Inovativní duch je na stánku se lvem stále velice silný.

Ačkoliv produkční novinka se objevila jediná, a to ještě „pouhá“ karosářská verze již prodávaného modelu, technické i designové koncepty slibují, že na západoevropských silnicích se nebudeme nudit ani v druhé dekádě našeho století. Technici značky se silně zaměřili na ekologii a stvořili celý program HYmotion (HY=hybrid), v jehož rámci se objevily hned dvě novinky. Kromě emotivního rychlého kupé i novátorský městský skútr.

308 CC

Další karosářskou variantou modelové řady 308 je kupé-kabriolet. Elegantní CC nabídne stejnou techniku jako hatchbacky a SW. Novinkou pro Peugeot je vyhřívání krků cestujících na předních sedadlech. Nový Peugeot 308 CC dostal elegantnější karoserii než předchůdce, základní charakteristika se ale nezměnila. Čtyřmístný kupé-kabriolet disponuje skládací kovovou střechou, která se klene nad čtyřmi cestujícími. Proměna z kupé na kabriolet má trvat 20 sekund a probíhá plně automaticky.

Větší vnější rozměry údajně vylepší i prostor pro dvojici, sedící ve druhé řadě. V zádi je zavazadelník, který má v závislosti na aktuální poloze střechy 226 až 403 l. Cestující vpředu se u Peugeotu poprvé budou těšit na systém vhánějící otvorem v sedačce temperovaný vzduch do oblasti krční páteře. Peugeot jej pojmenoval Airwave. Příď vychází z vrcholných verzí hatchbacků, má sportovnější nárazník. Zcela nová je záď s dlouhými, ale poměrně úzkými koncovými svítilnami, které jsou stejně jako u předchůdce tvořeny světelnými diodami.

308 Stop&Start

Prodávat se začne v roce 2011 a bez dalších úprav samotného auta sníží kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km, což je o 0,8 l méně než kolik žádá běžné provedení. Emise CO2 jsou ve srovnání se současným nejúspornějším modelem 308 1,6 HDI o výkonu 66 kW o 9 % nižší v kombinovaném cyklu (109 g/km) a o 15 % v městském cyklu. Systém vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 6 km/h. V tomto stavu pohonná jednotka zůstává, dokud řidič drží brzdový pedál. O vypnutém motoru ho informuje kontrolka na přístrojovém štítu. Systém může být odpojen manuálně stisknutím tlačítka „eco off“, nebo automaticky, když je slabá baterie, vnější teplota nižší než -5° C nebo jsou jinak nevhodné podmínky.

K restartu je potřeba 480 ms, což je vzhledem k objemu a faktu, že jde o turbodiesel, dobrá hodnota. Palivo spotřebované při znovunastartování motoru by vystačilo jen na 3 sekundy volnoběžného chodu. Hlavní součástí systému je 4kW elektromotor, který slouží současně jako alternátor a startér a při brzdění dobíjí baterii. Nachází se na místě původního alternátoru, takže úprava současných motorů do této podoby není konstrukčně příliš náročná.

Motor 1,6 HDI v této verzi vykazuje mírně lepší parametry než současná sériová podoba. Výkon je 82 kW (namísto 80 kW), maximum točivého momentu je 270 Nm, při overboost 285 Nm (dnes 240, resp. 260 Nm). Motor je vybaven filtrem pevných částic a v této podobě splňuje požadavky emisní normy Euro 6. Mechanická převodovka má šest rychlostních stupňů a je elektronicky řízená s možností automatické nebo manuální volby převodů.

HYmotion3 compressor

Vysoce originální řešení ekologické městské mobility představuje hybridní auto-skútr, který slučuje dosud nesloučené. Tříkolové vozítko je napůl uzavřené na způsob BMW C1 a nevyžaduje tedy používání motocyklové helmy. Každé z řiditelných předních kol pohání 3kW synchronní elektromotor s permanentními magnety, který zároveň i rekuperuje energii při brzdění do lithium-iontových akumulátorů. Zdrojem energie při jízdě je – kromě akumulátorů se schopností čistě elektrické jízdy – unikátní jednoválec 125 cm3, pocházející ze skútru Peugeot Satelis, zde ovšem přeplňovaný kompresorem! Díky tomu vyvíjí 15 kW a 16 Nm a poskytuje specifický výkon na úrovni nejlepších supersportovních motocyklů. Celá hybridní soustava vyvine při požadavku na maximální akceleraci plných 21 kW. 2,22metrová tříkolka váží v pohotovostním stavu přijatelných 250 kilogramů, vykazuje průměrnou spotřebu 2 l/100 km při emisích CO2 47 g/km a dosahuje 110 km/h. Ještě zajímavější, než zrychlení 0 – 100 km/h za 11,2 s, je čas, nutný k dosažení městské padesátky - 2,8 s. Bez zajímavosti není ani montáž elektronicky řízených brzd s ABS.

