31.10. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

 

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci nejrůznějšími jízdními režimy. Jak se osvědčil celkově?

Na podzim loňského roku jsme do testu přijali osobní provedení užitkového modelu, které již spadalo pod emisní požadavek Euro 6. Furgony z kategorie N1 čeká požadavek Euro 6 až od září. V rámci dlouhodobého testu jsme měli možnost již předem vyzkoušet techniku, která do klasických furgonů teprve přijde. Náš hlavní zájem směřoval na specifika provedení Euro 6, kterých je mnoho. V předchozích čtyřech dílem jsme zejména z hlediska údržby a snížení nákladů probrali technologii SCR i její dopad na provozování vozidla a dále pak životnost motorového pleje. Ve třetím díle podrobně najdete téma filtru pevných částic, který od loňského roku nemusí být noční můrou delšího provozování, protože Peugeot (samozřejmě i Citroën) nabízí nové i repasované filtry za v rámci konkurence nedohledně nízkou částku cca deset tisíc korun.

Spotřeba (1/100 km) Podmínky
5,07 Delší trasy mimo dálnici
5,48 Klimatizace, dálniční úseky

Předchozí díl se týkal šestistupňové převodovky, kterou partner s nejsilnějším turbodieselem v rámci poslední modernizace obdržel. V tomto shrnutí se podíváme na největší položku provozních nákladů, kterou činí palivo. Nad částkou za AdBlue, kterého bylo po ujetí necelých patnácti tisíc kilometrů dolito 10,9 litru, se nemá smysl zastavovat. Pokud jej pořídíte s rozvahou. Na čerpacích stanicích může jeden litr vyjít i na sto korun, ale praxe znalý řidič nákladního vozidla s doplňováním AdBlue z pistole by za něj nedal víc než desetikorunu. Při této rozumné ceně tedy AdBlue zvyšuje náklady na ujetý kilometr o nepatrných 0,006 koruny.

Jiná je situace s naftou, která po dobu dlouhodobého testu stačila klesnout o několik korun a v průběhu května a června zase o pár korun vystoupat. Kvůli tomu náklady na ujetý kilometr v rámci jednotlivých doplňování nafty velmi kolísají. Velký vliv také měly trasy a období veder, ve kterých si klimatizace neoddechla.

V tabulce najdete úseky s nejnižší i nejvyšší spotřebou včetně popisu vnějších podmínek. Jednotlivé úseky mezi tankováními měřily v rozmezí 800-950 km, takže se nikdy nejednalo o tzv. economy tour, při které je řidič ochoten hodinu dvě trpět a zdržovat provoz, aby dosáhl co nejlepšího umělého čísla.

SPOTŘEBA PALIVA A NÁKLADY NA KM
Nafta (l) Nafta (Kč bez DPH) Ujeto (km) Pr. spotřeba (l/100 km)Kč bez DPH/km
37,79 855,7 739 5,11 1,16
42,56 963,7 825 5,16 1,17
41,29 969,1 792 5,21 1,22
42,79 993,7 844 5,07 1,18
40,94 900 771 5,31 1,17
48,28 1025,5 888 5,46 1,15
47,54 998 907 5,24 1,1
46,21 1000,6 899 5,14 1,11
45,32 932,6 830 5,46 1,12
40,80 829,5 753 5,42 1,1
42,25 886,9 781 5,41 1,14
48,39 1011,8 875 5,53 1,16
45,47 973,3 836 5,44 1,16
47,58 1042 868 5,48 1,2
42,37 963 782 5,42 1,23
21,45 476,9 398 5,39 1,2

Na druhou stranu nastávalo v některých trasách časté použití systému start-stop, který snad mohl deci nafty ušetřit. Je třeba však ke startstopu doplnit informaci, že extrémně namáhá nejen ložiska klikového mechanismu, a proto je jeho přínos v dlouhodobém pohledu nákladů minimálně velmi pochybný. To však neplatí o Peugeotu Partner jako celku, protože jezdil za příjemnou průměrnou spotřebu 5,32 l/100 km, což odpovídalo průměrnému nákladu 1,16 Kč bez DPH/ km.

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.6 BlueHDi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1560
Chlazení kapalinou
Vrtání x zdvih (mm) 75 x 88,3
Největší výkon (kW/min-1) 88/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 300/1750
Emisní norma Euro 6
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 174
Zrychlení z 0 na 100 km (s) 12,9
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,9/4,2/4,4
Délka/šířka/výška (mm) 4380/1810/1801
Rozvor (mm) 2728
Provozní hmotnost (kg) 1473
Celková hmotnost (kg) 2085
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 730
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1300
Objem nákladového prostoru (m3)0,675/3,000
Objem nádrže paliva (l) 53
Objem nádrže Adblue (l) 17
Cena vozu (Kč bez DPH) 416 000
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Předěl – Dlouhodobý test (3.část)

S Partnerem jsme překonali hranici 15.000 km, která je…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The Cranberries: Policie konečně promluvila

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The…

Svět obletěla nečekaná a velmi smutná zpráva. Ve velmi mladém věku zemřela zpěvačka skupiny The Cranberries…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju! Počítám už jen miliony

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju!…

Konečně se fanoušci dočkali. První grandslamový turnaj roku Australian Open se rozjel naplno. A nuda to rozhodně…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Ano, jako státní převrat se dá pokus ANO o menšinovou vládu chápat. Strana, která ve volbách získala 29 procent…

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…