Diskuse

Peugeot zastavil vývoj nových dieselů. Znamená to jejich definitivní konec?

6.10.2018

Automobilka se rozhodla, že aktuálně nebude investovat do naftových motorů. Počká, jak se vyvine situace na trhu, do té doby se zaměří na plug-in hybridy.

 

  • 31 Reagovat !

    foto AntMan

    AntMan 06.10.  20:36

    dieslové motory

    Jedna automobilka za druhou oznamuje ukončení nebo v případě peugeotu pozastavení výroby a vývoje dieslových motorů. Tak kolik nám těch automobilek ještě schází, než bude definitivní konec s dieslama?
    • 97 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.10.  21:37

      « Re: dieslové motory

      Ne pozastavení výroby, jen pozastavení vývoje protože diesely dosáhly takové úrovně, že je vcelku zbytečné dále na nich intenzivně pracovat - to ovšem v žádném případě neznamená, že se nebudou vyrábět. bylo potřeba vyřešit NOx a třeba u BMW nyní diesely emitují méně NOX a méně pevných částic než benzíny.
      A ty pozastavené jsou jen uzpůsobovány pro Euro 6D a ještě nejsou homologovány.
      Na druhou stranu, řada zbrusu nových dieselů byla právě uvedena na trh - Mazda 1,8, Renault 1,7, Hyundai 1,6 a 2,0 mild hybrid, PSA 1,5, Ford 1,5/2,0 Panther.
      Továrna Continentalu v Trutnově v ČR nestíhá a ani Bosch v Jihlavě rozhodně nepropouští …
      Bohužel, značky nyní kvůli EV hysterii musí investovat do elektromotorů a hybridních ústrojí a jak prohlásili lidi z VW, jsou připraveni prodělávat na každém EV velikosti Golfu cca 250 000 Kč a na hybridech 125 000. Někde se tedy ty peníze musí vzít a diesel je snadný terč.
      • 59 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 06.10.  21:49

        « Re: Re: dieslové motory

        Zastavit vývoj je jako poprava. Limity emisí neustále klesají a bez soustavného vývoje není šance je do budoucna splnit. To by mohl vědět i zaslepený fanatik jako ty.
        • 89 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 06.10.  22:25

          « Re: Re: Re: dieslové motory

          A ty zase fanaticky zpochybňuješ všechny názory ostatních ale sám s ničím nepřicházíš, otravo. Jsi největší trol tohoto serveru, v osobních životě jistě ubohý zoufalec. Musíš se tady realizovat trolením ….
          Ale co by trol jsi jistě spokojen že jsem tě označil za největšího trola tohoto serveru, skutečně výborný výsledek. Gratuluji.
          • 11 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 08.10.  07:51

            « Re: Re: Re: Re: dieslové motory

            Jsi opravdu hloupý. Ale za lichotku děkuju. :-)
            Když tady to jde všechno tak snadno...
        • 62 Reagovat !

          foto pogo26

          pogo26 07.10.  10:36

          « Re: Re: Re: dieslové motory

          A co by jsi dělal ty, kdyby ti diesly a časem i benzíny politik zakázal? Automobilky nemají jinou možnost. Windiesl si dovolil napsat pravdu a ty mu nadáváš.
          • 27 Reagovat !

            foto topten

            topten 07.10.  10:53

            « Re: Re: Re: Re: dieslové motory

            politik je ale nezakazuje
            politik pozaduje plneni emisnich norem i v realu, nejen v laboratory. tak jak to je v USA. proto tam taky diesel v osobaku je sprosty slovo
            • 71 Reagovat !

              foto pogo26

              pogo26 07.10.  11:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

              A nové diesly to v pohodě plní. V tom není problém. Problém je v obavách lidí, že jim někdo za pár let zakáže se svým autem jezdit. A pak tady máš spotřebu 2,5l v roce 2030 na kterou se auto se spalovákem nedostane. A pokud jde o USA, tak tam nikdo nechce emise CO2 jako v Evropě. Budou tam minimálně 5x vyšší než u nás.
              • 26 Reagovat !

                foto topten

                topten 07.10.  11:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                jak uvadi DonVito, tak neplni
                kdyz naftak bude emise plnit, nikdo vjezd zakazovat nebude
                2.5l spotrebu v cyklu WLTP plni mnohe hybridy uz dnes

