Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot ve Frankfurtu 2007

Vitek
Diskuze (1)
Tentokrát velice živo bylo u peugeotů. Novinek jako máku, i když jediná opravdu velká byla oficiální premiéra kompaktního hatchbacku 308, který by rád navázal na vynikající prodejní úspěchy předchůdce.

308

Zdržel se proto jakýchkoliv revolučních změn, použil všechny osvědčené prvky a přidal navíc 74 mm délky a několik nových technologických prvků, především koprodukční motory 1,4 a 1,6 VTi a 1,6 THP. Pochlubil se samozřejmě i čerstvými pěti hvězdičkami z crashtestu. Neméně pozornosti ovšem budil nespočet jeho ekologických verzí (Bioflex, Biodiesel a 120 g) a také už prakticky finální podoba dlouho vyvíjeného Hybride HDI, nově nazývaného prostě Hybrid.

308 Prologue

První kombi s osmičkou v názvu Peugeot představilo ve Frankfurtu. Zatím jen jako studie 308 Prologue.

V příštím roce se dočkáme jen mírně upravené sériové verze. Pokud bude Peugeot respektovat zažité zvyklosti, nebude se sériové provedení lišit ničím jiným než méně luxusními materiály.

Rozvor verze kombi narostl o několik centimetrů oproti hatchbacku (ten má rozvor 2608 mm). Záď je vymodelována jako další netypické kombi z dílen Peugeotu. Karoserie navazuje na 307 SW a 307 Break tím, že je na hranici mezi proporcemi skutečného kombi a velkoprosotorového vozu nižší střední třídy. Peugeot prozatím kategorii menších MPV neobsazoval a poptávku musela uspokojovat právě verze SW.

Motorová paleta ani další použitá technika již zřejmě při znalosti nabídky krátkého Peugeotu 308 nepřekvapí. Benzinovými motory jsou převážně nové atmosferické nebo přeplňované čtyřválce pocházející s kooperace s BMW, mezi turbodiesely budou žádanými verzemi jednotky 1,6 HDI a 2,0 HDI.

308 RC Z

Peugeot otevřeně připouští, že ke dvěma hatchbackům se třemi a pěti dveřmi přibudou ještě další karosářské varianty. Předpokládáme, že půjde přinejmenším o kombi SW, resp. Break a pravděpodobně také o nástupce Coupé-Cabrioletu. Škarohlídům, kteří na tomto druhu karoserie hledají jen špatné stránky v podobě nevyvážené siluety Peugeot ukazuje, že ryzí dvoudveřová auta umí.

Studie, o jejíž budoucnosti bude rozhodnuto na základě ohlasů během výstavy a v následujících týdnech po ní, ponese několik prvků převzatých bez výraznějších změn z nové třistaosmičky. To by mělo podle tvůrců dokázat vysokou úroveň designu sériového modelu. Takovými detaily je logo na "nose kapoty", dlouhé hadí světlomety, ale i přístrojová deska.

Dvoudveřová karoserie má délku shodnou s Peugeotem 308 (4276 mm), šířka je o 25 mm větší (1840 mm) a výška o 178 mm menší (1320 mm). Lev frankfurtského salónu má pevnou střechu bez možnosti sklopení, ale je celkem pravděpodobné, že příchozí model 308 CC bude této studii velmi podobný. Peugeot by tak překvapil všechny škarohlídy a odpůrce vozů CC.

Výrazným stylistickým prvkem tohoto vozu jsou dva ocelově kovové podélné oblouky, které spolu s výrazným blatníky a zpětnými zrcátky na stopkách, evokují design Audi TT. Složitý tvar zadního okna, plynule navazujícího na střechu, si vyžádal aplikaci plastů místo konvenčního skla. Logo na zádi našlo své místo v prolisu tvaru U. Je podsvětleno a jeho stisknutím se otevírá víko zavazadlového prostoru (415 l, ovšem ne metodikou VDA, ale vyplněním prostoru vodou). Nová zadní světla, pokrývající velkou plochu zadních blatníků, využívají světelné diody.

Pod kapotou je modifikovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon byl zvýšen na 160 kW (při nespecifikovaných otáčkách), točivý moment dosahuje maxima 280 Nm, resp. krátkodobě 300 Nm (při nespecifikovaných otáčkách). Se zcela novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou dokáže 308 RC Z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, pružné zrychlení na 5. převodový stupeň z rychlosti 80 na 120 km/h trvá 7,5 s a nejvyšší rychlost činí podle Peugeotu 235 km/h. 1,2 t těžké kupé umí jezdit s kombinovanou spotřebou jen 6,7 l/100 km.

207 SW RC a OUTDOOR

Budoucí konkurent Fabie Combi se představil ve dvou stylových verzích. RC konečně nabídne silný sportovní motor i do kombíku, který se už od dob 206 SW zdá většině fanoušků značky pro sportovní svezení vhodnější. Podle očekávání posloužila silnější verze valvetronicu 1,6 l, u Peugeotu nazvaná THP, o výkonu 128 kW. Outdoor je zase reakcí na rostoucí popularitu verzí obrněných ozdobnými plastovými panely bez zlepšených terénních schopností.

Flux

Rumunský student designu Mihai Panaitescu vyhrál letošní roční tradiční soutěže Peugeot Design Contest a na autosalonu mohou návštěvníci moci dílo obdivovat v plné kráse, čili měřítku 1:1.

V letošním, již čtvrtém ročníku, bylo vybráno dvacet finalistů, kteří si nejlépe poradili se zadáním P.L.E.A.S.E. innovate! Peugeot designéry vyzval, aby stvořili originální auto s atributy P.L.E.A.S.E.: Pleasurable, Lively, Efficient, Accesible, Simple a Ecological. Z nich pak vzešel vítězně dvacetiletý rumunský student turínské školy designu I.E.D. Tým Peugeotu pod vedením Delphine Gougetové následně Panaitescův koncept Flux tři měsíce vyráběl.

Vítěz byl dále obdarován šekem na 6000 euro a protože se na letošním ročníku podílí i výrobce herní konzole Xbox, vítězný projekt se objeví i příštím vydání videohry PGR 4.

Nás může těšit, že mezi dvacet finalistů z celkových více než čtyř tisíc přihlášených se dostal i koncept Erectus od českého designéra Jana Hrbka.

BM


Vitek
Diskuze (1)