Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW Phaeton přijde, dostane modulární platformu Audi

Nikdy se nevzdávej – toto heslo charakterizuje počínání Volkswagenu v luxusním segmentu.
Zpět na článek
Avatar - del42sa
24. 7. 2011 10:39
kanibalizace vlastních koncernových značek
Zdá se že jsou ve VW nepoučitelní, proti komu bude tohle auto stát ? Přebouchaná Audina s logem VW, no nekup to ;-) >:D
Rozbalit vlákno
22
Avatar - white label
24. 7. 2011 11:03
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Zrovna ty zřejmě cílový zákazník nebudeš, ale když si tolik lidí kupuje Audi (podle místních expertů jen "přebouchané VW"), proč by to nešlo i naopak... ;-) :-)
24. 7. 2011 11:29
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Protože značka VW neni to co značka AUDI, stejně jako Seat Exeo neni Audi A4 ;-) Phaeton je jen ztráta času. Jak dlouho se ještě budu ve Wolfsburgu snažit zákazníky přesvědčit, že Lidové auto je luxus? Mainstream ano, to VW jde parádně (Golf a Passat jsou toho příkladem), ale luxus s logem VW nikoliv... >:D
Avatar - white label
24. 7. 2011 13:55
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
No já právě narážel na fakt, že se tu častěji tvrdí, že Audi je jen převlečený/přebouchaný VW... ;-)
S ohraným klišé v podobě jednochuhého překladu značky, bych byl opatrnější, protože u takového Touaregu zákazníkům evidentně nepřekáží znak na masce spojený s prémiovou cenovkou.
Samozřejmě, že skok až do luxusní třídy (s vynecháním vyšší střední) byl hodně odvážný a okázalý, ale Phaeton určitě neměl primárně "vydělávat", ale spíš "reprezentovat" portfolio produktů se značkou VW.
Větší komerční úspěch snad ani nemohl nikdo čekat (zvlášť hned u první generace) a bylo celkem jasné, že to bude chtít nepoměrně delší čas, ale že by se to nemohlo podařit nikdy, bych si až tak jasně tvrdit netroufl...
24. 7. 2011 17:12
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Práve preto by nemal byť podľa mňa luxusný ako v prvom pokuse, ale skutočne mainstream vyššej strednej. Proste nejaké to plusko k Passatu.
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:10
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Pokud by mělo jít především o komerční úspěch, byla by/je vyšší střední pro VW určitě vhodnější. Ale jak už jsem psal, řekl bych, že VW jde havně o to dokázat něco (téměř) nemožného (tzv. za "každou cenu"), tedy něco, co by jiné ani nenapadlo zkoušet...
25. 7. 2011 20:24
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
To robil Renault a nedopadlo to najlepšie. ;-)
Avatar - white label
25. 7. 2011 20:32
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Renault zkoušel konkurovat prémiovým značkám v luxusní třídě?
24. 7. 2011 19:23
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Souhlasím s vámi oběma, vyšší střední by byl určitě lepší cíl než luxusní třída ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 7. 2011 21:41
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
:yes:
24. 7. 2011 11:45
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
ja se za ciloveho zakaznika trosku povazuju, jednu dobu jsem o Phaetonu dokonce vazne uvazoval, ale nakonec to vyhrala A6

