16.1. 2014 Jan Mička Jan Mička

Peugeot Partner Electric: V Česku od 684.600 korun

 

Peugeot rozšiřuje nabídku lehkých užitkových vozů. Elektrický Partner je k mání od necelých 685.000 korun.

Peugeot Partner Electric je na českém trhu dostupný ve dvou verzích, které se od sebe liší svou délkou. Kratší varianta L1 měří 4.380 milimetrů, L2 je o 248 milimetrů delší. Rozvor náprav 2728 milimetrů mají oba vozy shodný, ty se pak liší pouze objemem nákladového prostoru.

Pohon si Peugeot vypůjčil od Mitsubishi. Synchronní elektromotor má výkon 47 kW, točivý moment 200 N.m je dostupný od nuly až po 1500 otáček za minutu. Motor roztáčí přední kola prostřednictvím jednostupňové redukční převodovky. Elektrická energie se uchovává v lithium-iontových akumulátorech o kapacitě 22,5 kWh, což vozu v ideálních podmínkách postačí na 170 kilometrů jízdy. Předpoklad však počítá s aktivovaným režimem ECO, který okamžitě vypne klimatizaci a vytápění. Zvýšení dojezdu pomáhá také upravená aerodynamika v čele se zaslepenou maskou chladiče a krytem podvozku. Maximální rychlost je omezena na 110 km/h, což je podle automobilky plně dostačující k běžnému dennímu užívání.

Peugeot Partner Electric a Citroën Berlingo Electric v sériovém provedení

U elektromobilů je velmi důležitá doba potřebná k opětovnému nabití akumulátorů. Při využití rychlonabíječky napájené proudem 380 V dojde k nabití na 50% kapacity asi za 20 minut, o deset minut déle trvá dosažení 80%. Při použití klasické domácí zásuvky dojde k plnému nabití za zhruba 7,5 hodiny, takové nabíjení je navíc šetrnější pro samotné akumulátory.

Obě verze se svou základní výbavou liší jen v detailech. Standardem je ABS, stabilizační systém, asistent rozjezdu do kopce, elektrické ovládání oken a vnějších zpětných zrcátek, manuální klimatizace, rádio se dvěma reproduktory a patnáctipalcové plechové disky. Za boční airbagy připlatíte 5.600 korun, 10.000 korun za metalízu a 5.600 korun za vyhřívaná přední sedadla. Za zvážení pak stojí koupě zásuvky pro rychlé dobíjení za 15.900 korun či zadního parkovacího asistenta za 7.000 korun.

Peugeot Partner Electric - technická data a české ceny
Motorsynchronní elektrický
Převodovkajednostupňová redukční
Nejvyšší výkon [kW/min-1]47/4000-9200
Nejvyšší toč. moment [Nm/min-1]200/0-1500
Max. rychlost [km/h]110
Zrychlení 0-100 km/h [s]21,9
Kapacita akumulátorů [kWh]22,5
Kombinovaná spotřeba [Wh/km]177
Dojezd na jedno nabití [km]170
Cena Furgon L1 [Kč]684.600
Cena Furgon L2 [Kč]714.600

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…