Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Peugeotu – osmičková generácia

Peugeot začína vnášať do ešte nedávno strnulého portfólia viac života. V nasledujúcich rokoch tak môžeme čakať viacero noviniek, ktoré by mali výrazne zmeniť náhľad na Peugeot. Po Citroëne prišiel čas pozrieť sa na zuby aj sesterským levom.
Zpět na článek
8. 11. 2009 10:30
8. 11. 2009 12:49
8. 11. 2009 13:05
neregistrovaný "misiak"
8. 11. 2009 21:17
8. 11. 2009 22:21
9. 11. 2009 08:40
9. 11. 2009 09:48
9. 11. 2009 01:58
8. 11. 2009 12:17
neregistrovaný "507--"
8. 11. 2009 21:15
8. 11. 2009 12:54
8. 11. 2009 18:35
8. 11. 2009 19:24
9. 11. 2009 12:23
8. 11. 2009 21:10
9. 11. 2009 16:14
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 19:38
neregistrovaný "507--"
8. 11. 2009 17:47
8. 11. 2009 20:10
8. 11. 2009 21:02
8. 11. 2009 21:13
8. 11. 2009 21:24
8. 11. 2009 22:29
9. 11. 2009 08:43
9. 11. 2009 09:54
9. 11. 2009 09:57
9. 11. 2009 09:57
9. 11. 2009 11:30
9. 11. 2009 11:37
9. 11. 2009 12:10
9. 11. 2009 13:18
9. 11. 2009 16:11
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 18:15
9. 11. 2009 19:14
9. 11. 2009 21:11
9. 11. 2009 19:40
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 21:12
9. 11. 2009 21:36
neregistrovaný "507--"
8. 11. 2009 22:06
9. 11. 2009 07:47
9. 11. 2009 15:41
9. 11. 2009 19:32
9. 11. 2009 08:38
8. 11. 2009 22:17
9. 11. 2009 08:36
Avatar - sargis
8. 11. 2009 10:30
super
Marko, dobry clanok ako vzdy...jednoducho poskladane info, objektivne a zrozumitelne :yes: A myslim, ze s tym dizajnom by mal Peugeot nieco robit. Elegancia starsich modelov je akosi prec. Vcera som si na parkovisku dobre poobzeral 3008...kopec preplacanych tvarov, take ukricane decko, co chce strhnut pozornost. Interier OK.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2009 12:23
Re: super
Meli by se poucit u VW. To je Elegance s velkym E!
Avatar - miromen
8. 11. 2009 12:49
Re: super
To by tomu dali. :no:
neregistrovaný "misiak"
8. 11. 2009 13:05
Re: super
VW je skor nuda s velkym N !
8. 11. 2009 21:17
Re: super
No...3008...myslim, ze ten pocit nemas len ty. Tusim, co chceli dizajneri urobit, ale nepodarilo sa. Vysledok je akoby rezignaciou na estetiku.
Na druhu stranu - minimalne vo FR je to auto vraj komercne velmi uspesne...(ale to bol vo FR aj P607).
Avatar - woody-alien
8. 11. 2009 22:21
Re: super
Zrovna dnes jsem se s jednou 3008 míjel a narozdíl od tebe netuším, co chtěli designéři vytvořit. Rezignace na estetiku - to je velmi výstižné. O ukončení "tlamoidního" období jsem už četl a těším se na první výsledky.
9. 11. 2009 08:40
Re: super
Myslim, ze islo o nieco ako Qashqai, ale s prisne hranatou karoseriou. Bohuzial, vyliezlo z toho toto...
9. 11. 2009 09:48
Re: super
pripájam sa :yes:

minulý týždeň som ho stretol prvýkrát live. Genéza mojho vzťahu bola následovná - na fotkách divné, test v telke v pohybe celkom OK, naživo - divné, divné divné...A skor negatívny ako pozitívny dojem
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 01:58
Re: super
Mám 407, je to kvalitní auto. První z éry tlam. A nádhera! Vyváženej kombajn s kvalitním interiérem. 308 je designově taky krásná :-)
neregistrovaný "507--"
8. 11. 2009 12:17
PANHARD
A nenahradí luxusné limuzíny nová značka PANHARD?
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2009 21:15
Re: PANHARD
Nie. To sa sice vo vedeni PSA nadhodilo ako tema, ale nikdy sa v tejto debate nepokracovalo. Ozivit dnes Panhard v pozicii premiovej znacky by bolo tazke. Jednak kvoli tomu, ze by si musel budovat ten brand uplne od zaciatku (extremne draha zalezitost), jednak preto, ze v tejto dobe nie je prave najlepsie spustat vyrobu drahych aut. Obzvlast ak by islo o komplet novu znacku, ktora by musela sutazit s etablovanymi vyrobcami...
Avatar - del42sa
8. 11. 2009 12:54
motory
ano pěkný článek i když u těch motorů použitých v 408 bych si dovolil nesouhlasit..

[quote]Medzi pohonnými jednotkami sa objavia zážihové motory s objemom 1.8, 2.0, 2.2 a 3.0 V6, doplnené o vznetové alternatívy 1.6 HDI, 2.0 HDI, 2.2 HDI a 2.7 HDI. Neskôr zrejme pribudne aj hybridná verzia, ktorej základom bude dieselový dvojliter[/quote]

Peugeot 408 určitě bude používat stejně jako Citroen C5 motor 1.6 THP a dokud nepřijde na trh nějaký nový dvoulitr, tak ten starý vypadne uplně z nabídky.

Ohledně motoru 2,2 si nejsem jistý, protože o tomto motoru už hodně dlouho nebylo slyšet, naposledy v modelu 607 někdy z počátku jeho výroby.(nedávali ho ani do C6) jinak to byl ale zajímavý motor ( celkem výkonný, s plochou křivkou točivého momentu a se dvěma vyvažujícími hřídeli ) Důvod jeho vypuštění z nabídky vězí v nesplnění normy Euro 4/5. Ale je možné že se tento motor vrátí v nějaké vylepšené podobě ( 125kW-130kW ?) a nebo bude uplně nahrazen novým motorem ze spolupráce BMW a PSA ( 2.0 THP pravděpodobnější scénář )

A ten benzínový třílitr, jež má počátky někde v roce 1996 (byť jeden z nejlepších co kdy PSA měla), je dnes přece jen zastaralý,jak technicky ( absence přímého vtřikování, variabilní časování sacích i výfukových ventilů, variabilní zdvih ventilů ), tak výkonově a spotřebou. ( dnešní 3.0 V6 mají průměrně výkon kolem 180kW a mnohem nižší spotřebu ) I když nelze vyločit, že se PSA rozhoupe k nějakým jeho úpravám a motor by mohl mít cca 170kW...

A u dieselů určitě nebude v nabídce motor V6 2,7 HDi, tento motor plně nahradil nový 3.0 V6 HDi, který má vyšší výkon a nižší spotřebu, takže není vůbec žádný důvod vracet se k 2,7HDi která vypadne úplně z nabídky. Její místo nahradí nový motor 2,2HDi biturbo tentokrát z hliníkové slitiny s výkonem okolo 140kW ( původní motor měl litinový blok a zbytečně zatěžoval přední napravu )

Dále to bude nový motor 2.0HDi se 120kW.

Motor 1,6HDi přijde s vyšší výkonem ( cca 85-90kW/Euro5 ) přijde ale o čtyřventilový rozvod (16V) ve prospěch 8 ventilového rozvodu, který však bude zaručovat lepší plnění v nízkých otáčkách.Důvodem je cena.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
8. 11. 2009 18:35
Re: motory
Zajímavé, hlavně o těch dieselech, pořád jsem nemohl přijít na to, co bude s 2,2 HDI teď, když má 2,0 HDI 100/110/120 kW. Teď už to vím. Konstrukční změny a 140 kW. Mám ale pocit že dvoulitr částečně 2,2 HDI nahradí, zatímco 2,2 bude mít za úkol částečně nahradit 2,7 HDI a tím pomoci společně s 3,0 HDI rozšířit výkonové spektrum.
O tom 1,6 HDI - také velice zajímavé. Pouze 8 ventilů. Fakt zajímavé. Místo vstřikování Bosch vstřikování Continental piezo s vyšším tlakem - to asi částečně nahradí posun zpět k 8 ventilům.
Avatar - del42sa
8. 11. 2009 19:24
Re: motory
no člověk tak nějak podvědomě uvažuje dle číselné posloupnosti.. 16 je přece více než 8 ne ? ;-)

ale zpět k věci. Je potřeba si uvědomit, že mluvíme pořád o vnětovém motoru , ne benzínovém, takže rozsah využitelných otáček je cca 2000-3500, a ne 3500-5000. Zážehové motory se 16 ventily jsou efektivní ve vysokých otáčkách, ale ztráci při nízkých otáčkach, kde není zajištěno dostatečné plnění válců.