co by Phaetonu mohlo pomoci by byla prave odlisnost v podobe Liftu, ale myslim ze i mozna vetsi uchylarna by tomu mohla pomoct a to treba jedinej kombik v teto tride, Phaeton kombi, pokud by mel zaklad nejaky benzinovi 6 val jako 3 litr TFSI, tak bych si nechal rict >:D
Avatar - white label
24. 7. 2011 12:11
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
I to je jedna s možností, jak najednou na trhu nemít (v podstatě) konkurenci... ;-) >:-[]
Avatar - del42sa
24. 7. 2011 12:17
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Myslím že tohle už docela dobře zvládá Superb kombi :-! ale proč ne ? Ať si Volkswagen klidně vyláme zuby podruhé >:D
24. 7. 2011 12:46
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Řekl bych, že to nepochopí ani na podruhé a zkusí to i po třetí >:D
Avatar - ryman
24. 7. 2011 16:55
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
a pořád tu bude a nezkrachuje, to je na nervy co.. :-! >:D
24. 7. 2011 19:27
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Hele mě je to celkem fuk, ať si ten Phaeton klidně vyrábí >:D Ukaž mi toho vola, kdo dá za auto s logem VW 2mega, když tato může mít krásnou Audinu, BMW nebo MB ;-) A taky nevidim důvod proč by VW měl krachnout, kvuli Phaetonu to určitě nebude. Já jsem s produkty VW (teda u mě spíš Škoda) docela v pohodě, mám druhou OII a dobrý :yes:
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:44
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Chceš vidět "vola", co dá 2mega za VW, když může mít Audi, BMW, MB? Tak udělej "vola" ze sebe, postav se před autosalon VW a ptej se všech, co si zrovna odvážejí nového Touarega... :-O :*) >:D
25. 7. 2011 07:20
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Hmm, já měl za to že se tu bavíme o Phaetonu, tedy o luxusní třídě a jak sám uznáš Tuareg tam fakt nepatří.Takže to vypadá, že "tonoucí se stébla chytá" >:D
Avatar - white label
25. 7. 2011 09:11
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Stále jde o principielně stejné srovnání srovnatelného prémiové produktu s prémiovým logem vs. bez něj. K Touaregu jsou taky ve stejné cenové hladině alternativy od prémiových značek (Audi, BMW, MB), jaký je tedy (v ohledu o kterém od ses tak jednoduše rozepsal) rozdíl mezi tím, dát 2 mega za luxusní sedan neprémiové značky a dát dvě mega za luxusní SUV takové zančky? V principu, který tu řešíme, je to naprosto stejné, prostě za stejné prachy nemáš bonus v podobě prémiového loga na masce/kapotě. Takže to "tonoucí se stébla chytá", tady platí spíš pro tebe.... ;-)
Avatar - del42sa
24. 7. 2011 12:38
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Já zrovna Audi za přebouchaný Volkswagen nepovažuju, Audi je v mnoha věcech zcela specifické, není to jen podvozek z Passatu a na něm karoserie s přelepeným znáčkem. ;-)
Audi se liší třeba použitím specifických výrobních postupů, které v koncernu nemají obdobu, třeba hybridní karoserie s velký využitím hliníku, specifické motorové jednotky, vlastní 4x4, atd ;-)

Naopak Seat Exeo je právě tím obráceným přikladem a u nástupce Phaetonu to bude nejspíše podobný scénář.
Jaký má tedy smysl vyrábět podobné auto, které už je v koncernu zastoupeno jinou značkou (AUDI), když onen vytvořený "klon" v této třídě automobilů prostě nemá potřebnou prestiž a image ??
Ty mi snad chceš namluvit, že potenciální kupec AUDI raději své peníze utratí za podobně drahý Volkswagen ??? >:D

Celou dobu se tady snažíte spolu s GTi šířit tohle vaše "dogma" ve vztahu k ostatním Evropským značkám a najednou když jde o VW tak popíráte sami sebe. ;-)