                USA tolik na CO2 netlaci, protoze narozdil od EU (a JPN a ciny), ma dost svy ropy. jestlize EU, JPN a cina nechteji byt uplne zavisle na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russko, tak jim nezbyva nic jineho, nez omezovat svoji zavislost na rope. lidrem v bezropnych technologiii jsou stale USA, ale rozdil mezi EU a USA je ten, ze EU to tlaci legislativne, USA to nechava na volnem trhu
          • 11 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 08.10.  07:52

            « Re: Re: Re: Re: dieslové motory

            Nenapsal pravdu, pouze fanatický výblitek. Zastavení vývoje dieselů znamená jejich totální konec, ačkoli ho nikdo nepožaduje. Přitom ty diesely do větších aut potřebují...
      • 78 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 06.10.  22:09

        « Re: Re: dieslové motory

        Ahoj Wine.

        Polemizovat s tebou o tom, jestli jsou dieselove motory uz dokonale a nepotrebuji dalsi vyvoj ani nebudu.
        Svuj nazor jsi napsal a presvedcovat te o opaku je urcite zbytecny :-)

        Tak jen k tem emisim NOX a castic u BMW:
        520d 8,66kg :no:
        520i 3,66kg :yes:

        Zdroj viz odkazy nize:
        [odkaz]
        [odkaz]

        Jestli mas nejaky odkaz z ktereho cerpas, sem s nim ;-)
        • 76 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 06.10.  22:21

          « Re: Re: dieslové motory

          Modely BMW Euro 6D a nejenom BMW. Bylo to na Autoforu.
          Ale mohlo by Tě zajímat: (dnes na Novinkách)
          Náklady elektromobilů jsou stále příliš vysoké

          Podle konzultační firmy AlixPartners jsou náklady na výrobu elektromobilu průměrně o 7 800 euro (přibližně 201 tisíc korun) vyšší než výroba konvenčního automobilu. Hybridní vozidla jsou pak dražší průměrně o 5 000 euro (asi 129 tisíc korun). Pokud se tento rozdíl v nákladech promítne do ceny, tak je elektromobilů prodáno málo. Elektromobily, které se prodávají masově, jako například Zoe od Renault a Leaf od Nissan, jsou v Evropě významně dotované. Tesla pro změnu zasahuje do luxusní oblasti. Celkově elektromobily stále tvoří pouze 1 % trhu celkově.

          Elektromobily BMW se cenově pohybují podobně jako dieselová vozidla. BMW ovšem přiznává, že jeho zisky v této kategorii jsou mnohem menší. Podobně chce Mercedes ocenit svůj elektromobil EQC, aby byl srovnatelný s konvenčním modelem GLC.

          „Podmínky tak zásadní systémové změně prozatím nebyly uzpůsobeny a spotřebitelé nejsou připraveni na plný rozmach elektromobility.“

          generální tajemník lobbingové skupiny ACEA Erik Jonnaert
          • 88 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 06.10.  22:30

            « Re: Re: Re: dieslové motory

            Jak jsem psal Wine, polemizovat s tebou obecneji pro me nema vyznam.

            Tak to zkus konkretne. Napsal jsi: "bylo potřeba vyřešit NOx a třeba u BMW nyní diesely emitují méně NOX a méně pevných částic než benzíny."

            Ja jsem ti poslal porovnani BMW 520i a 520d, ktere dokazuje opak.
            A sice ze emise dieselu v porovnani s benzinem nejsou nizsi, ale 2.34x vyssi.
            Chces tohle nejak okomentovat?
            Nejlepe konkretnimi cisly.
            • 76 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 06.10.  22:50

              « Re: Re: Re: Re: dieslové motory

              Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

              30. dubna, 14:38 - frn (EURO)

              Budoucnost vznětového motoru chce zajistit firma Robert Bosch, jež dodává mnoho komponentů automobilovému průmyslu. Tvrdí, že emise oxidů dusíku může snížit na pouhých 13 miligramů na kilometr, což je méně než desetina současné normy (168 miligramů)
              Německá firma Robert Bosch slíbila průlom ve vývoji vznětového motoru, jehož pověst kvůli skandálu dieselgate koncernu VW řádně utrpěla.

