PGO Hemera: První fotografie nového shooting brake
Název, který začal používat pro svá supersportovní kombi britský Aston Martin a stejnojmennou studii představilo před třemi lety i Audi, se k popisu francouzské novinky hodí asi nejlépe.
Pochopitelně, narozdíl od Astonu se nejedná o zakázkový supersport, ale dvoumístný malý sportovní automobil klasických tvarů s useknutou zádí. Ke dvěma roadsterům, které PGO v současnosti vyrábí, se tak přiřadí i uzavřený vůz.
I u tak malého výrobce je důležitý marketing, novinka tak má zvednout povědomí o zatím nepříliš známé a poměrně exotické značce a zviditelnit ji nejen v Evropě, ale i v celosvětovém měřítku.
Společnost PGO založili na začátku osmdesátých let tři bratři, Pierre, Gilles a Olivier Prévostové, název tedy vznikl z jejich křestních jmen. Nejprve vyráběli repliky AC Cobra, později koupili licenci na výrobu napodobenin Porsche 356 od belgického Apalu. V roce 1998 firmu převzali Laurent Skrzypczak a Olivier Baudoin a zahájili produkci modelu Speedster II, který z klasické třistapadesátšestky tvarově stále vycházel, toto označení však po intervenci samotné automobilky Porsche již nést nemohl.
V roce 2005 byl Speedster II modernizován a nový model dostal název Cevennes, oba se však vyrábějí nadále souběžně. Hemera samozřejmě není úplně novým vozem, neboť se svými předchůdci sdílí podvozkové skupiny a s modelem Cevennes i motor – šestnáctistovku s výkonem 110 kW (150 k), která jako palivo používá stlačený zemní plyn, tedy CNG.