Diskuse

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi vs. Volkswagen Caddy 2.0 TDI – Osobní dodávky lepší než MPV?

1.2.2019

Trend doby je neúprosný a praktické vozy MPV budou nejspíše nadobro převálcovány záplavou SUV. Mnohým jejich uživatelům tak nezbude než přesedlat do osobních dodávek. Je lepší nový Peugeot Rifter, nebo léty prověřený Volkswagen Caddy?

 

  • 80 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 01.02.  08:32

    Charakteristika motorů

    "...Při potřebě výraznější dynamiky je potřeba oba motory točit do středních otáček. Caddy má smysl vyhnat do asi 4300 min-1, peugeot ještě asi o 300 min-1 výše...." "...Schopnost zátahu ve vyšších otáčkách je omezená...."

    Moc tomu nerozumím. Napřed autor testu doporučuje motory točit vysoko nad otáčky maxima výkonu (Caddy o 7,5%, Rifter dokonce o 31% !!) a pak napíše že nahoře stejně netáhnou. Podle mě v takových otáčkách musí přece umírat

    A taky nerozumím proč se Caddy probouzí až kolem 1400 ot. když by dle údajů výrobce měl už dávno táhnout naplno. Při takovém zjištění bych se ihned dotazoval výrobce nebo kdo auto poskytnul jestli mi nedodali k testu vadný kus.
    • 30 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 01.02.  08:53

      « Re: Charakteristika motorů

      Tohle podladěnou 75 KW verzi neznám, jen 81 kW. Tu pod 1500 otáčkami nemá vůbec smysl trápit, od 1500 výše ale už jede pěkně. U 75 kW by měl být max. točivý moment už od 1300 otáček, takže je dost divné, že se motor choval - hmm - jako ostatní 2.0TDI.
      • 61 Reagovat !

        foto martin-dr

        martin_dr 01.02.  09:31

        « Re: Re: Charakteristika motorů

        povedz mi motor R4, ktory ma zmysel drzat pod 1500 otacok. To co je za nezmysel? Turbomotor ma zmysel drzat v minimalnych otackach, kedy je nadychnute turbo, tj. okolo 1700-1800, atmosfera samozrejme vyssie.
        • 30 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 01.02.  09:51

          « Re: Re: Re: Charakteristika motorů

          Asi tak, takže mi těch 1300 otáček v 75 kW verzi připadá trochu málo.
        • 12 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.02.  10:17

          « Re: Re: Re: Charakteristika motorů

          ja to spinanie turba mam pri 1400ot.. ale optimalnych je to drzat aspon okolo 1600ot-1700ot .... vtedy uz skutocne citis plny nadych a riadny zatah turba ... proste na hrane spinania sa motor este trapi presne tak... a podtacanie pripadne jazda na "hrane" spinania turbo este viac "nici" ako nejake to prudke a masivne vytacanie ... vid brozura/navod k danemu autu s turbom ... tam je o takychto veciach vsetko jasne popisane ..
        • 20 Reagovat !

          foto risomas

          risomas 01.02.  10:42

          « Re: Re: Re: Charakteristika motorů

          R4 2.2 - v 1500 mam vyse 50kw, mensie turbo uz zabera naplno. Pre jazdenie po meste to plne dostacuje od cca 1000rpm.
        • 20 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 01.02.  13:13

          « Re: Re: Re: Charakteristika motorů

          Máme ve firmě jednoho T6 2,0 TDI 110kW, maximum krouťáku má psané mezi 1500-3000 ot. a v reálu zatahuje už hluboko pod tímto rozmezím. Řek bych tak mezi 1100-1200 otáček už táhne docela poctivě a mezi 1300-1400 už zcela naplno.
          Takže to určitě jde když se chce
          • 02 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 01.02.  14:24

            « Re: Re: Re: Charakteristika motorů

            To bude rozdíl v emisích V6TDI taky nejezdilo špatně když neplnilo emise = když TDI emise plní..

            Byť WLTP snižovalo výkon spíš benzínů = nafta V8TDI 4.0 musela snížit výkon na dostřel R6 3.0 = ve verzi plnící emise. Tady to bude podobný = a 1.5 BlueHDi se fakt poved
            • 20 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 01.02.  14:42

              « Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

              Nevím jestli ti rozumím. Ten T6 je loňský s 2015/45W a Euro 6W s Adblue
              Ale tady spíše jde o to, jestli motor ve skutečnosti jede v rozsahu který udává výrobce
              Což ten T6 splňuje ale Caddy z testu ne.
              • 02 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 01.02.  15:03

                « Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                Záleží ze kdy loňský = před nebo po začátku WLTP? To je ten zlom a jak víme docela velkej..
                • 20 Reagovat !