Proč když se jedná o koncern, má být nový Phaeton právě tou vyjímkou potvrzující pravidlo ? ;-) >:D >:-[] >:D
Avatar - white label
24. 7. 2011 20:03
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
Nevím jestli ti už někdo řekl, že vysmátý smajlík patří k něčemu vtipnému, protože sám o sobě ani vtipný být nemůže (ani když jich je víc najednou)...
Není to zas tak dávno, co měl právě Passat shodnou techniku s A4, včetně 4x4. Exeo dostalo (nejen) techniku z (minulé) A4, takže v čem je ten příklad obrácený? Phaeton nemá dostat techniku z vyběhlé generace A8, takže o obdobný scénář jako u Exea nepůjde.
Výroba novodobé Octavie na společném základu s Golfem, který měl/má mnohem lepší prestiž a image, než Octavia, taky (právě proto) podle tebe nemá žádný smysl?
Že si lidi kupují Tourega, i když můžou mít za ty prachy i prémiovou značku, už jsem ti napsal...
Já tu píšu za sebe a doufám, že ty taky, takže nějakou "argumentaci" dalšími/třetími nicky si nechej pro sebe, nebo přímo pro ně.
Phaeton má být svým způsobem vyjímkou (pozvrzující pravidlo) a podobně jako např. Veyron, to není projekt, který má primárně, sám o sobě, vydělat peníze...
26. 7. 2011 09:50
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
ehmmm neni nahodou Audi A6 C5 na stejnem podvozku jako Passat B5? totes bych si typnul u platformy C6 a B6

jen pro predstavu, nedavno (asi 2 roky nazpet) jsem menil predni napravu na sve Audi A6, a zchvalne jakou myslis ze jsem nechal namontovat, ano tu pro Superba protoze byla o temer 40 tisic levnejsi a jinak je uplne a nachlup stejna >:D
Avatar - white label
26. 7. 2011 12:30
Re: kanibalizace vlastních koncernových značek
U B6 tipuješ špatně, ta už má totiž napříč uložený motor. ;-)
24. 7. 2011 12:25
vymetanie rybnikov
najprv sa VW nepacilo ze superb vymeta rybnik passatu a teraz ide robit to iste audi.. Zaujimava strategia. Ale tie obrazky vyzeraju dobre :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
24. 7. 2011 14:02
Re: vymetanie rybnikov
Zjevně píšeš o tom známém mediálním obrazu, který se VW podařilo (navíc s minimálními náklady) vytvořit na podporu prodejů Superbu v Evropě.
Nebo snad patříš mezi prosťáčky, kteří věří, že si koncern mediálně stěžoval sám na sebe...? :-O :*) >:-[]
24. 7. 2011 14:15
Re: vymetanie rybnikov
ked nechapes, tak nepis.
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:00
Re: vymetanie rybnikov
Ano, přesně tohle jsem se ti snažil naznačit, jsem rád, žes konečně někdy něco pochopil... ;-)
24. 7. 2011 19:31
Re: vymetanie rybnikov
ja ti nic nenaznacujem ale.. >:-[] ak nemas co rozumneho napisat k mojmu komentu tak nepis. Ja niesom na to zvedavy a ak ma chces len provokovat tak napis rovno, ja ta budem s kludom ignorovat ;)
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:50
Re: vymetanie rybnikov
To co jsem napsal bylo přesně k téhle části tvého komentu: ",,,najprv sa VW nepacilo ze superb vymeta rybnik passatu...". Pokud nepochopíš ani tohle, pak to není na diskusi, ale jen na tvůj marný boj ze sebou samým... ;-)
24. 7. 2011 20:10
Re: vymetanie rybnikov
ked to nie je na diskusiu preco teda na mna reagujes?

inac by ma zaujimalo teraz cisto bez urazok ako si myslel toto a odkial cerpas take info:
"o tom známém mediálním obrazu, který se VW podařilo (navíc s minimálními náklady) vytvořit na podporu prodejů Superbu v Evropě."

lebo VW sa teda superb velmi nepozdaval, preto odsuva skodu hlavne do vychodnej europy. Preto je superb v nemecku menej vyhodny oproti passatu pri kupe a preto napr starsi superb mal pri 1,9 TDI len 5 stupnovu prevodovku naproti passatu.

