Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina zahajuje výrobu Mitsubishi Colt CZC

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Rodiště Coltu CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Značná část komponentů však bude dopravována z Nizozemska.

Rok od okamžiku kdy společnosti Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) a Pininfarina S.p.A. oznámily dohodu ohledně spolupráce na designu, vývoji a výrobě vozu Colt v provedení coupe-cabriolet, startuje jeho výroba.

Rodiště Coltu CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Rozhodnutí o tom, že Mitsubishi Motors vstoupí do tohoto segmentu trhu vyplynulo z úspěchu vozu Colt (72 305 prodaných vozů v kalendářním voze 2005) a významným růstem B-segmentu kupé-kabrioletů v Evropě (ze 106 000 vozů v roce 2002 na 150 000 vozů v roce 2005, tj. nárůst o 41,5%).

Nizozemská NedCar bude vyrábět karosářské díly a tyto bude posílat spolu s menšími komponenty a částečně sestavenými skupinami do Itálie. Většina těchto součástí je sdílena buď s třídveřovou nebo pětidveřovou variantou vozu Colt. Některé díly třídveřového provedení Coltu jsou pro Colt CZC částečně (jako např. panely dveří) nebo zcela modifikovány (jako např. A sloupky).

Pininfarina bude používat i další komponenty od dodavatelů samotného mateřského závodu Mitsubishi. Motory budou dodávány z německé motorárny Kolleda (vznětové motory) a z Mitsubishi Motors Corporation (Japonsko), sedadla z Faurecia v Sittard (Holandsko), přední nárazník dodává Peguform (Německo) a komponenty kokpitu vozu Johnsons Controls (Holandsko). Tyto komponenty budou posílány přímo do Itálie, bez kooperace s NedCar.

Vzhledem k bohatým zkušenostem s podobnými projekty se italský výrobce soustředí na výrobu specifických strukturálních výztuh pro kupé-kabriolet, stejně tak jako na specifické součásti (zadní nárazník, přední světlomety, dveře kufru, atd. ..) a na karosářské součásti. Celkové lakování karoserie, čalounění a finální montáž s využitím výše uvedených komponentů pak bude probíhat v Itálii.

Specializovaná společnost OASys (Webasto) bude montovat stahovací pevnou střechu, a to v samotném závodu Pininfarina v Bairo, kde se CZC vyrábí.

Celkově bude 65% všech součástí vozu Colt CZC převzato z vozů rodiny Colt, ať už ze třídveřového, nebo pětidveřového provedení.

Andrea Pininfarina, šéf společnosti Pininfarina S.p.A. řekl: „Tento projekt výrazně podtrhuje důvěru, kterou má Pininfarina v dlouhodobé partnerství s Mitsubishi Motors Corporation. Je také důležité zdůraznit náš celkový vstup ve všech vývojových fázích tohoto vozu, od definice stylu po zahájení vlastní výroby v našem závodě v Bairo. Zejména jsme s Mitsubishi velice efektivně pracovali na systému sklápěcí střechy při zachovaní atraktivních linií samotného vozu Colt.“

Mitsubishi Motors Europe v roce 2005 prodala 72 305 vozů Colt, vyrobených v NedCar a pro rok 2006, který bude prvním rokem, kdy budou na trhu k dispozici všechny varianty Colt, plánuje prodej 80 až 85 tisíc vozů.

Na český trh by se novinka měla podle internetové prezentace Mitsubishi Motors dostat v polovině roku.

Ondřej Láník
Diskuze (1)