Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot Onyx Scooter: Hybridní tříkolka pro dva

Rodinka Peugeotů Onyx čítá tři členy. Francouzský výrobce uvolnil další fotografie hybridní tříkolky.
Zpět na článek
23. 9. 2012 19:56
Slabý článek
Pozice na motocyklu není daná existencí/neexistencí něčeho co připomíná nádrž, ale trojúhelníkem řidítka-sedadlo-stupačky, resp. tady plochy pro nohy. Je jedno, jestli je nádrž nebo není, nejdůležitější je výška a vzdálenost řidítek od sedadla. Takže řeči, že se bude s nasazeným úložným boxem najednou ležet na nádrži a skůtr začne připomínat supersportovní motorku, to je hodně mimo.
Jinak si myslím, že diesel tam pravděpodobně bude. Použijí něco podobného jako je v mopedautech Aixam. Tento 400ccm diesel je totíž původem z elektrocentrál a tento hybrid taková pojízdná elektrocentrála bude. Jeho spotřeba je kolem 2-3litrů v mopedautě, v lehkém skůtru, navíc s bateriemi bude brát max. 2 litry.
Celkově to jako nápad není špatné, dávno jsem říkal, že diesel by se do skůtrů hodil díky variátoru a tím pádem práci v optimálních otáčkách.
Rozbalit vlákno
7
23. 9. 2012 20:24
Re: Slabý článek
Nechci nijak srážet tvoje nadšení, ale jedná se pouze o koncepty, možná jen designová cvičení, bez větších šancí na život.

Nebo myslíš, že má tříkolka spolu s bratříčky kolem a autem nějakou naději ? [odkaz]
24. 9. 2012 00:03
Re: Slabý článek
Jasně, ale zrovna spojení dieselu 400ccm, resp. elektrocentrály, baterek a elektromotoru, to se asi časem v běžné "skůtrové" produkci objeví, protože tato možnost se přímo nabízí když se už desítky let prodávají dieselové elektrocentrály s vysokou účinností a malou spotřebou. Skůtr má jako plug-in hybrid možná větší smysl než auto - je malý, lehký, drahých baterek bude potřeba pár.
24. 9. 2012 10:32
Re: Slabý článek
Spojení diesel, generátor, baterie a elektromotor by možná z funkčního hlediska mohlo ve skútru fungovat i velmi dobře, včetně úspornosti z hlediska pohonných hmot, lépe pohonných médií. Je otázka, zda ho pořešit jako elektro s generátorem nebo hybrid či dokonce plug-in.

Jedno je ale jisté. (Pominu-li cenu, jejíž přijatelná hranice se může narodit až od desítek tisíc vyrobených kusů, což není moc reálné.) Bude mít vysokou hmotnost. Už dnes má větší skútr hmotnost víc než 200 kg. Nejsou výjmkou i hmotnosti 250 - 260 kg. Na tom se prostě jede z prde.e. Dálniční parník nebo meziměstská-příměstská těžká byť komfortní motorka s automatem. To je jízda skoro jak na Harleyi. Porovnej třeba s R1, která má 200 kg, chceš-li se skútrem tak s jakoukoliv 125-300ccm.

Tím, že píšeš malý, lehký, jistě myslíš kategorii skútrů na městský provoz pro denní použití. Ale již dnes má skútr 400 ccm hmotnost takovou, že do kočárkárny v paneláku ho nedáš (myšleno obrazně). A to ještě není hybrid.

Chtěl jsem jen nastínit několik problémů s tím spojených. Skupina zbylých kupců, kterým by přesto tato koncepce vyhovovala by nebyla tak velká, aby se cena mohla dostat k nějaké akceptovatelné úrovni. Bohužel.

P.S. Tříkolka tohoto typu pocitově velmi dobře eliminuje vysokou hmotnost stroje, funguje pompézně a vzbuzuje pocit naprosté jistoty i u začátečníků. Opět, jako se vším, je to ale něco za něco.
24. 9. 2012 11:48
Re: Slabý článek
U Peugeotu byli vzdycky streleni, byli to oni, kteri pripravili futuristicky koncept dieseloveho supersportu RC v roce 2002 a hybridniho Hy motion v 2008 .. Onyx je z podobneho testa.
Mnoho povyku pro nic a naprosto nesmyslna koncepce s nulovou sanci na dotazeni do finalni vyroby.

To hybridni "supersporty" u BMW a Porsche jsou z jineho testa, tam je do vyroby dostanou i kdyby kvuli tomu meli poslat fabriku do cervenych cisel.
Predpovidam tomu horsi financni ztraty nez vyprodukovala Ampera.
Cela koncepce downsizovaneho hybridniho silnicniho supersportu s normalni homologaci do provozu pod fanglickou nizsi spotreby a emisi CO2 je od zakladu naprosto spatna a zvracena myslenka. Supersport principialne nemuze resit spotrebu na ukor jizdnich vykonu. Jinak uz to neni supersport, ale rodinny prius.
24. 9. 2012 12:05
Re: Slabý článek
No, ale tady je řeč o skútrech....
24. 9. 2012 13:11
Re: Slabý článek
onyx je cely trojlistek pomedenejch priblizovadel s elektropohonem, autak, trojkolka a kolo.. a jedno je blaznivejsi nez druhe, Mozna tak by melo aspon jakous takous cenu to kolo.. :'-(
24. 9. 2012 23:00
Re: Slabý článek
Naprosto souhlasím, cpát do sporťáků technologie pro úsporu paliva na úkor extrémního zvýšení hmotnosti a zhoršení dynamiky, to nedává smysl. Moc mě mrzí, že se touto cestou vydala Honda i Toyota, tím si tyto dříve sportovní značky zcela podkopaly dlouho budovanou image. Dřív jejich auta byly o emocích a duši, dneska je řídít, to je jako hrát počítačovou hru - o ničem. Třeba dnešní tlustá těžká CRZ ve srovnání se starou CRX, to je prostě odpad který nelze nazývat sportovním autem.
Ale k dieselu ve skůtru - 400 ccm je zbytečně moc, dovedu si představit diesel generátor 100-200ccm, lehkou hliníkovou kostru, elektromotor přímo v zadním kole. Baterie LiFePO4, hmotnost klidně do 150 kilo. Není to nemožný, jen se musí chtít. Když se sníží "mrtvá" hmotnost, může se snížit i hmotnost baterek a celého pohonu beze změny dynamických vlastností a zhoršení dojezdu. To ale nepůjde stylem že se vezme už existující skůtr a dovnitř se to všechno nabastlí, musí vzniknout nová konstrukce. Jako se to povedlo s GM EV1 - úplně nová koncepce a fungovalo to tak skvěle, že je museli všechny zničit aby se nestaly vzorem. Přece jen dojezd skoro 300 km na jedno nabití s tehdejšími technologiemi byl mazec.