              Ředitel Bosche Volkmar Denner prohlásil: „Jedná se o průlomové výsledky. Očekávám, že v krátké době budeme hovořit o zavedení do sériově vyráběných vozidel.“ Konkrétní datum ale neuvedl.

              Magická třináctka

              Inženýři slibují, že emise oxidů dusíku, které zhoršují ovzduší zejména ve městech, mohou klesnout až na 13 miligramů na ujetý kilometr. V běžném provozu po městě je pak reálných 40 miligramů na kilometr. Současné limity dovolují emise oxidů dusíku na úrovni 168 miligramů na kilometr, od roku 2020 to má být 120 miligramů na kilometr.

              Detaily o nové technologii firma neprozradila, má se jednat o optimalizaci všech součástí motoru a jeho uspořádání. Pozornost se zaměřila na udržení vysokých teplot motoru a pokročilé technologie vstřikování nafty. Stabilní teplota během provozu má zajistit, aby byly emise co nejnižší.

              Na novince pracoval po několik let tým čítající stovku inženýrů. „Nafta může být opět ekologicky rehabilitována,“ věří firma sídlící nedaleko Stuttgartu ve městě Gerlingen.

              Hlavně žádná ideologie

              Nejistota ohledně zákazu vjezdu starším typům dieselových motorů do center německých měst způsobila, že prodeje naftových motorizací osobních aut klesají. Denner tvrdí, že ten, kdo nebere zlepšení kvality ovzduší ideologicky, musí počítat i se vznětovými motory, které oproti zážehovým produkují méně skleníkových plynů CO2.
              • 48 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 06.10.  22:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                Za poslední tejden se nafty zřekli u Porsche, Bentley, Renaultu a Pažoutu = někoho sem zapomněl?
                • 61 Reagovat !

                  foto pogo26

                  pogo26 07.10.  10:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                  Zapoměl jsi uvést důvod. A ten důvod padne pokud opadne hysterie a přijde na řadu racionální uvažování.
                  • 18 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 07.10.  10:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                    to jako ze bychom meli racionalne zvazit, ze chceme dychat jedovate NOx a vyvolavat si tim zdravotni problemy, ktere muzou vest az ke smrti??
                    • 62 Reagovat !

                      foto pogo26

                      pogo26 07.10.  10:54

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                      A co ty už máš auto s filtrem pevných částic? Nebo dál zabíjíš děti?
                      • 28 Reagovat !

                        foto topten

                        topten 07.10.  10:56

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                        mam auto, ktery plni emisni limity i v realu, narozdil od vetsiny tech, co jezdi dyzlem
                        • 52 Reagovat !

                          foto pogo26

                          pogo26 07.10.  11:01

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                          Takže dál vraždíš děti. Kdyby jsi alespoň držel klapačku a tomuto tématu se vyhnul.
                          • 26 Reagovat !

                            foto topten

                            topten 07.10.  11:47

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                            zadna studie neprokazuje, ze emise z benzinovych motoru zpusobuji rakovinu, narozdil od studie WHO, ktera potvrzuje, ze emise z naftovych motoru zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre a emise z naftaku WHO zarazuje do kategorie latek jako azbest a yperit
              • 57 Reagovat !

                foto DonVito

                DonVito 06.10.  22:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                Promin Wine. Tvuj dlouhy prispevek ani nebudu cist.

                Psal jsi, ze BMW ma cistejsi benzinove motory nez dieselove, tak to dokaz!
                A ne nejakou budouci technologii :-)

                PS Pro porovnani emise NOx Hondy Civic: benzin 7,5 g vs diesel 57,2g ;-) A dej si ty soucasne emise benzinu do kontextu tvych superdiesel technologii.

