Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot snižuje výrobu modelu 208

David Bureš
Diskuze (26)

Malý hatchback 208 patří mezi nejprodávanější vozy na evropském trhu. I přesto Peugeot snižuje jeho výrobu.

Továrna koncernu PSA Peugeot Citroën ve francouzském městě Poissy bude nově model Peugeot 208 vyrábět jen v jedné směně. Omezením výroby o jednu směnu chce Peugeot snížit nadbytečnou produkci tohoto vozu.

Omezení výroby bude mít vliv zhruba na 180 zaměstnanců. Ti budou převedeni na jiné pozice v rámci koncernu.

Zpráva o snížení výroby ukazuje, že PSA stále trápí nadbytečná kapacita jeho továren. Kvůli tomu už byl loni zavřen závod Aulnay, odkud se výroba Citroënu C3 přesunula právě do Poissy, kde se C3 vyráběla již předtím. Vedle Citroënu C3 a Peugeotu 208 se v Poissy vyrábí ještě Citroën DS3.

Závodu Poissy navíc také hrozí uzavření. Představitelé francouzského koncernu se loni v prosinci nechali slyšet, že si automobilka nechává vypracovat studii, na jejímž základě rozhodne, zda nezavře továrnu v Mylhúzách (Mulhouse) nebo právě Poissy. Model 208 se v Mylhúzách také montuje, vedle něj tu vznikají ještě Peugeot 2008 a Citroëny C4 a DS4.

Peugeot 208 byl loni šestým nejprodávanějším modelem na evropských trzích. Jeho prodeje meziročně vzrostly o 49,3 procenta na 239.102 kusů. Za takto vysokým nárůstem může fakt, že v roce 2012 se výroba 208 teprve rozbíhala.

V posledních měsících se ale modelu 208 moc nedařilo, například v prosinci jeho prodeje meziročně spadly o pětinu, v říjnu dokonce o 23,6 procenta. Vedle továren Poissy a Mylhúzy se exempláře 208 určené pro Evropu vyrábí také v Trnavě.

David Bureš
Diskuze (26)
5. 2. 2014 09:11
Re: Vuobec by som sa nedivil...
Jednoducho francuzska politika.Pracujem v Trnavskom zavode a musim sa smiat na tom.Zbytocne vyhadzovanie penazi je tam na kazdom kroku a nebavime sa o par 1000€.Ich dalsi problem je ten ze 208 sa robi v zmienovanych 2 ci 3 zavodoch.My za 24 hodin spravime priblizne 1350 +- samozrejme.C3 picaso tam je maly podiel tak zhruba mozno okolo 400-500 kusov.Keby to nechali vyrabat na jeden zavod nebol by problem.Za dalsie vyrobne naklady v sk a fr je tiez problem.U c3 picaso si dovolili ist nizsie cenou lebo sa robi len na sk a vyrobne naklady je par supiek.Kdezto 208 keby sa robi len na sk tak moze ist o nejakych 500€ dole z cenou
5. 2. 2014 09:05
Re: Slepenec
Neviem o com pises.To auto nieje slepenec.Je to celkom sikovne male mestske auto.Co asi najviac odradza od kupi je vyhlad na budiky.100 ludi 100 chuti.Ked pises o identifikacii.Mne osobne pride vw a spol nudny a o nicom.100 modelov a jeden dizajn.Co sa tyka brava tak si sa netrafil.Bravo je elegantne a pekne.Mam ho v bielej a ti musim povedat ze ked je pekne umyte tak je vidiet ze ludia sa po nom obzeraju a nieje to len moj nejaky dojem ;-)
2. 2. 2014 01:41
Re: Slepenec
Aktualne Bravo vyzera stale moderne, to si sa zial netrafil. Ak by teraz cerstvo zliezlo z autosalonu, nikomu by to nepripadalo divne a uz vobec nie stare. Dokonca sa novinari casto zhoduju, ze dizajn Brava je jeho hlavna deviza.
31. 1. 2014 23:03
Slepenec
Já si myslím, že 208 dojede na laciný vzhled. To auto je na první pohled slepenec. Nekonkrétní, těžko zapamatovatelný tvar, mnoho různých nesmyslných prolisů, rádoby efektních doplňků, ale bez celkové koncepce. Tomu autu chybí jakákoliv jednotící myšlenka, něco, čím by se identifikovalo. Je to jen taková podivná nezajímavá krabice.
Přesným protikladem byl třeba velice úspěšný Peugeot 206. Ještě dnes je to vyhledávané, velmi hezké a moderně vypadající auto z jehož stylu Peugeot dlouho těžil. Jeho kvalitní design nepotřeboval žádné laciné cetky a tak to má být. Stejně tak se povedlo Grande Punto. Fiat zainvestoval do kvalitního designu a vyplatilo se mu to. Ještě dnes vedle mnohem mladších aut nevypadají první nezmršená Punta zastarale. Pravým opakem bylo nové Bravo. Podivný disproporční "neznačkový" design nezaujal, protože byl nezajímavý a o několik tříd níže než výrazný design starší řady Brava/Bravo/Marea (auto roku).
Avatar - Ham.
31. 1. 2014 17:33
Re: ajajajaj
Takže s tou ziskovosti modelů Fiatu sis jenom vymýšlel a lhal.