Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Phaeton: Čínský boom zachránil luxusnímu Volkswagenu život

Diskuze (63)
Díky zájmu čínských zákazníků loni vzrostla výroba VW Phaeton o 30 %.

Luxusní Phaeton byl nejprve chloubou Volkswagenu a vysněným dítětem Ferdinanda Piëcha – říká se, že auto vznikalo prakticky podle osobních přání někdejšího šéfa VW Group. Jenže ambice Volkswagenu se nesetkaly s očekávaným přijetím u zákazníků, ti dávali i nadále přednost známým modelům prémiových značek nebo rovnou technicky spřízněnému Bentley Continental.

Oficiálním přiznáním neúspěchu bylo stažení Phaetonu ze Severní Ameriky – největšího automobilového trhu světa, kde navíc image značky nebo mnohogenerační tradice modelu nehraje u zákazníků tak zásadní roli jako v Evropě.

Loňský facelift Phaetonu se může ve světle slabé poptávky po osm let starém modelu jevit jako zbytečný. Volkswagenu však tato sázka vyšla – modernizovaná verze s diodovými světly a bohatě chromovanou maskou chladiče se poprvé představila v Šanghaji a právě čínští zákazníci našli ve Phaetonu zalíbení. Ještě nedávno zavrhovaný model díky nim zažívá nečekaný obrat.

Za rok 2010 vyjelo ze Skleněné továrny v centru východoněmeckých Drážďan celkem 7500 Phaetonů, o plných 30 % více než o rok dřív. Přitom 60 % veškeré produkce směřuje do Asie, především pak do Číny.

Významným je pro Phaeton také domácí německý trh. Celkem se u západních sousedů prodalo 1628 kusů, pětina loňské produkce Phaetonu (pro srovnání Audi A8 4752 ks, BMW řady 7 5074 ks a Mercedes-Benz třídy S 5177 ks). Jediný nabízený turbodiesel 3,0 TDI tvořil 83 % německých prodejů.

V České republice bylo loni registrováno sedm Phaetonů, naftu spaluje šest z nich.

Loňský výsledek 7500 kusů představuje rekord v dosavadní kariéře Phaetonu a pro rok 2011 Volkswagen předpokládá další růst o 15 až 20 %. Díky vzestupu poprávky byl v drážďanské továrně poprvé od roku 2006 zaveden dvousměnný provoz a počet zaměstnanců ve výrobě bude navýšen o 100 na 500.

Volkswagen také podle dřívějšího prohlášení svého šéfa Martina Winterkorna plánuje obnovené uvedení Phaetonu v USA.

Volkswagen Phaeton 2010 - technické údaje a ceny na českém trhu
ModelV6 TDI 4MotionV6 4MotionV8 4MotionW12 4Motion
Převodovka6A6A6A5A
Zdvihový objem [cm3]2967359741725998
Válce/ventily6/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]176/4000206/6250246/6500331/6050
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/2750-5200370/3500420/3500560/2750-5200
Max. rychlost [km/h]237250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,38,66,96,1
Komb. spotřeba [l/100 km]8,511,412,514,5
Cena 5místný [Kč]1.466.200,-1.609.400,-1.934.100,-3.080.800,-
Cena 5místný Long [Kč]--2.166.700,-3.313.400,-
Cena 4místný [Kč]1.945.900,-2.089.100,-2.413.800,-3.329.700,-
Cena 4místný Long [Kč]--2.515.600,-3.549.200,-

Diskuze (63)
Avatar - Barrichello
31. 1. 2011 14:59
Re: čína
Ani to nemusí být nové, stačí když to není vidět každej den.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2011 14:58
Re: čína
:-) ;-)

No aspon někde našel tenhle neúspěšný dinosuarus uplatnění.
Jeho putování připomíná izerovské parodie na Vlado Mečiara:

"Zkusili sme Europu, nebolo prijato, načež sme sa pokusili proniknut v usa - nebylo prijato. Až terazky lidová krajina, súdruzi v číně nás zachranili" :-) >:D

Třeba jim ten parkovací asistent a systém ovládání a sklápení zrcátek, který má už 2004 300C vadit nebude ani příplatovká výbava za půl mega :-) Či absence parkovací kamery v roce 2011 a další....

A rozežrané motory s výkony stejnými nebo horšími, jak 2011 300C/lancia, což vůbec není príémie ale naprosto obyčejná vyšší střední která stojí ani ne polovinu....
30. 1. 2011 22:15
Re: čína
V pripade phaetonu je treba si nalit cisteho vina. Jakkoliv je to velke a dobre auto, prodeje vazly od sameho zacatku. Pro vw je zajem z ciny darem z nebes.
Dneska jezdi aut mraky a lidem je jedno, ze kolem projelo Sko nebo 7ma. S tou napadnosti/nenapadnosti je to vice ci mene.. Kdo by presedal z mercu ci bmw do vw? Skoro nikdo. Zmenit to muze dalsi generace, pac se tou prvni dostal phaeton do podvedomi a ta druha, moderni, bude mit lepsi pozici.
Avatar - white label
30. 1. 2011 20:42
Re: čína
Pokud si někdo kupuje nové auto luxusní třídy, pak pro něj případné pobuřování nebude něco, co by se primárně řešil...
Navíc, racionální člověk se snad při výběru nového vozu řídí podstatnějšími věcmi, než jsou předsudky některých omezenců vůči konkrétním značkám, potažmo jejich majitelům...
Avatar - white label
30. 1. 2011 20:35
Re: čína
Co na tom nechápeš? Já bych novému Phaetonu před novou D3 přednost nedal, ani kdyby stál polovinu, tím spíš, že k němu nelze mít V8 TDI, ale při jeho obecném porovnání s D3 je třeba vzít v potaz i cenový rozdíl, mezi ním a D3, který ve finále není vůbec zanedbatelný, což tvé "keby si si mohol vybrať jeden zdarma" právě vůbec nezohledňuje... :-)