Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot se vrací na legendární Pikes Peak

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Sportovní duch značky Peugeot se znovu projevuje. Firma potvrdila zájem zúčastnit se mezinárodně proslulého, legendárního a náročného závodu Pikes Peak 2013.

Peugeot spojuje ty nejlepší ingredience: speciál 208 T16 Pikes Peak, firmy Total, Red Bull a Michaelin, jakož i superjezdce Sébastiena Loeba a s cílem uspět se vydá do amerického Colorado Springs na zcela jedinečný závod, který se koná 30. června 2013. Peugeot v této impozantní soutěži exceloval již v minulosti, kdy zažil triumfální úspěchy legendárních vozů 205 T16 a 405 T16 Pikes Peak.

První vítězství v automobilovém sportu získal Peugeot přesně před sto lety v závodě v Indianapolis. Následovala celá řada úspěchů v často legendárních podnicích. Triumfy v Pikes Peak poznamenaly historii mezinárodního automobilového sportu a jsou natrvalo zapsány v genech Peugeotu. Nesmrtelné vítězství Ari Vatanena za volantem vozu 405 T16 z roku 1988 je zaznamenáno ve slavném filmu Climb Dance. Znovu se Peugeot prosadil v roce 1989, tentokrát s americkým pilotem Robby Unserem.

Pikes Peak je jedinečný svou v loňském roce vyasfaltovanou tratí se 156 zatáčkami na dvaceti kilometrech, které vedou z nadmořské výšky 2 800 do 4 300 metrů. Je výjimečný také tím, že po Indianapolis je to druhý nejstarší závod v USA, který si vydobyl pověst velmi nemilosrdného a obtížného závodu. Peugeot se závodu zúčastní v královské kategorii Unlimited s číslem 208.

Peugeot ve snaze maximalizovat šance vozu 208 T16 Pikes Peak na vítězství se spojil se společnostmi Total, Red Bull a Michelin a díky podpoře Citroënu se přidá také Sébastien Loeb, devítinásobný mistr světa v rallye. Jemu Citroën umožní zúčastnit se poprvé v kariéře tohoto závodu. Technické finesy vozu 208 T16 Pikes Peak budou odhaleny v polovině dubna.

Tři otázky pro generálního ředitele Peugeotu Maxima Picata:

Znamená tato akce návrat Peugeotu k automobilovému sportu?

Peugeot nikdy automobilový sport neopustil. Stačí se podívat na to, jak intenzivně se věnujeme závodům pro zákazníky a kolik vzniklo nejrůznějších „závodních“ verzí vozu 208: 208 T16, 208 R2, 208 Racing Cup, 208 GTi Peugeot Sport. Posledně uvedený model se zúčastní 24hodinovky na Nürburgringu, v rámci operace 208 GTi Racing Experience, která doprovází uvedení 208 GTi na trh. Když jsme v loňském roce oznámili zastavení programu vytrvalostních závodů, řekli jsme, že Peugeot tím nezavírá dveře své budoucí oficiální účasti. Tým Peugeot Sport nám poté představil různé potenciální projekty, mezi kterými byl také Pikes Peak.

Proč jste si zvolili závod Pikes Peak?

Tento výjimečný závod dokonale zapadá do strategie internacionalizace značky a jevil se nám jako vzrušující a podnětná výzva. Navíc má silný potenciál mediálního pokrytí. Jde o legendární závod, který zmobilizoval všechny týmy značky na podporu vytouženého vítězství. Jde také o obtížnou a mimořádnou výzvu, která nenechává prostor chybám.

Proč jste se u tohoto závodu spojili s Red Bullem a Sébastienem Loebem?

Naším cílem je zvítězit. Shromáždili jsme proto všechny trumfy, které máme, a pro tento závod jsme zvolili ty nejlepší partnery: Total, Red Bull, Michelin a Sébastiena Loeba. Chtěl bych využít této příležitosti a poděkovat Citroënu za jeho „jednorázovou půjčku“ svého nejlepšího pilota. Tato podpora ze strany Citroënu je typickou ukázkou soudržnosti v rámci skupiny PSA.

peugeot peugeot

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
30. 3. 2013 12:09
Re: škoda toho asfaltu
Ano, silnic s velkým převýšením je na světě dost.
Avatar - white label
30. 3. 2013 00:36
Re: škoda toho asfaltu
Jo, těd je z toho pomalu "běžný" závod do vrchu... :-O ;-\
29. 3. 2013 22:34
Re: škoda toho asfaltu
Přesně, škoda povrchu. Ztratilo to kouzlo.
Avatar - kosmonaut
29. 3. 2013 20:59
Paráda
Loeb :yes:
29. 3. 2013 19:54
škoda toho asfaltu
Škoda toho asfaltu, když tam jel Vatanen s 405 tak to bylo jiný maso. I tak držím palce, protože malej hothatch k Peugeotu prostě patří a 208 se svojí muší váhou může zatopit i Cliu RS. No uvidíme.