Znáte to pořekadlo „i mistr tesař se někdy utne“? No, tak to platí v každém oboru včetně automobilového designu. Splést se zkrátka může každý, i slavný Pininfarina.
ACZ mi neustále přeskakuje do nějakého vzhledu pro mobilní telefony nebo co. Musím vždy aktualizovat načtenou stránku prohlížeče. U ŽÁDNÉ jiné stránky to nedělá. Jenom auto.cz:no::no::no:
Proč je v titulku uveden jako autor Redakce ACZ, zatímco pod článkem je uvedeno jméno nějakého pana Tolara?
Znaky odbyté práce jsou čím dál častější, stejně jako uvedený zmatek v označení autora. Jak dlouho budete ještě brát varování čtenáře na lehkou váhu? A proč to vlastně děláte?
K článku samotnému: výběr důkazů přešlapů karosárny Pinin Farina má různou kvalitu; zatímco vozy Hafei a Matrix jsou z našeho evropského pohledu vskutku hodně nepovedené, Spunto do tohoto přehledu nepatří. Je designově povedené. U vozu RR si myslím tolik, že zcela odpovídá dobovým kvalitám designu této značky a v ničem si nezaslouží kritiku. A když se vrátím k vozů Hafei a Hyundai, myslím, že i v jejich případě by mělo být uvedeno, zda tyto konkrétní modely v prodejích zcela propadly, aby byl podpořen názor autora na to, že jde o nepovedený design. Možná, že z hlediska čínských (korejských) zákazníků jde naopak o auta s velmi povedeným designem.
Když to tak sesumíruji, převládá u mě pocit, že pan Tolar bude nějaký mladý autor, který nechápe, že design by měl posuzovat v kontextu doby vzniku auta a i když se mu dnes některé výsledky nelíbí, nemusí to automaticky znamenat, že byl design nepovedený. Jinou záležitostí jsou pak tzv. nadčasové designy, do této kategorie ale opravdu žádný v článku uvedený příklad nepatří. Myslím...
Hyundai Matrix vlastni moji rodice a nemohou si ho vynachvalit. Dokonce v te barve jako na obrazku. Na prvni pohled je to nevyvazene, ale na druhy, treti pohled to auto je proste zajimave, proste to ma neco do sebe, myslenku. Jinak auto i motor (1.5 nafta 110 koni) velice povedene, stari nejakych 12 let a zadny problem.
Tenhle Matrix si v ČR našel kupců překvapivě hodně, s velkou pravděpodobností kvůli rozumné ceně. Ale určitě ne kvůli designu. Pokud lze u něj hovořit o zajímavosti na třetí pohled, bude to spíše podvědomý vztah vybudovaný na základě údajně bezproblémového provozu, než kvůli kvalitě designu. On i ten jeho interiér byl poněkud- jak to jen říci- nezvyklý, stejně jako exteriér. V tomhle bodě autor ze studia Pinin Farina prostě jen vyšel vstříc vkusu zadavatele a rozhodně neprosazoval evropská kritéria estetiky. A Hyundai k tomu přidal příšerné světle šedé plasty s "mastným" povrchem a dílo bylo dokonáno. Ale tímto popisem opravdu nechci říci, že kupci Matrixu musei být slepí. Respektuji, že ne všichni preferují špičkový design, když si pořizují auto na příštích minimálně 12 let.
Je to resne jak pises, kvuli designu si to lide nekupuji. Moji rodice hlavne kvuli pohodlnemu nastupovani a vybornemu motoru. Nejake tvrde plasty nebo nezvykla palubka to bylo defacto jedno. Dobra je i variabilita interieru a spousta odkladacich ploch, 3 deti se dozadu take vejdou bezproblemu.
Aspon se nemusi bat, ze jim to nekdo ukradne :-)
Na druhú stranu Matrix po facelifte sa stal totálne nudným , prišiel o všetku svoju osobitosť. je to podobné ako v prípade Fiatu Multipla, v pôvodnej verzii zjav, za faceliftovaným sa pomaly neobzrieš...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
se za svůj výtvor už tak stydí, že se pro jistotu ani nepodepíše a radši se tak uvede "redakce".
No, a vybrané modely mi jako "přešlapy" tedy nepřipadají.
Vpravdě odpadní.
Jediné dvě fotografie modelu připojená k článku mě přinutila vyhledat další údaje na webu. Moc jich není. Ale rozhodně dostupné fotografie dokazují, že se autor článku musel zbláznit, když toto auto zařadil mezi důkazy rčení, že se i mistr tesař občas utne. Ve skutečnosti se totiž jedná o jeden z nepovedenějších automobilových výtvorů roku 2002. Skvělý design, škoda, že se o něm více nenapsalo. Ale rozhodně se nejedná o něco nepovedeného. Tady musel mít autor několik výrazných promile v krvi, když se snažil dát dohromady důkazy Pinin Farinovy neschopnosti...
Takže "Redakce A.cz reprezentovaná panem Tolarem si přečetla článek zde:
[odkaz]
A "vytvořila" "vlastní" článek. Aniž by se vůbec zajímala o to, zda tvrzení a výběr příkladů přešlapů studia Pininfarina podle autora původního článku pana "Roba" zasluhují nekritické převzetí na stránky ACZ.
Víte, co jste?
Duševní chudáci.