                [odkaz]
                • 65 Reagovat !

                  foto WinDiesel

                  WinDiesel 06.10.  23:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                  Pokud se nebudeš namáhat, ani já se nehodlám namáhat. Pokud já jsem fanatik, ty také. Pokud je to pro tebe ztráta času, nepřispívej, abys nebyl nucen číst reakce na tvé příspěvky.
                  Ale pokud napíšeš že "nehodláš číst můj dlouhý příspěvek", jsi s prominutím ignorant. Dobrou noc.
                  • 57 Reagovat !

                    foto DonVito

                    DonVito 06.10.  23:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                    Nenamahej se, protoze je to zbytecny :-)

                    Ale vlastne jsem za tvuj :-) predposledni prispevek o Boschi rad, protoze vyvraci ten tvuj :-) prvni.
                    A sice konkretne toto: "diesely dosáhly takové úrovně, že je vcelku zbytečné dále na nich intenzivně pracovat "

                    Dobrou

                    PS Nejde mne o to nekoho ponizovat nebo urazet. Snazim se tu nepouzivat dogmata. A nejsem fanatik. Do ted jsem se bavil co nejkonkretneji. Myslim, ze bys mohl obcas pod silou argumentu poupravit svuj nazor. Chapu, ze hajis svuj nick :-) Ale to, ze jsou diesely na ustupu si nemuzes brat osobne ;-) Ja diskutuju rad i s tebou, protoze vim, ze obdobne nazory sdili spousta lidi. Chapu tvy duvody obliby dieselu. Akorat z toho duvodu nemuzes popirat jeho skodlivost.
                  • 54 Reagovat !

                    foto honzaHK

                    honzaHK 06.10.  23:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                    Taky by mě zajímal zdroj onoho proklamovaného tvrzení, že BMW má dnes diesely čistší (NOX) než benzíny. Doložená data tvrdí opak.

                    Není to poprvé, kdy nejsi schopen doložit svoje tvrzení - před pár týdny jsi tvrdil, že mazda prodává v Japonsku více SUV dieselů než benzínů, ale po opakovaných urgencích bez uvedení zdroje.

                    Nelze se tedy ubránit dojmu, že toto je jen další tvůj pocit.
                    • 01 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 08.10.  07:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                      Tvrdili to v BMW, tak to musí být pravda.
        • 66 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 06.10.  22:37

          « Re: Re: Re: dieslové motory

          Nazdar Done de Vito,
          nepsal jsem že jsou diesely dokonalé, přečti si můj příspěvek.
          Jen že už na nich není moc co vylepšovat.
          Vcelku zbytečné utrácet další peníze protože Achillovu patu dieselů vyřešil systém SCR.
          Už to prostě není o spalování, je to o hybridizaci jak benzínů tak dieselů.
          Diesely budou nadále používány, s mild hybridem nebo s plug-in hybridem, tam kde je to nejefektivnější, ve větších SUV, pick-upech, střední a vyšší třídě, užitkových automobilech.
          • 47 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 06.10.  22:50

            « Re: Re: Re: Re: dieslové motory

            Máš asi hodně těžký období = svět se nemění směr naftomilná Evropa ale naopak

            Ale napsal si: "BMW diesly nyní emitují méně NOx a méně pevných částic než benzíny"

            Myslim že ses nechal trochu unést po přečtení měření ADACu = kde mile překvapil motor 18d v předokolce X1. Odkud si vzal pevný částice = nevim :-)
            • 93 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 06.10.  23:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

              Účinnost DPF je 99,8% a účinnost BPF je kolem 80%.
              benzíny emitují menší částice a ty se těžko zachycují ….
              fandové benzínových motorů toto neradi slyší ale i výfuk benzínu s BFF je špinavý, u dieselu ne. Je to jednoduché, diesely generují větší částice pro který se snadněji vyrábí filtrační materiál.
              Není to ani o zdrojích ale je to o logice. Jina krásné porovnání udělali Nmci ale mám jen PTRSCR a tak se rozepisuji:
              AUTOBILD:
              Ve vzduchu který obsahoval cca 5 000 částic všech velikostí:
              Citroen HDI emitoval 4!!! částice
              Mercedes s BPF emitoval 7 500 částic
              Ford 1,5 Ecoboost bez BPF VW 1,4 TSI emitovaly přes 1 000 000 částic.

