31.10. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

 

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci nejrůznějšími jízdními režimy. Jak se osvědčil celkově?

Na podzim loňského roku jsme do testu přijali osobní provedení užitkového modelu, které již spadalo pod emisní požadavek Euro 6. Furgony z kategorie N1 čeká požadavek Euro 6 až od září. V rámci dlouhodobého testu jsme měli možnost již předem vyzkoušet techniku, která do klasických furgonů teprve přijde. Náš hlavní zájem směřoval na specifika provedení Euro 6, kterých je mnoho. V předchozích čtyřech dílem jsme zejména z hlediska údržby a snížení nákladů probrali technologii SCR i její dopad na provozování vozidla a dále pak životnost motorového pleje. Ve třetím díle podrobně najdete téma filtru pevných částic, který od loňského roku nemusí být noční můrou delšího provozování, protože Peugeot (samozřejmě i Citroën) nabízí nové i repasované filtry za v rámci konkurence nedohledně nízkou částku cca deset tisíc korun.

Spotřeba (1/100 km) Podmínky
5,07 Delší trasy mimo dálnici
5,48 Klimatizace, dálniční úseky

Předchozí díl se týkal šestistupňové převodovky, kterou partner s nejsilnějším turbodieselem v rámci poslední modernizace obdržel. V tomto shrnutí se podíváme na největší položku provozních nákladů, kterou činí palivo. Nad částkou za AdBlue, kterého bylo po ujetí necelých patnácti tisíc kilometrů dolito 10,9 litru, se nemá smysl zastavovat. Pokud jej pořídíte s rozvahou. Na čerpacích stanicích může jeden litr vyjít i na sto korun, ale praxe znalý řidič nákladního vozidla s doplňováním AdBlue z pistole by za něj nedal víc než desetikorunu. Při této rozumné ceně tedy AdBlue zvyšuje náklady na ujetý kilometr o nepatrných 0,006 koruny.

Jiná je situace s naftou, která po dobu dlouhodobého testu stačila klesnout o několik korun a v průběhu května a června zase o pár korun vystoupat. Kvůli tomu náklady na ujetý kilometr v rámci jednotlivých doplňování nafty velmi kolísají. Velký vliv také měly trasy a období veder, ve kterých si klimatizace neoddechla.

V tabulce najdete úseky s nejnižší i nejvyšší spotřebou včetně popisu vnějších podmínek. Jednotlivé úseky mezi tankováními měřily v rozmezí 800-950 km, takže se nikdy nejednalo o tzv. economy tour, při které je řidič ochoten hodinu dvě trpět a zdržovat provoz, aby dosáhl co nejlepšího umělého čísla.

SPOTŘEBA PALIVA A NÁKLADY NA KM
Nafta (l) Nafta (Kč bez DPH) Ujeto (km) Pr. spotřeba (l/100 km)Kč bez DPH/km
37,79 855,7 739 5,11 1,16
42,56 963,7 825 5,16 1,17
41,29 969,1 792 5,21 1,22
42,79 993,7 844 5,07 1,18
40,94 900 771 5,31 1,17
48,28 1025,5 888 5,46 1,15
47,54 998 907 5,24 1,1
46,21 1000,6 899 5,14 1,11
45,32 932,6 830 5,46 1,12
40,80 829,5 753 5,42 1,1
42,25 886,9 781 5,41 1,14
48,39 1011,8 875 5,53 1,16
45,47 973,3 836 5,44 1,16
47,58 1042 868 5,48 1,2
42,37 963 782 5,42 1,23
21,45 476,9 398 5,39 1,2

Na druhou stranu nastávalo v některých trasách časté použití systému start-stop, který snad mohl deci nafty ušetřit. Je třeba však ke startstopu doplnit informaci, že extrémně namáhá nejen ložiska klikového mechanismu, a proto je jeho přínos v dlouhodobém pohledu nákladů minimálně velmi pochybný. To však neplatí o Peugeotu Partner jako celku, protože jezdil za příjemnou průměrnou spotřebu 5,32 l/100 km, což odpovídalo průměrnému nákladu 1,16 Kč bez DPH/ km.

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 BlueHDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1560
Chlazení kapalinou
Vrtání x zdvih (mm) 75 x 88,3
Největší výkon (kW/min-1) 88/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 300/1750
Emisní norma Euro 6
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 174
Zrychlení z 0 na 100 km (s) 12,9
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,9/4,2/4,4
Délka/šířka/výška (mm) 4380/1810/1801
Rozvor (mm) 2728
Provozní hmotnost (kg) 1473
Celková hmotnost (kg) 2085
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 730
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1300
Objem nákladového prostoru (m3)0,675/3,000
Objem nádrže paliva (l) 53
Objem nádrže Adblue (l) 17
Cena vozu (Kč bez DPH) 416 000
Spolupracujeme s TipCars.com
Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD Odvrat od brexitu by výrazně pomohl britské ekonomice, vyplývá ze studie OECD

Pokud by se Británie odvrátila od plánovaného odchodu z…

Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem Kandidátku KDU-ČSL opustila dvojka v Libereckém kraji. Vadí mu spolupráce s Babišem

Dvojka na kandidátce KDU-ČSL do Poslanecké sněmovny v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část)

S Partnerem jsme překonali hranici 15.000 km, která je…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Dnes 18:58

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za „milost“ od místního gangu dětských ranařů?

Agresivní útok Josefa z Loun: Kolik je cena za…

Agresivní útok teprve čtrnáctiletého školáka v místním parku, který se objevil na sociálních sítích, otřásl snad…

 

iSport.cz

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella čeká třetí dítě!

Messiho rodina se rozrůstá. Jeho krásná Antonella…

Jeden z nejlepších fotbalistů planety Lionel Messi bude trojnásobným otcem. Třicetiletý argentinský kanonýr ve…

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s Jankem nejsme spokojeni

Ředitel Sparty Kotalík: V zimě bude víc odchodů, s…

Několik odchodů, vyřešení pozice „desítky“, ale především stabilizace. Takový je plán sparťanského vedení…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…