                  foto kalousek

                  kalousek 01.02.  15:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                  Z první půlky roku, tj před WLTP
                  Ale ještě jednou, ani WLTP neopravňuje výrobce udávat nereálné parametry motoru.
                  • 02 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 02.02.  01:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                    To jistě ne = ale reálný chování TDI se reálnějšim měřenim WLTP reálně zhoršilo. V případě V6TDI docela hodně. V případě V8TDI snížilo výkon skoro na úroveň R6 50d = no a trochu horší je to asi i v případě 2.0TDI
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.02.  15:39

            « Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

            Hm, já mám taky 2,0TDI 110kw a určitě bych neřekl, že mezi 1300-1400ot. táhne naplno.
            • 20 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 01.02.  16:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

              Možná máš motor z páteční výroby :-)

              V kolika teda ožívá ten tvůj ?
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 01.02.  16:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                V kolika ožije, to nevím. Při snaze o větší zrychlení automat ochotně podřadí alespoň ke 2000. ot., musel bych to manuálně podržet níž. Pod okolo 1500 se dá jet, spíš ustáleně, neduní, okolo 1300 se to motoru už moc nelíbí - jakékoliv zrychlování. Teď mám čerstvě po chipu a je to lepší. Ale i tak bych neřekl, že se mu pod 1500 nějak moc chce. :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto kalousek

                  kalousek 01.02.  16:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                  Divné. Asi se to liší kus od kusu
                  • 01 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 02.02.  01:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                    To taky ale viz já 01:33 hlavní změna je září loňskýho roku a WLTP = pro koncern fakt trochu noční můra [odkaz]
                    • 10 Reagovat !

                      foto kalousek

                      kalousek 02.02.  06:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                      Jo chápu, jestli Karlovo auto je z druhé půlky roku tak má holt smůlu
                      • 00 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 02.02.  07:15

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                        Moje auto je vyrobeno 01/2018. Smůlu - neřekl bych. Namám pocit, že je ideální dávat motoru kouř z nejnižších otáček, i kdyby to nakrásně pobral.
                        • 01 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 02.02.  11:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                          Viz já 11:16 :-)
                      • 01 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 02.02.  11:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                        Přesně = buď je z první půlky a maj smůlu ty co jednou za nim nebo z druhý a má smůlu majitel :-)
            • 12 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 01.02.  16:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

              Táhne naplno - to určitě ne. Maximální akcelerace je při maximálním výkonu, což určitě není 1300 otáček. Na druhou stranu, mám 2.0TDI 110kW najeté v Octavii a Superbu a rozjezdy z 1300-1400 jsou v pohodě (pokud se bavíme o pohodové plynulé jízdě). Akorát DSG to klidně nechá padnout i na 1100...
              • 10 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 01.02.  16:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                Pokud se bavíme o charakteristice motoru a nástupu síly v nízkých otáčkách tak je trochu mimo mísu plést do toho zrychlování v režimu max výkonu.
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 01.02.  16:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                  No ale tak co ty si představuješ pod pojmem "táhne naplno" při otáčkách <1500?

                  Jestli turbo tlačí nebo netlačí závisí nejen na otáčkách motoru, ale taky na otáčkách turba, tj. pokud třeba roztočíš turbo na dvojku a zařadíš čtyřku a otáčky ti spadnou na 1300, tak bude zátah lepší, než když pojedeš na tu čtyřku z kopečka a při 1300 otáček šlápneš na plyn - tam bude typický turbolag (nejdřív se musí vygenerovat výfukové plyny, které roztočí turbo, které pak teprve natlačí vzduch do válců), který může vyvolat dojem, že turbo "zatáhlo" až při 1500... turbo ale žádný "vypínač" nemá.
                  • 20 Reagovat !

                    foto kalousek

                    kalousek 01.02.  17:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Charakteristika motorů

                    Táhne naplno = má max.krouťák

                    A ten druhý problém co píšeš závisí na konkrétním typu motoru. Některé tím trpí, jiné ne
  • 17 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.02.  08:40

    Budoucnost MPV

    nevypadá příliš růžově. Tyto auta jsou pracanti a pro rodinné použití jako MPV nevhodná.
    • 42 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 01.02.  09:16

      « Re: Budoucnost MPV

      Proto je jako rodinná MPV vídám čím dál častěji, aha... Řekni to lidem, že to vlastně dělají úplně špatně.
      • 25 Reagovat !

        foto DanV

        DanV 01.02.  09:35

        « Re: Re: Budoucnost MPV

        Sune, zcela upřímně můj názor. Když přišel Rifter/Berlingo na trh, tak jsem jásal, jak vypadají super a že to nejspíš bude náhrada za Scenika, protože ten novej je drahej. Pak jsem do Rifteru v nejvyšší výbavě sednul a.... Pořád je to dodávka. Prostě to na mně osobně pořád působí spíš pracovně jakkoliv to má velkej displej a já nevím co.
        Jako důvod vidím cenu. Když jsem si zkoušel nakonfiguroval Berlingo, tak jsem byl cca o 100 tisíc níž než podobný Scenic.
        • 41 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  09:41

