Peugeot v Paříži 2004

Peugeot v Paříži 2004

 
 

Galský lev se na domácí půdě pochlubil prototypem narušitele letité jmenné konvence; městským minivozem 1007, prvním Peugeotem v dlouhé historii, pojmenovaným čtyřmi číslicemi.

Inovátorskou image dotvořily koncepty 907, Quark a 1007 RC.

1007 – král bulvárů

Před necelými dvěma roky představená studie Sésame prošla úpravami pro sériovou výrobu, aby posílila pozice Peugeotu v důležitém segmentu městských automobilů a nyní přichází na trh s názvem 1007. Nevelký automobil o délce 373 cm a výšce 161 cm nabízí neobvyklé proporce, ovšem ku prospěchu interiéru, který pojme čtyři cestující na samostatných sedadlech (i ve druhé řadě). K modernímu vozu tohoto typu patří také variabilita a tak nepřekvapí, že sedadlo spolujezdce se snadno může změnit ve stolek, zadní sedadla je možno individuálně sklápět a také podélně posouvat. Z aktuálního uspořádání zadních sedadel vyplývá velikost zavazadlového prostoru, která se pohybuje od 178 do 384 litrů. K tomu je třeba připočítat množství odkládacích prostor na drobnosti.

Peugeot 1007 bude dodáván ve dvou komfortních výbavách a jedné sportovně orientované. Interiér lze dále oživit dle individuálních požadavků každého zákazníka, protože díly čalounění lze snadno vyměňovat.

K bezpečnostní výbavě patří mj. sedm airbagů (kolenní pro řidiče), ABS, ESP; Peugeot 1007 vyjede na patnácti- nebo šestnáctipalcových kolech. Pohon těch předních bude mít na starost některý z již známých zážehových čtyřválců 1.4 (55 kW) a 1.6 (80 kW), resp. diesel 1.4 HDI (50 kW). Sériová pětistupňová převodovka může být za příplatek nahrazena automatizovanou převodovkou, pro silnější benzínový agregát tvoří jedinou alternativu.

Výroba bude zahájena v závodě Poissy nedaleko Paříže na počátku roku 2005 a Peugeot chce ročně prodat 130.000 kusů.

907 – sním či bdím

Říkejte mu jak chcete, francouzské Ferrari nebo francouzský Mercedes SL. Devětsetsedmička má za přední nápravou podélně uložený dvanáctiválec o výkonu 368 kW, nápadně podobném hodnotám motorů z dílny Mercedesu. O původu agregátu automobilka mnoho nesdělila, server časopisu Auto Motor und Sport hovoří o dvou spojených šestiválcích.

Peugeot odhalil dvanáctiválcovou pravdu zatím pouze proskleným krytem zabudovaným do kapoty, takže se oku pozorovatele předvádí pouze 12 chromovaných kanálů sání. Kapota nese velkého Peugeotovského lva a s Mercedesem má devětsetsedmička společný také charakteristický tvar prolisů na přídi a kapotě. Nebyl by to moderní Peugeot, kdyby neměl doširoka otevřený vstupní otvor chladícího vzduchu v předním nárazníku. V zádi je integrováno výsuvné přítlačné křídlo. Prosklená střecha devětsetsedmičky, která byla donedávna vyhrazena jen studiím, je dnes již realizovatelná i v sériových vozech.

Peugeot 907 vypadá větší než ve skutečnosti je, na délku měří 4,37 a na šířku 1,88 m, ale je jen 1,22 m vysoký. Rozvor měří 2,5 m. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1400 kg, na rám z uhlíkových kompozitů jsou připevněny všechny další skupiny. Osmnáctipalcové pneumatiky používají rozměr 275/40 (vpředu) a 345/35 (vzadu).

Budoucnost této studie je mlhavá, ale vzpomeňme na prezentaci prvních studií Mercedesu SLR, před několika lety. Nákladná image-akce jako je výroba supersportu tohoto kalibru, je i v dnešní době realizovatelná. Skutečností je, že skupina PSA by dreamcar tohoto typu potřebovala jako sůl.

Quark – dotek budoucích časů

Svůj „povinný“ příspěvek ke stále aktuálnějšímu problému alternativních paliv představil i Peugeot, který své takřka vědeckofantastické čtyřkolce o délce 2,38 a šířce 1,5 m přidal ještě atomární jméno Quark. Palivové články, dodávající energii čtyřem individuálním elektromotorkům, stačí díky pokroku v této oblasti již k ujetí 130 km, což tento princip pohonu už pomalu přibližuje praktické využitelnosti.

1007 RC – žiletka

Právě představený Peugeot 1007, byl okořeněn konceptem sportovní verze RC. Miniaturní krabicovitý automobil se představil v černém laku, s řadou sportovních doplňků a vyhlídkou na brzkou sériovou výrobu. Designéři darovali miniautomobilu titanově zbarvená kola z lehkých slitin o velkorysém rozměru 18 palců a chromem zvýraznili světlomety. Vtipně zamaskovaná stříbrná lišta bočních posuvných dveří s logem RC pokračuje dozadu a opticky rozděluje záď. Na zádi přibyl střešní spoiler, chromovaná lišta nárazníku a dvojice koncovek výfuku. Významnými změnami prošel interiér, který je čalouněn kombinací kůže a alcantary. Také v této verzi jsou zachovány vyměnitelné díly, které umožní zákazníkům běžných 1007 změnit design interiéru, jakmile je ten původní přestane bavit. Ohledně techniky Peugeot prozradil, že pod kapotu namontoval čtyřválec 1.6 16V vyladěný na 105 kW a že podvozek byl převzat v prakticky nezměněné podobě ze standardního 1007.

407 SW – praktické krásno

Půl roku po velkém entrée krásného sedanu 407 přišel čas pro velkolepou prezentaci odvozeného kombi. Ten sice stál na lvím stánku už v Ženevě, ovšem v záři reflektorů, upřených na sedan, si ho málokdo pořádně všiml. Velké a proti sedanu prodloužené kombi bude k dispozici s paletou vznětových (1,6 a 2,0 HDi) i zážehových (1,8, 2,0, 2,2 a 3,0 V6) motorů, vyčerpávající bezpečnostní výbavou (9 airbagů, široká paleta asistenčních systémů) a ve třech provedeních (Comfort, Executive, Sport). Ozvláštněním proti konkurenci bude rozsáhlá paleta příplatkové výbavy, včetně elektricky ovládaného víka zavazadlového prostoru. Počet závazných objednávek překonal nejoptimističtější předpovědi a dosáhl čísla 70 tisíc, v případě elegantního kombi se dá předpokládat, že nezůstane pozadu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Převzetí OKD státním podnikem Prisko se odkládá. Společnost hledá nové horníky Převzetí OKD státním podnikem Prisko se odkládá. Společnost hledá nové horníky

Reorganizační plán OKD, který dnes projedná věřitelský…

Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a…

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ve…

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

 
Zdroj: redakce

Štítky Peugeot Paříž 2004

 












Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…