              Ale protože, jak řeklo přemoudřelé modré slunce, jsem prý fanatik až za hrob, nebudu Vás dále otravovat svými argumenty které jsou podloženy fakty. Žijte blaze pane Sakra Humus.
              PS - v Německu a Belgii opět prodeje dieselů rostou. V ČR za poslední měsíc povyrostly o 5% >:D To říkám já, fanatik >:D Ale jen cituji jiné. Především Autoforum.
              • 68 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 06.10.  23:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                Furt ti tam visí to: "BMW diesly nyní emitují méně NOx než benzíny" [odkaz]

                Autoforum relativně čtu = a občas sem dávám odkazy = část místních diskutujících to nevim proč ale pěkně vytáčí :-)

              • 00 Reagovat !

                foto praptak

                praptak 09.10.  14:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dieslové motory

                To o těch emisích NOx bylo také podloženo fakty a Vy jste nebyl adekvátně schopen odpovědět/zareagovat.
  • 31 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 06.10.  20:45

    Dafuq

    Na jednu stranu se tahle taktika dá pochopit, na druhou stranu k PSA už desítky let neodmyslitelně diesely patří. Aby nelitovali.
    • 86 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.10.  21:25

      « Dafuq

      Nebudou, to je jen kouřová clona. Dneska je každý kdo mluví dobře o dieselu špatný. A tak se mluví o hybridech ale už neřeknou že hybridy budou i v dieselu. Protože mild hybridy zlepšují CO2 o 10 g, je dobře je mít i v dieselu. A na benzínech a dieselech už vlastně není co vylepšovat. Poté co jim byly přidány GPF a SCR, splňují všechny možné emisní limity s přehledem a při použití mild hybridů bude snadné splnit i stupidní EU limity pro CO2. A tam kde se vyrábějí diesely i pro užitkové automobily se vyplatí jet s diesely dál, zlevňuje se tím jejich výroba.
      • 24 Reagovat !

        foto del42sa

        del42sa 07.10.  18:25

        « Dafuq

        "že hybridy budou i v dieselu."

        Nebudou...

        Znas to prislovi o tom ze nikdy nevstoupis dvakrat do stejne reky ? To by ti mohlo napovedet ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 06.10.  21:00

    Ve výhodě jsou automobilky

    Které mají i divizi užitkových vozů. Sice se vznětové motory pro užitkáče v lecčems liší, ale jedná se o více než dobrý základ. Minimálně držet v nabídce motor okolo 2.0 objemu, jako např. VW - 2.0TDI od Golfu přes Passat až po Crafter. Pro pickupy typu Amarok nabídnout V6 na LPG/benzín, protože i velký SUV, podle mě, budou hlavně hybridy s 2.0 benzínem popř. 3.0 benz. pro Ameriku, Rusko, Saudy, atp..
    • 62 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.10.  21:30

      « Re: Ve výhodě jsou automobilky

      S pick-upy nemáš pravdu. hovoříš o "malých" pickupech, které se v USA téměř neprodávají. Je to třída např. Chevroletu Colorado který se teprve začíná v USA prodávat ale jinak se tato třída vyrábí v Thajsku, JAR a Evropě … na všude s diesely.
      Pro USA je typická (střední) třída pickupů Chevroletu Silverado. Je to docela průlom že Chevrolet začíná prodávat v USA Chevrolet Colorado - v dieselu, jinak Isuzu D-MAX.
      A potom mají v USA samozřejmě třídu velkých pickupů.
      • 20 Reagovat !

        foto AntMan

        AntMan 06.10.  22:55

        « Re: Re: Ve výhodě jsou automobilky

        zajímavá informace pro neznalé
  • 52 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.10.  21:16

    Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

    nemá chybu.
    • 75 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.10.  21:39

      « Re: Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

      Ani 1,5 od Mazdy neměl chybu ale já vítám upsizing na 1,8 Sky-D. Sám mám v rodinném Kaškaji 1,5 dCi a jezdí parádně a za málo.
      • 41 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 06.10.  21:57

        « Re: Re: Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

        Že za málo ti verím, a súčasná 1,5 dci už aj jazdí veľmi slušne. Ale parádne asi nie... :-)
        • 82 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 06.10.  22:28

          « Re: Re: Re: Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

          To je otázka vnímání, jednooký. Pokud si přesednu do svého Médi s 235 koníky a říkám že jezdí Kaškaj s 1,5 dCi parádně, je to míněno na třídu Nissanu Kaškaje.
          Nicméně je to poklona. Na diesel je to velice točivý motor a příjemně se s ním jezdí.
          • 07 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 06.10.  22:51

            « Re: Re: Re: Re: Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

            To možná = ale pokud hodnotíš motor = na 1,5 BlueHDI teď asi nic nemá. Výbornej motor
    • 12 Reagovat !