Ale protože mluvíme o dieslu, musíme o něm uvažovat jako o motoru který je přeplňován minimálně jedním turbodmychadlem. To zlepšuje plnění válců vzduchem.

Nakonec jde o motor s malým obsahem ( 1560cm3, průměr 75mm, vrtání 88,3mm ) a velice malými ventily, proto je velmi obtížné dosáhnout ( vzhledem k velikosti a umístnění čtyřech malých ventilů ) dostatečného plnění válců v nízkých otáčkách.Takže použitím dvou větších ventilů na válec je možno dosáhnout výrazně lepší odezvy v nízkých otáčkách a zlepšit plnění válců.

Shrnuto : Méně pohyblivých částí = menší třecí ztráty na vačkovém hřídeli = jednodušší konstrukce = nižší cena. ;-)
Avatar - WinDiesel
9. 11. 2009 12:23
Re: motory
Díky za shrnutí. Zní to velice logicky. Ještě přidám: jednodušší konstrukce = vyšší spolehlivost. :yes: Proto Ford nikdy neopustl u 1,8 TDCi 8 ventilovou techniku.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
8. 11. 2009 20:15
Re: motory
Tohle zní o mnoho rozumněji než motorová nabídka od Marka.
Atmo 2.0i, 2.7HDI už jsou překonány a vytlačovány, ty se určitě neobjeví.
Souhlasím také s posouváním výkonů ostatních verzí kvůli lepšímu pokrytí výkonového spektra :yes:
8. 11. 2009 21:10
Re: motory
Dakujem za vecne pripomienky. ;-) Tento problem s motormi som mal uz pri clanku o Citroenoch. Aj ked tam som cerpal z oficialnych dokumentov - takze tam by mali byt v poriadku, akurat ze nesedeli uplne casy predstavenia.
U Peugeotu mam info iba o autach, ich znaceni a + - termine uvedenia. S motormi som si musel pomoct sam, a zda sa, ze som si nepomohol presne :-( Vies, ono je vzdy dost osemetna vec predpovedat techniku auta...ja to obvykle aj nerad robim. Tu som sa pri 408 nechal z nejakeho dovodu strhnut...
Este raz dik za opravu/doplnenie...
8. 11. 2009 14:02
Tři poznámky
1) Skvělý článek jako obvykle

2) Nový muž na postu šéfstylisty Peugeotu, změna stylu designu a postupné mizení "tlam" a rádobysportovních tvarů ve prospěch elegance: SLÁVA! KONEČNĚ!!

3) Jak známo, označení 309 už Peugeot v minulosti použil. Co tedy přijde po 308? Že by znovu 309? Nebo snad 310? Či se vrátíme zpět a začneme od 301? Mají v Sochaux zajímavý problém...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - del42sa
8. 11. 2009 14:18
Re: Tři poznámky
stejně tak Citroen už minulosti použil označení C6 a žádný problém to nebyl ;-)
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
8. 11. 2009 20:17
Re: Tři poznámky
Škoda taky použila název Octavia dřívě (dnes již de facto potřetí), i Felicia a Superb.

Jo a BMW už např. 320-tku mělo v tolika generacích ;-) >:-[]
8. 11. 2009 21:04
Re: Tři poznámky
No...logicky by mala nasledovat 309 (aj ked uz raz na svete bola). Ja mam ale taky tichy pocit, ze dovtedy sa znacenie uplne zmeni, a dojde k nejakej revolucnej zmene, podobne ako vtedy, ked Citroen presiel od názvov/písmen k "stupajucemu" alfanumerickemu znaceniu....
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 16:14
Re: Tři poznámky
Určite budú v názve dve nuly, že.
9. 11. 2009 18:17
Re: Tři poznámky
Dve nuly su uz aj teraz. Skor by som typoval nejaku vacsiu zmenu - alfanumercke znacenie (v style BB1, BB2,..), alebo mozno aj nazvy...
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 19:38
Re: Tři poznámky
Hmm, myslíš, že by potrebovali takú revolúciu? Veď dve nuly už načali a číslu tu boli, takmer od jeho vzniku a tuším každý PEUGEOT sa tak volal.
9. 11. 2009 21:08
Re: Tři poznámky
Ja nehovorim, ze by to potrebovali. Len hovorim, ze mam pocit, ze s jednotkami uz dookola nezacnu...mozno ani s tymi deviatkami.

