Diskuse

Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008

21.3.2018

Po kompaktním modelu 308 se nové patnáctistovky dočkaly i další modely Peugeot, crossovery 3008 a 5008.

 

  • 00 Reagovat !

    foto McLoo

    McLoo 21.03.  18:19

    Spotreba

    spotreba je vypocitana podla NEDC alebo WLTP?
    • 30 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 21.03.  18:34

      « Re: Spotreba

      Podľa čísel to vyzerá na nedc ;)
      • 01 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 22.03.  10:17

        « Re: Re: Spotreba

        Spotřeba je zde uvedená je zcela mimo realitu.. :-)
        Na papíře to vypadá dobře.. ;-) Uvidíme v testech.
        88kw není špatná hodnota , do menších aut ok..5008 by pořebovala silnější motor!
        Je to už dost velké a vysoké auto.
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 22.03.  13:14

          « Re: Re: Re: Spotreba

          Stále más k dispozícií 2l dízel
  • 01 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 21.03.  19:30

    Hmotnosti

    Ze zvědavosti jsem koukl na 5008 a docela zírám. Nejlehčí verze 1385kg. To je celkem běžná váha u kompaktů. Pro srovnání - je to jen o 100kg víc, než Mazda 3 hb s "papírovými" plechy, a o 210kg míň, než nejlehčí srovnatelný Kodiaq. Už jsme se tu podivovali 1200kg u 308GTI, což je taky zhruba o 200kg míň, než konkurence. Buď Peugeot staví podvozky z karbonu, nebo něco šidí, nebo dělají u konkurence něco hodně špatně. Ale dva metráky na autě - to je obrovskej rozdíl.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 21.03.  21:24

      « Re: Hmotnosti

      To neni až tak novinka = zlom přišel s platformou EMP2 [odkaz]
    • 11 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 21.03.  21:40

      « Re: Hmotnosti

      No ono věřit tabulkovým hodnotám výrobce vyjde asi tak nastejno jako věřit tabulkové spotřebě. Realita je úplně někde jinde.
      [odkaz]
      A pro porovnání třeba ta Mazda, v tabulkách těžší, ale vy výsledku lehčí s výkonnějším motorem.
      [odkaz]
      • 01 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 21.03.  21:49

        « Re: Hmotnosti

        :yes: to je zrovna těch 200kg.
      • 10 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 22.03.  06:17

        « Re: Re: Hmotnosti

        A kde vidis tu pokrivenu realitu? Ci je niekde rozpisana vybava auta, lebo ja to tam nevidim. Priklad uvedenej prevadzkovej hmotnosti(pohotovostna = prevadzkova - 75kg) medzi 308sw a 3008, ktore viem realne porovnat podla vyrobneho listu: 1430kg vs 1360kg. 5008 je len o chlp tazsia od 3008 - tabulkovy priemer o 50kg. Cize slabsie vybavena 5008 moze byt v pohode lahsia, nez moj kombik.
        • 02 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 22.03.  06:23

          « Re: Re: Re: Hmotnosti

          Jestli jsi to nepochopil, tak v odkazu Šimpanze je to auto reálně zvážený. A jestli si vážně myslíš, že může být 5008 lehčí, než tvoje 308SW, tak jsi to auto asi nikdy neviděl.
          • 30 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 22.03.  06:49

            « Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

            Ale ja nerozporujem, co sa realne zvazilo Ja sa pytam, kde je uvedena vsetka vybava, ktora sa vazila:
            1385/1637 / 1511 (1,2 Puretech 6MT)- min, max, priemer - podla dat vyrobcu ide o prevadzkovu hmotnost.
            Cize to auto s danym motorom moze vazit 1385, ale aj 1637, zavisi od vybavy.
            A ja si to vazne mysliet nemusim, 3008 s identickym motorom a prevodovkou, ale odlisnou vybavou ma v technicaku 1360, moje kombi 1430. To je rozdiel 70kg. Ta 5008 moze byt pri nizkej vybave lahsia nez moj kombik.
            • 00 Reagovat !

