Peugeot RCZ: Hybrid s elektromotorem pro zadní kola potvrzen
Peugeot už několik let pracuje na vývoji systému hybridního pohonu, který označuje názvem HYbrid4. Tato koncepce je unikátní hned ve dvou směrech. Jednak by měla být v době uvedení na trh vůbec prvním hybridním pohonem, který má jako základ turbodieselový motor. A jednak je činnost agregátů důsledně oddělena – vznětová pohonná jednotka bude pohánět jen přední kola, elektromotor bude uložený vzadu a bude roztáčet kola zadní nápravy. Automobilka chce zřejmě touto nekonvenční cestou také vyřešit absenci pohonu všech kol u drtivé většiny svých modelů.
Základem je již nyní z produkčních modelů známý čtyřválec 2,0 HDi FAP o výkonu 120 kW. Vzadu mu bude sekundovat elektromotor o maximálním výkonu 27 kW (dlouhodobě 20 kW). Díky uspořádání motorů lze výkony jednoduše sečíst, dostupné maximum tak činí 147 kW, tedy přesně 200 koní.
Podle dřívějších informací se s tímto způsobem pohonu kromě RCZ počítá také u modelů 3008 a 508, který bude nástupcem současných řad 407 a 607.
Na trh se hybridní RCZ dostane v závěru roku 2011. Kromě jiného překvapí nízkou kombinovanou spotřebou – 3,7 l/100 km je ekvivalentem 95 g CO2 na kilometr. Dosáhne přitom podobných jízdních výkonů (nejvyšší rychlost a zrychlení 0-100 km/h) jako RCZ s motorem 2,0 HDi.
Výroba bude probíhat, tak jako u běžných verzí, u externího dodavatele Magna Steyr v rakouském Grazu. RCZ využívá podvozkovou platformu hatchbacku 308. Při zahájení prodeje letos v červnu nabídne dva z nejvýkonnějších čtyřválců koncernu PSA: přeplňovaný zážehový 1,6 THP 155 (115 kW, 240 Nm) a turbodiesel 2,0 HDi FAP (120 kW, 340 Nm). V průběhu léta se připojí i nejvýkonnější provedení modelu s motorem 1,6 THP 200 (147 kW, 255 Nm).
Doporučujeme |
Peugeot RCZ: Francouzský šarm pro 2+2 |
Peugeot RCZ: První statické dojmy a podrobné technické údaje (Autofun.cz) |