Automobilka se rozhodla, že aktuálně nebude investovat do naftových motorů. Počká, jak se vyvine situace na trhu, do té doby se zaměří na plug-in hybridy.
Jedna automobilka za druhou oznamuje ukončení nebo v případě peugeotu pozastavení výroby a vývoje dieslových motorů. Tak kolik nám těch automobilek ještě schází, než bude definitivní konec s dieslama?
Ne pozastavení výroby, jen pozastavení vývoje protože diesely dosáhly takové úrovně, že je vcelku zbytečné dále na nich intenzivně pracovat - to ovšem v žádném případě neznamená, že se nebudou vyrábět. bylo potřeba vyřešit NOx a třeba u BMW nyní diesely emitují méně NOX a méně pevných částic než benzíny.
A ty pozastavené jsou jen uzpůsobovány pro Euro 6D a ještě nejsou homologovány.
Na druhou stranu, řada zbrusu nových dieselů byla právě uvedena na trh - Mazda 1,8, Renault 1,7, Hyundai 1,6 a 2,0 mild hybrid, PSA 1,5, Ford 1,5/2,0 Panther.
Továrna Continentalu v Trutnově v ČR nestíhá a ani Bosch v Jihlavě rozhodně nepropouští …
Bohužel, značky nyní kvůli EV hysterii musí investovat do elektromotorů a hybridních ústrojí a jak prohlásili lidi z VW, jsou připraveni prodělávat na každém EV velikosti Golfu cca 250 000 Kč a na hybridech 125 000. Někde se tedy ty peníze musí vzít a diesel je snadný terč.
Zastavit vývoj je jako poprava. Limity emisí neustále klesají a bez soustavného vývoje není šance je do budoucna splnit. To by mohl vědět i zaslepený fanatik jako ty.
A ty zase fanaticky zpochybňuješ všechny názory ostatních ale sám s ničím nepřicházíš, otravo. Jsi největší trol tohoto serveru, v osobních životě jistě ubohý zoufalec. Musíš se tady realizovat trolením ….
Ale co by trol jsi jistě spokojen že jsem tě označil za největšího trola tohoto serveru, skutečně výborný výsledek. Gratuluji.
A co by jsi dělal ty, kdyby ti diesly a časem i benzíny politik zakázal? Automobilky nemají jinou možnost. Windiesl si dovolil napsat pravdu a ty mu nadáváš.
politik je ale nezakazuje
politik pozaduje plneni emisnich norem i v realu, nejen v laboratory. tak jak to je v USA. proto tam taky diesel v osobaku je sprosty slovo
A nové diesly to v pohodě plní. V tom není problém. Problém je v obavách lidí, že jim někdo za pár let zakáže se svým autem jezdit. A pak tady máš spotřebu 2,5l v roce 2030 na kterou se auto se spalovákem nedostane. A pokud jde o USA, tak tam nikdo nechce emise CO2 jako v Evropě. Budou tam minimálně 5x vyšší než u nás.
jak uvadi DonVito, tak neplni
kdyz naftak bude emise plnit, nikdo vjezd zakazovat nebude
2.5l spotrebu v cyklu WLTP plni mnohe hybridy uz dnes
USA tolik na CO2 netlaci, protoze narozdil od EU (a JPN a ciny), ma dost svy ropy. jestlize EU, JPN a cina nechteji byt uplne zavisle na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russko, tak jim nezbyva nic jineho, nez omezovat svoji zavislost na rope. lidrem v bezropnych technologiii jsou stale USA, ale rozdil mezi EU a USA je ten, ze EU to tlaci legislativne, USA to nechava na volnem trhu
Nenapsal pravdu, pouze fanatický výblitek. Zastavení vývoje dieselů znamená jejich totální konec, ačkoli ho nikdo nepožaduje. Přitom ty diesely do větších aut potřebují...
Polemizovat s tebou o tom, jestli jsou dieselove motory uz dokonale a nepotrebuji dalsi vyvoj ani nebudu.
Svuj nazor jsi napsal a presvedcovat te o opaku je urcite zbytecny :-)
Tak jen k tem emisim NOX a castic u BMW:
520d 8,66kg :no:
520i 3,66kg :yes:
Zdroj viz odkazy nize:
[odkaz]
[odkaz]
Jestli mas nejaky odkaz z ktereho cerpas, sem s nim ;-)
Modely BMW Euro 6D a nejenom BMW. Bylo to na Autoforu.
