčet a šlapat na plyn, nic víc ;-\