          « Re: Re: Re: Budoucnost MPV

          Já netvrdím, že je to luxusní MPV, nebo něco podobného. Ale vzhledem k přepravní kapacitě, pohodlí, ceně a parametrům vůbec to prostě pro spoustu lidí je náhrada za ubývající MPV. Vezmu-li srovnání třeba z mé části města, pak jsou tu dva Scénicy a jedna C4 Picasso. A vůči tomu asi čtyři Dokkery, sedm nebo osm Berlingo/Partner/Rifter. Nikdo přitom ta auta nemá jako pracovní s občasnou možností odvozu rodiny.
          • 05 Reagovat !

            foto JirkaV8

            JirkaV8 01.02.  11:20

            « Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

            Jestli ono to take neni tim, ze "pracovni" auta vice cti zasady zdraveho rozumu z hlediska mechaniky a jednoduse funguji. Male MPV jsou drahe, choulostive, nic mozna krome rozdilu ve vyssich ryclostech neprinaseji a jsou drazsi. Nikomu nic nepodsouvam, ale take me subjektivne vice oslovuje tak nejak normalni klasicke Berlingo s HDI nez treba Scenic nebo Fordi C-S Maxy. Kdyz MPV tak fajn, ale klasicke Galaxy/Espace a tak.
            • 40 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 01.02.  12:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              Řekl bych, že "drahé a choulostivé" určitě nejsou. Vždyť ty technologie jsou v podstatě skoro stejné. Spíš hraje roli poměr ceny a užitné hodnoty (přepravní schopnosti).
    • 40 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 01.02.  09:48

      « Re: Budoucnost MPV

      Zas jedna nepodložená teória. Mám už nejaký ten rok Kangoo a môžem zodpovedne skonštatovať, že je to v danej cenovej kategórii fantastické rodinné auto. Priestorné, praktické, spoľahlivé a s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Pokojne by som ho kúpil znova.
      • 24 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 01.02.  14:53

        « Re: Re: Budoucnost MPV

        Já Ti to neberu, ale sám si nedovedu představit že bych jako rodinné auto používal dodávku. Ale chápu že když je někdo živnostník a denně ho potřebuje k práci, pak si s ním 2x za rok na tu dovolenou odjede. Nicméně fakt je i v dneska zveřejněných statistikách že podíl klasických MPV na trhu již řadu let klesá. Jen 2017/2018 - 7,8/5,7. A to je velký propad.
        • 50 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 01.02.  15:03

          « Re: Re: Re: Budoucnost MPV

          Noo... hele, tohle je hrozně individuální. Ono třeba stačí s tím Berlingem snížit cestovní rychlost o 10-15km/h a rázem jsi na srovnatelném akustickém komfortu i spotřebě... a cenou za to je třeba 5-10min času na stokilometrové trase.

          Já pomalu jezdit neumím a prudilo by mě to, ale možná je to jen o nějakém stavu mysli :-)
          • 06 Reagovat !

            foto dr-Remorey

            dr.Remorey 01.02.  15:38

            « Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

            Problem je v tom, ze na dalnici s provozem se zpomalit o 10kmh podle me neda. Budto jedes 90 v pravym, nebo 140 az 160 v levym. Cokoliv jinyho mi prijde nebezpecny, pac klickujes jak hotentot. Cili 150 je podle me bezpecnejsi, jak 120. Kdyz ma teda clovek auto, ktery se nerozpada
            • 40 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 01.02.  16:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              Vím co chceš říct, ale podle mě to trošku dramatizuješ. Jet po dálnici 120 i 130 se dá, holt občas nějaký nervóza počká na dokončení tvého předjížděcího manévru. Ostatně tak jezdí spousta autobusů a taky to dávají. Ani při 150 nemůžeš jet stabilně vlevo. A o víkendech, kdy rodiny častěji jezdí po dálnici, je to trošku volnější.
            • 31 Reagovat !

              foto xxc

              xxc 01.02.  20:50

              « Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              Presne tak a to sa so Scenicom ist neda. Auto v pohode zvladne, ale akusticky komfort je hrozny, nevhodny pre rodinu.
              • 20 Reagovat !

                foto dr-Remorey

                dr.Remorey 01.02.  21:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                a jakou generaci scenicu mas na mysli? Tam mi tech 140 prijde jeste v pohode. Pokud nejsi zvyklej na Maybach samozrejme.
                • 02 Reagovat !