A skus odpovedat tentoraz bez vyrazov typu prostacek a podobne. Poprosim ta o slusnu diskusiu.
Avatar - white label
24. 7. 2011 20:32
Re: vymetanie rybnikov
Reagoval jsem na tebe proto, že jsem předpokládal, že pochopíš na co konkrétně z tvého příspěvku reaguju, což se (podle tvé následné reakce) jaksi nestalo...
Tím, cos teď napsal o Superbu mi vlastně sám dáváš za pravdu. Odpovím ti otázkou, jak si došel k závěru, že se VW zrovna Superb velmi nepozdával?
Byl by někdy nějaký takový Superb vůbec na trhu, nebýt právě VW?
A není snad především v režii VW, jak, kde, s čím a za kolik se Superb prodává? Má snad logiku, aby si někdo, kdo o všech těchto souvislostech s produktem rozhoduje a kdo jej přímo spoluvytváří, "stěžoval" na jeho konkurenceschopnost s jiným vlastním produktem (o kterém také sám rozhoduje), a to dokonce novinářům? Nechtěl spíš někdo logicky to, aby se o konkurenceschopnosti Superbu pro Passat mluvilo hlavně proto, aby lidem došlo, že není horší, než ten tradiční, obecně známý/uznávaný a dobře prodávaný Passat, u kterého jsou (nejen) evropské prodeje ve zcela jiných (podstatně vyšších) číslech, než u Superbu? To, že se zrovna u nás prodává více Superbů, než Passatů je totiž jakási anomálie, způsobená domácím trhem pro značku Škoda...
VW tím vlastně nepřímo poukazoval na to, že koncern má v meinstreamu ne jednoho (známého zástupce), ale dva vyrovnané zástupce a kdo si chce vybírat, nemusí ani chodit ke konkurenci...
Avatar - miromen
24. 7. 2011 21:00
Re: vymetanie rybnikov
Takhle vystižna polopatistika kterou pochopi snad i děti ve školce se musi odměnit vztyčenym palcem. :yes:
24. 7. 2011 21:33
Re: vymetanie rybnikov
obecne vzate ma to logiku. Ale ja mam skor pocit ze koncern dovolil vyrobu superbu lebo predpokladal jeho odbyt hlavne na vychodnych trhoch. No necakal ze to tak zasiahne aj v zapadnej europe. Ano v tejto triede bol v minulej generacii superb a passat na jednej ciare aj ked superb bol trochu zo strany VW povedzme "faulovany" ci uz tym ze nemal kombi alebo oholenejsou vybavou (technickou). No dalsia generacia (rozumej aktualna) uz akosi nekorespondujes tym co zo zaciatku VW presadzoval Bol tu davnejsie clanok prave o tom ze VW sa nepaci ze superb boduje akosi velmi prave na ukor passatu a nie inych znaciek. Tzn. predajne vysledky su rovnake akurat cast zakaznikov passatu sla k superbu, aj ked tu treba zahrnut aj majitelov octaviek, ktorym sa darilo a presli takisto k superbu. Nemam tu teraz ten clanok ale zajtra sa ho pokusim pohladat. Z tohto vychadzala moja veta o vymetani rybniku. Aby sa nestalo to iste aj s audi a VW, ze cast ludi prejde k phaetonu ktory v novej generacii vyzera naozaj dobre a pritom podiel ostatnych premiovych znaciek sa zachova. A nesmieme zabudat ze skodovka chce superb posunut uz medzi 5er ci A6 a octavku medzi passat. (o tom tu bol tiez clanok) V tom pripade by superb akosi usiel. A nehovoriac aj o dalsom clanku zverejnenom tu na auto.cz kde VW uviedol ze skodovka sa bude zameriavat v prvom rade na mensie auta a nizsiu kategoriu ludi a takisto vychodnejsie trhy.
24. 7. 2011 13:26
VW Mr. Piech vs Darth Vader
Je to typicky priklad cloveka, ktery chce nadvladu a plnou kontrolu v automobilovem prumyslu v kazdem segmentu. Neco jako u medii Rupert Murdoch.

