Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina v Ženevě 2006

Ondřej Láník
Už desítky let patří stánek firmy Pininfarina neodmyslitelně k ženevskému autosalonu.

Už desítky let patří stánek firmy Pininfarina neodmyslitelně k ženevskému autosalonu a protože turínský autosalon se v posledních letech potácí v existenčních potížích, je Turínu nedaleká Ženeva místem nejdůležitějších novinek, které píší dějiny italského automobilového designu. V minulém roce to byl koncept Maserati Birdcage, který postupně obletěl celý svět a úspěchy sklízel jak v Ženevě, tak také v USA na soutěži automobilové krásy v Pebble Beach, v britském Goodwoodu, v japonském Tokiu i v centru světové módy při udělení ceny Louise Vuittona v Paříži.

Letos se v Ženevě představila čtveřice sériových vozů, z nichž tři měly současně světovou premiéru. Magnetem stánku Ferrari i expozice Pininfariny bylo nové dvanáctiválcové Ferrari 599 GTB Fiorano, jehož tvary vznikly v dílnách Pinifariny. Dlouhodobá spolupráce obou značek tedy zaznamenala v roce 2006 další milník. Nové Ferrari bude patřit bezesporu k legendám značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Méně prestižní, ale obchodně velmi zajímavé jsou také další modely, na nichž Pininfarina pracuje. Spolupráce s Alfou Romeo pokračuje jak po stránce designu, tak i produkce. Ve výrobním závodě Pininfarina San Giorgio Canavese bude probíhat jak zakázková výroba Alfy Brera, tak nové Alfy Spider, oceněné v Ženevě titulem Cabrio of the Year 2006.

Spolupráce Pininfarina – Mitsubishi Motors byla zahájena již v roce 1997, když se obě firmy dohodly na výrobě a kooperaci týkající se malého SUV Pajero Pinin. Tento automobil vznikal v závodě Bairo nedaleko Turina od roku 1999 nejprve ve třídveřovém a později i v pětidveřovém provedení a do roku 2005 vzniklo přes 70 tisíc exemplářů pro evropský trh. Nová etapa spolupráce se otevírá s příchodem nového Coltu, který si Mitsubishi nechalo u Pininfariny přepracovat na kupé-kabriolet. Také výroba tohoto vozu s dvoudílnou skládací střechou je zadána Pininfarinovi.

Velkým projektem a prvním joint adventure s automobilkou je nová dceřiná firma Pininfarina Sverige AB, z 60 % vlastněná italskou společností a ze 40 % švédskou automobilkou Volvo Car Corporation. Předmětem podnikání je výroba otevřených čtyřmístných Volv C70, které mělo premiéru minulý podzim ve Frankfurtu. Závod ve švédské Uddevalle, na březích Severního moře nedaleko Goteborgu, byl přebudován na samostatnou výrobní jednotku s pásovou výrobou, kde bude 700 zaměstnanců vyrábět až 20 tisíc vozů ročně.

Tři otevřené vozy na stánku Pininfariny spojoval společný metalický lak béžového odstínu s efektem zmražení, dosaženého zařazením skleněných částic do struktury laku. Interiéry připravila italská firma Paltona Frau, která je externím dodavatelem exkluzivních interiérů řady prestižních automobilových značek (Ferrari, Maserati, BMW, Toyota).


Ondřej Láník