                  foto xxc

                  xxc 01.02.  22:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                  Najnovsiu generaciu mam na mysli :-) Pravda, ze som bol zvyknuty na C5 (najtichsie dostupne auto), ale od 110 je to fukot, ktory som v inych autach nezazil (mozno v Peugeot 208). V malych rychlostiach je tichy, bez vyhrad. Treba si to vyskusat a porovnat, je to zavazny problem.
                  • 20 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 01.02.  22:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                    No vidíš, ak by si predtým mal minulú generáciu C4picasso, tak by sa ti ten scénic nehnusil, minimálne čo sa akustického komfortu týka ;-)
                  • 20 Reagovat !

                    foto dr-Remorey

                    dr.Remorey 01.02.  22:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                    Ja teda kdyz porovnam treba novej espace initiale a megane grandtour 2014, zavratnej rozdil to neni. Scenika nevlastnim tak nevim, ale prekvapuje me to. Jel jsem s tim jen chvili
                    • 11 Reagovat !

                      foto xxc

                      xxc 01.02.  23:20

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                      Ja to viem porovnat s C4 Picasso a to je ovela tichsie a prijemnejsie. Ale aj ostatne auta, co som mal, nikdy nebol problem (az na Peugeot 208 a este stary Swift z 2005 tiez nebol odhlucneny). Inak uz by som u Espace iniciale predpokladal lepsie odhlucnenie (aj ford napr. to vignale verzii vraj dava viac tlmiacej hmoty). Kazde auto ma nieco, ale Scenic je v tomto dost extrem.
                      • 20 Reagovat !

                        foto dr-Remorey

                        dr.Remorey 01.02.  23:29

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                        Samozrejme, ze ten espace je tissi, nez obyc megane. Ale neni to tak, ze bych s tim meganem nemohl jet rychle. Naopak. Akustika se da a ta 1.6dci nic nezere ani v neslusnych rychlostech. Mam jeste xc70 a to je akusticky jina liga. Ale kdyz potrebuju otocit rychle po dalnici 300 tam 300 zpet, beru rencka kvuli spotrebe >:D
                        • 02 Reagovat !

                          foto xxc

                          xxc 02.02.  08:57

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                          Ja mam 1.5 dci a ten zerie stale vela. Ale motor mi nevadi, hovoril som cisto o nezvladnutom akustickom komforte.
                          • 20 Reagovat !

                            foto dr-Remorey

                            dr.Remorey 02.02.  15:36

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                            1.5 zerie vela? no já ti nevím. máš fakt opačné zkusenosti než já. asi zbytečná diskuze
                            • 12 Reagovat !

                              foto xxc

                              xxc 02.02.  16:45

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                              Tazke auto, spotreba okolo 6,2 l/ 100km. Novsia 1.6 dci moze byt uspornejsia. Napr. 1.6 hdi v Citroene zerie o 1l na 100 km menej (trosku lahsie kratke C4 Picasso vs Grand Scenic, oba automaty). To sa tiez trosku hnevam, ze ako ospevovali dci motory a pritom usporne velmi nie su. Aspon nie pri zatazi.
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 01.02.  22:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              Kecáš
        • 50 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 01.02.  18:53

          « Re: Re: Budoucnost MPV

          Tak tieto autá dnes vyzerajú ako dodávky max. zvonka, interiér je už veľmi blízky osobákom. Za druhé, napísal som "v danej cenovej kategórii", MPV plus-mínus rovnakej triedy je možno o 20% drahšie, takže určite, treba čakať niečo naviac.
          • 03 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 01.02.  20:52

            « Re: Re: Re: Budoucnost MPV

            Ved Kangoo je cenova kategoria 1500 eur :-) Ludia su rozni, niektori su radi, aj ked auto aspon funguje.
            • 30 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 01.02.  22:38

              « Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              Predpokladám, že si chcel napísať 15000€ a zároveň predpokladám, že máš seriózne zrovnanie naprieč konkurenciou. Samozrejme tou relevantnou, nie C5 >:D :-!
              • 03 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 01.02.  23:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

                Nie sused kedysi zohnal velmi lacno Kangoo niekde z nemecka. Stale tam nieco opravuje (parkuje ho na ulici), ale vraj si velmi chvali :-)
            • 20 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 03.02.  13:59

              « Re: Re: Re: Re: Budoucnost MPV

              A aké nové MPV máš v tej cene?
  • 40 Reagovat !

    foto RS

    RS 01.02.  08:47

    Test

    Potkává se tu stará škola s novou, i když to tak na fotkách moc nevypadá. Základní výbava vs. nejvyšší je pohledově trošku nefér, i když oceňuji, že to v textu bylo opakovaně zohledněno.
    Výsledná známka s malým rozdílem je spíše k pousmání, protože jinak Rifter svého soupeře doslova deklasoval.
    Jediné, co bych na Caddyně pochválil, to je snad vzhled zadnice. I přesto, že vypadá 20let vlastně stejně, tak působí moderněji.
    • 06 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.02.  10:12