Ale mohlo by Tě zajímat: (dnes na Novinkách)
Náklady elektromobilů jsou stále příliš vysoké
Podle konzultační firmy AlixPartners jsou náklady na výrobu elektromobilu průměrně o 7 800 euro (přibližně 201 tisíc korun) vyšší než výroba konvenčního automobilu. Hybridní vozidla jsou pak dražší průměrně o 5 000 euro (asi 129 tisíc korun). Pokud se tento rozdíl v nákladech promítne do ceny, tak je elektromobilů prodáno málo. Elektromobily, které se prodávají masově, jako například Zoe od Renault a Leaf od Nissan, jsou v Evropě významně dotované. Tesla pro změnu zasahuje do luxusní oblasti. Celkově elektromobily stále tvoří pouze 1 % trhu celkově.
Elektromobily BMW se cenově pohybují podobně jako dieselová vozidla. BMW ovšem přiznává, že jeho zisky v této kategorii jsou mnohem menší. Podobně chce Mercedes ocenit svůj elektromobil EQC, aby byl srovnatelný s konvenčním modelem GLC.
„Podmínky tak zásadní systémové změně prozatím nebyly uzpůsobeny a spotřebitelé nejsou připraveni na plný rozmach elektromobility.“
generální tajemník lobbingové skupiny ACEA Erik Jonnaert
Jak jsem psal Wine, polemizovat s tebou obecneji pro me nema vyznam.
Tak to zkus konkretne. Napsal jsi: "bylo potřeba vyřešit NOx a třeba u BMW nyní diesely emitují méně NOX a méně pevných částic než benzíny."
Ja jsem ti poslal porovnani BMW 520i a 520d, ktere dokazuje opak.
A sice ze emise dieselu v porovnani s benzinem nejsou nizsi, ale 2.34x vyssi.
Chces tohle nejak okomentovat?
Nejlepe konkretnimi cisly.
Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob
30. dubna, 14:38 - frn (EURO)
Budoucnost vznětového motoru chce zajistit firma Robert Bosch, jež dodává mnoho komponentů automobilovému průmyslu. Tvrdí, že emise oxidů dusíku může snížit na pouhých 13 miligramů na kilometr, což je méně než desetina současné normy (168 miligramů)
Německá firma Robert Bosch slíbila průlom ve vývoji vznětového motoru, jehož pověst kvůli skandálu dieselgate koncernu VW řádně utrpěla.
Ředitel Bosche Volkmar Denner prohlásil: „Jedná se o průlomové výsledky. Očekávám, že v krátké době budeme hovořit o zavedení do sériově vyráběných vozidel.“ Konkrétní datum ale neuvedl.
Magická třináctka
Inženýři slibují, že emise oxidů dusíku, které zhoršují ovzduší zejména ve městech, mohou klesnout až na 13 miligramů na ujetý kilometr. V běžném provozu po městě je pak reálných 40 miligramů na kilometr. Současné limity dovolují emise oxidů dusíku na úrovni 168 miligramů na kilometr, od roku 2020 to má být 120 miligramů na kilometr.
Detaily o nové technologii firma neprozradila, má se jednat o optimalizaci všech součástí motoru a jeho uspořádání. Pozornost se zaměřila na udržení vysokých teplot motoru a pokročilé technologie vstřikování nafty. Stabilní teplota během provozu má zajistit, aby byly emise co nejnižší.
Na novince pracoval po několik let tým čítající stovku inženýrů. „Nafta může být opět ekologicky rehabilitována,“ věří firma sídlící nedaleko Stuttgartu ve městě Gerlingen.
Hlavně žádná ideologie
Nejistota ohledně zákazu vjezdu starším typům dieselových motorů do center německých měst způsobila, že prodeje naftových motorizací osobních aut klesají. Denner tvrdí, že ten, kdo nebere zlepšení kvality ovzduší ideologicky, musí počítat i se vznětovými motory, které oproti zážehovým produkují méně skleníkových plynů CO2.
zadna studie neprokazuje, ze emise z benzinovych motoru zpusobuji rakovinu, narozdil od studie WHO, ktera potvrzuje, ze emise z naftovych motoru zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre a emise z naftaku WHO zarazuje do kategorie latek jako azbest a yperit
Pokud se nebudeš namáhat, ani já se nehodlám namáhat. Pokud já jsem fanatik, ty také. Pokud je to pro tebe ztráta času, nepřispívej, abys nebyl nucen číst reakce na tvé příspěvky.
