25.9. 2009

Inovovaný Peugeot 206 se v Palexpu neukázal, a tak tím hlavním co značka prezentovala, byl crossover 3008. Blížící se sezona otevřených vozů je zase dobrou záminkou k připomenutí loňské novinky 308 CC.

3008

Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDi, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDi je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDi je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW. Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol - přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDi FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

308 CC

Již v Paříži představený nový Peugeot 308 CC dostal elegantnější karoserii než jeho předchůdce, základní charakteristika se ale nezměnila. Čtyřmístný kupé-kabriolet disponuje skládací kovovou střechou, která se klene nad čtyřmi cestujícími. Proměna z kupé na kabriolet má trvat 20 sekund a probíhá plně automaticky.

Větší vnější rozměry údajně vylepší i prostor pro dvojici, sedící ve druhé řadě. V zádi je zavazadelník, který má v závislosti na aktuální poloze střechy 226 až 403 l.

Cestující vpředu se u Peugeotu poprvé budou těšit na systém vhánějící otvorem v sedačce temperovaný vzduch do oblasti krční páteře. Peugeot jej pojmenoval "Airwave".

Příď vychází z vrcholných verzí hatchbacků, má sportovnější nárazník. Zcela nová je záď s dlouhými, ale poměrně úzkými koncovými svítilnami, které jsou stejně jako u předchůdce tvořeny světelnými diodami. Motorová paleta opět přebírá to nejlepší z nabídky hatchbacků a kombíků.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Odboráři při chuti Glosa Martina Čabana: Odboráři při chuti

Ministru zdravotnictví Adamu Vojtěchovi se nelíbí, že…

Řecko opouští záchranný program, z ekonomické krize se ale hned tak nedostane Řecko opouští záchranný program, z ekonomické krize se ale hned tak nedostane

Řecko se po osmi letech pouští záchranného lana, které mu…

Zápisník Michala Noska: Kola, Slavie a čas Zápisník Michala Noska: Kola, Slavie a čas

Jako by toho neměl ministr dopravy Ťok málo na práci…

Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím

Největší setkání top manažerů a marketérů v ČR Brand…

 
Zdroj: redakce

Štítky Peugeot Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se postavil na nohy a chystá se domů

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se…

Dobrá zpráva! Český kamioňák Martin K. (46), který přežil zřícení mostu v Janově, se už postavil na nohy. V…

Hvězda Ulice Míša Tomešová porodila: Jonáš je můj vesmír! Vzkázal pyšný otec

Hvězda Ulice Míša Tomešová porodila: Jonáš je můj…

Míša Tomešová porodila! Informoval o tom její manžel na Facebooku. Připojil fotografie rozkošného syna, a…

 

iSport.cz

Úžasná jízda! Djokovič má jako první kompletní sbírku trofejí z Masters

Úžasná jízda! Djokovič má jako první kompletní…

Novak Djokovič porazil ve finále v Cincinnati Rogera Federera 6:4, 6:4 a jako první tenista v historii má…

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala Příbram. Plzeň opět o gól

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala…

Fotbalisté Sparty i Slavie přišli v 5. kole FORTUNA:LIGY o stoprocentní bilanci, tu si drží už jen Plzeň.…

 

Reflex.cz

Letiště: Jak funguje svět, kam se běžný člověk nikdy nepodívá?

Letiště: Jak funguje svět, kam se běžný člověk nikdy…

Právě v tuto chvíli je ve vzduchu v letadlech na celém světě asi půl milionu lidí. Čtyřicet tisíc z nich každý…

Nedovtipo Klausi, ti vojáci zemřeli v Afghánistánu za Vás!

Nedovtipo Klausi, ti vojáci zemřeli v Afghánistánu za Vás!

„Uplynulý týden byl ve znamení smutku. Zabití tří českých vojáků v daleké zemi. Třem rodinám nikdo nevrátí syna,…