Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RC - supersport také s dieselem

Michal Fokt
Diskuze (5)
Francouzská automobilka představí v Ženevě dvojici téměř identických sportovních vozů. Jeden z nich má však pod kapotou turbodiesel.

Francouzská automobilka představí v Ženevě dvojici téměř identických sportovních vozů. Jeden z nich má však pod kapotou turbodiesel.

Peugeot si z tradice těžkou hlavu nedělá, a již do kupé 406 umístil své „há-dé-íčko“, tentokráte už si ale dovolil trochu moc. Za necelý měsíc ve Švýcarsku předvede dvojici kupé RC Spades (piky) a RC Diamonds, přičemž do posledně jmenovaného dynamicky střiženého sportovního vozu s pohonem zadních kol umístil před zadní nápravu motor 2.2 HDI. Ten by měl disponovat výkonem 129 kW a točivým momentem 400 N.m. Díky tomu by mohl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,0 s, dosáhnout rychlosti až 230 km/h a v kombinované spotřebě spálit jen 4,9 l na 100 km. Jde však pouze o teoretické hodnoty, nepotvrzené zatím zkouškami. Zajímavé je také to, že naprosto stejných parametrů by měl dosahovat i RC Spades, poháněný zážehovým dvoulitrem 2,0 l/133 kW, pochopitelně až na spotřebu, která by měla činit 7,7 l. Pro oba automobily jsou určeny dvě šestistupňové převodovky, jedna mechanická, druhá samočinná sekvenční. Přestože vůz se zážehovým motorem váží kolem 900 kg a ten s turbodieselem asi 950, zdají se být spočítané hodnoty přece jen příliš optimistické.

Další zajímavostí vozu, pramenící z jeho poněkud „jezevčíkovského“ vzezření, je plnohodnotně čtyřmístný interiér, přičemž vzadu jsou také bohatě profilovaná sedadla.

Všechna osmnáctipalcová hořčíková kola „er-céček“ jsou nezávisle zavěšena a obouvají michelinky o rozměru 245/45.

Přestože nechceme být pesimisty, sériová výroba takovýchto automobilů není u Peugeotu zrovna reálná, zdá se ale, že si firma uvědomuje absenci vozu, jež by byl nositelem image, a myšlenkou sportovního kupé se intenzivně zabývá.

Michal Fokt
Diskuze (5)