Ale pokud napíšeš že "nehodláš číst můj dlouhý příspěvek", jsi s prominutím ignorant. Dobrou noc.
Ale vlastne jsem za tvuj :-) predposledni prispevek o Boschi rad, protoze vyvraci ten tvuj :-) prvni.
A sice konkretne toto: "diesely dosáhly takové úrovně, že je vcelku zbytečné dále na nich intenzivně pracovat "
Dobrou
PS Nejde mne o to nekoho ponizovat nebo urazet. Snazim se tu nepouzivat dogmata. A nejsem fanatik. Do ted jsem se bavil co nejkonkretneji. Myslim, ze bys mohl obcas pod silou argumentu poupravit svuj nazor. Chapu, ze hajis svuj nick :-) Ale to, ze jsou diesely na ustupu si nemuzes brat osobne ;-) Ja diskutuju rad i s tebou, protoze vim, ze obdobne nazory sdili spousta lidi. Chapu tvy duvody obliby dieselu. Akorat z toho duvodu nemuzes popirat jeho skodlivost.
Taky by mě zajímal zdroj onoho proklamovaného tvrzení, že BMW má dnes diesely čistší (NOX) než benzíny. Doložená data tvrdí opak.
Není to poprvé, kdy nejsi schopen doložit svoje tvrzení - před pár týdny jsi tvrdil, že mazda prodává v Japonsku více SUV dieselů než benzínů, ale po opakovaných urgencích bez uvedení zdroje.
Nelze se tedy ubránit dojmu, že toto je jen další tvůj pocit.
Nazdar Done de Vito,
nepsal jsem že jsou diesely dokonalé, přečti si můj příspěvek.
Jen že už na nich není moc co vylepšovat.
Vcelku zbytečné utrácet další peníze protože Achillovu patu dieselů vyřešil systém SCR.
Už to prostě není o spalování, je to o hybridizaci jak benzínů tak dieselů.
Diesely budou nadále používány, s mild hybridem nebo s plug-in hybridem, tam kde je to nejefektivnější, ve větších SUV, pick-upech, střední a vyšší třídě, užitkových automobilech.
Účinnost DPF je 99,8% a účinnost BPF je kolem 80%.
benzíny emitují menší částice a ty se těžko zachycují ….
fandové benzínových motorů toto neradi slyší ale i výfuk benzínu s BFF je špinavý, u dieselu ne. Je to jednoduché, diesely generují větší částice pro který se snadněji vyrábí filtrační materiál.
Není to ani o zdrojích ale je to o logice. Jina krásné porovnání udělali Nmci ale mám jen PTRSCR a tak se rozepisuji:
AUTOBILD:
Ve vzduchu který obsahoval cca 5 000 částic všech velikostí:
Citroen HDI emitoval 4!!! částice
Mercedes s BPF emitoval 7 500 částic
Ford 1,5 Ecoboost bez BPF VW 1,4 TSI emitovaly přes 1 000 000 částic.
Ale protože, jak řeklo přemoudřelé modré slunce, jsem prý fanatik až za hrob, nebudu Vás dále otravovat svými argumenty které jsou podloženy fakty. Žijte blaze pane Sakra Humus.
PS - v Německu a Belgii opět prodeje dieselů rostou. V ČR za poslední měsíc povyrostly o 5% >:D To říkám já, fanatik >:D Ale jen cituji jiné. Především Autoforum.
Nebudou, to je jen kouřová clona. Dneska je každý kdo mluví dobře o dieselu špatný. A tak se mluví o hybridech ale už neřeknou že hybridy budou i v dieselu. Protože mild hybridy zlepšují CO2 o 10 g, je dobře je mít i v dieselu. A na benzínech a dieselech už vlastně není co vylepšovat. Poté co jim byly přidány GPF a SCR, splňují všechny možné emisní limity s přehledem a při použití mild hybridů bude snadné splnit i stupidní EU limity pro CO2. A tam kde se vyrábějí diesely i pro užitkové automobily se vyplatí jet s diesely dál, zlevňuje se tím jejich výroba.
Které mají i divizi užitkových vozů. Sice se vznětové motory pro užitkáče v lecčems liší, ale jedná se o více než dobrý základ. Minimálně držet v nabídce motor okolo 2.0 objemu, jako např. VW - 2.0TDI od Golfu přes Passat až po Crafter. Pro pickupy typu Amarok nabídnout V6 na LPG/benzín, protože i velký SUV, podle mě, budou hlavně hybridy s 2.0 benzínem popř. 3.0 benz. pro Ameriku, Rusko, Saudy, atp..