A dve nuly su len odbockou od jednej...
8. 11. 2009 17:47
Toyota MPV
Měl bych dotaz trochu bokem - na začátku článku je zmíněno že francouzi neuvedou MPV po Toyotě a GM. U GM vím o Sintře (Zafira stále jede), ale u Toyoty? Ta má tuším Corollu verso, takže Previa je ta co vypadává z kola? Přitom přechozí generace byla moc pěkná, a její nástupce se v USA prodává...
Rozbalit vlákno
26
8. 11. 2009 18:49
Re: Toyota MPV
Corolla Verso aj Zafira sú o triedu nižšie ako Eurovany.
8. 11. 2009 20:10
Re: Toyota MPV
Proto se ptám - má Marko na mysli Previu od TTT jako tu co nebude nahrazena?
8. 11. 2009 21:02
Re: Toyota MPV
Ano..mal som na mysli Previu (v blahej pamati). Ta sa z EU trhu stiahla medzi prvymi. Par rokov na to isla Sintra...a teraz pojdu Eurovany. Hru "Najslabsi, mate padaka" mozu (ak chcu) hrat dalej VW, Renault a Ford.
U Fordu je ale uz viac menej jasne, ze minimalne Galaxy nepojde dalej. S S-Maxom to mozno este pojde, ale su take info, ze aj tu by sa kvoli dlhodobej neperspektivite malo presedlat na crossover SAV (nieco podobne ako Edge, ale o triedu mensie). Renault Espace vyzradzat nebudem, pretoze aj o nom bude jeden z buducich clankov... A to ze VW/Seat ostava v hre aj v buducej generacii je uz jasne..tam to ale nie je nijake prekvapenie. Vzhladom na silnu poziciu znacky napriec EU je to pre nich stale zaujimava vec.
8. 11. 2009 21:13
Re: Toyota MPV
Jestli Espace dál nepůjde tak Sharan a okrajově Voyager zůstanou posledními full-size MPV v Evropě. Možná Kia Carnival ještě?

To je tristní výsledek. Jsem zvědav na příště na Espace, a jestli bude vypadat jako asi dva roky staré špionážní foto, kde byla obludka vypadající jako slůně.

Snad aby EU zavedla podporu výrobcům na MPV, v rámci podpory větších rodin :-(
8. 11. 2009 21:24
Re: Toyota MPV
Uz dnes ti mozem povedat, ze Espace nebude vyzerat tak ako na tych spy-fotkach spred dvoch rokov...

Kia a Hyundai mozno budu mat velke MPV, ale oni nehraju v EU nijak vyznamnu ulohu. Im sa to oplati, pretzoe to predavaju globalne. To iste Mitsubishi s Grandisom (aj ked nad nim sa v EU vznasa tiez otaznik).

VW ma na tomto poli ako najvacsi automobilovy vyrobca v EU najdlhsiu sancu zotrvat v hre.

