Pininfarina zvažuje výrobu konceptu Cambiano

Pininfarina zvažuje výrobu konceptu Cambiano

 
 

Cena sériového Cambiana se bude odvíjet od toho, kolik exemplářů tohoto vozu Pininfarina vyrobí. V obou případech se však bude řádově pohybovat v milionech korun.

Koncept Cambiano od Pininfariny představený letos v Ženevě přijala veřejnost kladně, a tak tato italská karosárna zvažuje, zda tento vůz nebude sériově vyrábět. Firma v současnosti zjišťuje, kolik zákazníků by si Cambiano koupilo.

Vedení prohlásilo, že pokud by bylo vyrobeno 10 exemplářů tohoto auta, každý z nich by stál 1.000.000 eur (cca 24,6 milionů korun). V případě, že by se počet vyrobených aut zvýšil na 70 až 75 kusů, jeho cena by klesla, asi na 400 tisíc eur (zhruba 9,8 milionu korun) za jeden automobil.

V nejbližší době se ale zákazníci Cambiana nedočkají. Vedení karosárny tvrdí, že by trvalo 24 až 30 měsíců, než by byla sériová výroba tohoto auta zahájena.

Pininfarina Cambiano: Troje dveře, čtyři elektromotory

Studie Cambiano je plug-in hybridem s prodlouženým dojezdem. Pohání ji čtveřice elektromotorů, každý s výkonem 59 kW (80 k), krátkodobě ovšem mohou poskytovat až 150 kW (204 k). Ty doplňuje malá vpředu umístěná spalovací turbína, která používá jako palivo motorovou naftu! Turbína funguje jako range extender, dokáže tedy dobíjet baterie za jízdy a zvyšovat akční rádius. Je-li to ovšem třeba, může také přímo roztáčet dva přední elektromotory.

Sériový vůz však turbínu s největší pravděpodobností nepoužije, nahradil by ji spíše vznětový spalovací motor.

Pininfarina Cambiano: Ekosedan pokračuje v odhalování

Vedle užití turbíny je Cambiano netradiční také svým vzhledem. Zatímco na levé straně je pouze jeden pár dveří, na pravé jsou páry dva, které se navíc otevírají proti sobě. Auto je čtyřmístné, přičemž zcela chybí B-sloupky. V hlavních světlometech hledejme jen diody, koncové jsou skryty pod šedivým pásem. Interiér má dřevěnou podlahu a spodní část dveří, jinak na jeho výrobu posloužila hlavně uhlíková vlákna a hliník.

Automobil je dlouhý 5.040 mm, široký 2.000 mm a vysoký 1.360 mm. Do zavazadelníku se údajně vejde 450 litrů zavazadel.

Studie dostala jméno podle města, ve kterém společnost sídlí a kde otevřela před třiceti lety své stylistické centrum.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…