      « Re: Test

      caddy boduje robustnostou ... aj uzitocnou hmotnostou... sam som s caddy z r 2008 jazdil jednu letnu sezonu a to auto je proste tank ... navyse moze byt aj v 4kolke... tam nalozis 400 kg cementu a auto to ani nepociti... asi aj o tom je caddy ... ako pracant vyborny... a asi aj preto ma taky uspech ako ma takze nejaka nahoda to iste nebude ... :yes:

      ale na osobne rodinne ucely sa mi viac paci uz novsie berlingo ;-)
  • 32 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 01.02.  08:51

    Neboli

    tu nedávno články a testy NOVEJ generácie Caddy? A teraz sa v teste dočítame že Caddy je tu s nami už od roku.2003 :-)
    • 12 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.02.  10:22

      « Re: Neboli

      tak logicky narazali na to kedy prisiel prvy caddy na trh.... a je to uz 16 rokov presne tak ... a tento v teste je jeho najnovsia generacia... alebo comu nerozumies...
      • 60 Reagovat !

        foto michael-snow

        michael.snow 01.02.  11:02

        « Re: Re: Neboli

        Tak Caddy přišel u VW už o dost dřív než v roce 2003. Ale od 2003 je tu jedno a to samé auto s dvěma vizuálními facelifty. Ten z roku 2015 je dokonce vizuelně méně výrazný než ten první. Stačí se kouknout na použitou techniku, shodné dveře, shodné rozchody i rozvor. Schodnou zadní tuhou nápravu na listových perech (je to skvělý rodinný zážitek sedět vzadu na rozbité cestě).
        VW sice marketingově tvrdí, že jde o novou generaci na což H/K_svwet rád skočil, ale realita je taková, že Caddy není nové auto a v testu je to jasně vidět proti konkurenci. To samé T6, která je jen také takovým druhým FL T5tky.
        • 40 Reagovat !

          foto JirkaV8

          JirkaV8 01.02.  11:15

          « Re: Re: Re: Neboli

          Ono se prodavaji i vizualni sady, kdy si muzes z T5 udelat vzhled T6 temer v domacich podminkach.
      • 20 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 01.02.  11:17

        « Re: Re: Neboli

        Prvý Caddy bola Ibiza/Polo s búdou. Potom na niektorých trhoch preznacili a premenovali Felíciu pick-up a až v tom 2003 prišiel v podstate tento istý Caddy a len mu robia FLty. :-)
  • 44 Reagovat !

    foto LEGOPARK

    LEGOPARK 01.02.  08:52

    Co je to za blbost?

    Jazdil som s Rifterom 3x (rozne verzie) a ten stredovy tunel je snad najsirsi zo vsetkych aut, v ktorych som sedel! Sirsi ma uz len Skoda 1203. NEVERIM, ze 191cm nemal problem s kolenom! MUSEL MAT! To je zaroven aj jedina vec, ktora sa da Rifteru vytknut. Inak super auto. Ale ten stredovy tunel ho diskvalifikuje - tam sa neda sediet!
  • 22 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 01.02.  09:21

    Proč

    zase nejsou redaktoři schopni ani změřit ložnou délku po sklopení sedaček? U Caddy ji napíší, ale u Rifteru se už ani neobtěžují, přitom by to taky byl dobrý parametr pro porovnání.
    Jinak to, že nové auto porazilo několikrát faceliftovaný Caddy beru jako samozřejmost. Ale dost to vypovídá i o tom, nakolik je Caddy pro Volkswagen vlastně zajímavý.
    • 32 Reagovat !

      foto Gvick2

      Gvick2 01.02.  09:34

      « Re: Proč

      Caddy je náskokem nejprodávanější malý van v Evropě, takže těžko může být pro výrobce nezajímavý.
      [odkaz]
      • 24 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 01.02.  09:45

        « Re: Re: Proč

        To vím, přesto si stojím za svým názorem. Tím víc, pokud jeho pozice je taková. V podstatě ve všem zaostává i proti minulé generaci Partner/Berlingo, přesto ho lidi kupují, což spíš vypovídá o zaslepenosti kupců, než o kvalitách Caddy.
        • 22 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.02.  09:50

          « Re: Re: Re: Proč

          uzitocna hmotnost:

          rifter 676kg
          caddy 873kg

          tu caddy ( cisto nahodne ) nejako nezaostava... sranda ;-) .. pritom dost podstatny parameter
          • 50 Reagovat !

            foto michael-snow

            michael.snow 01.02.  11:05

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            Nojo, ta nosnost je dána nápravou - listová pera a tuhá náprava. Ale to člověk v osobním autě, kor na našich špatných cestách, opravdu nechce.
          • 30 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 03.02.  14:01

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            A k čomu je ten parameter pre osobné auto? Alebo vozíš na dovolenku vrecia s cementom? Skôr tuhá náprava znamená pre osobák mínus, horšie jazdí, o komforte pruženia nehovoriac.
        • 45 Reagovat !