EU podporu vyrobcom na velke MPV davat nebude. Mozno aj tom najdes trochu v buducnosti Renaultu. Velke MPV su efektivne nahradzane aj u rodin tymi predlzenymi "Grand" verziami "kompaktnych" MPV (Grand C4 Picasso, Grand C-Max, P5008...)
8. 11. 2009 22:29
Re: ESPACE
Bude ešte Espace vôbec MPV?
Inak aj tie kompaktné vany nabrajú dosť solídne rozmery, hlavne v spomínaných predĺžených "grand" verziách docela šlapú veľkým MPV na päty.
Postupný zánik klasických veľkých MPV je, zdá sa, takmer nevyhnutný, najmä keď sa stále viac na ich pozíciu tlačia "poľudštené" užitkáče (Multivan, Viano a pod.).
9. 11. 2009 08:43
Re: ESPACE
O Espace zatial nebudem nic vyzradzat...o tom potom :-)
9. 11. 2009 09:54
Re: ESPACE
kedy potom? koncom minulého týždňa tu bol článok o vianočných akciách na Espace, tam si nič neprezradil, teraz nič neprezradíš, čo s tebou? Asi si ťa budeme musieť nájsť a dostať to z teba násilím! A bereme zo sebou aj Ádu, tak si píš že to bude bolieť! :-! >:-[]
9. 11. 2009 09:57
Re: ESPACE
1. abo 2. najblizsi clanok bude o buducnosti Renaultu. Takze nasilie prosim nie... >:D
9. 11. 2009 09:57
Re: ESPACE
Ty ma máš v žalúdku za to (zatiaľ) nezrealizované posedenie pri poháriku... ;-)
9. 11. 2009 11:30
Re: ESPACE
Nie...preboha preco?! :-O Vies, teraz by sa u mna aj tak moc nedalo...spusta veci sa nedari tak ako by sa mala a niektore veci sa komplikuju aj nad ramec toho ;-\
9. 11. 2009 11:37
Re: ESPACE
Ved aj u mna tak, inac by to uz davno bolo...
A neplas sa, len som podpichoval, aby si trochu pustil chlp... >:D

Inak o Renaulte sa pekne rozpis, ten ma zaujima. Hlavne ak mas info o jeho elektro-programe, co a kedy asi bude, aj ako bude predaj a pouzivanie elektromobilov podla Renaultu vypadat v praxi. ;-)
9. 11. 2009 12:10
Re: ESPACE
Elektromobily tam budu vsetky. >:D Tak sa mozes tesit...
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 16:11
Re: ESPACE
Neviem o čom špiritizujete, keď som čítal, že Espace končí a nahradí ho Grand Scenic. :-!
9. 11. 2009 18:15
Re: ESPACE
eee... smajlik kyvajuci hlavou sprava do lava.
Avatar - woody-alien
9. 11. 2009 19:14
Re: ESPACE
Já ty spekulace teda četl taky, ale pokud bude mít Espace nástupce, tak jsem na něj fakt hodně zvědavej.
9. 11. 2009 21:11
Re: ESPACE
Ja mam doslovne vyjadrenie niekoho z Renaultu..co bude s Espace. ;-) Ale uz koniec s Renaultom, toto je o Peugeotoch...
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 19:40
Re: ESPACE
Marko, Marko. Ty tu máš na nás nejakú bombu! Teda, informačnú. Tak to tipujem na nejaký crossover zameraný na priestor. :-! :-!
9. 11. 2009 21:12
Re: ESPACE
vid vyssie reakciu na woody-aliena :-)
neregistrovaný "507--"
9. 11. 2009 21:36
Re: ESPACE
Teda Marko. Ty si normálne prominentná osobnosť spomedzi nás, keď ti niekto priamo od RENAULT-u povie, čo bude s ich 25 ročným modelom. :-) ;-) :yes:
8. 11. 2009 22:06
Re: ESPACE
Nezapomínejme, že (Grand) Voyager teď v podstatě spadá do koncernu Fiat, takže by bylo logické, aby se v Evropě pod značkou Fiatu objevil jako nástupce Ulysse. Otázka je, jestli půjde "jen" o (Grand) Voyager s "nálepkou" Fiat, nebo jestli Fiat vytvoří např. vlastní karoserii na bázi Voyageru. Další otázkou je pak souběh téhož nebo téměř téhož auta pod oběma značkami.
9. 11. 2009 07:47
Re: ESPACE
To môže byť ešte zaujímavé, zdá sa, že Fiat de facto ostane jedným z mála európskych zástupcov v segmente veľkých MPV (ak nepočítame vozy odvodené od užitkáčov). S ním ešte VW - a dosť. Všetci ostatní sú už menší, o zákazníkov sa s nimi pobijú Kórejci, a sme na konci tabuľky.
Fakt som zvedavý, či opustenie segmentu odhadli dotyční dobre alebo nie. Či veľké MPV ostanú skôr raritou, alebo naopak, sa ostatní k nemu po čase vrátia.
Avatar - sargis
9. 11. 2009 15:41
Re: ESPACE
Zabudol si na Ford Galaxy :-) Asi bude trend zvacsovania sucasnych midivanov...nova Meriva ma ciastocne nahradit Zafiru, ktora ma vyrazne narast (ako aj nova Astra) a tak ciastocne pokryt obe triedy...Espace je legenda, aj ked som uz parkrat cital, ze asi konci...mozno sa niecim vytasi BMW:)))
9. 11. 2009 19:32
Re: ESPACE
Zabudol či nezabudol - popravde trochu hej, asi aj preto, že podľa mňa neponúka, čo sa priestoru týka, bohviečo naviac voči Grand Picassu, ak vôbec. Stredné MPV rastú tiež docela dosť, takže sa vyššej triede približujú. Ale neviem, možno je to iba subjektívne. Grand Voyager je celkom iná liga, a aj nový Espace, pokiaľ by mal prísť podľa pôvodných plánov ako MPV, by som čakal v podobnom duchu.
9. 11. 2009 08:38
Re: ESPACE
Pod oboma zanckami to nebude. Ak Chrysler ostane predavat auta v EU, tak to bude ponukat on. Ak nie, potom je mozny Fiat - aj ked pre Fiat by podla mna bolo lepsie vyvinut nieco ako je P5008.
Avatar - nalimer
8. 11. 2009 22:17
6008
Projekt auta, ktore by konkurovalo Audi Q7 ci VW Touaregu (velkeho SUV) je uz dlhodobo oznacovane ako Peugeot 6007.
[odkaz]
Co sa tyka 508 - ide zatial len o uvahy po tom, co sefdizajner Peugeotu Gallis sa pozitivne vyjadril k obdivu 504 a do medii dal svoju skicu jej dizajn.
Rozbalit vlákno
1
9. 11. 2009 08:36
Re: 6008
508 figuruje v oficilanych planoch Peugeotu. 6007 tam nie je - to je (zatial) len jedna z kresieb z francuzskych casakov. PSA take auto nema na com postavit. Jedine, ze by sa dohodli z Mitsubishi na podvozku z Pajera. Pochybujem ale ze japonci sa budu ochotni delit o legendarny model.
9. 11. 2009 16:53
peugeot portfolio
Vdaka za vyborny clanok Marko. Mal by som 2 otazky: Ta prva je este k minulemu Citroenu - moze byt automobilka ziskova s tak velkym poctom modelov, nie je to pridrahe? - vyvoj, predaj, logistika... a cojaviem co vsetko.