RC HYmotion4

Další z konceptů RC nese tentokrát přívlastek HYmotion4. Skrývá se za ním čtyřdveřové kupé s hybridním pohonem a designovými prvky budoucích modelů značky . Boční profil má kapkovitý tvar a vyznačuje se extrémně dlouhým rozvorem 2,9 m, který je do jisté míry ovlivněn netradičním rozložením pohonného ústrojí. Záď je inspirovaná kupé a kabriolety Peugeotu – klasickým 504 i současnými 307 CC a 308 CC. Karoserie je dlouhá 4716 mm, široká 1905 mm a vysoká jen 1235 mm, takže na obrázcích vypadá delší než opravdu je. Součinitel aerodynamického odporu je velmi nízký – 0,24. Svůj podíl na tom má také použití klapek v nasávacích otvorech, které se podle potřeby otevírají nebo uzavírají.

Hybridní pohonné ústrojí je netradičně rozloženo. Benzinový motor je přeplňovaný 1,6 THP o výkonu 160 kW, který byl instalován už do konceptu 308 RC Z. Pohonná jednotka je uložena vzadu napříč, takže příliš neomezuje prostor pro cestující ani zavazadlový prostor. Vpředu je umístěn elektromotor o maximálním výkonu 70 kW (stálý výkon 40 kW). Poháněný je z lithiových akumulátorů, které se dobíjí při brzdění. Baterie se pro lepší rozložení hmotnosti nachází ve středovém tunelu

Převodovka je šestistupňová, řízená elektronicky. Synchronizace obou pohonných jednotek probíhá výhradně elektronicky, podobně jako v konceptu Hoggar, poháněném dvěma motory HDI. Ve městě, při nízkých rychlostech do 12 km/h a při brzdění je RC HYmotion4 poháněn výhradně elektricky. Při jízdě ustálenou rychlostí je naopak v chodu jen spalovací motor. V případě akcelerace nebo při zapnutí režimu 4x4 se o pohon starají oba motory. Společně mohou dosáhnout nejvyššího výkonu 230 kW a točivého momentu 478 Nm. To pomáhá také k výborným jízdním výkonům – nejvyšší rychlost 295 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 4,4 s. Přitom kombinovaná spotřeba má hodnotu 4,5 l/100 km (emise CO2 109 g/km).

Koncept RC HYmotion4 má pohotovostní hmotnost jen 1425 kg. Významný podíl na tom má kombinace hliníkového prostorového rámu a povrchových dílů z kompozitních materiálů.

Prologue HYmotion4

Na stánku automobilky Peugeot se vedle sportovně vyhlížejícího konceptu RC představil také koncept crossoveru s názvem Prologue. Tento pětidveřový automobil, kombinující prvky SUV, MPV a hatchbacku, přichází s designem typickým pro značku Peugeot. Podle nepotvrzených informací může tento koncept představovat předsériovou podobu crossoveru, který má v produkční podobě dostat označení 3008.

Koncept Prologue je představitelem nového stylu v architektuře interiéru a dalším stupněm ve vývoji hybridních pohonných jednotek se vznětovým motorem, v jejichž uvedení a vývoji drží Peugeot primát. Všechna čtyři kola roztáčí plně hybridní pohon s celkovým nejvyšším výkonem 147 kW (200 k), emisemi CO2 109 g/km při kombinovaném cyklu a možností jízdy pouze na elektřinu. Hlavní součástí je diesel 2,0 HDI se systémem Stop&Start, zde vyladěný na 120 kW a 300 Nm, šestistupňová robotizovaná převodovka BMP6 a synchronní elektromotor s permanentními magnety a trvalým výkonem 20 kW (hodinovým 27 kW). 200V sada Ni-MH baterií našla místo pod podlahou zavazadelníku. Vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 s, pokračovat až do 209 km/h a při běžné jízdě konzumovat průměrně 4,1 l/100 km.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot v Paříži 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…