          foto honzaHK

          honzaHK 01.02.  10:20

          « Re: Re: Re: Proč

          Povím ti svůj pohled. Pohled člověka, který už delší čas podobné auto vybírá do rodiny. Všechno to jsou předělané dodávky, ale Caddy to dokáže maskovat nejlépe, působí velmi dospěle a vážně. Jednoduše si nedokážu představit drandění v dětském sranda autě typu Berlingo. To, co se zde VW obecně často vytýká, tedy unylost a fádnost designu, je pro Caddy právě to velké plus. Stejně tak to platí pro ostatní vozy VW. Dále pak široké možnosti konfigurovatelnosti, dvě verze karoserie a motorizace, kde si vybere každý.

          Jasně, ve srovnání dopadl lépe Rifter, ale já bych se za to auto styděl, byť může být sebelepší. Zásadním faktorem pro nákup všech berling, dokkerů atd. je cena, o tom se dá také mluvit jako o jisté formě zaslepenosti.
          • 07 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 01.02.  10:30

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            Děkuji za potvrzení.
          • 15 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.02.  10:40

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            caddy v nejakej 4kolke ako alltrack vcelku aj vizualne uz ujde preco nie [odkaz] ( konkretne tent ona foto sa mi paci ) a aj ako tuto pre rodinu na hory mozno este lepsia volba ako nejedno navonane dialnicne SUV s priestornostou maleho vozu

            caddy ma vela variant.. uz len si vybrat tu svoju.. my sme kedysi mali vo firme caddy life
          • 51 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.02.  15:44

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            Tak tomu nerozumím. Ten Rifter není žádnej designovej úlet, ani auto na úrovni Dacie. Takže proč by ses v něm styděl víc než v Caddy?
            • 20 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 01.02.  20:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proč

              Protože tomu chybí ten správný znak.
              • 15 Reagovat !

                foto honzaHK

                honzaHK 01.02.  22:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč

                Ale no tak, znak je to poslední. Caddy vypadá dospěle, Rifter je dětská hračka. Nikoho nepřesvědčuju a víc to vysvětlovat asi nemá smysl.
                • 30 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 01.02.  22:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč

                  OK, , na strane druhej je napriek dospelému vzhľadu je v (skoro) všetkom horší....
                • 20 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 02.02.  10:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč

                  Nevysvětluj, protože obhájit to pouze vzhledem (navíc dost sporným) fakt nejde.
                • 04 Reagovat !

                  foto Roland-Von-Wagen

                  Roland Von Wagen 03.02.  07:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč

                  Naprosto souhlasím. Hlavně u berlinga, aby si k tomu člověk pořídil pestrobarevnou paruku a červený nos. Vypadá to jako hračka.
          • 50 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 01.02.  19:00

            « Re: Re: Re: Re: Proč

            Vidíš, zase ja to vidím opačne. Caddy maskuje dodávku dosť zle, tá hranatá krabica je a ostáva na prvý pohľad užitkáč. Pri jazde to potvrdí tuhá zadná náprava, ktorá síce znesie veľa, ale na pohodlnú rodinnú jazdu to až tak nie je, naviac ten ťažký dvojliter vpredu, keď ostatní vystačia s motormi o 25% menšími... Plus cena. Neviem, ako sa pri kúpe zjednáva, ale pri cenníkovom porovnaní je VW zo všetkých na trhu najdrahší.
            Tieto prispôsobené užitkáče sú viac-menej úspornejšou voľbou voči MPV, takže je snáď na mieste pozerať na cenu. ;-)
  • 15 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 01.02.  09:42

    paradne MPV-cko

    mame tu jedno modre nove berlingo na parkovisku ako rodinny voz ... a ze mu to slusi :yes:

    a sam keby som chcel rodinne MPV tak urcite aj za mna radsej berlingo/rifter ako nejaky vajcoidny scenic.. tu myslim dnes uz nie je o com :yes:

    rifter/berlingo :yes:
    • 52 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.02.  09:52

      « Re: paradne MPV-cko

      Sadni a prevez sa najprv nejakým MPV a potom s takouto podobnou civilnou dodávkou. Ten nielen cenový rozdiel pochopíš hádam hneď.
      • 07 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 01.02.  09:53

        « Re: Re: paradne MPV-cko

        siel som v caddy z r 2008 aj v roomsteri... su to uplne normalne osobaky ;-) ... uplna lahoda s tym jazdit... ako rodinne auto dokonale :yes:

        roomster scout ma brachov kolega... cerveny... proste fakt pekny kus... aj dobre to jazdi... o nejakej dodavke tu sa neda uz vobec hovorit... naopak ako rodinny voz je to dokonale :yes:
        • 41 Reagovat !