A k Peugeotu - HYbrid4 - ideovo vyborny napad. Ale co myslis, zaujme tato uplne nova technologia zakaznikov? Osobne si myslim ze tento pohon je idealny pre SUV, ale tam PSA ponuka viacmenej len preznackovane Mitsu. Alebo: na presadenie takejto technologie by bol idealny uplne novy model ktory ju povysuje za nieco vynimocne. Vid Prius alebo Honda Insight.
Rozbalit vlákno
1
9. 11. 2009 18:33
Re: peugeot portfolio
1. : Moze by ziskova ak ma dobre poskladane portfolio modelov - nesmie mat viacero prepadakov. Okrem toho nesmie mat v dnesnych casoch prilis vela specifickych technickych prvkov, ktore predrazuju vyrobu. Vsetko ostatne ide zakalkulovat do ceny auta (cca. 40-60% z koncovej ceny).

2. : Akurat som minule kamaratovi hovoril, ze HYbrid4 je dobry napad. Fakt je aj to, ze je to vhodne skor do aut vyssich kategorii. Nie, ze by (hybridne)4x4 neuzivili aj majitelia mensich aut, lenze tam to dost predrazuje koncovu cenu (..preto mam pochybnosti, co to urobi z kompaktnym P3008). Ono, ale na zapade si ludia nekupuju ani v nizsich kategoriach zakladne modely. takze tam to asi ma vyznam ponuknut.
A mozno sa po odozneni kriz PSA pusti aj do nejakeho velkeho crossoveru vo vlastnej rezii ako to naznacovali ilustracie z francuzskej tlace (vid. nalimerov odkaz vyssie) - aj ked pochybujem...