31.10. 2016 Ladislav Černý

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

 

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci nejrůznějšími jízdními režimy. Jak se osvědčil celkově?

Na podzim loňského roku jsme do testu přijali osobní provedení užitkového modelu, které již spadalo pod emisní požadavek Euro 6. Furgony z kategorie N1 čeká požadavek Euro 6 až od září. V rámci dlouhodobého testu jsme měli možnost již předem vyzkoušet techniku, která do klasických furgonů teprve přijde. Náš hlavní zájem směřoval na specifika provedení Euro 6, kterých je mnoho. V předchozích čtyřech dílem jsme zejména z hlediska údržby a snížení nákladů probrali technologii SCR i její dopad na provozování vozidla a dále pak životnost motorového pleje. Ve třetím díle podrobně najdete téma filtru pevných částic, který od loňského roku nemusí být noční můrou delšího provozování, protože Peugeot (samozřejmě i Citroën) nabízí nové i repasované filtry za v rámci konkurence nedohledně nízkou částku cca deset tisíc korun.

Spotřeba (1/100 km) Podmínky
5,07 Delší trasy mimo dálnici
5,48 Klimatizace, dálniční úseky

Předchozí díl se týkal šestistupňové převodovky, kterou partner s nejsilnějším turbodieselem v rámci poslední modernizace obdržel. V tomto shrnutí se podíváme na největší položku provozních nákladů, kterou činí palivo. Nad částkou za AdBlue, kterého bylo po ujetí necelých patnácti tisíc kilometrů dolito 10,9 litru, se nemá smysl zastavovat. Pokud jej pořídíte s rozvahou. Na čerpacích stanicích může jeden litr vyjít i na sto korun, ale praxe znalý řidič nákladního vozidla s doplňováním AdBlue z pistole by za něj nedal víc než desetikorunu. Při této rozumné ceně tedy AdBlue zvyšuje náklady na ujetý kilometr o nepatrných 0,006 koruny.

Jiná je situace s naftou, která po dobu dlouhodobého testu stačila klesnout o několik korun a v průběhu května a června zase o pár korun vystoupat. Kvůli tomu náklady na ujetý kilometr v rámci jednotlivých doplňování nafty velmi kolísají. Velký vliv také měly trasy a období veder, ve kterých si klimatizace neoddechla.

V tabulce najdete úseky s nejnižší i nejvyšší spotřebou včetně popisu vnějších podmínek. Jednotlivé úseky mezi tankováními měřily v rozmezí 800-950 km, takže se nikdy nejednalo o tzv. economy tour, při které je řidič ochoten hodinu dvě trpět a zdržovat provoz, aby dosáhl co nejlepšího umělého čísla.

SPOTŘEBA PALIVA A NÁKLADY NA KM
Nafta (l) Nafta (Kč bez DPH) Ujeto (km) Pr. spotřeba (l/100 km)Kč bez DPH/km
37,79 855,7 739 5,11 1,16
42,56 963,7 825 5,16 1,17
41,29 969,1 792 5,21 1,22
42,79 993,7 844 5,07 1,18
40,94 900 771 5,31 1,17
48,28 1025,5 888 5,46 1,15
47,54 998 907 5,24 1,1
46,21 1000,6 899 5,14 1,11
45,32 932,6 830 5,46 1,12
40,80 829,5 753 5,42 1,1
42,25 886,9 781 5,41 1,14
48,39 1011,8 875 5,53 1,16
45,47 973,3 836 5,44 1,16
47,58 1042 868 5,48 1,2
42,37 963 782 5,42 1,23
21,45 476,9 398 5,39 1,2

Na druhou stranu nastávalo v některých trasách časté použití systému start-stop, který snad mohl deci nafty ušetřit. Je třeba však ke startstopu doplnit informaci, že extrémně namáhá nejen ložiska klikového mechanismu, a proto je jeho přínos v dlouhodobém pohledu nákladů minimálně velmi pochybný. To však neplatí o Peugeotu Partner jako celku, protože jezdil za příjemnou průměrnou spotřebu 5,32 l/100 km, což odpovídalo průměrnému nákladu 1,16 Kč bez DPH/ km.

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 BlueHDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1560
Chlazení kapalinou
Vrtání x zdvih (mm) 75 x 88,3
Největší výkon (kW/min-1) 88/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 300/1750
Emisní norma Euro 6
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 174
Zrychlení z 0 na 100 km (s) 12,9
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,9/4,2/4,4
Délka/šířka/výška (mm) 4380/1810/1801
Rozvor (mm) 2728
Provozní hmotnost (kg) 1473
Celková hmotnost (kg) 2085
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 730
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1300
Objem nákladového prostoru (m3)0,675/3,000
Objem nádrže paliva (l) 53
Objem nádrže Adblue (l) 17
Cena vozu (Kč bez DPH) 416 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část)

S Partnerem jsme překonali hranici 15.000 km, která je…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské varhany za 80 milionů

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské…

U historického stolu v katedrále svatého Víta na Pražském hradě svým podpisem v pondělí 24. dubna stvrdil novou…

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí mu až dvacet let

Antonín ubodal matku svých synů Denisu (†30): Hrozí…

Ve vazbě o víkendu skončil Antonín S. (38), který uplynulý čtvrtek brutálně zavraždil svoji bývalou přítelkyni,…

 

iSport.cz

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu sečetla chyby

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu…

Fotbalový rozhodčí Ondřej Pechanec má za chyby v sobotním duelu první ligy mezi Bohemians Praha 1905 a Zlínem a…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…