Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot RCZ: Hybrid s elektromotorem pro zadní kola potvrzen

Diskuze (27)
Peugeot RCZ, designérský klenot francouzské značky, se stane průkopníkem hybridního pohonu v portfoliu koncernu PSA Peugeot Citroën. Studie RCZ HYbrid4 se tak dočká sériové podoby.

Peugeot už několik let pracuje na vývoji systému hybridního pohonu, který označuje názvem HYbrid4. Tato koncepce je unikátní hned ve dvou směrech. Jednak by měla být v době uvedení na trh vůbec prvním hybridním pohonem, který má jako základ turbodieselový motor. A jednak je činnost agregátů důsledně oddělena – vznětová pohonná jednotka bude pohánět jen přední kola, elektromotor bude uložený vzadu a bude roztáčet kola zadní nápravy. Automobilka chce zřejmě touto nekonvenční cestou také vyřešit absenci pohonu všech kol u drtivé většiny svých modelů.

Základem je již nyní z produkčních modelů známý čtyřválec 2,0 HDi FAP o výkonu 120 kW. Vzadu mu bude sekundovat elektromotor o maximálním výkonu 27 kW (dlouhodobě 20 kW). Díky uspořádání motorů lze výkony jednoduše sečíst, dostupné maximum tak činí 147 kW, tedy přesně 200 koní.

Podle dřívějších informací se s tímto způsobem pohonu kromě RCZ počítá také u modelů 3008 a 508, který bude nástupcem současných řad 407 a 607.

Na trh se hybridní RCZ dostane v závěru roku 2011. Kromě jiného překvapí nízkou kombinovanou spotřebou – 3,7 l/100 km je ekvivalentem 95 g CO2 na kilometr. Dosáhne přitom podobných jízdních výkonů (nejvyšší rychlost a zrychlení 0-100 km/h) jako RCZ s motorem 2,0 HDi.

Výroba bude probíhat, tak jako u běžných verzí, u externího dodavatele Magna Steyr v rakouském Grazu. RCZ využívá podvozkovou platformu hatchbacku 308. Při zahájení prodeje letos v červnu nabídne dva z nejvýkonnějších čtyřválců koncernu PSA: přeplňovaný zážehový 1,6 THP 155 (115 kW, 240 Nm) a turbodiesel 2,0 HDi FAP (120 kW, 340 Nm). V průběhu léta se připojí i nejvýkonnější provedení modelu s motorem 1,6 THP 200 (147 kW, 255 Nm).

Doporučujeme
Peugeot RCZ: Francouzský šarm pro 2+2
Peugeot RCZ: První statické dojmy a podrobné technické údaje (Autofun.cz)

Diskuze (27)
12. 4. 2010 13:31
Re: Mrtve narozene dite
Pokud se dobre pamatuji tak technologii hybridu meli pripravenou jiz nekdy v roce 2007, ale malovali si, ze ji pekne pomalicku nasadi v roce 2012. Jenomze pak krize odstartovala prekotny vyvoj a kdo si co šudlal pred krizi, a maloval si jak to nekdy v budoucnu opatrne uvede na trh, je po krizi beznadějně zastaraly a jini to pomalu opousteji. To uz se tak nekdy stane, ze obcas se deni zrychli, ze nekteri nestaci sledovat a prichazi s resenim, ktere jiz nikoho nezajima.
12. 4. 2010 09:00
Re: OMYL....
no me spis zajimaly ty cisla pro JK a Indii

a hybridy i elektricka auta teprve narust ceka, je to tak sevsim, prvni vlana kdy je to par let predrazene se to moc nechyta, a pak pri prvni vlne slev se to otoci a prodeje prudce stoupnou, dulezite je aby ta prvotni cena byla dostatecne vysoko aby byla sleva hodne vyrozna a presto se i poni dalo megaslusne rejzovat, lidstvo slisi hlavne na slevy :-)
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2010 23:15
Re: Mrtve narozene dite
Zato ty máš spoustu výpotků, ale většinou mimo mísu. Moc se mi líbí jak hážeš šmahem do koše víceméně etablované a jakžtakž vyzkoušené tradiční hybridní systémy a jak jásáš nad nevyzkoušenými ale ještě na trh ani nedodávanými systémy typu Volt !!!!!
Než se dostanou na trh (2011 nejdříve) a než budou vyzkoušeny, uplyne značně velká voda a pak se taky může stát, že to NEBUDE FUNGOVAT.
Možná že si článek nečetl pozorně, nebo vůbec, nedivil bych se... Ale mimo jiné, PSA tímto uspořádáním řeší i jejich slabinu, nemají 4x4. Takže se řeší 2 problémy najednou - snížení spotřeby a vyřešení neexistence 4 kolek. Za jedny peníze - a o to tu jde... Jejich 4 kolka bude jezdit za zatraceně málo. :yes:
11. 4. 2010 21:58
byl by.....
byl by krasnej kdyby nemel ten cernej ochranej plast na prednim narazniku,je to Peugeot s usmevem, ale vypada jako by mel rovnatka ;-\
11. 4. 2010 21:26
Re: Mrtve narozene dite
Pardon. Vypoť neco lepšiho. Toto je slabota.

Normalni hybrid je pomerne nezajimavy jiz dnes. Krome Priusu, ktery se za 15 let vyvoje nekam dostal a muze v mnoha rezimech konkurovat dyzlum, ostatni hybridy toho mnoho neprinaseji. Nemluve o dobe za 2 roky, kdy planuji nastup a uz vubec nemluve o dobe za 10 let, kdy by mely byt bezne v prodeji. Technologie, kterou chystaji na tu dobu jini, jsou nekde jinde. Elektrotechnologie pohonu jsou ted v mocnem rozvoji a to co si panove Opatrni šudlali leta v laboratorich bude za 2 roky zaostale.