6.10. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Peugeot zastavil vývoj nových dieselů. Znamená to jejich definitivní konec?

 

Automobilka se rozhodla, že aktuálně nebude investovat do naftových motorů. Počká, jak se vyvine situace na trhu, do té doby se zaměří na plug-in hybridy.

Pokud se vám zdálo, že se situace kolem naftových motorů v posledních týdnech uklidnila, jste na omylu. Automobilky dále hlásí konec vznětových agregátů ve svých portfoliích, z nedávné doby vypíchněme konec nafty u Porsche či Bentley. Nyní se k nim přidává i Peugeot, jenž oficiálně potvrdil, že s vývojem moderních dieselů končí.

Na pařížském výstavišti to potvrdil Laurent Blanchet, ředitel produktové řady skupiny PSA. Přiznává, že budoucnost nafty je nejistá a společnost nyní počká, jestli trh tento typ pohonu zcela vypustí. Přitom značka postavila moderní vznětovou patnáctistovku, která splňuje nejpřísnější emisní normy pro několik příštích let.

Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

„Rozhodli jsme se, že nebudeme vyvíjet nové dieselové technologie, protože chceme vidět, co se s trhem stane,“ potvrdil Blanchet v průběhu pařížského autosalonu. Generální ředitel francouzské automobilky Jean-Phillipe Imparato přiznal, že Peugeot možná udělal chybu, když tolik tlačil na vývoj moderního dieselu. Z dlouhodobého hlediska by se tento agresivní postup nemusel značce po ekonomické stránce vyplatit.

Podíl dieselových motorů v nových autech po celé Evropě byl ještě začátkem roku 2017 50 %, dnes už se bavíme o nějakých 36 procentech s tím, že podíl nafťáků je měsíc co měsíc menší. A Blanchet přiznává, že ve hře je i definitivní konec dieselových motorů Peugeotu. „Jestliže v roce 2022 nebo 2023 budou diesely tvořit nějakých pět procent podílu na trhu, zcela se jich vzdáme. Pokud to bude třicet procent, bude naše rozhodování náročnější. Nikdo zatím nemůže říct, jak to s trhem bude, ale nesporné je, že podíl naftových motorů klesá.“

Francouzská značka se po vzoru ostatních soustředí na elektrifikaci. Chce nabídnout plug-in hybridní a elektrickou variantu všech nových modelů Citroënu, DS, Peugeotu a Opelu, které vzniknou od příštího roku. Plug-in hybridní pohon už najdete v útrobách 3008 a nové 508 a 508 SW. Peugeot přitom předpovídá desetinásobný nárůst plug-in hybridů do roku 2025, hlavně díky vývoji na čínském trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy

Společnost CME, která v Česku vlastní TV Nova, za tři…

Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude

Prezidenti a premiéři sedmadvaceti zemí Evropské unie…

Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce Další útok na Čechy v Afghánistánu. Atentátníci zranili pět vojáků, jednoho těžce

V Afghánistánu bylo zraněno při útoku na hlídku pět…

Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové Twitter ukázal, čím se údajně snaží ovlivnit voliče ruští a íránští trollové

Sociální síť Twitter zveřejnila přes deset milionů…

 

Štítky Peugeot Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot zastavil vývoj nových dieselů.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Renault Clio Sport V6: Jen za sadu originálních disků zaplatíte 120.000 korun!

Renault Clio Sport V6: Jen za sadu originálních disků zaplatíte 120.000 korun!

Dnes 08:00

Šestiválcové Clio připomíná stejně pojmenovaný hatchback pouze obrysy karoserie a palubní desky. Ve zbytku se jedná o zcela speciální automobil, srovnatelný třeba s Porsche 911.




Blesk.cz

Starosta nesmí vstoupit do vlastního města. Pomáhal ilegálním uprchlíkům svatbami

Starosta nesmí vstoupit do vlastního města. Pomáhal…

Italský soud rozhodl, že starosta města Riace, jež bývalo kladeno za vzor integrace migrantů, nesmí v tomto…

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Zeman opět rozděluje společnost. Útoky na demokratické instituce jsou nebezpečné

Zeman opět rozděluje společnost. Útoky na…

Dobří lidé, přiznám se, že jsem nikdy nepochopil „přísloví“ (resp. legendární filmovou hlášku) „Život je jako…