          foto wikinko

          wikinko 01.02.  11:41

          « Re: Re: Re: paradne MPV-cko

          nepochopil si. tak este raz- prejdi sa napr v normalnom MPV, napr v novom tourane, a potom to porovnaj s tymito dodavkami. ake bojim sa ze ty by si rozdiel aj tak nepochopil. ze si isel v 10rocnom caddy a roomsteri je super.
          • 02 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.02.  17:42

            « Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

            nemusis sa bat... to je to posledne co by si mal ... ja napriklad vobec neriesim ci by si toto alebo hento chapal alebo nie ... asi ma teda viac proste zaujimaju auta no jo no
        • 40 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 01.02.  19:06

          « Re: Re: Re: paradne MPV-cko

          Roomster dokonalé auto na rodinné vozenie...iný vtip nevieš?
          V prvom rade Roomster je nafúknutá Fabia, technicky "vylepšená" o diely starej Octavie. Úzka kabína, blbý výhľad vpredu, skleník vzadu, tvrdé nepohodlné sedadlá vzadu sotva pre dvoch ľudí normálnej postavy, to všetko sú atribúty degradujúce tento vysoký súdok na kolesách na poloúžitkové približovadlo. Máš o dokonalosti veľmi divnú predstavu.
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 01.02.  09:59

      « Re: paradne MPV-cko

      Jo, Berlingo vypadá dobře, ze sourozenců nejlíp... a má i normální interiér.

      MPV je kvalitou jízdy pořád jinde... ale i s tímhle se určitě jezdit dá a praktická stránka + value for money jsou zajímavé.
      • 04 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 01.02.  10:04

        « Re: Re: paradne MPV-cko

        skoro som zabudol ..... okrem berlinga tu mame aj jedno starsie doblo v kratkej verzii .. a tiez ako rodinne auto ... ved preco aj nie... tieto vozy su dnes uz okrem ineho aj praktickejsie ako tie kdejake vajcoidne crossy-MPV hrajuce uz viac na styl ako na tu skutocnu podstatu MPV-cka ako takeho .... navyse klasicke stylovky vonavky MPV stejne vymru... ale berlingo tu bude stale :yes:
        • 04 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 01.02.  10:38

          « Re: Re: Re: paradne MPV-cko

          MPV sa z trhu pomaly vytracaju avsak praktickost ak aj je +/- porovnatelna, komfort nie. Tiez som bol z ohlaseneho rifteru najskor nadseny a po vyskusani to nie je take terno a uzitkovy zaklad je citit ako som pisal uz v prvej diskusii par mesiacov dozadu. Take auto by som kupil v pripade, ze ma obmedzuje rozpocet a moje naroky su kus nizsie ako mam. Bohuzial Rifter u mna nesplna 2 zo 6 nepriechodnych podmienok, inak by som nad nim uvazoval.
          • 30 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 01.02.  10:39

            « Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

            A které to jsou, jen tak pro zajímavost?
            • 05 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 01.02.  10:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

              Aktualne nemaju najvykonejsiu verziu benzinovej 1.2, ktoru by som akceptoval - co sa asi vyriesi casom, ale co sa urcite nevyriesi su svetla. Nema moznost priplatku a chapem to. Kto lovi v tejto triede, za lepsie svetla priplacat najskor nebude.
              • 40 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 01.02.  11:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                No jasně, v tomhle je to prostě lowcost auto... v tomhle má výhodu VW... ale třebas i Fiat, Doblo s 1.4T 120k vč. CNG verze je pořád zajímavá nabídka a nejspíš by to byl můj favorit (jestli to ale reálně pojede líp, než ta 110k 1.2 v Berlingu, je otázka).
                Které jsou ty další čtyři podmínky?
                • 04 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 01.02.  11:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                  3.automat - to vlastne nesplna pri benzine ani teraz. Pozrel som do cennnika. 4.senzory+kamera - splna
                  5. automaticka klima - splna
                  6. 7 miest - splna
                  • 40 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 01.02.  16:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                    BTW - Dokker dostane 1.3TCe 96kW... no, to bude "rukavice hozená mainstreamu" (minimálně teda OPSA).
                    • 04 Reagovat !

                      foto Reco

                      Reco 01.02.  17:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                      Neviem ci som pochopil ako si to myslel, ale 96kW 1.2 maju, z nejakeho dovodu ju bud nestihli alebo nechcu homologovat - znovu asi predpoklad a odhad zakaznika alebo to chce len cas. Neviem povedat, aktualne vsak nestihaju benzinove motory vyrabat, takze aj to moze byt zatial dovod. Koncom roku pride vykonejsia 1.2 u PSA vseobecne, bude mat 114kW.
                • 03 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 01.02.  20:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                  reakcia na moj prispevok vyssie: Normalne ma nejake hodnotenie prispevku vobec netrapi pretoze mi je to ukradnute, len by mi mohol niektory z tych 6tich pacientov vysvetlit, co sa mu nepaci na konstatovani faktov.
                  • 13 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 01.02.  21:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: paradne MPV-cko

