31.10. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

 

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci nejrůznějšími jízdními režimy. Jak se osvědčil celkově?

Na podzim loňského roku jsme do testu přijali osobní provedení užitkového modelu, které již spadalo pod emisní požadavek Euro 6. Furgony z kategorie N1 čeká požadavek Euro 6 až od září. V rámci dlouhodobého testu jsme měli možnost již předem vyzkoušet techniku, která do klasických furgonů teprve přijde. Náš hlavní zájem směřoval na specifika provedení Euro 6, kterých je mnoho. V předchozích čtyřech dílem jsme zejména z hlediska údržby a snížení nákladů probrali technologii SCR i její dopad na provozování vozidla a dále pak životnost motorového pleje. Ve třetím díle podrobně najdete téma filtru pevných částic, který od loňského roku nemusí být noční můrou delšího provozování, protože Peugeot (samozřejmě i Citroën) nabízí nové i repasované filtry za v rámci konkurence nedohledně nízkou částku cca deset tisíc korun.

Spotřeba (1/100 km) Podmínky
5,07 Delší trasy mimo dálnici
5,48 Klimatizace, dálniční úseky

Předchozí díl se týkal šestistupňové převodovky, kterou partner s nejsilnějším turbodieselem v rámci poslední modernizace obdržel. V tomto shrnutí se podíváme na největší položku provozních nákladů, kterou činí palivo. Nad částkou za AdBlue, kterého bylo po ujetí necelých patnácti tisíc kilometrů dolito 10,9 litru, se nemá smysl zastavovat. Pokud jej pořídíte s rozvahou. Na čerpacích stanicích může jeden litr vyjít i na sto korun, ale praxe znalý řidič nákladního vozidla s doplňováním AdBlue z pistole by za něj nedal víc než desetikorunu. Při této rozumné ceně tedy AdBlue zvyšuje náklady na ujetý kilometr o nepatrných 0,006 koruny.

Jiná je situace s naftou, která po dobu dlouhodobého testu stačila klesnout o několik korun a v průběhu května a června zase o pár korun vystoupat. Kvůli tomu náklady na ujetý kilometr v rámci jednotlivých doplňování nafty velmi kolísají. Velký vliv také měly trasy a období veder, ve kterých si klimatizace neoddechla.

V tabulce najdete úseky s nejnižší i nejvyšší spotřebou včetně popisu vnějších podmínek. Jednotlivé úseky mezi tankováními měřily v rozmezí 800-950 km, takže se nikdy nejednalo o tzv. economy tour, při které je řidič ochoten hodinu dvě trpět a zdržovat provoz, aby dosáhl co nejlepšího umělého čísla.

SPOTŘEBA PALIVA A NÁKLADY NA KM
Nafta (l) Nafta (Kč bez DPH) Ujeto (km) Pr. spotřeba (l/100 km)Kč bez DPH/km
37,79 855,7 739 5,11 1,16
42,56 963,7 825 5,16 1,17
41,29 969,1 792 5,21 1,22
42,79 993,7 844 5,07 1,18
40,94 900 771 5,31 1,17
48,28 1025,5 888 5,46 1,15
47,54 998 907 5,24 1,1
46,21 1000,6 899 5,14 1,11
45,32 932,6 830 5,46 1,12
40,80 829,5 753 5,42 1,1
42,25 886,9 781 5,41 1,14
48,39 1011,8 875 5,53 1,16
45,47 973,3 836 5,44 1,16
47,58 1042 868 5,48 1,2
42,37 963 782 5,42 1,23
21,45 476,9 398 5,39 1,2

Na druhou stranu nastávalo v některých trasách časté použití systému start-stop, který snad mohl deci nafty ušetřit. Je třeba však ke startstopu doplnit informaci, že extrémně namáhá nejen ložiska klikového mechanismu, a proto je jeho přínos v dlouhodobém pohledu nákladů minimálně velmi pochybný. To však neplatí o Peugeotu Partner jako celku, protože jezdil za příjemnou průměrnou spotřebu 5,32 l/100 km, což odpovídalo průměrnému nákladu 1,16 Kč bez DPH/ km.

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 BlueHDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1560
Chlazení kapalinou
Vrtání x zdvih (mm) 75 x 88,3
Největší výkon (kW/min-1) 88/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 300/1750
Emisní norma Euro 6
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 174
Zrychlení z 0 na 100 km (s) 12,9
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,9/4,2/4,4
Délka/šířka/výška (mm) 4380/1810/1801
Rozvor (mm) 2728
Provozní hmotnost (kg) 1473
Celková hmotnost (kg) 2085
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 730
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1300
Objem nákladového prostoru (m3)0,675/3,000
Objem nádrže paliva (l) 53
Objem nádrže Adblue (l) 17
Cena vozu (Kč bez DPH) 416 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový

O osudu pražského Libeňského mostu by mohlo být jasno v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část)

S Partnerem jsme překonali hranici 15.000 km, která je…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…