Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Partner oficiálně: Pracant dostal moderní i-Cockpit a umí se zvážit

Stanislav Kolman
Diskuze (25)
Atraktivní vzhled, moderní i-Cokpit a mnoho zajímavých funkcí, které u lehkých užitkových vozů nebývají zvykem. Světu se odhaluje nový Peugeot Partner.

V únoru letošního roku jsme vám představili nový Peugeot Rifter, sourozence Citroënu Berlingo a Opelu Combo, jenž dal sbohem názvu Partner. Z nabídky francouzské automobilky ale toto jméno zcela nezmizí, vyhrazeno je totiž pro užitkovou variantu stejného modelu. A právě ten se nyní oficiálně představuje světu.

Prvně s i-Cockpitem

Peugeot slibuje špičkově zpracovaný interiér na úrovni osobních automobilů. Největší novinkou je nasazení i-Cockpitu, moderního pracoviště řidiče, které Francouzi zabudovali již do čtyř milionů vozů. V užitkovém autě se však objevuje zcela poprvé. Součástí je šišatý volant, vyvýšená přístrojová deska s výraznou kapličkou a analogovými budíky či osmipalcová dotyková obrazovka uprostřed palubovky.

Součástí vozu je systém Surround Rear Vision, který řidiči ulehčuje rozhled kolem vozu. Středobodem je dvojice kamer, jedna ve stojce vnějšího zpětného zrcátka spolujezdce, druhá v horní části zadních dveří. Kamery zajišťují hlídání mrtvého úhlu a pohled vzad pro snazší manévrování ve zhoršených podmínkách. S autem naloženým po okraj se takový pomocník určitě bude hodit.

Z příplatkových položek jistě stojí za zmínku i ukazatel přetížení. Systém zváží hmotnost nákladu automaticky při nastartování vozu, lze tak učinit i ručně prostřednictvím ovladače v nákladovém prostoru. Když se náklad vyšplhá na 90 % povolené hmotnosti, rozsvítí se na ovladači bílá LED indikace. Je-li hranice překročena, řidiče upozorní žlutá indikace a zároveň se na palubovce objeví vizuální výstraha. Na trhu lehkých užitkových aut se s něčím takovým setkáváme poprvé.

Seznam moderních pomocníků a asistentů je však o poznání bohatší. Partnera můžete míst s elektrickou parkovací brzdou, adaptivním tempomatem, rozpoznáváním značek, varováním před opuštěním jízdního pruhu, sledováním bdělosti řidiče, samočinným brzděním v případě nouze, kontrolou stability přívěsu, automatickým přepínáním dálkových světel či bezklíčkovým odemykáním a startováním. Peugeot říká, že výbava se rovná s SUV 3008.

Vícero variant

Designové pojetí netají inspiraci Peugeotem Rifter a zároveň je další součástí skládačky aktuální filosofie francouzské značky. Na přídi nalezneme masku chladiče se znakem lva a krátkou kapotu, vzadu pak dvoukřídlové dveře, které lze volitelně nahradit výklopným řešením. Vyvýšená kapota společně s krátkými převisy je dílem platformy EMP2, na které je automobil postaven. Součástí interiéru je samozřejmě široké spektrum odkládacích prostor, obdobně jako je tomu u výše zmiňovaných sourozenců. Vývojáři si prý dali záležet na jízdním i akustickém komfortu.

Automobil měří 4,4 m ve verzi L1, což s sebou přináší délku ložné plochy 1,81 m a v praxi znamená možnost naložení dvou europalet. Verze L2 je pak o 35 centimetrů delší, ložná plocha činí 2,16 m. S takovými rozměry činí poloměr otáčení 10,82 m (L1), respektive 11,43 m (L2). Hodnota užitečného zatížení se pohybuje od 650 do 1000 kilogramů, zatížení verzí zaměřených na nízkou spotřebu činí 600 kg.

Kromě již zmiňovaných zadních dveří můžete mít volitelně i posuvné boční dveře, přepravu dlouhého nákladu zase usnadní výklopný střešní otvor. Dle zvolené varianty může být Partner vybaven nastavitelnou lavicí Multiflex, jež umožňuje uspořádat interiér dle aktuálních potřeb. Vedle standardního provedení lze mít i uzpůsobení, při kterém dopředu posadíte tři osoby.

Čisté motory

Paleta pohonných jednotek je pestrá, všechny motory plní emisní normu Euro 6.c a pochopitelně jsou připraveny čelit přísnému homologačnímu cyklu WLTP. Zážehové motory zastupuje dvanáctistovka se systémem stop/start ve dvou výkonových provedeních s 81 a 96 kW. Slabší varianta dostane šestistupňovou manuální převodovku, silnější provedení pak samočinné ústrojí o osmi stupních. To však bude dostupné až v průběhu roku 2019.

Diesely zastupují agregáty s obchodním označením BlueHDi se třemi výkony: 55, 75 a konečně 96 kW. Dvě slabší varianty kooperují s pětistupňovým manuálem, silnější se šestikvaltem, případně osmistupňovým automatem. Všechny vznětové motory dostanou filtr pevných částic a systém selektivní katalytické redukce.

Zákazníkům jsou navíc k dispozici dvě varianty: Grip do zhoršených podmínek, jenž disponuje systémem Grip Control, má umělohmotnou ochranu podlahy, lepší osvětlení zavazadelníku či rezervní kolo. Alternativu tvoří Asphalt s lepší zvukovou izolací, pohodlnými sedačkami, tempomatem, elektrickou parkovací brzdou, senzory deště a světla či manuální klimatizací.

TI nejnáročnější nebudou ochuzeni ani o pohon všech čtyř kol. Postupem času se totiž k projektu připojí společnost Dangel, jež pro francouzskou automobilku tvoří právě čtyřkolky. Jednu takovou jsme ostatně nedávnou vyzkoušeli v modelu Traveller. Další firmy jsou pak schopny uzpůsobit Partnera pro doručování zásilek, nebo vám z něj postaví pick-up.

Pokud si na nového společníka do firmy děláte zálusk, dočkáte se ještě letos. Partner bude na automobilové trhy uveden v listopadu 2018.

Stanislav Kolman
Diskuze (25)
Avatar - _Karel_
27. 6. 2018 15:39
Re: i-Cockpit
Ok, i Peugeot umí navi mezi budíky, to jsem nevěděl. Tak jako tak - i-cockpit není název digi přístrojovky, ale souhrnný název pro jejich pojetí pracoviště řidiče - na rozdíl od virtual cockpitu. V tom se určitě nepletu. ;-)
Avatar - Martin911Turbo
27. 6. 2018 15:30
Re: i-Cockpit
Pleteš se na celé čáře Ty ;-)
[odkaz]
Avatar - _Karel_
27. 6. 2018 14:21
Re: i-Cockpit
Tak to si nějak pleteš. Virtual cockpit u koncernu je digitální přístrojovka s možností navigace místo budíků. Ten Peugeotí je označení pro volant pod budíky a opačně se točící otáčkoměr. Slovy Peugeotu "Dokonale ergonomicky řešené místo řidiče".
Škoda, že dokonalost není určena pro každého.
27. 6. 2018 08:59
Re: moderní i-kokpit
..nic.Tak připusťme,že ví co dělají..;-)
Avatar - Blue Sun
27. 6. 2018 08:55
Re: cockpit
Vole! >:D