              foto comper

              comper 22.03.  12:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

              Ak ma ta tvoja 308ka vo vybave pancierovanie, tak ano. Inak nehrozi ze by bola 5008 s rovnakou motorizaciou lahsia.
              • 00 Reagovat !

                foto Reco

                Reco 22.03.  12:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                Poprosim matematicky dokaz, aj s rozpisom, v ktorom paralelnom vesmire je 1385 kg viac ako 1430kg.
                • 00 Reagovat !

                  foto comper

                  comper 22.03.  15:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                  A v tvojim vesmire si tie vahy navazil alebo vygooglil? Lebo to je trosku rozdiel.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Reco

                    Reco 22.03.  16:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                    Dokazne bremeno je na tvojej strane - ty tvrdis, ze ten udaj nie je pravda. Podloz to. Ja mam 2 technicaky, ty mas okrem svojho tvrdenia co?
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 22.03.  13:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

              Hele, sorry, ráno jsem tvůj příspěvek přelítl ve spěchu zbrkle a první půlka mé odpovědi byl nesmysl. Takže - co přesně Zeperfs vážili opravdu nevíme. Slítl jsem konfig. 5008, výbava na přihazování tam samozřejmě je, ale tvrdím, že 190kg asi ne. Těžký je tam tažný a panorama, ostatní jsou spíš elektronický prkotiny.

              Tak jako tak - ta váha je extrémně nízká. Bohužel tady asi nerozlouskneme, jestli kecají, nebo šidí konstrukci nebo mají extrémní náskok před konkurencí, že staví poměrně velké SUV o váze konkurenčních kompaktů.
              • 00 Reagovat !

                foto Reco

                Reco 22.03.  14:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                Pokial mam info - a vidiet to aj na kamaratovej 3008 s rovnakym vybavovym stupnom, tak viem, ze maju inu konstrukciu sedaciek - v 3008/5008 sa pouziva iny vystuzny material, nejaka lahka zliatina hlinika a este cohosi, co je vo vysledku rovnako(ak nie viac) pevne ako ocel. To je rozdiel oproti zakladnym. Mne navysuje vahu este el.bedrova opierka a masaz. Takze mam oproti nemu **** tazke sedacky. Do 5008 sa daju dokupit 2 vyberatelne sedacky - tie su aj v tesoch chvalene pre svoju nizku vahu, tusim 11kg.
                Rozdiel dalej - standardne je lepiaca sada, ja mam dojazdovu rezervu. Tieto x008 su postavene proste rozdielne a usetrili vahu. Ci sa osudila konstrukcia by mali napovedat skor crashtesty.
                Rozdiel este medzi vybavou Access(manualna klima) vs automaticka pri vyssich stupnoch, tiez par kg prida. bezp asistenti a k nim suvisiaci HW rovnako nebude len tak. el.AGR+masaz s vyhrevom - to su vsetko znacne kila navyse. priplatkove hifi atd... sa to nezda na prvy pohlad.
                • 00 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 22.03.  14:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                  Řekl bych, že ne všechny prvky výbavy jdou k základnímu motoru. 6+7 sedadlo jsem nepotkal, ale mohl jsem ho předlídnout.
                  No, všechno jsou jen spekulace, pro mě je ta váha na ten sakra kus auta fantastická. Pokud je vše jak má být a váží opravdu tak málo, pak všechna čest. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Reco

                    Reco 22.03.  17:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                    Pozri cennik, vies ju vybavit uplne vsetkym, jediny rozdiel (sk cennik) je vyhrievanie stieracov (iba pre 1.6THP a 2.0HDI) a adaptivny tempomat s funkciou zastavenia. Dokonca vies 1.2 6MT narozdiel od EAT6 mat vo vybave GT line - ale tam ide len o vzhlad. Viac nemam k tomu co dodat.
                    • 00 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 22.03.  18:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                      Tak to k tomu zkus ještě dodat, kde tu 1,2 s výbavou GT-line kupuješ. Není v ceníku, není v konfigurátoru. Jen s naftou 2,0HDI. S 1,2 není ani v Německu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Reco

