Inovovaný Peugeot 206 se v Palexpu neukázal, a tak tím hlavním co značka prezentovala, byl crossover 3008. Blížící se sezona otevřených vozů je zase dobrou záminkou k připomenutí loňské novinky 308 CC.

3008

Syntéza kategorií SUV a MPV se prostorově řadí někam mezi 308 a 308 SW. Vnější rozměry 4365 x 1837 x 1639 mm jsou o něco větší než u hatchbacku 308, uvnitř ale bude zřejmě více místa, díky o 14 cm vyšší karoserii. Uvnitř se bude sedět pravděpodobně vzpřímeněji a výše než v obou konvenčních příbuzných řady 308.

To, že je 3008 jiný, je zřejmé na první pohled. Je to sice stále Peugeot, ale zdá se, že designéři dostali svolení opustit zaběhnutý vzorec pro modelování tvarů nových vozů. Nový model se chlubí mohutně působící karoserií, v níž příliš nevynikají u Peugeotu tradičně dlouhé převisy (0,92 m vpředu, 0,84 m vzadu), ale ani dnes již celkem běžná kola o průměru 16, 17 nebo 18 palců. Nejméně obvyklé řešení má záď, kde se potkávají netradičně tvarované koncové světlomety, dvojdílné výklopné víko a offroadově navržený nárazník.

Snad nikoho nepřekvapí složení nabídky motorů. K preferovaným budou patřit motory HDi, zde ve dvou kubaturách. Menší 1,6 HDi je nabízen ve známé konfiguraci s 80 kW a šestistupňovými převodovkami (ručně řazená/automatizovaná). Dvoulitrové HDi je dodáváno se šestistupňovou převodovkou ve výkonové verzi 110 kW a s automatickou šestistupňovou s výkonem 120 kW. Zážehové portfolio čítá dvě známé jedna-šestky, vzešlé ze spolupráce s BMW.

Rodinný crossover je uvnitř vybaven variabilním systémem Multiflex, který nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou ložnou plochu. Přepravní kapacitu 432 l pod krytem je možné zvětšit na 1241 l VDA) za přední sedadla.

Mimořádnou roli nového modelu 3008 naznačuje Peugeot možností instalace systémů, které dosud vozy této značky nenabízely. Jedná se mj. o head-up-displej - zobrazení údajů palubních systémů do zorného pole řidiče, automatickou parkovací brzdu nebo systém varující řidiče před nebezpečně krátkou vzdáleností od pomaleji jedoucího vozidla před ním.

Úplnou novinkou je systém omezující náklony karoserie, instalovaný na zadní vlečené nápravě. Pasivní hydraulický člen s pracovním tlakem 20 MPa propojuje pravý a levý tlumič na zadní nápravě a funguje jako třetí tlumič. Při jízdě v zatáčce eliminuje náklon karoserie, ale současně neovlivňuje vlastnosti odpružení ve vertikálním směru (na rozdíl od klasických stabilizátorů).

Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn hybridním hnacím ústrojím HYbrid4 představeným na pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Novinka bude přínosem jak z pohledu spotřeby paliva (nižší řádově o 35 %), tak z pohledu terénního využití. Teprve s ní dostane Peugeot 3008 pohon všech kol - přední kola pak budou poháněna spalovacím motorem HDi FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu bude schopen vůz jezdit i v plně elektrickém režimu. Uvedení na trh by se mělo uskutečnit nejpozději v roce 2011.

308 CC

Již v Paříži představený nový Peugeot 308 CC dostal elegantnější karoserii než jeho předchůdce, základní charakteristika se ale nezměnila. Čtyřmístný kupé-kabriolet disponuje skládací kovovou střechou, která se klene nad čtyřmi cestujícími. Proměna z kupé na kabriolet má trvat 20 sekund a probíhá plně automaticky.

Větší vnější rozměry údajně vylepší i prostor pro dvojici, sedící ve druhé řadě. V zádi je zavazadelník, který má v závislosti na aktuální poloze střechy 226 až 403 l.

Cestující vpředu se u Peugeotu poprvé budou těšit na systém vhánějící otvorem v sedačce temperovaný vzduch do oblasti krční páteře. Peugeot jej pojmenoval "Airwave".

Příď vychází z vrcholných verzí hatchbacků, má sportovnější nárazník. Zcela nová je záď s dlouhými, ale poměrně úzkými koncovými svítilnami, které jsou stejně jako u předchůdce tvořeny světelnými diodami. Motorová paleta opět přebírá to nejlepší z nabídky hatchbacků a kombíků.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29…

 
Zdroj: redakce

Štítky Peugeot Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil překvapivou návštěvu

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil…

Milá návštěva zaklepala na dveře Jiřího (69) a Jany (45) Adamcových v Miami. „Přiletěli Janini rodiče! Jasmínka…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za stamiliony a  návrat ostravského Baníku v čele s Barošem

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za…

Dnešním utkáním Zbrojovky s Baníkem vypukne fotbalová válka o prestiž a miliony. HET liga vstupuje do nové…