S pick-upy nemáš pravdu. hovoříš o "malých" pickupech, které se v USA téměř neprodávají. Je to třída např. Chevroletu Colorado který se teprve začíná v USA prodávat ale jinak se tato třída vyrábí v Thajsku, JAR a Evropě … na všude s diesely.
Pro USA je typická (střední) třída pickupů Chevroletu Silverado. Je to docela průlom že Chevrolet začíná prodávat v USA Chevrolet Colorado - v dieselu, jinak Isuzu D-MAX.
A potom mají v USA samozřejmě třídu velkých pickupů.
To je otázka vnímání, jednooký. Pokud si přesednu do svého Médi s 235 koníky a říkám že jezdí Kaškaj s 1,5 dCi parádně, je to míněno na třídu Nissanu Kaškaje.
Nicméně je to poklona. Na diesel je to velice točivý motor a příjemně se s ním jezdí.
tedy srovnat zatizeni benzinu a nafty spotrebni dani podle CO2 a naftak v osobnim aute si muze jit definitivne kopat hrob.
chapu, ze v dobe, kdy se tlacil naftak, tak populisticke vlady na tenhle krok pristoupit nechtely, ale v dnesni dobe, kdy se proda 2x tolik novych benzinaku nez naftaku, by i ta populisticka vlada mohla srovnanim spotrebnich dani nahnat nejakej ten bod …
a nechapu, co delaji organizace a sdruzeni zastupujici motoristy?
proc jim nevadi zvyhodnovani jednech na ukor druhych??
kdy konecne nekdo vyzve vsechny uzivatele benzinovych aut, aby k prosazeni srovnani spotrebnich dani treba zablokovali silnice ???
A když se zdaní auta dle emisí CO2, tak jak jinde v Evropě, tak zase bude každý kupovat diesl. Pokud lidé nebudou vyděšeni, že jim ty auta někdo za pár let zakáže. To se děje dnes.
Ty si taký neskutočný kus vola, že sa divím, že ešte namiesto rozprávania nebučíš. To je nátura niektorých dnešných ľudí - cítim sa ukrivdený, tak just prajem škodu aj iným. O čo ti sakra furt ide, keď aj tak sa benzínov predá viac ako dieslov a trend pokračuje? Čo ťa v tej prázdnej mozgovni páli? Nech tá nafta zdražie, nech sa majitelia dízlov aj poserú, keď budú platiť viac. Závidíš im snáď vyššie náklady na kúpu aj údržbu dieslového motora? Tak majú menšiu spotrebu, a o pár drobných lacnejšie palivo, no chudáčik, treba ťa poľutovať za to nehorázne bezprávie. Lebo všetci tí motoristi jazdiaci na naftu sú vinní, že je nafta zaťažená daňami o niečo menej, a sú vinní, že je nafta škodlivejšia ako benzín a vedome a naschvál si kupovali diesel, aby úbožiatkam ako si ty strpčovali život a zarábali im na rakovinu.
Lebo benzínové motory sú úplne super, z výfukov im vonia šalvia, fialka a levanduľa, a vôbec nevypúšťajú do vzduchu pevné častice, ktorými diesle priam zamorujú okolie. To, čo produkuješ v diskusiách, normálne fungujúci mozog ani nemôže vypotiť, tak sa, dúfam, čoskoro nájde niekto, kto ti strčí nos k výfuku TSI a priviaže ti k nemu tú tupú primitívnu tekvicu, aby sa ti v nej konečne rozjasnilo.
Keby si náhodou nevedel, na naftu jazdia okrem súkromníkov aj vozidlá firiem, ktoré zabezpečujú všetko - od chleba, ktorý tlačíš do hlavy až po najposlednejšie potreby, ktoré vo svojej biednej existencii potrebuješ, a keď im náklady zvýšiš, tak ich budú po tebe chcieť aj zaplatiť - kvôli obmedzencom ako si ty, neprestanú na naftu jazdiť užitkáče, nákladiaky ani lode nezačnú tankovať benzín - len ti viac utiahnu opasok, aby prežili. Ale to tvoju prázdnu makovicu ani len nenapadne...
A proč by nutně nafta musela zdražit? Ať zůstane stejně drahá a sníží se daně u benzinu... Proč za vším všichni automaticky vidí jen zdražování a začnou vidět rudě?