Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě 2006

Ladislav Čermák
Lví stánek se samozřejmě nesl ve znamení největší novinky, která se pokusí navázat na příslovečné úspěchy dvěstěšetky, rovnou včetně ospoilerované závodní verze.

Poněkud ve stínu pak zůstal z technologického hlediska mnohem zajímavější vznětový hybridní kupé-kabriolet.

207, 207 RCup

O pořádný kus větší, bezpečnější a pohodlnější – to jsou hlavní rozdíly proti famózně úspěšné dvěstěšestce. 4,2 m dlouhý hatchback svými rozměry nahlíží o třídu výše, jinak se nic zásadního nezměnilo. Design je tak podobný, jak se při minimalizaci rizika odlivu zákazníků čekalo, poněkud zbytněly spodní partie a hravou oblost vystřídaly naznačené hrany. Použitá technika je stejně jednoduchá, jako před dvaceti třemi lety u legendární dvěstěpětky, po níž 207 dokonce zdědila i jeden motor. Ty ostatní byly beze změny přejaty z 206, moderní hliníkové čtyřválce 1,6 l s technologií Stop & Start, plynule variabilním časováním všech ventilů, elektrickou vodní pumpou a regulovaným olejovým čerpadlem, vyvinuté ve spolupráci s BMW, přijdou ke slovu později.

207 RCup je předobrazem budoucího soutěžního vozu, který by rád navázal na slavné modely 205 Turbo 16 a 206 WRC. Vznikl podle specifikací nové, finančně dostupné skupiny A Super 2000. Předpisy ukládají výrobcům vyrobit 25 tisíc kusů vozu s atmosférickým motorem 2.0 l, s pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou a výkonem 205 kW. Změny soutěžních speciálů spočívají v rozšíření karosérie, instalace vzpěr McPherson vpředu i vzadu a osmnáctipalcových kol. Omezení se týkají největší šířky a zákazu použití elektronických systémů jízdní stability. Peugeot 207 RCup má vnější rozměry 4047 x 1800 x 1376 mm a rozvor 2560 mm. Více než 200 kilowattů je k dispozici při 8500 ot./min, automobil obouvá pneumatiky 235/40 R18. Dynamické tvary nového Peugeotu 207 designéři dále vytvarovali vzhledem k předpisům, aerodynamice a agresivnímu vzezření rychlého hatchbacku.

307 CC HybrideHDi

Nedávno představený hybridní projekt PSA se dostal také do Peugeotu 307 CC. Jde o kupé, je také trochu kabrioletem, pod kapotou má turbodiesel a přitom jezdí i na elektřinu. Přívlastek "hybridní" má v případě tohoto vozu nový rozměr. Peugeot jako první zkombinoval turbodiesel s elektromotorem a novým startérem/alternátorem. Cílem je další snížení spotřeby vznětového motoru, v krajním případě dočasně (5 km) až na nulovou hodnotu. Při akceleraci se s výhodou uplatní vlastnosti za spalovacím motorem umístěného elektromotoru s velkým točivým momentem od velmi nízkých otáček.

Dle Peugeotu se motor 1.6 HDI v kombinaci s elektromotorem projevuje stejně jako 2.0 HDI, přičemž spotřeba paliva zůstává velmi nízká (4,1 l/100 km). V určitých situacích pomáhá elektromotor svým výkonem až 31 kW. Při brzdění je pohybová energie mařena současným brzděním hydraulickou a elektrickou soustavou. Vhodné rozdělení brzdného účinku tak, aby při zachování jízdní bezpečnosti byla značná část energie rekuperována, řídí palubní elektronika. Vznětový motor 1.6 HDi FAP (80 kW) je poprvé kombinován se systémem Stop & Start (2,5 kW), který do rychlosti 60 km/h umožňuje snadné vypínání a opětovné startování vznětového spalovacího motoru bez zásahu řidiče. Synchronní elektromotor o výkonu 22 kW a největším točivém momentu 110 Nm může krátkodobě poskytnout ještě lepší parametry (31 kW a 180 Nm). O konkrétním termínu zahájení sériové výroby hybridního kupé-kabrioletu Peugeot bohužel mlčí.


Ladislav Čermák