                        Reco 22.03.  18:43

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                        mas to uvedene hned v prvej vete predchadzajuceho prispevku.
                        • 00 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 22.03.  18:57

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                          :yes: ok máte daleko šírší nabídku, než my.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Redmex

                    Redmex 22.03.  17:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                    S vahou je to dost zlozite, kedze bez realneho zvazenia sa neda porovnat dve auta vzhladom k moznemu rozptylu.

                    U Zeperf to chapem tak, ze je uvedena najvyssia navazena pohotovostna hmotnost - tj. palivo, normovany vodic, ale v najvyssej vybave resp. najtazsej vybave.

                    Preto Mazda ma maly rozptyl. Neda sa kupit 2.0G a Revolution Top, alebo opacne 2.5G a Challenge a pod. U Peugeotu mozes mat zakladny motor a nalozene auto po strop, resp. ak nie je to skor vynimka, podobne aj VW, Opel a dalsi z EU.

                    Co sa tyka vahy, vybava je casto tazsia ako sa zda.
                    Taka plnohodnotna rezerva je + 14-20kg oproti lepiacej sade
                    Auto klima moze byt v pohode v desiatkach kg oproti verzii bez, kedze okrem klimy je tam aj silnejsia baterka a dalsie veci
                    Rozna kabelaz, odhlucnenie, laminovane okna a podobne veci pribudaju aj bez toho, aby to v cenniku bolo uvedene.
                    Sedacky zaklad vs. koza prip. aj s ventilaciou su desiatky kg na cele auto.
                    Nejaka rozjazdova elektronika moze znamenat silnejsi differak alebo spojku a hned kg naskocia.
                    Casto jedna ved podmienuju druhu a priprava je v aute, aj ked danu vybavu nema, takze kg naskocia aj tak.

                    Obcas su rozne zakladne verzie kde sa neda dokupovat vsetku vybavu resp. len minimum. To je casto preto, ze tam chyba priprava, ale zase taka verzie je vyborna na meranie dynamiky a emisii, ale realne sa moze vyrazne lisit od vyssej vybavy aj bez doplatkov, lebo ta uz bude mat pripravu na rozne doplnky aj ked tam nie su. Je to tak lacnejsie vyrabat ako zostavovat kazdy kus individualne...
                    • 00 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 22.03.  18:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                      Ponechme stranou Zeperf, nepíší jasně, jakou výbavu vážili.
                      Koukám se do ceníku 5008 a píší, že udávané provozní hmotnosti jsou včetně průměrné výbavy. To znamená, že nejlehčí verze musí dokonce vážit míň, než těch 1385kg.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Redmex

                        Redmex 23.03.  09:15

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnosti

                        Jasne, ako pisem, vazenie je veda a osobne preferujem realne odvazit auta v Kovosrote resp. u nas v zbernych surovinach :-) Malo by to robit aj Auto.cz.

                        Inak aj ta priemerna vybava je taka nic nehovoriaca, ale suhlas, musia existovat aj lahsie verzie. Ibaze by islo o suchu hmotnost :-)
      • 10 Reagovat !

        foto mariov8

        mariov8 22.03.  08:31

        « Re: Re: Hmotnosti

        Tak ona je tam uvedená kromě tabulkové nízké hodnoty i nejvyšší možná hmotnost. Je tam prostě rozsah a to dle výbavy vozidla. To těch cca 180kg opravdu být může!!!
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 22.03.  08:56

        « Re: Re: Hmotnosti

        Tyhle odkazy by se hodily vždy k testu, zvážit auto by mělo být základem.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 22.03.  13:15

        « Re: Re: Hmotnosti

        Výrobca zrejme udáva v specifikácií hodnoty presné, je to len o zaškrtaní položiek doplnkovej výbavy ;)
  • 28 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 21.03.  22:44

    Asi takhle:

    Ten peugeot je neprodejný především kvůli chybně umístěným přístrojům na palubce. Když už napolo zaplatili, napolo ukradli mnohem lepší techniku Opelu, mohli by se snad poučit, jak se dělá auto.

