PGO 356 Speedster II - omlazená legenda

PGO 356 Speedster II - omlazená legenda

 
 

Francouzská společnost P. G. O Automobiles sídlící v Alés nedaleko jihofrancouzského Nimés, si vybudovala jméno výrobou přesné repliky vozu Porsche 356. Letos představila další model 356 Speedster II, kterým rozšiřuje svou působnost mezi výrobce automobilů a nikoliv jen replik.

Vozy PGO 356 Classic jsou do detailu perfektně zpracované repliky původního vzoru, který se stal legendou díky tomu, že si jeho sportovní verzi 550, vybral za svůj vůz americký herecký idol James Dean. Ten v tomto dvoumístném sporťáku také zahynul. Přestože se replika PGO podobá původnímu vozu jako vejce vejci, technicky jde s dobou a na výrobu karosérie se používají kompozitní materiály, nejlepší laky na její povrchovou úpravu a nejkvalitnější kůže k čalounění interiéru. Díky těmto zkušenostem s moderními technologiemi a vysokou kvalitou práce mohlo dojít k realizaci projektu Speedster II, který na svého předchůdce navazuje hlavně vzhledově. Technicky se již pohybuje zase o několik kroků vpředu.

Speedster II na první pohled ukazuje, co bylo vzorem jeho tvůrcům. Linie jeho kompozitní karoserie jako by z oka vypadly Porsche 356, ale prodělaly několik nezbytných změn pro omlazení 50 let starého vzoru. Nejnápadnější změnou jsou vytažené blatníky pro mohutná kola z lehkých slitin, přední světlomety s čirou optikou, zadní čtyři kruhové svítilny s čirými skly a téměř úplná absence chromovaných doplňků, tolik typických pro původní vzor. Výrazné změny najdeme také v interiéru, který je sice vyveden v kůži špičkové kvality, ale jinak zachovává optickou sportovní strohost. Největším přínosem jsou v této oblasti především sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a opěrkami hlavy, které u klasické 356 chybí. Netradičním prvkem jsou opačně situované bezpečnostní pásy, které mají horní úchyt uprostřed vozu a zapínání u dveří, aby nerušily čistou linii karoserie. Přístrojová deska je jako u správného klasického sportovního vozu nabita kruhovými kontrolními přístroji, kterých může být až 8 (!). Dominantní pozici před tříramenným volantem mají rychloměr a otáčkoměr společně s palivoměrem. Ve středu vozu jsou pak teploměr chladící kapaliny a oleje, tlakoměr oleje, voltmetr a hodiny. Středové konzoli dominuje velké červené tlačítko spouštěče motoru. Výčet výbavy interiéru můžeme završit centrálním zamykáním, elektrickým ovládáním zpětných zrcátek a přípravou pro montáž rádia. Velice zajímavým doplňkem, obzvlášť vhodným do sportovního vozu, je nabídka antiradaru. Pro klidnější spánek majitele výrobce vybavuje vůz imobilizérem a na přání dodává také alarm. Pro ty, kteří nechtějí ve svém otevřeném voze jezdit pouze ve slunečném a teplém létě, je v nabídce také pevná střecha Hard Top.

Sportovní vůz dělají hlavně jízdní vlastnosti. Ty jsou na vysoké úrovni zajištěny pomocí tuhého prostorového rámu svařeného z kruhových trubek. Ten je stabilní základnou přední i zadní nápravy, která jsou tvořeny spodními příčnými trojúhelníkovými rameny a vzpěrami McPherson. Všechna kola jsou osazena kotoučovými brzdami s dutými kotouči a standardně 16" ráfky s pneumatikami 205/45 ZR16 vpředu a 215/40 ZR16 vzadu. Alternativně jsou k dispozici dokonce 17" s pneu 205/40 ZR17 na přední nápravu a 225/35 ZR17 na zadní poháněnou nápravu. Celková konstrukce využívá vlastností použitých materiálů, především kompozitů na karosérii, a při dostatečné tuhosti je pohotovostní hmotnost vynikajících 880 kg, což slibuje velice solidní dynamiku.

Největší rozdíl proti svému vzoru představuje pohonná jednotka. Původní plochý čtyřválec s chlazením vzduchem o objemu 1,6 litru pocházející z VW Brouk, byl nahrazen moderním řadovým čtyřválcem s kapalinovým chlazením o objemu 2,0 litru a 16ventilovou technikou. Je uložen napříč před zadní nápravou a přes pětistupňovou přímo řazenou převodovku pohání zadní kola. Ta jsou poháněna silou velmi slušných 110 kW (150 k) při 6000 ot/min a točivým momentem 190 Nm při 4100 ot/min. Porovnáme-li tyto hodnoty s velmi nízkou hmotností, je nasnadě, že akcelerace tohoto vozu bude jeho velmi silnou stránkou. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 5,2 sekundy, což je hodnota hodná supersportů nejvyšší třídy a maximální rychlost je 225 km/h.

Zdali bude tento vůz trefou do černého, ukáže až nejbližší budoucnost. V každém případě pro fandy původní 356 nabízí velice zajímavou alternativu, která nejen sportovně vypadá, ale její dynamické vlastnosti dalece převyšují původní vůz. V ostatních aspektech plně zachovává vše, pro co jej lidé stále chtějí a také cena pod 30 tisíc Euro není nikterak přemrštěná, uvážíme-li že dokáže zle potrápit i sporťáky více než dvakrát dražší.

Technické údaje
MotorR4 2,0
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1997
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/k/ot)110/150/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)190/4100
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)225
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,2
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3930
Šířka (mm)1720
Výška (mm)1260
Rozvor (mm)2250
Pohotovostní hmotnost (kg)880
Rozměr pneu vpředu205/45 ZR16
Rozměr pneu vzadu215/40 ZR16
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 

Štítky PGO Porsche Pneu

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…