                    Občas tu logiku nenajdeš.
          • 12 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 01.02.  21:00

            « Re: Re: Re: paradne MPV-cko

            Aky uzitkovy zaklad? Normalne emp2 zaklad zo spanielska, kde robia aj c4 spacetourery a je to o 20 cm vyssie. Ostatne suhlasim, svetla mohli dat lepsie.
  • 23 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 01.02.  10:32

    Já ty auta chápu, můžeš mít doma prémii,

    Která má dokonale udělaný každý čudlík, ale na hory s rodinou pojedeš tou dodávkou. Naházíš tam věci bez truhly a nakonec neřešíš škrábanec na plastu v kufru. Ten velký vnitřní prostor vlastně dělá pocit svobody.
  • 35 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 01.02.  10:48

    Motory

    1.5 HDi pěkně deklasoval 2.0 TDi = pěknej Vorsprung durch Technik :yes:

    A překvápko že ve Světě motorů a ACZ koncern zase prohrál = překládám si to že asi fakt zaslouženě
    • 23 Reagovat !

      foto steny007

      steny007 01.02.  13:48

      « Re: Motory

      V testu nebylo Audi, ale pouze lidové vozidlo :-)
      • 22 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 01.02.  14:27

        « Re: Re: Motory

        Ale motor je to stejnej = stejný voblboVWání jako že Audi kdy bylo ten Vorsprung..

        Poslední roky co vyhazovali rok co rok šéfy technickýho vývoje = už to radši přestali používat = což se nedivim
      • 03 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 01.02.  15:49

        « Re: Re: Motory

        Ne ne, je to 2,0TDI 75kw z Audi A4. ;-)
  • 50 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 01.02.  11:20

    Caddy

    Tedy to umístění displeje v Caddy je hodně "oldschool", neboli jak by napsal pan Vavwerka, je ergonomicky dokonalé. Na to by snad měla pamatovat vyhláška, že je za jízdy na tomto displeji zakázáno cokoliv nastavovat a vlastně se na něj snad i dívat.
  • 60 Reagovat !

    foto roumnak

    roumnak 01.02.  11:21

    Caddy

    Caddy jsme měli ve firmě a velice mě zklamal. WV těží z dobrého jména značky, ale technikou velmi zaostává, což je mi velmi nesympatické při tak vysoké ceně. Zklamaly mě vlažné brzdy, slabý motor i díky dlouhým převodům - jednička se musí moc vytáčet, aby se dvojka trocu táhla. Na palubním pc něco každou chvíli pípalo bez jakéhokoliv uporoznění na displeji. Posez za volantem nepohodlný, sedačky bez bočního vedení. Pokud bych chtěl trvanlivé auto, pracanta, tak bych o něm uvažoval, ale za tu cenu při té technice? Ani náhodou.
    • 06 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.02.  17:33

      « Re: Caddy

      predpokladam ze nenarazas uz na toho sucasneho caddyho [odkaz] .. pretoze tu fakt v kabine nevidim problem ;-) a posobi velmi bytelne a pouzitelne aj hodnotne...
    • 05 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.02.  18:02

      « Re: Caddy

      teraz pozeram ze ja mam taky isty kozeny volant v pole ako ma tento caddy ... sranda... a je fakt pekny mozem potvrdit :yes: [odkaz] a pridavam aj jedno doblo >:D vcelku sa to teraz aj hodi ;-)
  • 07 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 01.02.  12:00

    Dva nejhorší ve třídě, jedno drahé a

    průměrné, druhé s interiérem na ruby.
    • 70 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 01.02.  14:13

      « Re: Dva nejhorší ve třídě, jedno drahé a

      Už si ako papagáj, pasovať ho za najhoršie kvôli interiéru, s ktorým máš problém hlavne ty, je trochu mimo :-!
  • 40 Reagovat !

    foto stejskli

    stejskli 01.02.  22:20

    Vada při srovnávání s MPV

    Většina lidí tady Caddy a Rifter srovnává s MPV střední velikosti, jako je Scenic, Touran, Zafira nebo C-Max. A říká, že ty 'dodávky' jsou výrazně levnější. Ten cenový odstup je ale ve skutečnosti ještě mnohem větší, protože když Rifter i Caddy vezmete v těch prodloužených verzích, kde lze smysluplně použít i šesté a sedmé sedadlo, tak z hlediska vnitřního prostoru i vnějších rozměrů jsou tato auta absolutně srovnatelná se Sharanem, Galaxy, a bývalou C8/P807. A to jsou auta za naprosto jiné pálky, byť s mnohem lepšími jízdními vlastnostmi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…