    Díky za každý nový diesel, protože to je motor budoucnosti. Otázka zní, jak bude spolehlivý, když jeho předchůdce byl vzorem problémů. To víte, francouzská technika... :no:
    • 42 Reagovat !

      foto mufik-martin

      mufik.martin 22.03.  06:38

      « Re: Asi takhle:

      Když jeho predchudce byl vzor problemu, jak to, ze nase 5008 ma najeto 285 tis a krome vstriku se na motoru nedělalo nic? Po celou dobu vedena servisni knizka, vymeny oleje po 20 tis km jak je predepsano. Ted se menila první spojka a dvouhmota. Auto jezdilo dalkove trasy. Je to jiz novejsi verze 82kw, ale dle mechanicka, co dela citroeny a peugeoty tak ani s temi staršími 66a 80kw nebyvaji problémy, staci pravidelne menit olej po 15 tis a cas od casu nechat vyčistit motor. Jezdu mu tam tyhle motory co mají vice nez 400km, které vydrzeli se zakladnim servisem typu filtry, olej, rozvody....přitom zrovna olej TOTAL, který PSA pouziva patri i levnym a snadno dostupnym, takze staci jen dodrzet specifikaci. Problem vidim v tom, ze to hodne lidi sidilo na servisu, prodali auto s 300 tis km, stocili to na 150tis km a lidi se pak divi.
    • 50 Reagovat !

      foto mbrzda

      mbrzda 22.03.  07:29

      « Re: Asi takhle:

      Co je na 3008/5008 od Opelu? Ty to fakt už nehul....
    • 00 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 22.03.  12:54

      « Re: Asi takhle:

      Ado, a která je to ta lepší technika Oplu?
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 22.03.  13:16

      « Re: Asi takhle:

      Prúserový bol 1,6 16v ktorý skoncil v r2010(aj ten dal i cez strašidelné príbehy 300kkm) o nástupcovy sa uz podobné zvesti nešíria a na trhu je uz dlho
  • 11 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 22.03.  09:08

    Zdravím příznivce skvělé ergonomie

    [odkaz] >:D
  • 20 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 22.03.  09:12

    Naopak chválím PSA za euro6d

    S močovinou to jde a pokud jsou ty motory fakt čisté i v reálu, ať si každý do svého vybere vhodný motor.
    • 00 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 22.03.  10:22

      « Re: Naopak chválím PSA za euro6d

      Taky tu močovinu , až na hnusný název :-) , nevidím jako problém.
      Jednou za 7 tis km ji tam natankuješ za 200-300 kč a máš pokoj.
      Už jsem si zvyknul. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto sachs800

        sachs800 22.03.  12:51

        « Re: Re: Naopak chválím PSA za euro6d

        Tak brzo? V jakém voze? Já mám močovinu na 22000 km. Takže mi ji dolévají při 20000 km výměně oleje.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 22.03.  13:13

        « Re: Re: Naopak chválím PSA za euro6d

        Súčasné dízle močovinou moc nemrhali, aby neotravovali šoféra, predpokladám, že jej spotreba narastie tak dvojnásobne voci sučasnému stavu ;) .Ale aj tak to bude drobná položka
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,  Zeman prý není proti

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,…

Zákon o střetu zájmů by se mohl vztahovat nově i na prezidenta republiky. Navrhla to skupina poslanců v čele s…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…