Nic vic nic min, ani jej nevinim, proste u nekterych lidi s jidlem roste chut.
Rozbalit vlákno
0
24. 7. 2011 17:28
Luxusné ľudové vozidlo ...
Už táto slovná kombinácia je dosť smiešna a ak má VW luxusné značky tak je priam komická jeho snaha o luxusný VW ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:17
Re: Luxusné ľudové vozidlo ...
To si trošku přestřelil, VW se chce s Phaetonem prosadit "pouze" mezi prémiový značkami, nikoli luxusními.
S takovým Touaregem se mu to povedlo přímo skvěle... ;-)
24. 7. 2011 23:12
Re: Luxusné ľudové vozidlo ...
Tak či tak je evidentné, že koncern má problémy s delením trhu medzi vlastnými značkami a i keď prípad VW vs. Škoda bol určite novinármi nafúknutý - sú tu problémy v rámci jednotlivých značiek. To isté platí o neistom postavení Seatu ...

Ak ešte zohľadníme snahu získať Suzuky, tak už je z toho poriadny guláš, ktorý sa podľa mňa nedá "vyčistiť" bez jesnejšieho vymedzenia trhov, resp. kategórii vozidiel pre tú ktorú značku ...

V čase, keď sa koncernu darí to nie je nejaký veľký problém, ale rátam pri najbližších problémoch, koncern si to "vyčistí" ... tak ako sa to stalo napr. pri GM
Avatar - salamoon
24. 7. 2011 18:55
nechapem tieto posmesky
VW uz davno nie je ludove auto,bez ohladu na to,ci ide o phaeton,alebo nie... :no: takze nevidim dovod,preco by ho vw nemohol/nemal vyrabat....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
24. 7. 2011 19:13
Re: nechapem tieto posmesky
Jen je nech, dyť jsou to ještě "děti", tak ať si hrají, smějou se a posmívají, kdo si hraje nezlobí... >:-[]
26. 7. 2011 16:16
Re: nechapem tieto posmesky
Jelikož tě dlouhodobě považuju za diskutéra s jedím z nejdětinštějších chování tady, tak to od tebe vážně sedí.... >:D
24. 7. 2011 20:08
Sveřepost a vůle.....
doménou slabých je brečet po prvním neúspěchu, jak k nim všichni byli nepravedliví a zlí a utápět se ve vlastním bolestínském žalu....... Silní - ať už jsou nám blízcí či ne - tak Ti naberou sílu a zkusí to znovu. A mají-li dostatek vůle k vítězství - dosáhnou ho. A je vidět, že Vlkohrádečtí tu vůli mají. Představenstvu je šumák, že Audi je tahounem vyšších tříd a je jim jedno, že se s tím mohou spokojit a vrnět nad dividendami. Chtějí víc. Chtějí nový Phaeton - a budou ho mít. Když se nechytne v Evropě a Státech - je tu další obrovský trh - Čína........Možná ani Phaeton II. nebude šlágrem prodejů - ale jim to vadit nebude - cestou k vítězství je posouvání vlastních hranic a měřítek - a oni to dělají...... Za to jim patří uznání, přičemž nemusíme tlouct hlavou do prachu a klanět se jim - ale uznat je jako soupeře hodné respektu - nic víc a nic míň..................
Rozbalit vlákno
12
Avatar - white label
24. 7. 2011 20:10
Re: Sveřepost a vůle.....
Přesně tak! :yes:
Avatar - Ham.
24. 7. 2011 20:53
Re: Sveřepost a vůle.....
Tak jestli je pravda to co se píše v článku, že prodeje v D dosahují cca 50% toho co prodává 7 nebo S (to mě docela překvapilo a sám bych odhadoval nějaké číslo do 5 max. 10%) tak jenom tato skutečnost stojí za pokračování vývoje modelu bez ohledu na skutečnost zda jsou na Vlkohradu gerojové nebo ne, proč by přenechávalo VW takto lukrativní trh konkurenci, určitě neplatí, že všechno co prodá VW by dokázalo převzít jednoduše Audi, takto místo 100% od audi mají jako koncern 150% a to hned v první generaci proti zavedeným vlčákům tak to bych nazval úspěch nebo snad někdo kdo začíná v této třídě dokáže prodat v D víc?