      foto comper

      comper 07.10.  00:00

      « Re: Co má taky vyvíjet jejich 1.5 hdi

      Jedna chyba by tu bola - spaluje naftu >:D
  • 28 Reagovat !

    foto topten

    topten 07.10.  10:44

    chybi posledni krok

    tedy srovnat zatizeni benzinu a nafty spotrebni dani podle CO2 a naftak v osobnim aute si muze jit definitivne kopat hrob.

    chapu, ze v dobe, kdy se tlacil naftak, tak populisticke vlady na tenhle krok pristoupit nechtely, ale v dnesni dobe, kdy se proda 2x tolik novych benzinaku nez naftaku, by i ta populisticka vlada mohla srovnanim spotrebnich dani nahnat nejakej ten bod …

    a nechapu, co delaji organizace a sdruzeni zastupujici motoristy?
    proc jim nevadi zvyhodnovani jednech na ukor druhych??
    kdy konecne nekdo vyzve vsechny uzivatele benzinovych aut, aby k prosazeni srovnani spotrebnich dani treba zablokovali silnice ???
    • 62 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 07.10.  10:53

      « Re: chybi posledni krok

      A když se zdaní auta dle emisí CO2, tak jak jinde v Evropě, tak zase bude každý kupovat diesl. Pokud lidé nebudou vyděšeni, že jim ty auta někdo za pár let zakáže. To se děje dnes.
    • 03 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 07.10.  20:13

      « Re: chybi posledni krok

      Ty si taký neskutočný kus vola, že sa divím, že ešte namiesto rozprávania nebučíš. To je nátura niektorých dnešných ľudí - cítim sa ukrivdený, tak just prajem škodu aj iným. O čo ti sakra furt ide, keď aj tak sa benzínov predá viac ako dieslov a trend pokračuje? Čo ťa v tej prázdnej mozgovni páli? Nech tá nafta zdražie, nech sa majitelia dízlov aj poserú, keď budú platiť viac. Závidíš im snáď vyššie náklady na kúpu aj údržbu dieslového motora? Tak majú menšiu spotrebu, a o pár drobných lacnejšie palivo, no chudáčik, treba ťa poľutovať za to nehorázne bezprávie. Lebo všetci tí motoristi jazdiaci na naftu sú vinní, že je nafta zaťažená daňami o niečo menej, a sú vinní, že je nafta škodlivejšia ako benzín a vedome a naschvál si kupovali diesel, aby úbožiatkam ako si ty strpčovali život a zarábali im na rakovinu.
      Lebo benzínové motory sú úplne super, z výfukov im vonia šalvia, fialka a levanduľa, a vôbec nevypúšťajú do vzduchu pevné častice, ktorými diesle priam zamorujú okolie. To, čo produkuješ v diskusiách, normálne fungujúci mozog ani nemôže vypotiť, tak sa, dúfam, čoskoro nájde niekto, kto ti strčí nos k výfuku TSI a priviaže ti k nemu tú tupú primitívnu tekvicu, aby sa ti v nej konečne rozjasnilo.
      Keby si náhodou nevedel, na naftu jazdia okrem súkromníkov aj vozidlá firiem, ktoré zabezpečujú všetko - od chleba, ktorý tlačíš do hlavy až po najposlednejšie potreby, ktoré vo svojej biednej existencii potrebuješ, a keď im náklady zvýšiš, tak ich budú po tebe chcieť aj zaplatiť - kvôli obmedzencom ako si ty, neprestanú na naftu jazdiť užitkáče, nákladiaky ani lode nezačnú tankovať benzín - len ti viac utiahnu opasok, aby prežili. Ale to tvoju prázdnu makovicu ani len nenapadne...
      • 11 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 08.10.  07:56

        « Re: Re: chybi posledni krok

        A proč by nutně nafta musela zdražit? Ať zůstane stejně drahá a sníží se daně u benzinu... Proč za vším všichni automaticky vidí jen zdražování a začnou vidět rudě?
        • 01 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 08.10.  13:26

          « Re: Re: Re: chybi posledni krok

          Ty už si niekedy videl, aby cena šla dolu, keď môže ísť hore? Kde žiješ, vo Švajčiarsku?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…