Avatar - white label
24. 7. 2011 21:11
Re: Sveřepost a vůle.....
Ano, aktuálně to úspěch rozhodně je, zvlášť s letitou technikou Phaetonu a např. absencí vynikajícího V8 TDI z Audi A8.
Avatar - Ham.
24. 7. 2011 22:00
Re: Sveřepost a vůle.....
Myslím, že kupci Phaetonu v D nejsou úplně ta skupina která hltá testy a srovnání jednotlivých aut, měří objemy kufru, porovnávají zda ten či onen motor má o 30 KW víc nebo méně nebo jaké je tabulkové zrychlení nebo jaký čas s ním nějaký redaktor zajel na nordschl. ale chtějí určitou nenápadnost ale přesto max. úroveň komfortu kde důraz je kladen na materiály, špičkovou klimatizaci, ortopedická, nejlépe odvětrávaná křeska, max. utlumení všeho z venku a je jim jedno jaký je tam vpředu motor, hlavně když není slyšet a auto má dostatečné zrychlení do řekněme těch obligátních 250 a thats it. Prostě bych je charakterizoval jako velké vyblbnuté kluky kteří vědí, že když se chtějí vyřádit tak si vezmou Porsche a svezou se na okruhu ale když mají cestovat tak v něčem co je především max. komfortní.
Avatar - white label
24. 7. 2011 22:25
Re: Sveřepost a vůle.....
V podstatě se s tím dá souhlasit, ale i přesto by právě V8 TDI Phaetonu hodně pomohl. K jeho charakteru a hmotnosti je to ideální motorizace...
24. 7. 2011 23:01
Re: Sveřepost a vůle.....
Mne se to auto libi asi jen z boku, alespon po dnesnim hodnoceni co stalo na rohu nasi ulice. Ale silne pochybujem, ze s takovym parnikem na silnici se da mluvit o nenapadnosti v jakemkoliv meritku. Na aute v takove delky neni nic nenapadneho. Mozna v USA ale rozhodne ne nikde v Evrope.
25. 7. 2011 07:53
Re: Sveřepost a vůle.....
no opak je pravdou - tedy nejspíš. Všimneš si ho pokud jsi jako chodec na ulici, nebo když vedle něj nemůžeš zaparkovat na místě v podzemkách. Ale na silnici na první pohled - nenápadný. Párkrát jsem ho potkal a protože mám ve zvyku si VW - pašíků - jaksi více všímat - tak musím říci, že bych ho i přehlédnul či zaměnil. Až na "bližší" pohled a uvědomění si rozměrů zjistím, že to není klasika - ale Phaeton.....alespoň tedy u stávajícího modelu.
Avatar - white label
25. 7. 2011 09:12
Re: Sveřepost a vůle.....
Souhlas...
25. 7. 2011 11:29
Re: Sveřepost a vůle.....
člověče po tomhle článku jsem je na silnici začal "hledat" - viděl jsem už dva - překvapivě oba v modré ;-) a musím říct, že se mi ta jeho nenápadnost dost zamlouvá - je to ale na pohled kus železa......
25. 7. 2011 14:23
Re: Sveřepost a vůle.....
Takze u pristi generece reknes si paanecku to je ale kus hliniku misto toho zeleza...
25. 7. 2011 15:08
Re: Sveřepost a vůle.....
ty filuto ;-) :-) však ty víš, jak ten kus železa myslím.............
Avatar - white label
25. 7. 2011 16:19
Re: Sveřepost a vůle.....
Jj, Phaeton bývá většinou tmavý, nejčastěji modrý, černý, nebo šedý. Ve světlých barvách by vapadal větší a méně by splýval s Passatama...
Avatar - Emel
26. 7. 2011 16:09
Zatopíme Panameře
V případě velkého zájmu veřejnosti je ale liftback stále ve hře – pak by Phaeton zatápěl nejen Audi A8, ale i Porsche Panamera.

A kdyby udělali křídlové dveře, tak by zatopil i Mercedesu SLS. Vážně si autor věty myslí, že základním atributem Panamery je karoserie liftback? :no:
Rozbalit vlákno
0